Pinkpop 2023

En dat weet je omdat? Jij hebt ergens gezien hoeveel jongeren onder de 20 een kaart hebben gekocht?
Als je naar zoeits zoekt ga je het altijd vinden. Als ik nu zeg dat je aankomend jaar meer vrouwen met een blauw hoedje gaat zien wordt je idee ook bevestigt.

En dat weet je omdat? Jij hebt ergens gezien hoeveel jongeren onder de 20 een kaart hebben gekocht?
Misschien wat kort door de bocht van mij. Maar merk dat er vorig jaar onder de jeugd minder drang was om naar Pinkpop te gaan en dat het dit jaar opvallend meer is.

Kan natuurlijk ook te maken hebben met groep maar viel me gewoon op. En naar mijn idee zijn er dit jaar wat meer namen voor de jeugd die ze aanspreekt dan vorig jaar.

Gayle , Niall Horan, Ellie Goulding, One Republic , The Script , Sera , Zwangere Guy, Machine Gun Kelly, Goldband om er eens een paar te noemen. Maar nogmaals kan ook toeval zijn.

Als je naar zoeits zoekt ga je het altijd vinden. Als ik nu zeg dat je aankomend jaar meer vrouwen met een blauw hoedje gaat zien wordt je idee ook bevestigt.
Ik denk het niet. De Justin Bieber en Bruno mars dagen waren er veel meer jongeren dan normaal.

Misschien wat kort door de bocht van mij. Maar merk dat er vorig jaar onder de jeugd minder drang was om naar Pinkpop te gaan en dat het dit jaar opvallend meer is.

Kan natuurlijk ook te maken hebben met groep maar viel me gewoon op. En naar mijn idee zijn er dit jaar wat meer namen voor de jeugd die ze aanspreekt dan vorig jaar.

Gayle , Niall Horan, Ellie Goulding, One Republic , The Script , Sera , Zwangere Guy, Machine Gun Kelly, Goldband om er eens een paar te noemen. Maar nogmaals kan ook toeval zijn.
Antoon, Froukje, Remme, Zara Larsson, Ronnie Flex, Zara Larsson, Chef Special, Maneskin, Maan, Meau, Imagine Dragons

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en Timmetje
...bij ... Pink een heel jong publiek gaat zien.
zelfde 'bouwjaar' 😬

en Williams en The Peppers zijn ook zeker niet jonger, qua leeftijd zijn ze al niet voor het jonge publiek.
maar er zal toch zeker een mix aan leeftijden op af komen neem ik aan, bij alle 3 headliners, denk niet dat je een leeftijdscatagorie aan dit publiek kan hangen?

zelfde 'bouwjaar' 😬

en Williams en The Peppers zijn ook zeker niet jonger, qua leeftijd zijn ze al niet voor het jonge publiek.
maar er zal toch zeker een mix aan leeftijden op af komen neem ik aan, bij alle 3 headliners, denk niet dat je een leeftijdscatagorie aan dit publiek kan hangen?
Ja en dat is precies waar ik over struikel. Zeggen dat het jonger wordt en de jaren Bieber/Mars noemen als voorbeeld is cherrypicking.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Pinkpop lijkt me imo nou niet echt bij uitstek het festival voor jongeren. Vrij oude headliners, vrij beperkt timetable, aardig aan de prijs en rond 23.30u is het op het terrein met de pret gedaan. Dan ben je op een Lowlands of DTRH beter uit.
ja hoor, ik ben er klaar voor !

ff92faec28dc1f81fc5e672006a3e311.jpg

Heb het idee dat I Prevail in de tent is gezet omdat het wat te heftig is voor het kleedjes- en skydeck publiek. Ik vind het wel tof, wordt een mooi feestje in de tent!

Dan zou Electric Callboy ook in de tent moeten staan, die staan dan weer op Noord. EC is naar mijn mening heftiger voor de oortjes dan I Prevail. Alhoewel EC dan misschien weer toegankelijker is door de blije deuntjes en soms nog een hardstyle bassdrum.

Weer een mening dat jeugd/jongeren niet van gitaren houden 😅

Pinkpop lijkt me imo nou niet echt bij uitstek het festival voor jongeren. Vrij oude headliners, vrij beperkt timetable, aardig aan de prijs en rond 23.30u is het op het terrein met de pret gedaan. Dan ben je op een Lowlands of DTRH beter uit.
Dat is net het punt: daar moet dus aan gewerkt worden. Want een major festival moet echt de jeugd meehebben.

Tenzij je hard de kaart van het retrocircuit trekt, maar dat is hier normaal gezien toch niet aan de orde.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zullen we die jonge mensen ook gewoon 'jeugd' noemen, en geen 'TikTok jeugd' ? Vind het nogal wat om ze op voorbaat te beledigen door ze allemaal met die kut-app te associëren...
Da's hetzelfde als 'Facebook millenials' zeggen inderdaad.

Tuurlijk zit een heel groot deel van de jeugd op Tik Tok. Dat is dikke prima. Maar raar om ze zo te benoemen.

Users who are viewing this thread