Graspop Metal Meeting 2023

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Zou jij een enkeltje in de wall of death riskeren....? Nog genoeg tijd tot Graspop om die 40 pagina's even te lezen @jasper79 !
Haha die wall of death ga ik zeker missen ;). Ik ben momenteel al meer dan tevreden als ik meer dan de helft van het festival kan meepakken in de huidige fysieke gesteldheid 🤪🙈. Maar ik zal braaf terug gaan lezen wie zie ik nog iets leuks😁😁
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Als er iets wegvalt regelen ze meestal een kleinere vergelijkbare act. De kaarten zijn immers al verkocht, dus je zou als organisatie dief van je eigen beurs zijn als je een dure act gaat neerzetten.
Naar mijn mening hoeft dat niet altijd slecht nieuws te zijn.
Ik zie liever Santa Cruz of The Poodles een keer op Gmm dan bijv Steel Panther.
The poodles zijn ook een zeer effectieve vervanger geweest voor SP.
Dat is waar. De vervangende namen zullen zeker niet groter zijn dan de namen die wegvallen.
Maar een band van het kaliber Exodus kunnen ze ook niet vervangen door een of ander lokaal bandje waar nog nooit iemand van gehoord heeft.
Sodom zou wat dat betreft een ideale vervanger zijn, ligt qua grootte/bekendheid dicht tegen Exodus aan, denk ik (i.i.g. in Europa toch).
Maar ik zou ook niet raar opkijken als de vervanger een stuk kleiner blijkt te zijn (zoals de top-5 die ik eerder al opgooide).

Andere bands die ik (voor de volledigheid) noemde, zoals Sum 41, Rise Against, Bad Religion, Kamelot, Dark Tranquility, Soilwork, of zelfs Rotting Christ, zullen naar alle waarschijnlijkheid ook niet tot de vervangers behoren..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Dat is waar. De vervangende namen zullen zeker niet groter zijn dan de namen die wegvallen.
Maar een band van het kaliber Exodus kunnen ze ook niet vervangen door een of ander lokaal bandje waar nog nooit iemand van gehoord heeft.
Sodom zou wat dat betreft een ideale vervanger zijn, ligt qua grootte/bekendheid dicht tegen Exodus aan, denk ik (i.i.g. in Europa toch).
Maar ik zou ook niet raar opkijken als de vervanger een stuk kleiner blijkt te zijn (zoals de top-5 die ik eerder al opgooide).

Andere bands die ik (voor de volledigheid) noemde, zoals Sum 41, Rise Against, Bad Religion, Kamelot, Dark Tranquility, Soilwork, of zelfs Rotting Christ, zullen naar alle waarschijnlijkheid ook niet tot de vervangers behoren..
Graspop heeft ook het voordeel dat het grote naamsbekendheid heeft en veel acts daarom wat extra moeite willen doen om een show toch mogelijk te maken. Mijn verwachtingen zijn niet torenhoog maar verwacht geen lokale pubbandjes in ieder geval.


En vandaag voelt goed.

Mag het nog 1 keer?

Vandaag is de dag!! 🥳
 

Nightrage

Campingartiest
13 nov 2022
96
175
Als er iets wegvalt regelen ze meestal een kleinere vergelijkbare act. De kaarten zijn immers al verkocht, dus je zou als organisatie dief van je eigen beurs zijn als je een dure act gaat neerzetten.

Ik denk niet dat er zo gedacht wordt. Tickets kunnen altijd weer verkocht worden, fans kunnen teleurgesteld zijn en niet terug komen.
Graspop heeft wel een naam hoog te houden, het is in hun eigen belang om een annulering zo deftig mogelijk op te lossen.
Helaas is op het laatste moment een band vinden van hetzelfde kaliber binnen hetzelfde genre die toevallig net die dag ook nog in de buurt is erg lastig waardoor er vaak lokale bands gevraagd worden.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Soulfly zou wel eens in de plaats van exodus kunnen komen...als ze 5 dagen vroeger komen naar Europa staan ze op de spot van exodus en zouden daar perfect op passen naar mijn mening... Rock Zottegem zou wel minder amused zijn...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
welk merk bolderkar/duveltje zijn graspop approved, kan ik hier wat aanbevelingen krijgen? mijn antieken karretje heeft het vorig jaar eindelijk begeven.

Ik heb heel veel van die plastieken decathlon karretjes zien sneuvelen in het zand vorig jaar dus moet wel iets stevigers zijn.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
welk merk bolderkar/duveltje zijn graspop approved, kan ik hier wat aanbevelingen krijgen? mijn antieken karretje heeft het vorig jaar eindelijk begeven.

Ik heb heel veel van die plastieken decathlon karretjes zien sneuvelen in het zand vorig jaar dus moet wel iets stevigers zijn.
Ik heb een bolderkar van campart Traval "saint tropez" noemt die. Kan je bestellen via bol.com. Goed compact en vrij sterk! Enkel bij alcatraz was er een wiel vesleten, maar da kun je gewoon vervangen. Ik merk wel dat de goedkopere niet zo sterk zijn, dus als je kan gedf dan liever wat meer uit voor een sterker exemplaar.
 

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Even een vraag, ik heb al een hele tijd niet meer meegelezen en ik denk dat ik flink wat gemist heb (pagina 1000 o.a., Gefeliciteerd allen) maargoed even een vraagje voor de Metal Park gangers: hebben jullie al een mail gehad voor het invullen van gegevens wie er allemaal meegaat e.d.?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Even een vraag, ik heb al een hele tijd niet meer meegelezen en ik denk dat ik flink wat gemist heb (pagina 1000 o.a., Gefeliciteerd allen) maargoed even een vraagje voor de Metal Park gangers: hebben jullie al een mail gehad voor het invullen van gegevens wie er allemaal meegaat e.d.?
Nee nog niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dumblydore

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ik heb een bolderkar van campart Traval "saint tropez" noemt die. Kan je bestellen via bol.com. Goed compact en vrij sterk! Enkel bij alcatraz was er een wiel vesleten, maar da kun je gewoon vervangen. Ik merk wel dat de goedkopere niet zo sterk zijn, dus als je kan gedf dan liever wat meer uit voor een sterker exemplaar.
in decathlon hebben ze ook zo'n opvouwbare karren maar ik heb vorig jaar toch veel van die karren uit elkaar zien liggen langs de weg
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
in decathlon hebben ze ook zo'n opvouwbare karren maar ik heb vorig jaar toch veel van die karren uit elkaar zien liggen langs de weg
Ja klopt, daar was ik ook gaan kijken. Maar de kwaliteit van de wieletjes, bevestigingen,... zag er niet goed uit. Vandaar heb ik verder gekeken naar een ander type en merk. Die van mij en prijs kwaliteit dik oke hoor! Volgende keer zou ik gewoon iets meer durven uitgeven meer richting luchtbandjes ofzo. Is steeds toch sterker dan een bolderkar met plastieke wielen en rubber daarover.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
kun je ook voor andere dingen gebruiken als alleen op graspop
Persoonlijk gebruik ik die bolderkar ook nog buiten graspop hoor. Oa. Op reis, winkel,... Samengeklapt is die iets van 20x20cm. Ideaal voor in de auto dus.

Hangt een beetje vanaf wat je zelf het gemakkelijkste vindt natuurlijk!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik heb tot nu toe altijd een steekwagen gebruikt, hoe groter de banden hoe beter imo. Je moet toch veel over onverharde paden, en heb al teveel mensen met karretjes met kapotte plastic wieltjes langs de kant van de weg zien staan. Afgelopen jaar hebben we wel ook zo’n opvouwbare bolderkar van de ANWB gekocht voor een vakantie, ook een prima ding, kan een hoop in en is stevig zat, maar toch minder hufter proof dan een steekkar van de bouwmarkt. Plus, zo’n steekkar krijg je ook nog wel vrij gemakkelijk trappen op en af, dat hoef je met een bolderkar niet te proberen. Niet relevant voor Graspop geloof ik, maar bij een aantal andere festivals wel. Of als je met het OV gaat, zoals ik vroeger deed. Werd er al snel best handig in om die steekkar, met party tent, traytjes bier, en al het overige kampeer spul goed vast gesjord, de trein in en uit te krijgen. Nogmaals, hoef je met een bolderkar niet te proberen. Neemt ook veel te veel ruimte in. Maar goed, dit jaar gaan we voor het eerst met de auto, en ook nu blijft de steekkar eerste keus, mits hij in de achterbak past. Anders is de bolderkar hopelijk een geschikt alternatief.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
:unsure: pinkpop komt met een cup to cup systeem. een soort statiegeld muntje die je weer krijgt bij het terugbrengen van de beker.
bij graspop hebben ze nog (gelukkig) de ducks of trash.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik heb tot nu toe altijd een steekwagen gebruikt, hoe groter de banden hoe beter imo. Je moet toch veel over onverharde paden, en heb al teveel mensen met karretjes met kapotte plastic wieltjes langs de kant van de weg zien staan. Afgelopen jaar hebben we wel ook zo’n opvouwbare bolderkar van de ANWB gekocht voor een vakantie, ook een prima ding, kan een hoop in en is stevig zat, maar toch minder hufter proof dan een steekkar van de bouwmarkt. Plus, zo’n steekkar krijg je ook nog wel vrij gemakkelijk trappen op en af, dat hoef je met een bolderkar niet te proberen. Niet relevant voor Graspop geloof ik, maar bij een aantal andere festivals wel. Of als je met het OV gaat, zoals ik vroeger deed. Werd er al snel best handig in om die steekkar, met party tent, traytjes bier, en al het overige kampeer spul goed vast gesjord, de trein in en uit te krijgen. Nogmaals, hoef je met een bolderkar niet te proberen. Neemt ook veel te veel ruimte in. Maar goed, dit jaar gaan we voor het eerst met de auto, en ook nu blijft de steekkar eerste keus, mits hij in de achterbak past. Anders is de bolderkar hopelijk een geschikt alternatief.
Ik zag laatst bij Durbuy Rock Festival iemand met een winkelwagentje met grote, dikke banden.
Lijkt me ideaal voor een camping, probleem is natuurlijk dat het karretje zelf moeilijk te vervoeren is, tenzij je een busje hebt ofzo.

concept-shopping-cart-big-car-wheel-high-resolution-d-illustration-concept-shopping-cart-big-car-wheel-high-resolution-d-123947671.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
:unsure: pinkpop komt met een cup to cup systeem. een soort statiegeld muntje die je weer krijgt bij het terugbrengen van de beker.
bij graspop hebben ze nog (gelukkig) de ducks of trash.
Vele festivals hebben dit al een tijdje (o.a. Hellfest, Summer Breeze, zelfs kleine festivals als Dong Open Air, Durbuy Rock Festival).
Lijkt me de logische en onvermijdelijke stap voor alle festivals.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Nou ben ik toch wel definitief klaar met Disturbed. Ik snap heus dat het erg is als je depressief bent, maar om dat en ook verslaafd zijn op een lijn te stellen met kanker, dan ben je voor mij een grote idioot. En ja, deze post zal wel een hoop reacties veroorzaken, maar bij deze: ik ga er verder niet op reageren.

Het zijn allemaal ziektes die veel mensen raken, en te vaak een dodelijke afloop kennen. Sneu om daar zo op te reageren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken