Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.735
7.553
Misschien met het tijdperk te maken?
Ze hebben er een ander naampje aan gegeven.
Net als Twix eerder Raider heette (smaak is gewoon hetzelfde)🤪

Zou kunnen, alleen tijdperk moet je dan in het specifieke tijdperk bekijken en niet zoals het nu is.
Je kan geen hedendaagse metalband vergelijken met een band uit de jaren 70 of 80 om te beslissen of die band uit de jaren 80 een metalband is ja of nee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Paul!

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Wachten duurd lang voor mij. Geen geduld😊.
Voordat de voorverkoop van GMM start toch nog een ander festival bezoeken(1 dag).
Maar ik ben er van overtuigd dat het wachten beloond gaat worden🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
478
521
Ligt er dan aan wat de kenmerkende verschillen zijn tussen hardrock en metal. Maar veel van dat soort namen zullen in een grijs gebied zitten, lijkt me. Een Motley Crue vind ik ook gewoon weer metal. Ook belangrijk waar je het mee gaat vergelijken.

Wat is de reden dat een Kiss of Motley Crue geen metal is?
Vergelijk bijvoorbeeld Kiss met een gemiddelde NWOBHM band...daar zit meer de kern van Heavy Metal naar mijn mening. Priest, Maiden, Saxon, Raven.
Maar ook bands als Accept en Metalchurch...zijn niet vergelijkbaar met Kiss of Bon Jovi.
Motley Crue komt inderdaad wel dichter bij heavy metal dan Kiss.
Nu heb je veel subgenres, maar die zijn vaak ook uitwisselbaar. Papa roach..is dat nu-metal of gewoon alternatieve rock? "Nu" staat voor nieuw..."nieuwe" metal...alternatieve rock...is tja..een andere soort rock...het zijn veelal vage begrippen.
 
Laatst bewerkt:

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
414
702
URNE..😝
Debuut kon me nog niet echt bekoren maar met deze 2 nummers duiken ze m'n top 3 binnen. Staan dit weekend ook op bloodstock...heel benieuwd.
Graspop 24 wensenlijst...:
1.blackbraid
2.Aetherian
3.Urne
4.crypta
5.movements
#graspop24
#URNE
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230809_203136_Spotify.jpg
    Screenshot_20230809_203136_Spotify.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 3

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
URNE..😝
Debuut kon me nog niet echt bekoren maar met deze 2 nummers duiken ze m'n top 3 binnen. Staan dit weekend ook op bloodstock...heel benieuwd.
Graspop 24 wensenlijst...:
1.blackbraid
2.Aetherian
3.Urne
4.crypta
5.movements
#graspop24
#URNE
Ik ben het met je eens... Laat GMM maar een plekje reserveren voor Urne. Heb ze vorig jaar op Dynamo open air gezien en daar waren ze steen goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken