Graspop Metal Meeting 2023

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
ik vind het dan weer jammer, blijft een feestje
Klopt! Zag ze op Alcatraz, waren toen veel voor- en tegenstanders. Ik vond het persoonlijk zeer vermakelijk (verre van kwalitatief, maar gewoon vermakelijk), mijn maat verschrikkelijk. Wes Borland houdt die groep toch wel mooi overeind, samen met een goeie portie nostalgie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Klopt! Zag ze op Alcatraz, waren toen veel voor- en tegenstanders. Ik vond het persoonlijk zeer vermakelijk (verre van kwalitatief, maar gewoon vermakelijk), mijn maat verschrikkelijk. Wes Borland houdt die groep toch wel mooi overeind, samen met een goeie portie nostalgie.
Ik vond het vreselijk.

Niet dat het mijn genre niet is of dat het slecht was gespeeld, maar het geheel leek gewoon nergens op. 1/3e van het optreden was oeverloos en buitengewoon oninteressant gelul van de frontman, 1/3e van het optreden bestond uit flauwe covers die doorgaans werden afgebroken na een refreintje en ergens daartussen zat een optreden van Limp Bizkit verborgen. Denk dat ze na 40 minuten hooguit 3 Limp Bizkit-nummers hadden gespeeld, waarbij het ook niet uitzonderlijk was indien ze halverwege zo'n song een pauze inlasten voor een diepzinninge monoloog van Durst. Er zat totaal geen flow in dat optreden, het was gewoon "doe maar wat".

Heb ze al vaker gezien en heb ook gewoon solide optredens van de groep gezien, maar Alcatraz vond ik een beschamend staaltje van puberale aanstellerij.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.391
2.903
Klopt! Zag ze op Alcatraz, waren toen veel voor- en tegenstanders. Ik vond het persoonlijk zeer vermakelijk (verre van kwalitatief, maar gewoon vermakelijk), mijn maat verschrikkelijk. Wes Borland houdt die groep toch wel mooi overeind, samen met een goeie portie nostalgie.
Keep on rollin' baby
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Limp Bizkit op Pukkelflop, ben al blij dat we daar definitief vanaf zijn op metalfestivals 🤣 was leuk voor wat het was, maar is al een tijdje op
Kunnen even goed volgend jaar weer in Dessel, Kortrijk of Lokeren tevoorschijn komen hoor.

Van mij mag het. Staan nu wel beetje gek geprogrammeerd tussen die popvrouwtjes.
Enkel Turnstile is die dag verder de moeite.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Kunnen even goed volgend jaar weer in Dessel, Kortrijk of Lokeren tevoorschijn komen hoor.

Van mij mag het. Staan nu wel beetje gek geprogrammeerd tussen die popvrouwtjes.
Enkel Turnstile is die dag verder de moeite.
Kortrijk zal niet meer gebeuren. De organisatie heeft in de pers aangegeven nooit meer bands met een gage als die van Limp Bizkit te boeken. Return was niet groot genoeg. Lokerse en Graspop zullen inderdaad wel elk jaar informeren naar hen.

Pukkelpop is voor mij ook meer flop geworden sinds ze zo weinig hardere bands boeken. Vroeger had je wel nog wat metalcore bands tijdens de dag. Nu nog wel enkele over het weekend, maar heel wat minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joe

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Ik vond het vreselijk.

Niet dat het mijn genre niet is of dat het slecht was gespeeld, maar het geheel leek gewoon nergens op. 1/3e van het optreden was oeverloos en buitengewoon oninteressant gelul van de frontman, 1/3e van het optreden bestond uit flauwe covers die doorgaans werden afgebroken na een refreintje en ergens daartussen zat een optreden van Limp Bizkit verborgen. Denk dat ze na 40 minuten hooguit 3 Limp Bizkit-nummers hadden gespeeld, waarbij het ook niet uitzonderlijk was indien ze halverwege zo'n song een pauze inlasten voor een diepzinninge monoloog van Durst. Er zat totaal geen flow in dat optreden, het was gewoon "doe maar wat".

Heb ze al vaker gezien en heb ook gewoon solide optredens van de groep gezien, maar Alcatraz vond ik een beschamend staaltje van puberale aanstellerij.
Dat heb ik helaas ook, was vroeger grote fan. Ze hebben zoveel vette muziek, maar tegenwoordig is het een veredelde covershow waarbij ze af en toe eigen werk spelen.
Als er niks anders speelt wat me begeerd zal ik overigens ook gaan kijken!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Kortrijk zal niet meer gebeuren. De organisatie heeft in de pers aangegeven nooit meer bands met een gage als die van Limp Bizkit te boeken. Return was niet groot genoeg. Lokerse en Graspop zullen inderdaad wel elk jaar informeren naar hen.

Pukkelpop is voor mij ook meer flop geworden sinds ze zo weinig hardere bands boeken. Vroeger had je wel nog wat metalcore bands tijdens de dag. Nu nog wel enkele over het weekend, maar heel wat minder.
Tgoh ja. Vorig jaar sinds lang ook nog eens een dagje Pukkelpop gedaan voor Slipknot en het was inderdaad maar een mager programma verder die dag.

Geen idee of ze met de line van dit jaar veel tickets kunnen verkopen. Die vrijdag zal wellicht vlot gaan met die Billie.
De Zondag heeft wel iets tot nu toe maar nog niet voldoende om het in overweging te nemen.
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
25
49
Even over het Limp Bizkit bashen...

Ik ben met mijn 32 jaar de generatie waarmee mijn muziekliefhebberij begonnen is met Limp Bizkit, met name CSATHDFW.

Zag hun naam dan op de affiche staan, keek er zo hard naar uit want het was de eerste keer dat ik ze live zou zien.

Was me dat een koude douche, wat begon als pure euforie zwakte snel af naar verontwaardiging omdat ze zich profileerde als coverband. Wat op de moment zelf de vreugde niet echt drukte maar het was niet de beste eerste ervaring live.

Sta ik er opnieuw tussen als ik ze live zou kunnen zien?
Ja.

Ga ik met evenveel vuur kijken als voor de eerste ervaring?
Neen, maar ik ga er wel staan, Limp Bizkit style!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken