Best Kept Secret 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Eens effe een goeie lijst artiesten in de enquête gegooid. Als er al 3 van de hele lijst komen ben ik al heel blij.

Modest Mouse, Swans, Mount Eerie, Bon Iver, Taylor Swift, Boris, Unwound, Neutral Milk Hotel, Placebo, Porcupine Tree, Steven Wilson, Savages, Bo Ningen, Cloud Nothings, Death Cab For Cutie, Sunny Day Real Estate, Ben Howard, Tangerine Dream, Parquet Courts, Brian Eno, Yo La Tengo, The Notwist, Grouper, The Hotelier, Have a Nice Life, Giles Corey, Weezer, Ought, Godspeed You! Black Emperor, Big Thief, Fleet Foxes, Planning For Burial, Built to Spill, Fishmans, Pet Shop Boys, Tenniscoats, Stereolab, Will Butler, Meitei, Bright Eyes, Duster, Bonnie Prince Billy, Car Seat Headrest, Preoccupations, King Crimson, Tortoise, Malibu, Wolves in the Throne Room, Broken Social Scene, Patrick Jumpen
Zou je liever porcupine tree hebben of Steven Wilson.

Steven Wilson sub voor porcupine tree zou wel ver zijn btw xD
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Eens effe een goeie lijst artiesten in de enquête gegooid. Als er al 3 van de hele lijst komen ben ik al heel blij.

Modest Mouse, Swans, Mount Eerie, Bon Iver, Taylor Swift, Boris, Unwound, Neutral Milk Hotel, Placebo, Porcupine Tree, Steven Wilson, Savages, Bo Ningen, Cloud Nothings, Death Cab For Cutie, Sunny Day Real Estate, Ben Howard, Tangerine Dream, Parquet Courts, Brian Eno, Yo La Tengo, The Notwist, Grouper, The Hotelier, Have a Nice Life, Giles Corey, Weezer, Ought, Godspeed You! Black Emperor, Big Thief, Fleet Foxes, Planning For Burial, Built to Spill, Fishmans, Pet Shop Boys, Tenniscoats, Stereolab, Will Butler, Meitei, Bright Eyes, Duster, Bonnie Prince Billy, Car Seat Headrest, Preoccupations, King Crimson, Tortoise, Malibu, Wolves in the Throne Room, Broken Social Scene, Patrick Jumpen
King Crimson moet touren!! Baal dat ik die een aantal jaar geleden gemist heb.

Denk dat je trouwens alleen kan hopen op Preoccupations en namen als Bo Ningen en Built To Spill, niet de grotere namen, jammer genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Zou je liever porcupine tree hebben of Steven Wilson.

Steven Wilson sub voor porcupine tree zou wel ver zijn btw xD
Stevie zie ik wel gebeuren. Porcupine Tree stopt geloof ik weer over een paar maanden.
King Crimson moet touren!! Baal dat ik die een aantal jaar geleden gemist heb.

Denk dat je trouwens alleen kan hopen op Preoccupations en namen als Bo Ningen en Built To Spill, niet de grotere namen, jammer genoeg.
Wie weet. Als er maar weer wat meer namen komen die ook op een Le Guess Who, Rewire of Roadburn kunnen staan.
Die heeft nog een gat op zondag de 9e, dus duimen maar!
Zeker weten, let's go
 
  • Leuk
Waarderingen: JosOlvidados

Kdh

Playlistbediener
21 jun 2023
11
33
Hi iedereen, nieuw hier. Tijdje meegelezen en toch maar besloten een account aan te maken om mee te kunnen praten. Vrij brede muzieksmaak en denk dat BKS het meest aansluit op de type artiesten en de muziek waar ik naar luister.

Ik vroeg me af, hoe zou iemand als Freddie Gibbs het doen op BKS? Arguably, twee 'underground' hiphopclassics met legendarische producer Madlib (misschien kan zijn samenwerking met Alchemist daar ook nog wel bij) en kan live ontzettend sterk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar zijn Tiny Desk (met Madlib) of de nummers die hij heeft opgenomen met EL Michels Affair. Als Vince Staples goed ontvangen wordt lijkt het me dat dit voor Freddie Gibbs ook zou moeten lukken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Long shotje:

1: Sigur Ros - Solange - The Drums
2: Beach Fossils - Squid - Youth Lagoon
S: LSDXOXO - Coach Party - Claud

1: The Smile - Goose - Osees
2: Slowdive - Protomartyr - King Hannah
S: Buck Meek - Bully - The Bug Club

1: Frank Ocean - Explosions In The Sky - Devo
2: Pinkpantheress - Devendra Barnhart - Teenage Fanclub
S: Frankie & The Witch Fingers - Bar Italia - Florist
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Hi iedereen, nieuw hier. Tijdje meegelezen en toch maar besloten een account aan te maken om mee te kunnen praten. Vrij brede muzieksmaak en denk dat BKS het meest aansluit op de type artiesten en de muziek waar ik naar luister.

Ik vroeg me af, hoe zou iemand als Freddie Gibbs het doen op BKS? Arguably, twee 'underground' hiphopclassics met legendarische producer Madlib (misschien kan zijn samenwerking met Alchemist daar ook nog wel bij) en kan live ontzettend sterk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar zijn Tiny Desk (met Madlib) of de nummers die hij heeft opgenomen met EL Michels Affair. Als Vince Staples goed ontvangen wordt lijkt het me dat dit voor Freddie Gibbs ook zou moeten lukken.
Welkom!
 

splinter013

Playlistbediener
22 jan 2020
46
50
Hi iedereen, nieuw hier. Tijdje meegelezen en toch maar besloten een account aan te maken om mee te kunnen praten. Vrij brede muzieksmaak en denk dat BKS het meest aansluit op de type artiesten en de muziek waar ik naar luister.

Ik vroeg me af, hoe zou iemand als Freddie Gibbs het doen op BKS? Arguably, twee 'underground' hiphopclassics met legendarische producer Madlib (misschien kan zijn samenwerking met Alchemist daar ook nog wel bij) en kan live ontzettend sterk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar zijn Tiny Desk (met Madlib) of de nummers die hij heeft opgenomen met EL Michels Affair. Als Vince Staples goed ontvangen wordt lijkt het me dat dit voor Freddie Gibbs ook zou moeten lukken.
Welkom! Denk dat dit wel zou werken hoor! Sowieso past de creativiteit van Madlib perfect op BKS
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
667
342
Hi iedereen, nieuw hier. Tijdje meegelezen en toch maar besloten een account aan te maken om mee te kunnen praten. Vrij brede muzieksmaak en denk dat BKS het meest aansluit op de type artiesten en de muziek waar ik naar luister.

Ik vroeg me af, hoe zou iemand als Freddie Gibbs het doen op BKS? Arguably, twee 'underground' hiphopclassics met legendarische producer Madlib (misschien kan zijn samenwerking met Alchemist daar ook nog wel bij) en kan live ontzettend sterk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar zijn Tiny Desk (met Madlib) of de nummers die hij heeft opgenomen met EL Michels Affair. Als Vince Staples goed ontvangen wordt lijkt het me dat dit voor Freddie Gibbs ook zou moeten lukken.
De Big Lord Bunny Rabbit zou op zich best passen in de Beekse Bergen toch? Al betwijfel ik wel of BKS nou echt het publiek heeft voor zulk soort Hip Hop acts. Ik zie Nick Cave boomers nou niet zo snel "Fuck Police" meeschreeuwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: holmes en Dirk Net

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Eens effe een goeie lijst artiesten in de enquête gegooid
Doet me denken aan dat ik vorig jaar Nation of Language met hoofdletters in de enquete had gegooid én ik liep met een NoL shirt rond op een dag waar ik Maurits kort had gesproken. Zou dat dan de doorslag hebben gegeven? :ROFLMAO:

Mooie lijst artiesten overigens...
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Uit het BKS 2023 topic, maar past hier beter :) :

Nog wat electronische namen:
Wat te denken van Floating Points of Boards of Canada (waarschijnlijk niet echt realistisch)?
Ik zou ook graag Danny Wolfers eens iets geks zien doen met een van z'n vele aliassen. Al is dat iets voor een kleinere stage.

In ieder geval mogen ze wat mij betreft weer met een van de drie headliners een electronische act neerzetten. Ik vind dat ontzettend goed werken op de One en het is een mooie brug naar de nacht. Daft Punk is wat dat betreft met afstand mijn #1, maar lijkt ook verre van realistisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: JosOlvidados

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Uit het BKS 2023 topic, maar past hier beter :) :

Nog wat electronische namen:
Wat te denken van Floating Points of Boards of Canada (waarschijnlijk niet echt realistisch)?
Ik zou ook graag Danny Wolfers eens iets geks zien doen met een van z'n vele aliassen. Al is dat iets voor een kleinere stage.

In ieder geval mogen ze wat mij betreft weer met een van de drie headliners een electronische act neerzetten. Ik vind dat ontzettend goed werken op de One en het is een mooie brug naar de nacht. Daft Punk is wat dat betreft met afstand mijn #1, maar lijkt ook verre van realistisch.
Boards of Canada gaat nooit gebeuren. Hoe geweldig dat ook zou zijn. Stel je voor als afsluiter op zondag aan het meer. Daar kunnen we alleen over fantaseren.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: algemeneweenfan en yumi

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Long shotje:

1: Sigur Ros - Solange - The Drums
2: Beach Fossils - Squid - Youth Lagoon
S: LSDXOXO - Coach Party - Claud

1: The Smile - Goose - Osees
2: Slowdive - Protomartyr - King Hannah
S: Buck Meek - Bully - The Bug Club

1: Frank Ocean - Explosions In The Sky - Devo
2: Pinkpantheress - Devendra Barnhart - Teenage Fanclub
S: Frankie & The Witch Fingers - Bar Italia - Florist
Veel mooie namen waarvan ik hoop dat met name de volgende twee al op het wedstrijdformulier staan:

- King Hannah, zou echt een sterke boeking zijn voor BKS. Zij zijn zo goed live en we hebben die langzame rauwe sound een beetje gemist op het affiche dit jaar.
- Florist. Nog zo'n perfecte BKS act. Als je niet elke editie Big Thief wil halen dan maar een keertje Florist laten komen.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Geen idee of ze gaan touren maar Fleet Foxes is ook zo’n ideale BKS-band en hebben er nog nooit gestaan.
Ze touren deze zomer door de VS en Canada, ook festivals, dus kunnen volgend jaar net zo goed weer naar Europa komen. Ik persoonlijk vind er helemaal niks aan, maar heb het altijd een heel geschikte naam voor BKS gevonden.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
614
452
Mocht de nieuwe Justice weer voor nieuwe interesse zorgen, zou dat ook prima kunnen werken. Hopelijk geen The Prodigy of andere vergane glorie.
Orbital of The Orb zou ik best blij van worden 😀 Of is dat vergane glorie?

Floating Points die hier genoemd wordt zou ik megatof vinden.

Artiest die ik nog niet tegenkwam was tevens Squarepusher. Kan een mooi showtje wegzetten.

Genoeg keuze voor Maurits ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Gebruikers die dit onderwerp bekijken