Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Alle tips van de wereld gaan mijn vrouw niet bekeren. Ook na een relatie van 25 jaar niet. Heel lang geleden ging ze uit nieuwsgierigheid nog wel eens mee. Het is bij ons eerder andersom. Paar keer per jaar met haar mee naar de dorpsfeesten met de welbekende Hollandse meezingknallers. Kan ik mezelf ook uitermate goed vermaken. Graspop laat ze echt aan mij en mijn zoon. En ze wenst ons dan ook het allerbestešŸ˜†šŸ„°
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598

Heb mijn spoorboekje ook nog een laatste keer aangepast
heb dit jaar extra mijn best gedaan om het een beetje realistisch te houden, want als ik te veel plan dan wordt het toch niks.
Groen zijn de bands die ik 100% zeker ga zien
Groenblauw zijn bands die ik gedeeltelijk meepak, of bands waar ik meer naar neig dan de blauwe
blauw is leuk om te zien, geen must, een aantal blauwe bands zullen sneuvelen voor andere blauwe bands of voor eet/drink pauzes of even energie krijgen voor de groene bands
vrijdagavond wel een paar nare clashes tussen jupiler en main stages
geen sleep token? foei!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
620
2017 was de allereerste keer dat alle combitickets uitverkocht waren en de headliners naast Rammstein (Sabaton, Scorpions, In Flames, Emperor en Deep Purple) waren toen bijzonder middelmatig, dat was gewoon aan hen te danken.

Dat het daarna vrijwel altijd uitverkocht en iedereen dat normaal begon te vinden, is doordat het die eerste keer over die drempel is geduwd. Rammstein tilde het hele festival omhoog, GnR hoogstens hun eigen dag.
Ik vond de show van rammstein anders ferm tegenvallen op graspop hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
geen sleep token? foei!
Nee, is niet mijn ding. Sleep Token en Ghost kan ik allebij niet echt in komen helaas
Ghost ga ik wel kijken omdat ik hoop dat het me live meer kan overtuigen dan op album, en ik ook wel benieuwd ben naar de show
Sleep Token was ik wellicht ook wel gaan kijken uit nieuwschierigheid als ze niet op zaterdag speelden

Op papier lijkt mijn zaterdag niet zo extreem druk, maar alle groene bands die ik heb op zaterdag wil ik ook echt vooraan staan dus de paar gaatjes die ik heb zal ik ook nodig heb om te eten, drinken en uit te rusten etc.
Ik zal de hele dag waarschijnlijk vooraan bij de mainstages staan, of op de tribune van de mainstages zitten met wat eten en muziek op de achtergrond
sleep token heeft trouwens net een show in OVO arena (wembley) londen aangekondigd. 12.5k capaciteit. die band gaat echt heel hard
in Nederland spelen ze in een uitverkochte ziggo dome straks, welliswaar in het voorprogramma van Slipknot maar wel leuk voor ze zo'n grote zaal.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
StuBru is ook wakker geschoten, bijna 20 uur na de aankondiging :D de zoektocht naar de vervanger van Stromae op Rock Werchter is belangrijker natuurlijk :D
Maakt toch weer eens duidelijk dat zelfs StuBru Graspop niet meer de aandacht geeft die het verdient! Vind ik toch altijd weer zeer jammer!
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Alle tips van de wereld gaan mijn vrouw niet bekeren. Ook na een relatie van 25 jaar niet. Heel lang geleden ging ze uit nieuwsgierigheid nog wel eens mee. Het is bij ons eerder andersom. Paar keer per jaar met haar mee naar de dorpsfeesten met de welbekende Hollandse meezingknallers. Kan ik mezelf ook uitermate goed vermaken. Graspop laat ze echt aan mij en mijn zoon. En ze wenst ons dan ook het allerbestešŸ˜†šŸ„°
Mijn vrouw krijg ik ook met geen 50 wilde paarden mee, maar heb het ook nooit geprobeerd. Ga ieder jaar met mijn 3 beste maten (dit jaar helaas maar 2) en voor ons is dit het ultieme mannenweekend: metal luisteren, bier drinken en goede gesprekken voeren (steeds beter naar mate er meer alcohol inzit) en dat alles vaak in een stralend zonnetje!
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
We hebben nog steeds niet alle info trouwens. De plattegrond is bijvoorbeeld nog niet officieel bekend gemaakt. Missen we nog meer info?
Vooral de map inderdaad nog! Voor de rest zou ik het niet weten, misschien nog info voor de mensen met festihutten en dergelijke. Ik lig zelf niet op een camping ofzo dus zou dat niet weten.
Vooral belangrijk voor de halve liter togen correct te weten staan en de durum stand voor de nachtelijke honger te stillen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik vind 'n map nu ook niet zo heel belangrijk om al een 2-tal weken te moeten op voorhand te zien?
Die hou je toch nog wat achter de hand voor in de aanloop van de eerste festivaldag te droppen op social media?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
We hebben nog steeds niet alle info trouwens. De plattegrond is bijvoorbeeld nog niet officieel bekend gemaakt. Missen we nog meer info?
Goede vraag! Ik heb even mijn lijstje erbij gepakt wat ik destijds heb gemaakt:
- line up classic rock cafe, metaldome nachtprogramma
- plattegrond festivalterrein
- verkoop parkeertickets
- gaan ze ook met digitale bonnen werken net als Werchter?
- 3 cancellations en hun vervangers, tijdschema zal wel weer worden aangepast
Inderdaad de plattegrond dus, die wij al wel hebben gezien
maar vraag me dus ook wel af of ze nu met digitale munten gaan werken of niet. als ze dit gaan doen zal het wellicht samen aangekondigd worden met de plattegrond?
ik weet niet of we ooit zo laat pas de plattegrond hebben gekregen, vorig jaar kwam die toch wel ergens begin mei geloof ik.
Verder natuurlijk de signeersessies die pas aangekondigd worden vlak voor het festival.
Vooral de map inderdaad nog! Voor de rest zou ik het niet weten, misschien nog info voor de mensen met festihutten en dergelijke. Ik lig zelf niet op een camping ofzo dus zou dat niet weten.
de info over de specifieke campings zoals Inferno, Metalpark, Devils lake etc. wordt gedeeld via email aan de mensen die een ticket hiervoor hebben, dus hier doen ze geen aankondigingen voor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Vooral de map inderdaad nog! Voor de rest zou ik het niet weten, misschien nog info voor de mensen met festihutten en dergelijke. Ik lig zelf niet op een camping ofzo dus zou dat niet weten.
Vooral belangrijk voor de halve liter togen correct te weten staan en de durum stand voor de nachtelijke honger te stillen :D

Prijs van de bonnen op het terrein een of het inderdaad digitaal gaat worden en wat voor soort bekers etc.

Blijven de ducks of trash en welke bands doen signeer sessies?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Ik vind 'n map nu ook niet zo heel belangrijk om al een 2-tal weken te moeten op voorhand te zien?
Die hou je toch nog wat achter de hand voor in de aanloop van de eerste festivaldag te droppen op social media?
Past bij mij wel degelijk in mijn voorbereiding op het festival. Het is inderdaad niet zo belangrijk als acts en dergelijke, maar ik vind het wel fijn om alvast te weten waar wat te vinden is. Bijvoorbeeld een map van Boneyard, zodat ik me vooraf al kan oriƫnteren op waar ik ongeveer mijn tent wil planten en vooral waar ook niet. En daarbij vind ik het ook heerlijk om naar die map te starten en mezelf al te visualiseren, lopend op het terrein. :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Prijs van de bonnen op het terrein een of het inderdaad digitaal gaat worden en wat voor soort bekers etc.

Blijven de ducks of trash en welke bands doen signeer sessies?
Ducks of trash blijven wel ja, zie de explore pagina (en staan ook op de plattegrond)

Prijzen van de bonnen op het terrein worden volgens mij niet vantevoren aangekondigd toch?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Past bij mij wel degelijk in mijn voorbereiding op het festival. Het is inderdaad niet zo belangrijk als acts en dergelijke, maar ik vind het wel fijn om alvast te weten waar wat te vinden is. Bijvoorbeeld een map van Boneyard, zodat ik me vooraf al kan oriƫnteren op waar ik ongeveer mijn tent wil planten en vooral waar ook niet. En daarbij vind ik het ook heerlijk om naar die map te starten en mezelf al te visualiseren, lopend op het terrein. :)
Same. Ik merkte ook dat mijn voorpret aanzienlijk toenam, op het moment dat die plattegrond in de app ontdekt werd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Ducks of trash blijven wel ja, zie de explore pagina (en staan ook op de plattegrond)

Prijzen van de bonnen op het terrein worden volgens mij niet vantevoren aangekondigd toch?

Geen idee of die prijs bekend gemaakt wordt vooraf, maar maakt me ook niet zo heel veel uit. Dan mis ik alleen de signeer sessies, maar dat volgt in de week zelf veelal
 

pickatchu

Playlistbediener
29 mei 2023
13
21
Geen idee of het hier al voorbij is gekomen. Lees ook niet allesšŸ˜šŸ˜. Maar zou je nog tokens van vorig jaar kunnen gebruiken?
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Geen idee of het hier al voorbij is gekomen. Lees ook niet allesšŸ˜šŸ˜. Maar zou je nog tokens van vorig jaar kunnen gebruiken?
Jammer genoeg niet, zo slim zijn ze wel :D
Tokens krijgen elk jaar een andere kleur/lay-out zodat die van het jaar ervoor onbruikbaar zijn. Meer dan een aandenken is het jammer genoeg niet meer.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230

Op Graspop zal het niet gebeuren, maar evt voor een opstelling als in 2016 (enkele weken na het festival een apart event op die wei enkel voor Ac/Dc) ben ik zeker te vinden. En anders hoop ik op Oostende.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken