Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.535
7.168
Ticketkantoren zijn geopend!
Bewonder de posters, vind de clashes en kies je favoriete festivals, samengesteld door onze mede forumgebruikers!

Kies 3 weekendtickets en 2 dagtickets (inclusief vermelding welke dag) en PM deze naar mij. Uitslag volgt komende week!

 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
808
2.297
Iets heel anders, weet iemand of die poster ook ergens verkrijgbaar is? Zou m best een plekje op de metal/schaak/werk kamer willen geven :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.588
4.940
Ben benieuwd hoe ze deze line-up volgend jaar kunnen evenaren/overtreffen!

Meest voor de hand liggende kandidaten (zonder herhaling):
  • Avenged Sevenfold
  • Iron Maiden
  • Sabaton
  • Volbeat
  • Within Temptation
  • Nightwish
  • Korn
  • Deftones
  • Lamb Of God
  • Mastodon
  • Emperor
  • Evanescence
  • Deep Purple
  • Judas Priest
  • Scorpions

Ook mogelijk:
  • BMTH
  • Linkin Park

Heel misschien:
  • Aerosmith
  • SOAD
  • Tool

Zeer onwaarschijnlijk:
  • Metallica
  • AC/DC
  • RATM
  • Rammstein

Verwacht ik niet meer:
  • KISS
  • Ozzy
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.286
5.662
Ik zit even naar de donderdag te kijken op de poster, om een inschatting te maken wat het zegt over het blokkenschema straks. Van Guns n' Roses tot As I Lay Dying zit ik het allemaal wel op main verschijnen, Cradle of Filth lijkt dan Marquee headliner, Carpenter Brut Metal Dome headliner, Spiritbox iets voor main of JS headliner? Ken ik niet goed genoeg om in te schatten. My Dying Bride lijkt in ieder geval onder CoF terecht te komen in de Marquee, wat voor mijn spoorboekje best gunstig uit kan komen: stukje Alter Bridge - My Dying Bride - eind GnR - Ghost klinkt als een realistische planning zo!

Knipsel.JPG
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
119
382
Rancid staat voor mij ook wel verrassend hoog.
Staan eigenlijk op dezelfde plek als (zelfs nog een plekje hoger dan) The Offspring vorig jaar, terwijl ik die toch wat groter/bekender inschat.
Voor mij is het ook een toss-up, headliner JS of vroege avond Main Stage?

Tom Morello ook een groot (maar interessant) vraagteken, benieuwd wat hij gaat spelen.
RATM-fans kunnen wel eens bedrogen uitkomen..
Neem deze oude setlist uit 2019:

Zou dus ook zomaar een vrij tamme show kunnen worden met alleen aan het eind een mega moshpit tijdens KitN..

Epica had zeker wel bij de logobands gemogen, ja (ten koste van Tom Morello of Papa Roach).
Tom Morello heeft blijkbaar ook wat solo stuff, maar vind het spijtig dat hij zo hoog op de poster gezet wordt, gewoon omdat hij in de mega bekende band 'Rage against the machine' speelt.
Epica had er inderdaad wel bij de logo bands kunnen staan, maar niet ten koste van Papa Roach ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.346
2.817
Ben benieuwd hoe ze deze line-up volgend jaar kunnen evenaren/overtreffen!

Meest voor de hand liggende kandidaten (zonder herhaling):
  • Avenged Sevenfold
  • Iron Maiden
  • Sabaton
  • Volbeat
  • Within Temptation
  • Nightwish
  • Korn
  • Deftones
  • Lamb Of God
  • Mastodon
  • Emperor
  • Evanescence
  • Deep Purple
  • Judas Priest
  • Scorpions

Ook mogelijk:
  • BMTH
  • Linkin Park

Heel misschien:
  • Aerosmith
  • SOAD
  • Tool

Zeer onwaarschijnlijk:
  • Metallica
  • AC/DC
  • RATM
  • Rammstein

Verwacht ik niet meer:
  • KISS
  • Ozzy
@DennisvdBr . Alvast het topic voor GMM 2024 maar aanmaken? Kunnen we weer beginnen met speculeren over de editie van volgend jaar🤣🤣🤣
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.535
7.168
Tom Morello heeft blijkbaar ook wat solo stuff, maar vind het spijtig dat hij zo hoog op de poster gezet wordt, gewoon omdat hij in de mega bekende band 'Rage against the machine' speelt.
Epica had er inderdaad wel bij de logo bands kunnen staan, maar niet ten koste van Papa Roach ;)

Is Papa Roach niet een beetje vergane glorie met één hit waar ze op teren?
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Iets heel anders, weet iemand of die poster ook ergens verkrijgbaar is? Zou m best een plekje op de metal/schaak/werk kamer willen geven :)
In de Rock tribune hebben ze altijd de poster zitten.Komende editie waarschijnlijk ( dacht nr 214).Meeste tijdschriftenhandels hebben die wel in de losse verkoop zitten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en RubenJS

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Over het algemeen zal niet iedereen enthousiast worden van veredelde coverbands op GMM.
Maar blijkbaar wil men voor bepaalde personen wel een uitzondering maken, zoals Hellmut of het sterrenensemble van Hollywood Vampires. 😉

Zelf heb ik er i.i.g. geen moeite mee, integendeel, ben ook wel erg nieuwsgierig en ga zeker kijken als het niet clasht, zal ongetwijfeld een leuk feestje worden!
Zo zou ik ook Frog Leap best wel eens willen zien op GMM.
Ja Frog Leap, die heb ik een keer gezien. Die waren echt goed, maar die hebben dan ook hele goeie muzikanten binnen hun gelederen. De popklassiekers in een metal jasje sloegen goed aan bij het publiek, het meezing gehalte was dan ook behoorlijk hoog. Die kunnen ze best een keer op GMM zetten, wordt zeker een feestje! Was trouwens ook verbazingwekkend dat al die metalheads de teksten van de popdeuntjes konden meezingen🤔🙃
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
119
382
Is Papa Roach niet een beetje vergane glorie met één hit waar ze op teren?
Voor de meeste zal het idd die ene monster hit zijn, terwijl ik er nog zoveel andere ken, ben dan ook wel een Papa Roach fan dus daarmee :)
Ze zijn idd wel al lang over hun hoogtepunt heen (maar dat is voor meeste nu-metal bands wel het geval).
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
96
192
Ja, man.. Dat wordt geweldig! Machine Head in het donker met een headlinerproductie, dat wordt er ook eentje voor in de geschiedenisboeken.

Klein detail: Denk dat zij de dag gaan afsluiten en Gojira dus voor hen speelt. Aangezien ze Disturbed ook in grote letters hebben staan. En het lijkt me dat ze die wel op South Stage willen hebben, met de tribune en de vip-deck in het achterhoofd. Maar linksom of rechtsom staan Gojira en Machine Head beiden in het donker en dat is toch wel een droom die uitkomt.
Is het dan niet zo dat Disturbed voor Machine Head komt ( volgens poster)?
Mijn zoon zou dolgraag Gojira in het donker willen zien.
Dit is onze eerste keer GMM.
Gelijk combi genomen,dus alles nieuw
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.286
5.662
Is het dan niet zo dat Disturbed voor Machine Head komt ( volgens poster)?
Mijn zoon zou dolgraag Gojira in het donker willen zien.
Dit is onze eerste keer GMM.
Gelijk combi genomen,dus alles nieuw
Gojira zijn aangekondigd als North Stage headliners, dus die zullen dat podium afsluiten. Of dat voor of na Machine Head is (de South Stage afsluiter) dat is nog even afwachten, maar normaal gesproken zal het daarna zijn, en hoe dan ook in het donker. Disturbed staat prominent op de poster maar zal onder die andere twee spelen, dat komt weleens vaker voor, zeker bij zo’n commercieel bekende naam.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.355
6.534
Is het dan niet zo dat Disturbed voor Machine Head komt ( volgens poster)?
Mijn zoon zou dolgraag Gojira in het donker willen zien.
Dit is onze eerste keer GMM.
Gelijk combi genomen,dus alles nieuw
Ik gok op de volgorde Disturbed (south), Gojira (north), Machine Head (south). En dan staan inderdaad Gojira en Machine Head in het donker.

De reden? Disturbed zullen ze denk ik op de southstage willen zetten. Graspop heeft een tribune en een soort skydeck (vipdeck) aan de rechterkant van het veld, dus met zicht op de southstage. Het is al bekend dat Gojira north afsluit en Machine Head south, zoals Dr Hannibal al aangaf. Dat maakt voor mij de optelsom voor deze volgorde.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.346
2.817
Is het dan niet zo dat Disturbed voor Machine Head komt ( volgens poster)?
Mijn zoon zou dolgraag Gojira in het donker willen zien.
Dit is onze eerste keer GMM.
Gelijk combi genomen,dus alles nieuw
Ik denk ook dat het wel in het donker is. Mijn zoon gaat dit jaar ook voor het eerst naar een festival. Gewoon geweldig om de volgende generatie mee te nemen. En combi plus camping is gewoon geweldig!🤘🍻🥳🥳
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
96
192
Ja dat zeker! Ik weet niet wat dat zegt over hun tijdstip van de dag, maar dat is toch ook geen band voor in de volle zon? Dan zie ik ze nog liever in de Marquee.

Gojira zijn aangekondigd als North Stage headliners, dus die zullen dat podium afsluiten. Of dat voor of na Machine Head is (de South Stage afsluiter) dat is nog even afwachten, maar normaal gesproken zal het daarna zijn, en hoe dan ook in het donker. Disturbed staat prominent op de poster maar zal onder die andere twee spelen, dat komt weleens vaker voor, zeker bij zo’n commercieel bekende naam.
Dat wordt dan een hele ervaring. Sowieso met zo,n line up wordt het onvergetelijk
 

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
143
152
Dit jaar dus mijn eerste keer Graspop. Ik heb ooit eens gehoord dat je op Rock Werchter drinken en eten op het terrein mag meenemen, is dit bij Graspop ook zo?

Ik zie namelijk niet duidelijk of Plastic flessen wel mogen en wat te eten(?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken