Roadburn 2023

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Ik neem aan Chat Pile. Geen idee waar uiteraard, want ik zie eigenlijk geen plek, afgezien van tijdens Oiseaux-Tempête in de Next, alleen dat lijkt me veel te laat. Dan toch naar Ladybird of in één van de locaties van Offroad?
Vorig jaar stond Green Lung wel nog later dan Deaf Kids nu staat in de Next en daarna kwam nog die Thou Black Sabbath covers set. Als het die tijd wordt dan lig ik al wel te pitten overigens.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Is wel dezelfde tekst die ze de afgelopen dagen ook gebruikten. Zou de stunt van de eeuw zijn maar zelfs een zijproject van een individueel lid lijkt me onwaarschijnlijk.

Grappig overigens dat ze op social media "If you know, you know" gebruiken net als BKS.
Ja mij ook hoor, maar dat was een van de weinige dingen die ik er aan kan koppelen. Is volgens mij ook niet echt bekend. Maarja No One Knows (geintje van mijn kant, die staan er echt niet).
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.266
3.843
ULTRA SUNN heeft ook een nummer met die titel en past qua stijl prima op Roadburn. Wel niet echt iets heel bijzonders.

Fantastische zondag vooralsnog met Imperial Triumphant en BIG|BRAVE die voor mij bij de beste shows van het weekend horen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.266
3.843
Duma is wel echt de moeite waard om te checken. Live echt een ervaring. Helaas samen met Oiseaux-Tempête, waar ik van verwacht dat dat mijn hoogtepunt van deze editie gaat zijn.
Zola Jesus nu ook weer bizar goed. Dit is wel echt een heerlijke Roadburn dag voor mij.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.235
Duma is wel echt de moeite waard om te checken. Live echt een ervaring. Helaas samen met Oiseaux-Tempête, waar ik van verwacht dat dat mijn hoogtepunt van deze editie gaat zijn.
Zola Jesus nu ook weer bizar goed. Dit is wel echt een heerlijke Roadburn dag voor mij.
Zola was net idd bizar goed alleen jammer dat de zaal naar het einde toe relatief leeg was.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.266
3.843
Zola was net idd bizar goed alleen jammer dat de zaal naar het einde toe relatief leeg was.

Helaas medeschuldig, want wilde bij Circuit des Yeux binnen kunnen geraken. Is gelukkig gelukt.
Nu speelt ook Mamaleek, dus veel clashes spijtig genoeg.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.235
Helaas medeschuldig, want wilde bij Circuit des Yeux binnen kunnen geraken. Is gelukkig gelukt.
Nu speelt ook Mamaleek, dus veel clashes spijtig genoeg.
Heb ik zelf ook verschillende optredens moeten doen. Dat is een nadeel van een festival. Maar Circuit des Yeux heb ik ook gehaald met Zola afkijken.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.266
3.843
Cave In met hun Heavy Pendulum show wel helemaal fantastisch.
Oiseaux-Tempête eerste half uur zeer indrukwekkend, maar kakte toch iets in daarna. Nu maar de chaos van Duma meepakken. Uiteindelijk toch een mooie editie met voor ieder wat wils en gelukkig geen te niche bedoeling.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ja was een mooi weekend. Nog niet echt zin om uitgebreid verslag te typen dus dan maar zo:

Donderdag gezien:
- Yrre
- OvO
- John Cxnnor
- Osi & The Jupiter
- Burst
- Esben & The Witch
- Julie Christmas
- White Boy Scream
- Deafheaven permoning Sunbather
- The Hanged Man
- The Soft Moon

Hoogtepunten voor mij deze dag waren wel OvO, Yrre en Julie Christmas.

Vrijdag:
- Bell Witch performing The Clandestine Gate
- Oiseau-Tempête performing S/T & ÜTOPIYA
- Spiritual Poison
- Brutus (begin meegepakt)
- Have A Nice Life
- VULVA
- Backxwash performing MA NYIMBO YA GEHANA
- Holy Scum

Hoogtepunten van deze dag waren voor mij toch wel Have A Nice Life, Vulva en Backxwash deze dag. Bell With had ik iets meer van verwacht persoonlijk.

Zaterdag:
- Ken mode
- Healthyliving
- Deathless Void
- Chat Pile
- Kathryn Joseph
- David Eugene Edwards
- Candy performing Heaven IS Here
- Cave In presents Interstellar Mixtape
- NIKA
- Giles Corey
- Boy Harsher
- Show Me The Body
Hoogtepunten deze dag: Ken Mode, Chat Pile, Cave In, Giles Corey en Boy Harsher. Wat een topdag.

Zondag:
- Elizabeth Colorou Wheel & Ethan Lee McCarthy
- Imperial Triumphant performing Spirit Of Ectasy
- The Golden Grass
- Big Brave
- Wayfare performing A High Plains Eulogy
- Zola Jesus
- Circuit Des Yeux
- Cave In performing Heavy Pendulum
- Filmmaker

Hoogtepunten deze dag: Imper Triumphant, Big Brave en Cae In performing Heavy Pendulum.

Al met al genoten van het weekend, heerlijke relaxte en vriendelijke sfeer overal. Volgende jaar er weer bij waarschijnlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Ik denk dat het nog te vroeg is om het topic voor 2024 te openen, maar die vindt plaats van 18 tot en met 21 april. Verkoop start vandaag om 12.00 al voor dezelfde prijs als dit jaar (tot 3 juni). Kopen doe je hier. Zal straks ook met m'n lijstje van topacts komen.
With the end of Roadburn on the horizon, we wanted to take just a moment to reflect and say thank you for the incredible shared experience we’ve all been through these last four days. We’ve never experienced an atmosphere quite like this at Roadburn before - everybody is so relaxed, open-hearted and curious to discover something new.
Roadburners have been so willing to take the plunge and jump into the unknown with us - and found new sounds and new connections, both on and off the stages.
We’re grateful for the trust that you put in us. And the trust we - together - have put in the artists to deliver exceptional shows has paid off a thousandfold. We’re proud that Roadburn has always been recognised for the high level performances that artists deliver here, but this year to us it seems that bar has been raised even further than before. Artists have pushed their creative boundaries in so many new and exciting directions and as a consequence have also expanded the boundaries of what Roadburn is and can be in the future.
The future of Roadburn is an exciting thing to contemplate, and this weekend has proven how willing the Roadburn community is to go on an exploratory journey with us. The community that surrounds us gives us strength, inspiration and support in equal measure - the value of which is limitless.
For those of you who already know that you want to be here with us next year, tickets for Roadburn 2024 will go on sale tomorrow at noon CEST. They’ll be priced the same as the 2023 tickets (including service fees) until June 3rd.
Over the coming weeks will continue to process all that we’ve seen, heard and felt, and we’re looking forward to welcoming you back to Roadburn again next year. It will be here before you know it.
- Walter on behalf of Roadburn and the 013 venue.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JK79

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.235
Ik heb genoten van 4 dagen Roadburn. Ik kan er de vinger niet op leggen maar het festival weet gewoon te raken door de combinatie van alle factoren. Ik kan daarom vol overtuiging zeggen dat het voor mij persoonlijk het fijnste festival is om bij aanwezig te zijn.
Een volgorde van Highlighst benoemen is zo verdomd moeilijk (en ook niet eerlijk) omdat veel zaken totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.

Persoonlijke hoogtepunten waren in ieder geval (in willekeurige volgorde):
  • In de hal op weg naar Zola Jezus 1 van mijn idolen, Maria Franz, tegen het lijf lopen en er een kort praatje mee maken;
  • Het folkpanel en zeker de Q&A gisteren met Walter en Becky;
  • Under the Surface in de Paradox, de setting en de band vormden de perfecte combinatie ook al was het 14:30;
  • Julie Christmass, Zola Jezus, Cave in performing Heavy Pendulum, Wolves in the Throne Room en Brutus als de mainstage acts waar ik van genoten heb;
  • Nicole Dollanger, Esben & the Witch, Grift, Circuit des yeux, Storefront Church, Kathryn Joseph en Allison Cotton wat gezorgd hebben voor intensieve en/of intieme ervaringen bij de kleinere podia;
  • De start met Yrre in de Terminal was al direct een schot in de roos;
  • Alle andere zaken die ik gezien heb. Ook al was niet alles mijn persoonlijke smaak er stonden telkens artiesten op het podium die er een geweldige show van wilden maken.
Ook ik had best mijn twijfels vooraf over de richting (ook al was vorig jaar mijn eerste keer Roadburn volgde ik het toch al wat jaren) maar persoonlijk denk ik dat richting die gekozen is mij zeer aanspreekt.

Persoonlijk ben ik blij en trots dat we zo'n festival in Tilburg kunnen en mogen hosten en dat, in combinatie met dat het mij zeer heeft geraakt dit jaar, maakt dat ik vanmiddag al mijn ticket koop. Dat het dezelfde prijs is vind ik minder relevant voor mij is het gewoon een blijk van waardering en vertrouwen in de organisatie, die genoeg shit over zich heen gekregen hebben afgelopen jaar, dat ze volgend jaar weer een dijk van een festival gaan neerzetten.
 
Laatst bewerkt:

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.235
Ik zag bij Boy Harsher plots een opvallend figuur naast me staan. Dat was Backxwash die nog in optreed outfit en onder de schmink naast me stond. Geen hoi durven te zeggen.
Dat had ik ooit nooit gedurfd voor gisteren (deels zenuwen maar ook een stuk respect voor privacy van de artiest) maar nav de Q&A met Walter en Becky toch het idee gekregen dat zeker positieve feedback zeer gewaardeerd wordt want achter alle artiesten en organisatoren zitten toch (meestal) vrij gewone mensen die toch graag willen horen dat wat ze doen mensen aanspreekt en gewaardeerd wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Tweede editie zit er alweer op. Ik heb een klein vermoeden dat ie iets drukker was t.o.v. vorig jaar, qua artiesten die ik heb gezien. Het was in ieder geval weer ouderwets rennen om ergens op tijd te komen. Vraag me niet hoe, maar het is dus weer gelukt om gigantisch veel te zien.

Donderdag
Hoogtepunten zaten hier uiteraard bij Julie Christmas, maar ook bij Deafheaven (hallo, Sunbather!), Esben & the Witch en Grift. Ook Bo Ningen, al heb ik die minder gezien door Deafheaven, was enorm sterk, al is dat eigenlijk ook niet zo verrassend! Ik zie hier vrijwel niemand het hier hebben over Judasz & Nahimana, maar dat was ook een niet onaardige trip.

Vrijdag
Iedereen heeft het al gezegd, maar Have a Nice Life was heel erg fijn. Heel erg tof om die gezien te hebben, ook al ken ik ze nog niet zo lang. Maud the Moth was een aangename verrassing, PoiL Ueda was weer goed en kwam qua kwaliteit aardig in de buurt van de eerste show die ik van ze heb gezien. Under the Surface & White Boy Scream was ook leuk. Nou heb ik sowieso al een zwak voor Sanne Rambags (solo en met Mudita), maar dit kwam met White Boy Scream enorm goed uit de verf. Ook die set van Oiseaux-Tempête zat goed in elkaar.

Zaterdag
Alles over Giles Corey is al gezegd en daar sluit ik me uiteraard bij aan. Wat Indiaantje ook zei over Boy Harsher: daar ben ik het ook roerend mee eens. Zat al te twijfelen om een ticket te kopen voor Grauzone (uiteindelijk niet gedaan), maar leuk om ze dan alsnog hier te zien. Hoogtepuntje van deze dag waren ook wel Kathryn Joseph (wauw!) en Reinier Baas' Heavy Jam met Sun-Mi Hong op de drums. Fijne bevestiging van wat ik stiekem al wist: die kan spelen! Op het laatst nog besloten om naar Sowulo te gaan, ook al is het niet helemaal mijn muziek. Dat bleek ook wel dus ook snel weer weggegaan, maar dat schijnt dus een heel aparte show te zijn geweest.

Zondag
Goede beslissing om op zaterdag niet naar Nicole Dollanganger te gaan en dat gisteren maar wel te doen. Die heeft haar visitekaartje in Europa wel afgegeven. Keihard beuken op Imperial Triumphant was heel erg lekker, terwijl dromen bij Circuit des Yeux en Filmmaker ook wel binnenkwam. Als je dan ook nog Witte Wieven hebt (met een heel erg sterk album) en Elizabeth Colour Wheel & Ethan Lee McCarthy op deze dag, stel je me ook wel tevreden. The Golden Grass bracht me terug (ondanks dat ik dat totaal niet heb meegemaakt) naar oude tijden. Ook een fantastische afwisseling met de rest van het programma en heerlijke muziek!

Al met al dus weer een fantastisch weekend. Zit nog wel te twijfelen om volgend jaar te gaan, maar dat er een goed programma komt, is één ding dat zeker is.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Ik zag bij Boy Harsher plots een opvallend figuur naast me staan. Dat was Backxwash die nog in optreed outfit en onder de schmink naast me stond. Geen hoi durven te zeggen.
Ze stond achter me bij Pupil Slicer. Die deden een shoutout naar Backxwash, waarna ik een duimpje naar haar opstak. Dat leek ze wel te waarderen, maar ik ben ook altijd terughoudend in het benaderen van artiesten.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335

Was zelf niet bij de Q&A. Had er wel wat dingen over gehoord, veelal in lijn met wat er al in dat 3voor12 interview met Walter gemeld is.
Deze vond ik nog wel geinig om te lezen:

De Q&A vervolgt daarna een stuk luchtiger met vragen uit het publiek, van complimenten over de line-up, het festival en de artwork. Maar ook een hoop interessante weetjes over het opzetten van deze editie. Zoals de commissieopdracht van Duma & Deafkids, die bijna in het water viel door visumproblemen, met als resultaat een kortere voorbereidingstijd en een gestreste Walter en Becky. Terwijl een project als John Cxnnor juist in de schoot geworpen werd, aangeboden door de gebroeders Sejersen (LLNN) die voor dit stuk al Roadburn in gedachten. Qua secret shows bleek het ook wat anders dit keer, omdat het vernieuwde Ladybird Skatepark niet meer geschikt is voor concerten. Ook de secret show van Have A Nice Life, die uiteindelijk in de Next Stage plaatsvond, kwam eigenlijk op bijzondere wijze tot stand: ‘Dan Barret was zo blij dat we hem vroegen een Giles Corey set te spelen, dat hij aanbood om ook een secret show met Have a Nice Life te doen, als blijk van waardering.’
@wenteldave ook gelijk antwoord op je opmerking over het Skatepark.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken