Graspop Metal Meeting 2024

Aardige line-up. Al zou ik In Flames laten afsluiten na Megadeth.
Windrose is niet echt mijn ding. Het is wel grappig, maar wordt op gegeven moment ook een beetje overkill.
Oorlog metal: Sabaton, Maiden, Manowar
VikingMetal: Amon Amarth, Fenris, Heidevolk, Slechtvalk, Turisas en Tyr
Piratemetal: Alestorm, Schtack en Stormseeker
Dungeons and Dragons metal: Gloryhammer, Hammerfall. Grailknights, Angus Mcsix
(WTF laten we het LORD OF THE RINGS METAL NOEMEN Goblinmetal: Nekrogoblikon - Trollmetal: Finntroll - Dwarfmetal: Windrose - Elvenmetal: Elvenking :p)
Dinosaurusmetal: Hevisaurus
Satanische geitenmetal: Milking The Goatmachine
Japanse tienermeisjesmetal: Babymetal
Horrormetal: Lordi, Rob Zombie, Gwar, Wedneday 13
Kijk-mij-een-wannabe-paus-zijn metal: Ghost, Satanklaas

Ik snap wel dat een show het halve werk is, maar kunnen ze wellicht gewoon goede muziek maken, zonder een verkleedpartij? :p

Powerwolf niet te vergeten!

Windrose is niet echt mijn ding. Het is wel grappig, maar wordt op gegeven moment ook een beetje overkill.
(WTF laten we het LORD OF THE RINGS METAL NOEMEN Goblinmetal: Nekrogoblikon - Trollmetal: Finntroll - Dwarfmetal: Windrose - Elvenmetal: Elvenking :p)

Ik snap wel dat een show het halve werk is, maar kunnen ze wellicht gewoon goede muziek maken, zonder een verkleedpartij? :p
Maar je hebt het grootste battlevest ooit op je profielfoto staan😜 En dat is geen verkleedpartij? Hoe ga jij dan naar een metalfeestje? Spijkerbroek en colbertje?🤣🤣

elvenmetal: twilight force :LOL:

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Koekdoos
Dan zijn we het daar niet over eens. Zie ik allemaal als glammetal net als Bon Jovi en Twisted Sister
Zijn ook hardrock. Het begrip Glammetal geeft meer een tijd en kledingstijl weer en wil zich daardoor onderschijden van de glamrock.
Metalevolution zet het redelijk netjes op een rijtje. Maar die spreekt ook over glammetal...iets wat weinig met metal te maken heeft. Ook de Early Metal US waar men over spreekt in de docu beschouw ik meer als hardrockbands (Steppenwolf, Zz-top, Van Halen)...hardrock is ook gewoonweg de voorloper van metal.
De Early Metal UK (LedZeppelin, Black Sabbath, Judas Priest, Queen, Status Quo etc) zou ik ook alleen Priest en Sabbath onder metal schalen...en die liggen al erg ver uit elkaar (Doom en Heavy)
Er is niks mis met hardrock of glamrock, maar stonden tegenover Heavy Metal.
Zo zijn veel genres als tegengeluid ontstaan als reactie op een ander genre.
Denk hierbij aan Grunge (Pearljam, Nirvana, Soundgarden) wat ontstond als tegengeluid op bijv Motley Crue (glamrock..ookwel Glammetal wat weinig met metal te maken heeft) en Killing Joke(Post-punk).
Zo is powermetal (ook vaak omstreden) weer ontstaan uit NewWaveOfBritishHeavyMetal (NWOBHM). De 2e golf van powermetal is nu gaande door o.a. Sabaton, Powerwolf, Battlebeast, Beast in Black).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Mijn vriendin had het in de week over Carnaval-metal. Ze bedoeld hier dan de folkbands met een hoek af.
Tijd voor polonaise op graspop volgend jaar.

Lamme frans/snollebollekes/huub Hangop/... goes metal

Ik hoop stiekem wel op Bon Jovi🤗

• Confetti
Waarderingen: saurus
Zijn ook hardrock. Het begrip Glammetal geeft meer een tijd en kledingstijl weer en wil zich daardoor onderschijden van de glamrock.
Metalevolution zet het redelijk netjes op een rijtje. Maar die spreekt ook over glammetal...iets wat weinig met metal te maken heeft. Ook de Early Metal US waar men over spreekt in de docu beschouw ik meer als hardrockbands (Steppenwolf, Zz-top, Van Halen)...hardrock is ook gewoonweg de voorloper van metal.
De Early Metal UK (LedZeppelin, Black Sabbath, Judas Priest, Queen, Status Quo etc) zou ik ook alleen Priest en Sabbath onder metal schalen...en die liggen al erg ver uit elkaar (Doom en Heavy)
Er is niks mis met hardrock of glamrock, maar stonden tegenover Heavy Metal.
Zo zijn veel genres als tegengeluid ontstaan als reactie op een ander genre.
Denk hierbij aan Grunge (Pearljam, Nirvana, Soundgarden) wat ontstond als tegengeluid op bijv Motley Crue (glamrock..ookwel Glammetal wat weinig met metal te maken heeft) en Killing Joke(Post-punk).
Zo is powermetal (ook vaak omstreden) weer ontstaan uit NewWaveOfBritishHeavyMetal (NWOBHM). De 2e golf van powermetal is nu gaande door o.a. Sabaton, Powerwolf, Battlebeast, Beast in Black).

Ligt er dan aan wat de kenmerkende verschillen zijn tussen hardrock en metal. Maar veel van dat soort namen zullen in een grijs gebied zitten, lijkt me. Een Motley Crue vind ik ook gewoon weer metal. Ook belangrijk waar je het mee gaat vergelijken.

Wat is de reden dat een Kiss of Motley Crue geen metal is?

Ligt er dan aan wat de kenmerkende verschillen zijn tussen hardrock en metal. Maar veel van dat soort namen zullen in een grijs gebied zitten, lijkt me. Een Motley Crue vind ik ook gewoon weer metal. Ook belangrijk waar je het mee gaat vergelijken.

Wat is de reden dat een Kiss of Motley Crue geen metal is?
Misschien met het tijdperk te maken?
Ze hebben er een ander naampje aan gegeven.
Net als Twix eerder Raider heette (smaak is gewoon hetzelfde)🤪

Users who are viewing this thread