Pinkpop 2023

Met een gay camping avond, Maisie Peters, Dylan, Sera , songfestivalbandjes boeken zie je duidelijk dat Pinkpop ook een ander soort publiek probeert te bereiken. Dat is positief want dat hebben ze nodig.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Beker update

'Pinkpop kleurt groen! Om ons afval beter te kunnen recyclen en ons mooie festivalterrein weer een stukje schoner te houden introduceren we vanaf dit jaar het Cup to Cup-systeem op het festivalterrein en de campings. Je ontvangt bij binnenkomst bij de hoofdingang een retour token en ruilt deze bij het bestellen van een (nieuw) drankje om voor een beker. Heb je even geen dorst? Dan nemen wij je beker weer in bij de bar en/of een van de vele mobiele punten en ontvang jij weer een retour token van ons. Zo heb jij altijd een retour token óf beker bij je en belandt er zo min mogelijk afval op de grond. Laten we samen bijdragen aan een duurzame toekomst: keep on rocking in a green world! 🙏♻️'

Beker update

'Pinkpop kleurt groen! Om ons afval beter te kunnen recyclen en ons mooie festivalterrein weer een stukje schoner te houden introduceren we vanaf dit jaar het Cup to Cup-systeem op het festivalterrein en de campings. Je ontvangt bij binnenkomst bij de hoofdingang een retour token en ruilt deze bij het bestellen van een (nieuw) drankje om voor een beker. Heb je even geen dorst? Dan nemen wij je beker weer in bij de bar en/of een van de vele mobiele punten en ontvang jij weer een retour token van ons. Zo heb jij altijd een retour token óf beker bij je en belandt er zo min mogelijk afval op de grond. Laten we samen bijdragen aan een duurzame toekomst: keep on rocking in a green world! 🙏♻️'
pp23_cup-to-cup-24052301.png

Tsja, ik ging er al een beetje van uit. Heb ook maar ff zo'n bekerhouder voor aan je riem besteld.

Blij dat er IETS wordt gedaan. Het cup-to-cup systeem vind ik echter zwaar beroerd.

"Yo artiest, wacht nog heel ff met die circle pit/wall of death, dan ga ik eerst ff mijn beker voor een token ruilen, want anders raak ik em gegarandeerd kwijt!"

• Leuk
Waarderingen: Dieter98
Prima systeem!
Alleen moet je serieus aan het einde van de festival dag je beker gaan inleveren voor de token voor de volgende dag? Kan me voorstellen dat na een hele dag biertjes drinken ik die beker aan het einde van de dag in de prullenbak gooi en er niet aan denk deze nog in te leveren.
Of zou je iedere dag bij binnekomst een nieuwe token krijgen?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Prima systeem!
Alleen moet je serieus aan het einde van de festival dag je beker gaan inleveren voor de token voor de volgende dag? Kan me voorstellen dat na een hele dag biertjes drinken ik die beker aan het einde van de dag in de prullenbak gooi en er niet aan denk deze nog in te leveren.
Of zou je iedere dag bij binnekomst een nieuwe token krijgen?
ik denk dat ik, en dat is een ruwe schatting, per dag waarschijnlijk wel een keer of 4 (minstens) mijn bekertje kwijt raak

• Leuk
Waarderingen: D02
🤔 Da's een verandering wat even gewenning nodig heeft. Normaal gesproken werden bekertjes netjes in de afvalbakken gegooid (Ja ja) nu dus de hele dag ermee slepen. Zal wel goed komen..

Wel zonde voor de mensen met een kleinere beurs welke de hele dag bekers aan het rapen waren en zo wat munten bij elkaar sprokkelen.

🤔 Da's een verandering wat even gewenning nodig heeft. Normaal gesproken werden bekertjes netjes in de afvalbakken gegooid (Ja ja) nu dus de hele dag ermee slepen. Zal wel goed komen..

Wel zonde voor de mensen met een kleinere beurs welke de hele dag bekers aan het rapen waren en zo wat munten bij elkaar sprokkelen.
Gemiste kans dat ze geen munten geven voor retour tokens en/of ingeleverde bekers. Er zullen genoeg figuren rondlopen die toch de bekers op de grond smijten, want die liggen niet wakker van wat munten meer moeten kopen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat zal bij mij wel meevallen. Maar wat ik zeg aan het einde van de dag gooi ik die beker in de prullenbak
ik denk idd waarschijnlijk niet dat ik zondag na RHCP aan de bar in de rij ga aansluiten 🙈
dan liever de beker als souvenir mee naar huis

Gemiste kans dat ze geen munten geven voor retour tokens en/of ingeleverde bekers. Er zullen genoeg figuren rondlopen die toch de bekers op de grond smijten, want die liggen niet wakker van wat munten meer moeten kopen.
Maar hoeveel op de 60.000 man zullen dat zijn? Het gaat erom dat je van de enorme berg af komt. Er zullen nog heel wat bekers worden neergesmeten, per ongeluk laten vallen, kwijtgeraakt etc. Het zal echter in het niet vallen met het eetafval, iets waar ik me meer aan stoor dan bekertjes. Die kun je aan de kant schoppen zonder dat de mayo aan je veters zit. Milieutechnisch natuurlijk belangrijk dat ze eerst iets aan die plastic bekers doen...

Voor mij is het een prima systeem, allicht dat ik wat bekers ga kwijtraken maar goed.

Alleen als je met een grotere groep bent, kan je niet makkelijk even alvast een biertje meenemen voor de langzamere drinker, gezien je weer een beker moet inleveren. Of zie ik dat verkeerd...

Voor mij is het een prima systeem, allicht dat ik wat bekers ga kwijtraken maar goed.

Alleen als je met een grotere groep bent, kan je niet makkelijk even alvast een biertje meenemen voor de langzamere drinker, gezien je weer een beker moet inleveren. Of zie ik dat verkeerd...
Al mijn ervaringen met dit systeem zijn om die reden compleet KUT

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Kan nog steeds als ze deze mensen gewoon de mobiele inleverbar maken, die door mensen lopen om bekers te verzamelen en tokens ervoor te ruilen.

Users who are viewing this thread