Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
929
964
Ik vind het een heel sterke setlist van Muse @ Malieveld.

Ik heb ze één keer gezien in 2016 in Paleis 12 op hun Drones tour en die setlist is echt redelijk triestig als je die met deze vergelijkt.
En ik vond het toen toch fantastisch.

Weet iemand hoe lang hun set was op het Malieveld ? Lijken mij meer tracks dan ze op anderhalf uur gespeeld krijgen...
 

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
Ha, deze info had ik nog niet zien staan precies tevoren op de RW site:

Kan ik het saldo Coins checken?
Je kan je saldo Coins makkelijk checken bij de bars en foodstanden en de kassa’s. Heb je je Coins via de QR-code aangekocht en ben je dus een geregistreerd gebruiker? Dan kan je via dezelfde weg het saldo Coins opvragen alsook een overzicht van je bestellingen bekijken.

en

Ik heb mijn kaart/polsbandje met Coins in het Festivalpark verloren
Heb je je geregistreerd als gebruiker door Coins op je kaart of bandje in te laden via de QR-code? Aan de helpdesk kan de kaart of bandje van een geregistreerd gebruiker geblokkeerd worden. Het saldo wordt op een andere drager ingelezen. Heb je Coins gekocht aan de ‘top-up’ kassa en ben je een niet-geregistreerde gebruiker? Dan zijn zowel bandje of kaart en de Coins die er op staan verloren en kunnen wij niet tot overzetten van saldo overgaan.

Op basis van deze twee teksten vermoed ik dat het dus niet mogelijk zal zijn om zelf coins te transfereren van het ene bandje naar het andere. Want (met de informatie die we momenteel hebben) zou dat gevoelig zijn voor diefstal.

Eender wie zou momenteel namelijk je bandje kunnen scannen (als je aan het feesten bent en de DJ roep 'waar zijn die handjes' bijvoorbeeld ;-) ). Stel dat je dan nog geen profiel hebt, dan kan die andere persoon die stiekem je QR heeft gescanned een profiel aanmaken op jouw bandje. Moest je daarbinnen dan coins kunnen transfereren, dan zou deze dus zomaar je bandje kunnen leegjatten door de coins vervolgens naar zijn/haar/hun bandje te sturen. Dat wil je vermijden natuurlijk.

Het feit dat je jezelf kan/moet registreren bij het scannen van die QR biedt wel opties. Hiermee staat er namelijk niets in de weg om effectief de functie te voorzien waarbij je coins op een veilige manier kan transfereren van de ene naar de andere.

Ze moeten er dus eerst en vooral voor zorgen dat er nooit coins op een bandje kunnen staan zonder dat er een gekoppeld profiel is aangemaakt. Dan moeten ze het dus verplicht maken dat je eerst je QR scanned en een profiel aanmaakt vooraleer je een voucher kan inruilen of aan de top-up kassa's coins gaat kopen. (of zelfs helemaal afstappen van pre-sale vouchers en top-up kassa's) Zo bekom je namelijk dat er nooit onbeveiligd coins op een bandje kunnen staan (dus zonder dat er een gekoppeld profiel bestaat)

Als je dan bv. ook nog voorziet dat je 'vriendenlijsten' kan aanleggen in je profiel, door eenvoudig de QR op het bandje van je vrienden te scannen, dan zou je een systeem kunnen hebben waarbij je de voordelen van papieren bonnetjes netjes combineert met de voordelen van de virtuele coins.


Dat zou dan theoretisch zo kunnen werken:
  • je scant de qr op je bandje
  • Als je er nog geen profiel gemaakt hebt, moet je dat eerst doen.
    • email adres invullen
    • wachtwoord kiezen
  • in jouw account kan je
    • coins aankopen
    • je transactie historiek bekijken (coins in/uit)
    • vriendenlijst bewerken
    • coins transfereren naar vrienden
    • refund aanvragen

ik zie dat wel zitten, hoop dat ze dit effectief zo uitwerken. Is het niet dit jaar, dan toch tenminste volgend jaar. Make it happen boys!
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Ik zag net op ticketswap iets staan over Rock Werchter Metal Kamp, was dit er al de andere jaren? Anders zou dit weleens de nieuwe tent kunnen zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: fatefearfighter

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
929
964
Toch niet,
Friet voor 2 bonnen
Friet voor 7 euro
De eerste klinkt beter dan de tweede, maar toch is het hetzelfde
Inderdaad.
Maar "Friet voor 2 bonnen en "Friet voor 2 coins" klinkt hetzelfde. Dus dat verhaal van die 'artificiële munteenheid' die ze nu ineens zouden creëren klopt niet echt. Dat was al zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Was een uur en 55 min via setlist.fm. Ik zie ze er de Behold, the Glove uithalen, en ik hoop ook dat ze niet Compliance, Verona en The Dark Side gaan spelen. Voor de rest idd wel echt een sterke setlist.
Ik vind het een heel sterke setlist van Muse @ Malieveld.

Ik heb ze één keer gezien in 2016 in Paleis 12 op hun Drones tour en die setlist is echt redelijk triestig als je die met deze vergelijkt.
En ik vond het toen toch fantastisch.

Weet iemand hoe lang hun set was op het Malieveld ? Lijken mij meer tracks dan ze op anderhalf uur gespeeld krijgen...
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Ik had de tickets van Muse verkocht om natuurlijk meer bier te kunnen nuttigen op Rock Werchter. Ben ik na vannacht even blij dat we niet hoeven te fietsen op Rock Werchter. Na de derde helft ben ik een droge sloot ingefietst :LOL:

Nu ook maar hopen dat ze, aan de hand van reacties, ook een toffe show neer zetten op Rock Werchter 😊
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
929
964
Ha, deze info had ik nog niet zien staan precies tevoren op de RW site:

[...]
Werd dit systeem met coins op je polsbandje ook al niet gebruikt op CORE dit jaar ?

Zijn er mensen die daar waren die kunnen bevestigen wat er wel en niet mogelijk is, want volgens mij gaat het systeem op Rock Werchter exact hetzelfde zijn als dat van CORE. En gaan de mogelijkheden heel beperkt zijn...
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Metal Kamp? Denk dat je verkeerd gezien hebt ergens
En er is geen nieuwe tent(naam)
Ja ik vind het ook raar, maar zoals je kan zien (en er was toch zo een discussie over slope in een tent of gewoon weer buiten?):
 

Bijlagen

  • 352842408_821959366167403_7495528854358193484_n.jpg
    352842408_821959366167403_7495528854358193484_n.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 61

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
548
410
Werd dit systeem met coins op je polsbandje ook al niet gebruikt op CORE dit jaar ?

Zijn er mensen die daar waren die kunnen bevestigen wat er wel en niet mogelijk is, want volgens mij gaat het systeem op Rock Werchter exact hetzelfde zijn als dat van CORE. En gaan de mogelijkheden heel beperkt zijn...
Ik was op CORE, volgens mij was het systeem hetzelfde. Alleen weet ik even niet of het saldo ook te checken was op je telefoon ivm matige verbinding daarzo. Net even op de site gekeken en kon inderdaaad uitgaven en saldo terugzien. Top up kon gewoon tussendoor via QR op je bandje, dus je hoeft niet naar top up punt. Saldo zie je sws na een aankoop.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.816
Ik zie helemaal onderaan op ticketswap ook de namen 'Metal Park' en 'Devils Lake' staan... Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Noch waarom je daar een apart ticket voor zou moeten kopen...
Metal Park en Devils Lake zijn luxe accomodaties op Graspop ja. Vandaar dus losse tickets daarvoor. Alleen bij het verkeerde festival ondergebracht door de verkoper/ticketswap inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
678
466
Hoe zou het zijn met bonnetjes die je via het inzamelen van beker hebt verdiend? Vorig jaar was het namelijk zo dat je met deze binnen enkel drank kon kopen en geen eten. Hoe zou dat dit jaar zijn?

Voor de crew bestaan al jaren aparte virtuele bonnetjes voor drank dus zal hier allicht ook zo zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Voor de crew bestaan al jaren aparte virtuele bonnetjes voor drank dus zal hier allicht ook zo zijn.
weet niet als het ook zo op werchter is maar ik weet dat op andere festivals die cashless werken de crew via hun bandje aan non alcoholische dranken kan geraken omdat dit gewoon ingebakken in het systeem zit
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken