Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
improviseren en creatief zijn. Ga dan met 5 mensen bier halen, erna 5 anderen.
Is het een ideaal systeem, natuurlijk niet. Maar er zijn oplossingen genoeg als je wat nadenkt en goed overlegt met elkaar :)
Punt is dat niets zo ideaal is als gewoon een bonneke meegeven als er iemand om drank gaat. Iedereen gaat nu gewoon zelf om z'n drank gaan en het gaat veel drukker worden aan de bar
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
359
812
Punt is dat niets zo ideaal is als gewoon een bonneke meegeven als er iemand om drank gaat. Iedereen gaat nu gewoon zelf om z'n drank gaan en het gaat veel drukker worden aan de bar
Geef ik u ook 100% gelijk in. Blijft imo het allerbeste systeem.
Maar festivals gaan blijven groeien, ook op inovatief vlak. In het buitenland wordt dit ook al op meer plaatsen en langer gedaan en daar werkt het ook, anders zou het niet blijven navolging krijgen :) En verandering is altijd wennen en nieuwe manieren zoeken, maar dat gaat hierbij ook wel lukken. Ik zal het op Graspop uitvoerig testen met veel bier en de beste manieren hier komen oplijsten ;)
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
909
925
Jammer dat je voor die vouchers uit de voorverkoop niet rechtstreeks via je smartphone coins op je polsbandje kunt opladen.
Volgens de website moeten die nog steeds via de inwisselkassa omgeruild worden.

Ik herinner me van de donderdag vorig jaar dat je zonder aanschuiven aan bonnetjes kon geraken, maar dat er voor die inwisselkassa een enorme rij stond...
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.147
5.446
Snap ik, maar op mensen afgaan die nu al wat fotos maken is gewoon vrij kinderachtig van de organisatie. Laat lekker. Is ergens ook weer gratis publiciteit ook.
Een drone die over het terrein vliegt, wat nu in principe officieel een werf is. Ik zou er ook niet blij van worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.172
Maar festivals gaan blijven groeien, ook op inovatief vlak. In het buitenland wordt dit ook al op meer plaatsen en langer gedaan en daar werkt het ook, anders zou het niet blijven navolging krijgen :)
Best Kept Secret doet al 6(?) jaar ofzo gewoon scannen met de bankkaart, is mega-handig. Snap niet waarom er zo'n tussenweg moet gemaakt worden met bonnetjes uploaden op je bandje. Zo snel als op BKS heb ik mijn bier nergens. Vaak betaal je zelf tussen dat je je bier vraagt en zij zich hebben omgedraaid een biertje gepakt en terug omgedraaid. Vanaf je aan de beurt bent, ben je echt op 20 seconden weg als je geen mega grote bestelling hebt.

Trouwens misschien moet je eens naar een app als Tricount of Splitwise kijken als je echt zoveel schrik hebt dat een hoop van je vrienden veel minder gaan betalen dan jij zelf.
 
Laatst bewerkt:

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
359
812
Trouwens misschien moet je eens naar een app als Tricount of Splitwise kijken als je echt zoveel schik hebt dat een hoop van je vrienden veel minder gaan betalen dan jij zelf.
Ik heb dit nergens gezegd? Ik ben net voor dit systeem?
Ik heb nergens schrik voor want onze groep heeft allang alles besproken hieromtrent en alles is makkelijk en helder voor ons. Misschien eerst goed alles lezen voor je aanvallend gaat reageren :)
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
750
674
Punt is dat niets zo ideaal is als gewoon een bonneke meegeven als er iemand om drank gaat. Iedereen gaat nu gewoon zelf om z'n drank gaan en het gaat veel drukker worden aan de bar
Op geen enkel festival, waar het systeem al bestaat, heb ik het aan de bars al drukker ervaren dan met bonnen. Tzou mij oprecht verbazen moest het op werchter wel ineens veel drukker worden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.172
Ik heb dit nergens gezegd? Ik ben net voor dit systeem?
Ik heb nergens schrik voor want onze groep heeft allang alles besproken hieromtrent en alles is makkelijk en helder voor ons. Misschien eerst goed alles lezen voor je aanvallend gaat reageren :)
Tweede deel was niet per sé op u bedoeld hoor. Gewoon op iedereen hier. En was helemaal niet aanvallend bedoeld ook niet, kon me gewoon perfect voorstellen dat er mensen zijn die niet van het bestaan van dit soort apps weten. Dus even een tip.

Uw quote was vooral gebruikt om verder te gaan op "festivals in het buitenland..."
 
  • Geweldig
Waarderingen: gerbthederp

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
909
925
Op Best Kept Secret inderdaad al jaren enkel betalen met bankkaart. Als iemand daar om een rondje gaat krijgt die ook geen tien bankkaarten mee.

Gewoon om de beurt een rondje met diegenen waar je op dat moment mee rondhangt en hopen dat het op het einde een beetje evenwichtig uitkomt.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
682
866
Effe om een zicht erop te krijgen: hoeveel bonnetjes per dag zou ik moeten rekenen om te eten? Hoeveel bonnen kost bv. de gemiddelde maaltijd? Lastige vraag waarschijnlijk, maar vraag het mij af.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.211
3.755
Effe om een zicht erop te krijgen: hoeveel bonnetjes per dag zou ik moeten rekenen om te eten? Hoeveel bonnen kost bv. de gemiddelde maaltijd? Lastige vraag waarschijnlijk, maar vraag het mij af.
Ligt er maar net aan wat je graag eet en hoeveel. Frietje zal 1 of anderhalve bon zijn. Snack ook zoiets. Ga je voor Thaise wok of vergelijkbaar dan leg je snel 4 bonnen neer.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
838
565
Effe om een zicht erop te krijgen: hoeveel bonnetjes per dag zou ik moeten rekenen om te eten? Hoeveel bonnen kost bv. de gemiddelde maaltijd? Lastige vraag waarschijnlijk, maar vraag het mij af.
Frietjes + saus 2 bonnen = 7 euro
• Frietjes met stoofvlees 4 bonnen = 14 euro
• Hamburger 2 bonnen = 7 euro
• Braadworst 2,5 bonnen = 8,75 euro
• Veggie burger 2,5 bonnen = 8,75 euro
• Veggie burger (Greenway ) 4 bonnen = 14 euro
• Pizzapunt 2 bonnen = 7 euro
• Durum met shoarma of falafel 4 bonnen = 14 euro
• Vegan kebab (Greenway) 4 bonnen = 14 euro
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Trouwens misschien moet je eens naar een app als Tricount of Splitwise kijken als je echt zoveel schrik hebt dat een hoop van je vrienden veel minder gaan betalen dan jij zelf.
Gewoon een bonneke meegeven of een hele boekhouding met wie wat drinkt, niet echt te vergelijken. Kblijf het een downgrade vinden.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
838
565
Effe om een zicht erop te krijgen: hoeveel bonnetjes per dag zou ik moeten rekenen om te eten? Hoeveel bonnen kost bv. de gemiddelde maaltijd? Lastige vraag waarschijnlijk, maar vraag het mij af.
En nog meer voeding: sterke bieren bij Apero, 2 bonnetjes. Voedzaam en lekker
 

festirock

Support act
1 dec 2015
838
565
Gewoon een bonneke meegeven of een hele boekhouding met wie wat drinkt, niet echt te vergelijken. Kblijf het een downgrade vinden.
Ik vind het nieuwe systeem een verbetering. Herbruikbare bekers daarentegen vind k moeilijker om pintjes te halen, maar die zijn er nog niet.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik vind het nieuwe systeem een verbetering. Herbruikbare bekers daarentegen vind k moeilijker om pintjes te halen, maar die zijn er nog niet.
't is ideaal als je alleen gaat of met een beperkte groep (4-6 man), maar vanaf dat je met meer dan 10 bent is het kut. Hopelijk kan je snel bonnen overzetten via de Werchter app ofzo, dat zou alles oplossen.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
668
455
Jammer dat je voor die vouchers uit de voorverkoop niet rechtstreeks via je smartphone coins op je polsbandje kunt opladen.
Volgens de website moeten die nog steeds via de inwisselkassa omgeruild worden.

Ik herinner me van de donderdag vorig jaar dat je zonder aanschuiven aan bonnetjes kon geraken, maar dat er voor die inwisselkassa een enorme rij stond...

Loop wat verder op het terrein en ga niet naar de eerste de beste inwisselkassa. 😉 Wij zijn toen zonder wachten aan onze bonnen geraakt.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
909
925
Loop wat verder op het terrein en ga niet naar de eerste de beste inwisselkassa. 😉 Wij zijn toen zonder wachten aan onze bonnen geraakt.
Dat was inderdaad de eerste kassa waar je op liep na de ingang. Wist niet dat er nog meer van die inwisselkassa's waren.

Goed om weten ! Bedankt. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken