Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
gewoon dat je deze act op elk gratis festival al kan zien en dat het daarom zonde van de spot / te makkelijke opvulling is.
Stage 4, come on zeg... Ze had imo zelfs in de tent kunnen staan. Dus zonde van de spot, imo zeker niet.
Wat is er eigenlijk een "makkelijke opvulling" aan voor zo'n vroege spot in Stage 4?

Volgens mij, maar dat kan ik mis hebben, heeft het grootste deel van het Pinkpop publiek deze wisseling niet eens door of maakt het totaal niet uit. En waarschijnlijk zijn er meer mensen die Sera wel kennen en Trousdale juist niet.

Het is al jammer dat er een paar weken voor aanvang een vervanger moet zijn. Maar om hier nu zo meteen zo'n "Braderie opvulling" op te stempelen vind ik echt overdreven. Ze komt niet P!nk vervangen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Stage 4, come on zeg... Ze had imo zelfs in de tent kunnen staan. Dus zonde van de spot, imo zeker niet.
Wat is er eigenlijk een "makkelijke opvulling" aan voor zo'n vroege spot in Stage 4?

Volgens mij, maar dat kan ik mis hebben, heeft het grootste deel van het Pinkpop publiek deze wisseling niet eens door of maakt het totaal niet uit. En waarschijnlijk zijn er meer mensen die Sera wel kennen en Trousdale juist niet.

Het is al jammer dat er een paar weken voor aanvang een vervanger moet zijn. Maar om hier nu zo meteen zo'n "Braderie opvulling" op te stempelen vind ik echt overdreven. Ze komt niet P!nk vervangen...
Zit net even te kijken. Tijdens Ellie Goulding speelt grotendeels ook niks blijkbaar en dan is Sera vervolgens de act die tegelijk speelt. Ik snap Eloelo wel.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Nog even inhakend op het waterpunten verhaal. Bij 65.000/70.000 mensen is de capaciteit te weinig, maar is het onmogelijk om op te schalen ivm waterdruk. Hoe wil je dan überhaupt ooit naar 80.000 mensen gaan?!?
Maar goed...

Sinds stage 4 er staat, is dit voor mij de meest bezochte stage, er staan altijd wel een paar verrassingen bij, nieuw te ontdekken pareltjes.
Dit jaar zouden er zomaar wat namen een groter podium verdienen, ipv stage 4. Maar dat geldt ook voor enkele artiesten in de tent, die zou je eerder op Noord verwachten.. ik roep maar even als voorbeeld "I Prevail", wat minimaal op Noord zou moeten staan.

Desalwelteplus, ondanks alle "gezever" waar ook ik aan bijdraag, sta ik weer te popelen om over enkele weken het terrein op te lopen, binnen te halen en met een groep fijne mensen te proosten op 3 dagen muziek, drank, gezelligheid en hopelijk lekker weer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en DennisvdBr

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.260
3.835
Maar om hier nu zo meteen zo'n "Braderie opvulling" op te stempelen vind ik echt overdreven. Ze komt niet P!nk vervangen...

Hey hey, die term gebruiken we voor de echte buikgriep diarree acts. Daar ken ik dat Sliedrechtse meisje te slecht voor. Maar John Tana had ook prima gekund.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nog even inhakend op het waterpunten verhaal. Bij 65.000/70.000 mensen is de capaciteit te weinig, maar is het onmogelijk om op te schalen ivm waterdruk. Hoe wil je dan überhaupt ooit naar 80.000 mensen gaan?!?
Maar goed...
Precies... Hier zitten echt flinke haken en ogen aan die gladgestreken moeten zijn. ik benadruk, MOETEN!
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
365
296
Nog even inhakend op het waterpunten verhaal. Bij 65.000/70.000 mensen is de capaciteit te weinig, maar is het onmogelijk om op te schalen ivm waterdruk. Hoe wil je dan überhaupt ooit naar 80.000 mensen gaan?!?
Maar goed...

Sinds stage 4 er staat, is dit voor mij de meest bezochte stage, er staan altijd wel een paar verrassingen bij, nieuw te ontdekken pareltjes.
Dit jaar zouden er zomaar wat namen een groter podium verdienen, ipv stage 4. Maar dat geldt ook voor enkele artiesten in de tent, die zou je eerder op Noord verwachten.. ik roep maar even als voorbeeld "I Prevail", wat minimaal op Noord zou moeten staan.

Desalwelteplus, ondanks alle "gezever" waar ook ik aan bijdraag, sta ik weer te popelen om over enkele weken het terrein op te lopen, binnen te halen en met een groep fijne mensen te proosten op 3 dagen muziek, drank, gezelligheid en hopelijk lekker weer!
Heb het idee dat I Prevail in de tent is gezet omdat het wat te heftig is voor het kleedjes- en skydeck publiek. Ik vind het wel tof, wordt een mooi feestje in de tent!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Heb het idee dat I Prevail in de tent is gezet omdat het wat te heftig is voor het kleedjes- en skydeck publiek. Ik vind het wel tof, wordt een mooi feestje in de tent!
Soms kan het ook liggen aan acts die visueel iets willen qua licht of achtergrond. Waardoor in de tent beter uit komt.

Ik vind bijvoorbeeld Tove Lo, The Hu en Nathaniel Rateliff apart in de tent gezet ipv Noord.
imo hadden Electric Callboy en Tove Lo omgedraaid kunnen staan. Of Dadi Freyr en The Hu. Of Nielson en Nathaniel Rateliff.
Maar waarom de een op Noord staat en de andere in de tent, daar zal Mojo wel over nagedacht hebben en een idee achter hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
SERA komt naar Pinkpop op vrijdag 16 juni! Trousdale is deze dag genoodzaakt hun optreden op Pinkpop af te zeggen. In hun plaats komt de uit Nederland afkomstige popzangeres onze Stage 4 van 15:30 tot 16:15 uur op de kop zetten met o.a. haar megahits 'Only Us', 'Take A Chance' en 'Head Held High'! 🤩
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wil ik ook zo houden, na een Spotify search. Megahits?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Jongens rustig aan. Ik vond Trousdale best een aardige boeking, als in: niet verwacht. Sera is dan weer een act die hier om de hoek al 3x heeft opgetreden afgelopen jaar. Als opvulling natuurlijk dikke prima hoor, maar alsnog jammer. Maar nogmaals: stage 4 heeft toch wel een aantal aardig namen nog, wat Fornax zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Voor mensen die hier hun gal uitspugen over Sera:

1,1 miljoen luisteraars per maand op Spotify
Head Held High - 17 miljoen streams
Take A Chance - 7 miljoen streams
Only Us - 9,6 miljoen streams

Over de geannuleerde trousdale…
518.000 maandelijkse luisteraars ( de HELFT van Sera)
Wouldn’t come back - 15 miljoen streams
Wouldn’t it be nice - 4,3 miljoen streams

Voordat er nu mensen in de verdediging schieten dat streams er niet toe doen. Lees maar eens hoe vaak Pinkpop het hierover heeft in hun bios en dit speelt zeker mee bij hun boekingen en daarnaast kijken ze of het op Pinkpop past.

Sera past dus prima op Pinkpop en al helemaal op een stage 4. Voor veel mensen zal dit een upgrade zijn t.o.v. trousdale en dan heb ik het over al die TikTok jeugd die niet eens wisten wie Trousdale is maar zeker wel weten wie Sera is.

Dus voordat mensen hier koningsdagartiest schreeuwen of weet ik wat allemaal. Verdiep je dan even in de artiest voordat je iets roept want deze boeking is van Pinkpop gewoon een logische en prima vervanging zoals @DennisvdBr zei.

Ook ik kende Sera niet tot vanmiddag. Herken wel wat liedjes van TikTok en gezien de streams, fans en haar hits zeker geen misplaatste boeking.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
in de (nieuwe) catagorie "Mama Appelsap" van de lineup

Xavier Rudd laat duidelijk weten waar iedereen met een kater vroeg in de middag liggend in het gras mee te maken heeft bij de opening van de mainstage op de tweede Pinkpop dag...
"ben je moe, ben je saai"

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
in de (nieuwe) catagorie "Mama Appelsap" van de lineup

Xavier Rudd laat duidelijk weten waar iedereen met een kater vroeg in de middag liggend in het gras mee te maken heeft bij de opening van de mainstage op de tweede Pinkpop dag...
"ben je moe, ben je saai"

Ben echt benieuwd hoe hij gaat overkomen op het grote podium. Zij nieuwere werk wordt helaas steeds minder interessant maar met Lioness Eye en Spirit Bird heeft hij twee prachtige nummers. Vooral Lioness Eye live is machtig. Solo achter de drum met twee didgiradoos voor zich.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu en DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.734
Dat valt bij Snollebollekes ook niet helemaa uit te sluiten, toch?😜
Daarnaast had je hier gewoon een prima punt:
Jongens rustig aan. Ik vond Trousdale best een aardige boeking, als in: niet verwacht. Sera is dan weer een act die hier om de hoek al 3x heeft opgetreden afgelopen jaar. Als opvulling natuurlijk dikke prima hoor, maar alsnog jammer. Maar nogmaals: stage 4 heeft toch wel een aantal aardig namen nog, wat Fornax zegt.

Leuk dat Pinkpop ergens streams benoemd, maar bij gebrek aan voldoende verkochte platen of andere noemenswaardigheden moet je toch iets roepen om een bio te vullen. Dat wil niet zeggen dat iedereen daar maar waarde aan moet hangen. Maar het mag natuurlijk wel, en het zal ook heus wel iets zeggen. Maar ik vind het ook veel te dun om de degradatie van Trousdale naar SERA recht te lullen. Dat ze 23 dagen voor aanvang een vervanger hebben geregeld hebben ze verder prima gedaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Sera past dus prima op Pinkpop en al helemaal op een stage 4. Voor veel mensen zal dit een upgrade zijn t.o.v. trousdale en dan heb ik het over al die TikTok jeugd die niet eens wisten wie Trousdale is maar zeker wel weten wie Sera is.
Is Tiktok jeugd de doelgroep van Pinkpop? Ik vraag me af in hoeverre die tickets kopen voor PP ipv Pukkelpop, Lowlands RW, DTRH etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Is Tiktok jeugd de doelgroep van Pinkpop? Ik vraag me af in hoeverre die tickets kopen voor PP ipv Pukkelpop, Lowlands RW, DTRH etc.
ik mis idd Ch!pz nog op de lineup

( imo staan er overigens wel een aantal acts op de lineup die min of meer bekendheid geput hebben uit TikTok... )
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Is Tiktok jeugd de doelgroep van Pinkpop? Ik vraag me af in hoeverre die tickets kopen voor PP ipv Pukkelpop, Lowlands RW, DTRH etc.
Niet alleen maar maar wel steeds meer. En als je het niet gelooft? Tel zelf eens hoeveel jongeren er dit jaar onder de 20 zullen rondlopen ten opzichte van vorig jaar.

Niet moeilijk toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken