Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Dat was inderdaad de eerste kassa waar je op liep na de ingang. Wist niet dat er nog meer van die inwisselkassa's waren.

Goed om weten ! Bedankt. :)
Als ik goed zit kan je vouchers ook inwisselen aan de eerste kassa rechts van je wanneer je het terrein van de Barn/KlubC oploopt. Daar doe ik het elk jaar zonder wachtrij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Islaaa en Paddy

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
't is ideaal als je alleen gaat of met een beperkte groep (4-6 man), maar vanaf dat je met meer dan 10 bent is het kut. Hopelijk kan je snel bonnen overzetten via de Werchter app ofzo, dat zou alles oplossen.
Wij hebben een beetje hetzelfde probleem, en apps als splitwise of tricount bieden niet echt helemaal de juiste oplossing. Maar ik zoek verder. Desnoods moet ik er zelf iets voor bouwen om te gebruiken binnen onze groep...
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Wij hebben een beetje hetzelfde probleem, en apps als splitwise of tricount bieden niet echt helemaal de juiste oplossing. Maar ik zoek verder. Desnoods moet ik er zelf iets voor bouwen om te gebruiken binnen onze groep...
waarom is dit niet de oplossing?

- App installeren bij iedereen (wie betaalt wat is aanrader)
- Bij elk rondje dat je haalt geef je bij euro het aantal bonnen in dat je gehaald hebt (let op; er staat dus euro, maar je bedoelt hiermee bon eenheid)
- Je verdeelt de bonnen onder degene die een drankje hebben gehad (of 2 bij cocktails)
- Einde festival zie je de verrekening in aantal bonnen. Dit doe je x 3,5 en je bent klaar.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
849
575
waarom is dit niet de oplossing?

- App installeren bij iedereen (wie betaalt wat is aanrader)
- Bij elk rondje dat je haalt geef je bij euro het aantal bonnen in dat je gehaald hebt (let op; er staat dus euro, maar je bedoelt hiermee bon eenheid)
- Je verdeelt de bonnen onder degene die een drankje hebben gehad (of 2 bij cocktails)
- Einde festival zie je de verrekening in aantal bonnen. Dit doe je x 3,5 en je bent klaar.
Moet je dan ook een bob hebben om het bij te houden?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.187
3.008
Als ik goed zit kan je vouchers ook inwisselen aan de eerste kassa rechts van je wanneer je het terrein van de Barn/KlubC oploopt. Daar doe ik het elk jaar zonder wachtrij.
Ik ging altijd vlakbij de ingang naar de North West Walls. Helemaal rechts, was toen naast een wafelkraam. Nooit een rij gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe, Islaaa en festirock

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
waarom is dit niet de oplossing?

- App installeren bij iedereen (wie betaalt wat is aanrader)
- Bij elk rondje dat je haalt geef je bij euro het aantal bonnen in dat je gehaald hebt (let op; er staat dus euro, maar je bedoelt hiermee bon eenheid)
- Je verdeelt de bonnen onder degene die een drankje hebben gehad (of 2 bij cocktails)
- Einde festival zie je de verrekening in aantal bonnen. Dit doe je x 3,5 en je bent klaar.
het kan zeker (vooral met tricount - met splitwise vind ik het wat moeilijker om tot een goed resultaat te komen), maaaaaar je moet goed opletten wat je doet

- je moet een extra persoon aanmaken die "betaalkaart" of iets dergelijks heet
- je moet er goed op letten dat je bij elke "uitgave" de "betaald door" op die gebruiker "betaalkaart" zet
- je moet er goed op letten dat je de "betaalkaart" nooit aanvinkt bij de "voor wie"

Als je die spelregels netjes volgt, dan is het wel redelijk te doen. dan kan je in de tab Saldo netjes de schade zien, en ook hoeveel er van de kaart zou moeten zijn gegaan tot op dat punt.

Ik heb een testje gedaan (zie bijlage)
ik heb de munteenheid op Rwandan franc gezet, wat afgekort wordt tot RWF - wat ik zelf dan als Rock Werchter Franken lees :)


maaaaar ... we zijn nu rustig thuis, helder van gedachten en helemaal nuchter. dat zal daar wel even anders zijn. ;-) Het is nogal makkelijk om bv. te vergeten op 'save' te drukken, of om fouten te maken, ... Helemaal foolproof vind ik het niet...
 

Bijlagen

  • voorbeeld_tricount.png
    voorbeeld_tricount.png
    81,1 KB · Weergaven: 32

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
141
174
Hoe zou het zijn met bonnetjes die je via het inzamelen van beker hebt verdiend? Vorig jaar was het namelijk zo dat je met deze binnen enkel drank kon kopen en geen eten. Hoe zou dat dit jaar zijn?
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
780
723
het kan zeker (vooral met tricount - met splitwise vind ik het wat moeilijker om tot een goed resultaat te komen), maaaaaar je moet goed opletten wat je doet

- je moet een extra persoon aanmaken die "betaalkaart" of iets dergelijks heet
- je moet er goed op letten dat je bij elke "uitgave" de "betaald door" op die gebruiker "betaalkaart" zet
- je moet er goed op letten dat je de "betaalkaart" nooit aanvinkt bij de "voor wie"

Als je die spelregels netjes volgt, dan is het wel redelijk te doen. dan kan je in de tab Saldo netjes de schade zien, en ook hoeveel er van de kaart zou moeten zijn gegaan tot op dat punt.

Ik heb een testje gedaan (zie bijlage)
ik heb de munteenheid op Rwandan franc gezet, wat afgekort wordt tot RWF - wat ik zelf dan als Rock Werchter Franken lees :)


maaaaar ... we zijn nu rustig thuis, helder van gedachten en helemaal nuchter. dat zal daar wel even anders zijn. ;-) Het is nogal makkelijk om bv. te vergeten op 'save' te drukken, of om fouten te maken, ... Helemaal foolproof vind ik het niet...
Je gaat perfect kunnen zien wat/waar je hebt uitgegeven. Dus dag erna bij je kater kan je nog alles mooi ingeven;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Jammer dat je voor die vouchers uit de voorverkoop niet rechtstreeks via je smartphone coins op je polsbandje kunt opladen.
Volgens de website moeten die nog steeds via de inwisselkassa omgeruild worden.

Ik herinner me van de donderdag vorig jaar dat je zonder aanschuiven aan bonnetjes kon geraken, maar dat er voor die inwisselkassa een enorme rij stond...
Mwa, die rij lijkt wel lang, maar loopt lekker door.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Als je dan toch met apps aan het klooien bent, zouden ze beter in de RW app (of online) al je vrienden bandjes linken aan elkaar ipv die groepskaart.

Als ik dan iets ga gaan halen voor de hele groep gewoon bonnetje/coins over appen naar mijn bandje. Klaar ermee :) dan heb je eigenlijk gewoon de bonnetjes deel manier maar digitaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe, Vicarious en jarne

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
Als je dan toch met apps aan het klooien bent, zouden ze beter in de RW app (of online) al je vrienden bandjes linken aan elkaar ipv die groepskaart.

Als ik dan iets ga gaan halen voor de hele groep gewoon bonnetje/coins over appen naar mijn bandje. Klaar ermee :) dan heb je eigenlijk gewoon de bonnetjes deel manier maar digitaal.
dat zou zeker de beste manier zijn, maar dat vereist héél veel ontwikkeling. Die gaan ze niet maken, daar ben ik zeker van. Appmiral (de appbouwer) slaagt er al niet in om de basisfuncties gebruiksvriendelijk te maken.

Bv, als je op de Timetable tab naar vrijdag gaat, en dan een artiest aanklikt om hem eens in detail te bekijken. Als je dan terug wil gaan, dan beland je opeens terug op de tab News. En als je terug op Timetable klikt dan zit je terug op donderdag. (Zo gedraagt het zich alvast op mijn android...)

En de Timetable past niet op m'n scherm - wat zou het leuk zijn moest je dat scherm met twee vingers kunnen in- en uitzoomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
dat zou zeker de beste manier zijn, maar dat vereist héél veel ontwikkeling. Die gaan ze niet maken, daar ben ik zeker van. Appmiral (de appbouwer) slaagt er al niet in om de basisfuncties gebruiksvriendelijk te maken.

Bv, als je op de Timetable tab naar vrijdag gaat, en dan een artiest aanklikt om hem eens in detail te bekijken. Als je dan terug wil gaan, dan beland je opeens terug op de tab News. En als je terug op Timetable klikt dan zit je terug op donderdag. (Zo gedraagt het zich alvast op mijn android...)

En de Timetable past niet op m'n scherm - wat zou het leuk zijn moest je dat scherm met twee vingers kunnen in- en uitzoomen.
Blijft me ieder jaar verbazen hoe de festivalapps wereldwijd niet echt verder innoveren dan timetable en nieuws delen. Als je dat goed doet met alle laatste nieuwe technologie kan je daar makkelijk een sterk onderdeel van de beleving mee maken. Lijkt me toch een logischere investering dan Roblox artiesten bijvoorbeeld
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
Geslaagde generale repetitie van Muse voor Werchter blijkbaar zonet.

Laat maar komen.

Yup, ik hoor positieve dingen van Nederlandse vrienden. Nummers van Will of the people blijken live beter uit de verf te komen en de show heeft behoorlijk wat pyro en stage elementen. De kans is er ook dat het nog beter gaat werken op Werchter, omdat ze in tegenstelling tot op het Malieveld bij ons volledig in het donker gaan spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken