Graspop Metal Meeting 2023

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Mja, aan de andere kant, als je hier op een festival vooraf aan een optreden van een populaire headliner naar voren probeert te komen, zou je ook bijna denken dat er 120 rijen zitplaatsen zijn gereserveerd... :rolleyes:

Vreselijke mensen zijn dat ook, die zelfs 5 minuten voor aanvang van het optreden nog stug blijven zitten, terwijl iedereen om hen heen allang staat.. :cautious:
Tja als ik voor mijzelf spreek ik zit ook voor aanvang. Ik heb een kapotte zenuw in mijn rug waardoor lang staan helse pijn veroorzaakt. Dus ga ik af en toe even zitten als er nog niets speelt. Wat is daar mis mee??
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Tja als ik voor mijzelf spreek ik zit ook voor aanvang. Ik heb een kapotte zenuw in mijn rug waardoor lang staan helse pijn veroorzaakt. Dus ga ik af en toe even zitten als er nog niets speelt. Wat is daar mis mee??
Maar ik neem aan dat je met je kapotte zenuw niet in het voorste vak gaat zitten?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Mensen die het kunnen betalen...vaak niet de grootste metalfans, maar er zullen er wel tussen zitten.
Ik kan het ook betalen, maar weiger om dit te betalen voor zo’n kutplaats.
En $1600 voor een goede plek weiger ik al helemaal!
Net zoals ik weiger om kaartjes voor snakepits etc te kopen.

Het is gewoon een manier om je fans uit te buiten. Daarnaast ontneem je (wellicht je grootste) fans de kans om een keertje vooraan te staan.

Zoals al eerder gezegd is, laat iedereen gelijk en als je echt fan bent heb je het ervoor over. Paar jaar geleden stond iemand die fan was v Marylin om 14:00 al helemaal vooraan terwijl marylin om 01:00 begon volgens mij. Dan verdien je je frontrow plaats!
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Meen je dit nu serieus? Persoonlijk vind ik Darker Still echt een van de slechtste/ meest teleurstellende albums die de laatste paar jaren uit is gekomen. Deep Blue vond ik echt het hoogtepunt van de band, Reverence had ook nog wel een paar hele goeie nummers, maar Darker Still kan ik echt niks mee.
Ik dacht dat veel mensen er ook zo over dachten, maar het kan natuurlijk zijn dat als je meer van arena rock houdt en minder van metalcore dat het je wel aanspreekt.
Tja ieder zijn ding, toch? Ik vind PWD pas echt vet sinds Ire en kan deze mening dus heel goed begrijpen. Van de oude albums luister ik eigenlijk alleen Carrion en Wild Eyes qua nummers.

Daarnaast staat een documentaire op YouTube van de making of Darker Still (album). Ik vind Darker still (song) persoonlijk niet zoveel aan, maar heb er sinds de documentaire dan wel weer veel respect voor. Dat het voor PWD een gewaagde stap was om een ballad te maken en dat ze dat dan toch proberen/durven om een “Nothing Else Matters” na te streven. Niet gelukt als je het mij vraagt, maar wel respect voor de poging.
 
Laatst bewerkt:

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Ook hele fijne nummers, ja!
Zo hebben we natuurlijk allemaal wel onze favoriete nummers van bands die helaas zelden of nooit gespeeld zullen worden.. 🤷‍♂️
Van Ghost is dat voor mij Witch Image van Prequelle:

heb nog een mooiere voor je! Ik sta er soms van te kijken dat ik een hele setlist kan maken van een band voor een concert en dat ze dan slechts 1-3 nummers spelen van die hele setlist.

Bijv. Motionless in white waarbij ik in de huidige setlist van 2023 niet vind:
- Disguise
- Headache
- Code
- Sign of Life
- Timebomb
- Voices
- Reincarnate

Wat ze wel spelen:
- Thoughts and Prayers
- Break the Cycle
- Cyberhex

En ik had helaas hetzelfde bij Beartooth de laatste Graspop passage. Net de verkeerde nummers van het laatste album.

Achja volgende keer beter hoop ik dan maar 🤘🏻😅
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Tja als ik voor mijzelf spreek ik zit ook voor aanvang. Ik heb een kapotte zenuw in mijn rug waardoor lang staan helse pijn veroorzaakt. Dus ga ik af en toe even zitten als er nog niets speelt. Wat is daar mis mee??
Af en toe zitten is niet veel mis mee, maar het hangt wel sterk af van:
  • waar?
  • hoe lang?
  • wanneer sta je op?
Als iedereen dicht om je heen recht staat, is het toch zeker wel de hoogste tijd om op te staan.
Je creëert anders ook gewoon vervelende of zelfs gevaarlijke situaties.

Zo liep ik ooit op Werchter (lang geleden) in het donker over een grindpad direct achter het veld voor de main stage. Het was volgens mij vlak voor aanvang van de headliner, dus vreselijk druk. Veel mensen in beweging, vooral over dat grindpad.

Zit er ineens een groepje van 4-6 man midden op dat grindpad (met ernaast een heel grasveld)..
Ik had ze niet gezien, dus ik val compleet over een van heen.
En toen ik wat kwaads riep, kreeg ik alleen maar verbaasde blikken terug... 😣
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Zoals al eerder gezegd is, laat iedereen gelijk en als je echt fan bent heb je het ervoor over. Paar jaar geleden stond iemand die fan was v Marylin om 14:00 al helemaal vooraan terwijl marylin om 01:00 begon volgens mij. Dan verdien je je frontrow plaats!
Enerzijds wel, maar anderzijds ontneemt zo iemand ook andere mensen, die écht fan zijn van een van de bands die ervoor optreden, de kans op een frontrow plek.
Het is dus maar hoe je het bekijkt..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Vorig jaar omwille van de hitte niet geweest. Dit jaar toch maar eens proberen😜🍻🍻
Dan had je juist eens erheen moeten gaan.
Daarbinnen stonden bartenders van bovenop de bar hele emmers water over elkaar en het publiek te gieten.. 😝
Best een leuke dolle boel daar, optreden van Dieter Koblenz was een hoogtepuntje van het weekend! 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ik vraag me af hoeveel echte metalfans daadwerkelijk hiernaartoe gaan.
Hoeveel zouden dit kunnen en willen betalen?
Gezien de locatie verwacht ik eerlijk gezegd dat een groot deel van die zitplaatsen straks worden gevuld door quasi-celebrities, influencers, YouTubers, hipsters, en ander volk dat minder komt om bands te zien, maar meer om gezien te worden..
Vergeet niet dat de prijzen over het algemeen veel hoger liggen in de VS dan hier.
kleinere 013 size metalcore bandjes betaal je vaak al 100 USD voor een ticket daar.
lonen liggen vaak ook wat hoger daar, zeker in Calafornië. je kunt niet de USD prijs daar 1 op 1 vergelijken met de prijzen hier van concerten en festivals.
Kom laatste tijd ook steeds vaker youtube video's tegen van Amerikanen die ieder jaar naar Europa reizen gewoon om een metal festival hier te bezoeken, is natuurlijk ook een reden dat ze dat doen.
ik denk eerlijk gezegd dat dit vrij gemakkelijk zal uitverkopen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Tja ieder zijn ding, toch? Ik vind PWD pas echt vet sinds Ire en kan deze mening dus heel goed begrijpen. Van de oude albums luister ik eigenlijk alleen Carrion en Wild Eyes qua nummers.

Daarnaast staat een documentaire op YouTube van de making of Darker Still (album). Ik vind Darker still (song) persoonlijk niet zoveel aan, maar heb er sinds de documentaire dan wel weer veel respect voor. Dat het voor PWD een gewaagde stap was om een ballad te maken en dat ze dat dan toch proberen/durven om een “Nothing Else Matters” na te streven. Niet gelukt als je het mij vraagt, maar wel respect voor de poging.
Wild eyes een oud nummer? :( jezus ik word oud.
heb nog een mooiere voor je! Ik sta er soms van te kijken dat ik een hele setlist kan maken van een band voor een concert en dat ze dan slechts 1-3 nummers spelen van die hele setlist.

Bijv. Motionless in white waarbij ik in de huidige setlist van 2023 niet vind:
- Disguise
- Headache
- Code
- Sign of Life
- Timebomb
- Voices
- Reincarnate

Wat ze wel spelen:
- Thoughts and Prayers
- Break the Cycle
- Cyberhex

En ik had helaas hetzelfde bij Beartooth de laatste Graspop passage. Net de verkeerde nummers van het laatste album.

Achja volgende keer beter hoop ik dan maar 🤘🏻😅
Bij MiW heb ik het geluk dat ik de nieuwere nummers ook top vind.
Diguise, Voices, Reincarnate spelen ze allemaal nog wel regelmatig live geloof ik, maar inderdaad in hun huidige tour niet. Van mij mogen die ook wel terug komen in de setlist.
Ben benieuwd wat ze in Juni spelen, ze zullen wel niet zo veel speeltijd krijgen.
Hopelijk ook snel een keer een headline (zaal)show van ze, ipv korte festivalshow of voorprogramma van een andere band. dan ben ik er zeker bij
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Dan had je juist eens erheen moeten gaan.
Daarbinnen stonden bartenders van bovenop de bar hele emmers water over elkaar en het publiek te gieten.. 😝
Best een leuke dolle boel daar, optreden van Dieter Koblenz was een hoogtepuntje van het weekend! 😎
Er staat zoveel metalcore op het programma dat ik dit jaar vast even tijd heb om in de moosebar een pint te gaan drinken 😜
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Er staat zoveel metalcore op het programma dat ik dit jaar vast even tijd heb om in de moosebar een pint te gaan drinken 😜
of toch eens een kijke nemen om te zien waarom er zo veel van staat en het genre zo populair is nu :) is het perfecte jaar ervoor
staan veel van die gateway metalcore bandjes dit jaar die perfect zijn om in te stappen zoals Parkway Drive, Architects, Motionless in white, I prevail, The amity affliction, Spiritbox
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
of toch eens een kijke nemen om te zien waarom er zo veel van staat en het genre zo populair is nu :) is het perfecte jaar ervoor
staan veel van die gateway metalcore bandjes dit jaar die perfect zijn om in te stappen zoals Parkway Drive, Architects, Motionless in white, I prevail, The amity affliction, Spiritbox
Ben ik met je eens. Alleen heb ik inmiddels al die bands al even beluisterd/bekeken op YouTube om te kijken of ik het toch wat vind. Alleen Parkway Drive heeft mij kunnen overtuigen om de show te gaan kijken. Ik geloof ook direct dat de laatste CD's van hun zeker toegankelijker zijn als hun eerdere werk. MIW maken nummers over mijn 2e grote passie, namelijk horror maar dat heeft me niet over de streep kunnen trekken. Muzikaal vind ik metalcore over het algemeen dik in orde, maar ik haak steeds af op de schreeuwerige manier van de zang.
Is compleet persoonlijk, maar het lukt me niet om daar doorheen te prikken. Had ik vroeger ook met de echte death metal van Death, Cannibal Corpse etc. Lukte me ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ben ik met je eens. Alleen heb ik inmiddels al die bands al even beluisterd/bekeken op YouTube om te kijken of ik het toch wat vind. Alleen Parkway Drive heeft mij kunnen overtuigen om de show te gaan kijken. Ik geloof ook direct dat de laatste CD's van hun zeker toegankelijker zijn als hun eerdere werk. MIW maken nummers over mijn 2e grote passie, namelijk horror maar dat heeft me niet over de streep kunnen trekken. Muzikaal vind ik metalcore over het algemeen dik in orde, maar ik haak steeds af op de schreeuwerige manier van de zang.
Is compleet persoonlijk, maar het lukt me niet om daar doorheen te prikken. Had ik vroeger ook met de echte death metal van Death, Cannibal Corpse etc. Lukte me ook niet.
Ja kan natuurlijk dat het niet je ding is

Als horror je ding is zou ik zeker Ice Nine Kills eens checken, zie ook @xydroh zijn stukje in het andere topic. wellicht wel hetzelfde probleem met de zang, maar die band gaat wel echt volledig op in het horror topic

 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Ja kan natuurlijk dat het niet je ding is

Als horror je ding is zou ik zeker Ice Nine Kills eens checken, zie ook @xydroh zijn stukje in het andere topic. wellicht wel hetzelfde probleem met de zang, maar die band gaat wel echt volledig op in het horror topic

I stand corrected. Ik bedoelde natuurlijk ook Ice Nine Kills. Heb me vanwege het horror element even in verdiept. Geweldige clips. Super passie van de zanger. Staan 29-4 ook in voorprogramma Metallica. Maar zoals je al aangeeft; de zang. Zal dus in de Arena ook wel bier worden aan de bar van de buitenring tijdens het optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken