Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.244
Zal druk zijn bij Hellmut gok ik 😅 ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor scenario’s zijn optreden in de Metal Dome gaat opleveren. Ik krijg namelijk de indruk dat de organisatie zijn populariteit zwaar onderschat heeft. En dan staat er het eerste kwartier ook nog eens niks tegenover geloof ik? Voorzie echt dat het halve veld dan die Metal Dome in wil…
Ik heb ook wel een beetje medelijden met een band als Lionheart, die staan straks voor anderhalve man en een aardappel te spelen... 😅

Top-15 'sloebers' die niet bepaald aan het langst eind hebben getrokken qua programmering:
  1. The Winery Dogs (Ghost, My Dying Bride, Sick Of It All)
  2. Lionheart (Hellmut, Three Days Grace, Katatonia)
  3. Code Orange (In Flames, Sleep Token)
  4. Carpenter Brut (Guns 'N Roses, Cradle Of Filth, As I Lay Dying)
  5. Ice Nine Kills (Amon Amarth, Disturbed, Delain, Clutch)
  6. Enter Shikari (Hollywood Vampires, Lorna Shore, Eluveitie)
  7. Sólstafir (Parkway Drive, Testament, Life Of Agony)
  8. Symphony X (Alter Bridge, At The Gates, Motionless In White)
  9. Monster Magnet (Mötley Crüe, Kreator, Billy Talent)
  10. Eivør (Pantera, Korpiklaani, Less Than Jake)
  11. VV (Gojira, Watain, Hollywood Undead)
  12. Orange Goblin (Behemoth, Municipal Waste, The Amity Affliction)
  13. Voivod (Generation Sex, The Halo Effect, Anti-Flag)
  14. The Answer (Hatebreed, Finntroll, Palaye Royale)
  15. Chelsea Grin (Avatar, Insomnium, Deathstars)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.200
4.353
The winery dogs al een paar keer op mijn playlist voorbij gekomen, dat ik denk “die klinken leuk” en dan zie dat ze samenvallen met Ghost en sick of it all.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.457
6.192
Ik heb ook wel een beetje medelijden met een band als Lionheart, die staan straks voor anderhalve man en een aardappel te spelen... 😅

Top-15 'sloebers' die niet bepaald aan het langst eind hebben getrokken qua programmering:
  1. The Winery Dogs (Ghost, My Dying Bride, Sick Of It All)
  2. Lionheart (Hellmut, Three Days Grace, Katatonia)
  3. Code Orange (In Flames, Sleep Token)
  4. Carpenter Brut (Guns 'N Roses, Cradle Of Filth, As I Lay Dying)
  5. Ice Nine Kills (Amon Amarth, Disturbed, Delain, Clutch)
  6. Enter Shikari (Hollywood Vampires, Lorna Shore, Eluveitie)
  7. Sólstafir (Parkway Drive, Testament, Life Of Agony)
  8. Symphony X (Alter Bridge, At The Gates, Motionless In White)
  9. Monster Magnet (Mötley Crüe, Kreator, Billy Talent)
  10. Eivør (Pantera, Korpiklaani, Less Than Jake)
  11. VV (Gojira, Watain, Hollywood Undead)
  12. Orange Goblin (Behemoth, Municipal Waste, The Amity Affliction)
  13. Voivod (Generation Sex, The Halo Effect, Anti-Flag)
  14. The Answer (Hatebreed, Finntroll, Palaye Royale)
  15. Chelsea Grin (Avatar, Insomnium, Deathstars)
Ik ga er sowieso al 2 van dat lijstje bekijken (Carpenter Brut en Orange Goblin) terwijl er nog 3 andere ook sterk in de running zijn (Eivør, Symphony X, en in iets mindere mate Sólstafir). Maar inderdaad, bij de meesten maak ik toch een andere keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
998
1.045
Beste Frank.
Ik weet nog goed dat ik je een week of 2 geleden vroeg om de temperatuur aub de hoogte in te jagen.
Je doet echter toch iet wat te hard je best.

Ik wil voor de rest echter niet moeilijk overkomen maar mocht het toch nog een paar graden frisser kunnen?

Ik zie je graag morgen weer met meer weer, groetjes van je kapoen, Joe.
Dag beste kijkers,
Jij vraagt, wij draaien.
Enfin hoe zal ik het zeggen... Maximum temperaturen zijn sinds vandaaag wat zekerder voor de zondag en maandag. Voor de rest blijft het helaas onverandert.
You know the drill: woensdag tot maandag...
27, 28, 27, 28, 31, 31
minimum: Je vroeg koelte: bij deze
15, 14, 11 :eek: , 14, 19
Morgen tot zondag volop zon.
Maandag kunnen er wel warmteonweders zijn. Maar die beginnen wss vanaf de Franse grens.
Wind: stelt niet veel voor.
Dus @Joe Als je wat afkoeling wil: raadt ik je aan om vrijdag na ACinDC buiten in de kou te laten staan.
Zolang Frank je niet in de kou laat staan is het goed zeker.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.244
Ik ga er sowieso al 2 van dat lijstje bekijken (Carpenter Brut en Orange Goblin) terwijl er nog 3 andere ook sterk in de running zijn (Eivør, Symphony X, en in iets mindere mate Sólstafir). Maar inderdaad, bij de meesten maak ik toch een andere keuze.
Ik ga van dit rijtje waarschijnlijk alleen Symphony X (helemaal of alleen 1e stukje, en dan door naar MIW, momentbeslissing) en Carpenter Brut (2e helft, na COF) zien.
Carpenter Brut heeft natuurlijk het geluk dat ze alleen het 1e half uur overlappen met COF en AILD, en daarna alleen nog maar met GnR.
Ik verwacht halverwege dus nog wel een aardige influx van GnR-mijders in de Metal Dome.

Aan de andere kant zijn het wel 4 totaal verschillende genres, die niet veel fans zullen delen, dus zullen de meeste mensen wel duidelijk voor 1 van de 4 kiezen.
Velen zullen na COF/AILD ofwel direct naar huis/camping gaan, ofwel nog eventjes (van een afstandje) bij GnR gaan kijken, als ze er niet al stonden.
Het zullen dus vooral nieuwsgierigen, mensen met een zeer brede muzieksmaak, mensen met teveel energie en/of echte GnR-haters zijn die nog naar CB gaan kijken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.843
7.810
Je brengt me op een spijtig idee. :( avatar skippen?

Gaat ook denk ik mijn plan zijn. Maar ik acht hun grotere kans om terug te keren dan Hellmut! Heb de theorie van @Koekdoos gebruikt!

Is wel mijn plan, Robin, ik zorg dat ik om 17.00 aan t einde van Deathstars de metaldome in kan gaan en dus geen Avatar.

Avatar heeft behalve 2020-2022 (corona) sinds 2014 elk jaar minimaal 1x in België gespeeld.

Ook leuk dat de Koekdoos methode inmiddels een steeds breder publiek bereikt :cool:
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Stress . Banden steekwagen waren kapot. Nieuwe besteld maar helaas nog niet toegekomen al 2 maal verzending opgeschoven normaal voor 17u vandaag geleverd. Nu doen hun best voor 22u . Wel beu om in te pakken want te voet met alles sleuren of met steekkar . Ga ik wel moeten downsizen. Hopelijk komt het nog toe.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Ik ga van dit rijtje waarschijnlijk alleen Symphony X (helemaal of alleen 1e stukje, en dan door naar MIW, momentbeslissing) en Carpenter Brut (2e helft, na COF) zien.
Carpenter Brut heeft natuurlijk het geluk dat ze alleen het 1e half uur overlappen met COF en AILD, en daarna alleen nog maar met GnR.
Ik verwacht halverwege dus nog wel een aardige influx van GnR-mijders in de Metal Dome.

Aan de andere kant zijn het wel 4 totaal verschillende genres, die niet veel fans zullen delen, dus zullen de meeste mensen wel duidelijk voor 1 van de 4 kiezen.
Velen zullen na COF/AILD ofwel direct naar huis/camping gaan, ofwel nog eventjes (van een afstandje) bij GnR gaan kijken, als ze er niet al stonden.
Het zullen dus vooral nieuwsgierigen, mensen met een zeer brede muzieksmaak, mensen met teveel energie en/of echte GnR-haters zijn die nog naar CB gaan kijken.
Carpenter brut is toch wel relatief populair en heeft vooral in Frankrijk een vrij grote fanbase. Het is natuurlijk niet echt de typische GMM muziek, maar verwacht toch wel een vrij volle tent. Heb ze al enkele keren live gezien en is ook live wel heel goed en veel steviger dan het op cd klinkt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken