Best Kept Secret 2023

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.634
2.129
Overigens snap ik niet zo goed waarom men zo haat op Goldband. Dat is toch bij uitstek een BKS-act? Oké, ze zijn inmiddels misschien wat groter geworden, maar is het publiek hier dan zo snobistisch dat een typische BKS-act dat niet meer is zodra ze te groot zijn geworden? En dan aan de andere kant klagen dat er niet genoeg grote artiesten zijn?

Goldband had een paar jaar terug de ONE platgespeeld en dan was iedereen er prat op gegaan dat ze een hidden gem gezien hadden zeker? Ze passen helemaal in die 80s-retrovibe waar zoveel BKS-acts mee dwepen.
Goldband is gewoon een makkelijk behapbare weinig spannende act. Leuk voor mensen die wel zin hebben in een feestje en niet per se voor een goed concert komen.
Wel heel leuk voor de doelgroep die ze bedienen, maar dat is niet het bks publiek.
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
80
117
Welkom op het forum. 😀 Over minstens 2 van die 4 namen is men hier niet zo enthousiast.
Overigens overweeg ik ook de chem brothers dag als deze er een beetje leuk uit ziet.
Ik zou zeggen, bekijk het affiche van Sziget '16, dat was echt geen matige line-up. De helft van die line-up zou voor BKS met gejuich ontvangen worden. Punt is dat The Chemical Brothers destijds (en volgens mij nog steeds) een behoorlijk goede show neerzetten.

En eerlijk, vorig jaar was er gelukkig nog Nick Cave, want alt-J en The Strokes waren bepaald niet om over naar huis te schrijven.
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
80
117
Goldband is gewoon een makkelijk behapbare weinig spannende act. Leuk voor mensen die wel zin hebben in een feestje en niet per se voor een goed concert komen.
Wel heel leuk voor de doelgroep die ze bedienen, maar dat is niet het bks publiek.
Het album van Goldband krijgt ook op een site als MusicMeter (c.q. veel BKS-publiek) vrij degelijke scores, het is niet zo alsof ze van Tros Muziekfeest van het Jaar komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi en Oasiss

Marshmallowsz

Campingartiest
29 nov 2022
83
191
Goldband is gewoon een makkelijk behapbare weinig spannende act. Leuk voor mensen die wel zin hebben in een feestje en niet per se voor een goed concert komen.
Wel heel leuk voor de doelgroep die ze bedienen, maar dat is niet het bks publiek.
Op zich mee eens, maar volgens mij hebben ze bijna altijd (in ieder geval de keren dat ik ging 2016-17-18) wel een paar weinig spannende acts op de lineup staan. Sowieso zal niemand ooit elke naam leuk vinden dus snap niet zo dat er zo moeilijk gedaan wordt over een paar namen
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck en mees

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
118
134
Goldband is leuk, maar heeft wel hele erge Jeugd van Tegenwoordig gehalte. Die boek je ook hier niet. Het is wel een chille band om vrienden over te halen om naar BKS te komen.
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
112
140
Heel tof dat The Mars Volta er staan, erg benieuwd welke dag want daar ga ik zeker een dagticket voor kopen
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
535
483
Op dit forum wordt dikwijls wat smalend gedaan over The Chemical Brothers, maar zij zijn gewoon een ferme act natuurlijk. Relevantie? Ach, Go is nog niet zo oud (kwam uit hun voorlaatste album) en was een grote hit en instant-klassieker. Het laatste album was inderdaad echt goed, wel zonder grote hit.

Ik wacht de dagindeling af. Misschien een dagticket de dag van Aphex Twin of - vooral - The Chemical Brothers.
De Broertjes zijn niet meer zo hip en happening maar na een dagje verantwoorde indie in combinatie met wat biertjes in m'n mik gaat dat voor mij wel werken, zo aan het eind van de dag. Maar op voorhand had ik liever een wat minder belegen act gehad.
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Betaald artikel

Best Kept Secret maakt eindelijk headliners bekend: 'Het was het wachten waard’​

HILVARENBEEK - The Chemical Brothers, Aphex Twin en Oscar and the Wolf zijn de headliners van Best Kept Secret 2023 in de Beekse Bergen. De organisatie brengt de line-up door wat tegenvallers met het boeken van artiesten een maand later dan gepland naar buiten. ,,Maar het was het wachten waard”, belooft festivaldirecteur Maurits Westerik.

Marieke van Gompel 07-02-23, 10:00 Laatste update: 10:22


Het was een flinke klus om het programma rond te krijgen, zegt Westerik. ,,We werken er al sinds juni vorig jaar aan. Het zat niet altijd mee vanwege persoonlijke situaties van artiesten, de reisschema’s en andere keuzes van artiesten. Wij hebben een hoge standaard en willen het programma zo goed en gevarieerd mogelijk maken.”


Vorige week vrijdag viel volgens de festivaldirecteur ‘alles op zijn plek’ toen Aphex Twin groen licht gaf. ,,Samen met The Chemical Brothers en Oscar and the Wolf vormt dit een mooi geheel.”

Andere namen​

Naast de headliners zijn ook de volgende bands en artiesten al vastgelegd: The 1975, Interpol, The Mars Volta, Caroline Polachek, Two Door Cinema Club, The Voidz, Arlo Parks, Kurt Vile & The Violators, Christine and the Queens, Julia Jacklin, Joey Valence & Brae, The Comet Is Coming, Gretel Hänlyn, Röyksopp en Somebody’s Child.


,,Caroline Polachek is op dit moment een van de meest gewilde artiesten.” Verder keert Julian Casablancas terug naar Best Kept Secret (BKS). ,,Hij was vorig jaar headliner met The Strokes en treedt dit jaar op met The Voidz.”

Duurde wat langer​

BKS maakt anders dan Lowlands en Rock Werchter gelijk het grootste gedeelte van de line-up bekend in plaats van stapsgewijs. ,,We wilden het allernieuwste, het eigenwijste en de grote namen. Dat lukte steeds niet en daarom duurde het wat langer dan verwacht.”
Festivals lijken voor een steeds kleinere groep te zijn
Maurits Westerik, Festivaldirecteur Best Kept Secret
Naast wat hobbels met het boeken van artiesten had BKS te maken met flink hogere kosten van personeel, grondstoffen en leveranciers. ,,We lagen ervan wakker dat het allemaal zo veel moet kosten. Er lagen precies dezelfde offertes als vorig jaar, maar wel met minstens 30 procent hogere kosten.”

Lees verder onder de foto: profiteren van gestegen prijzen van Lowlands en Rock Werchter


Festivaldirecteur Maurits Westerik van Best Kept Secret. © Joris Buijs/Pix4Profs
Westerik is niet bang dat fans vanwege het langere wachten op het programma al een ticket voor een ander festival hebben gekocht, omdat BKS volgens hem ‘een onafhankelijk karakter heeft’.
Daarnaast kan het festival profiteren van de gestegen prijzen bij Lowlands en Rock Werchter die 300 en 329 euro vragen voor een meerdaags festivalticket inclusief camping. BKS zit daar onder met 250 euro. ,,We doen ons best om het toegankelijk te maken. Maar hoe sociaal-maatschappelijk je het ook wil inrichten, festivals lijken steeds voor een kleinere groep te zijn.”

Ontdekkingsreis​

Het festivalterrein is ingericht als een ontdekkingsreis waar bezoekers ‘dan weer in een theetuin terechtkomen, dan weer in een wellness of heerlijke hapjes kunnen eten op een afgesloten terrein’. ,,Je kunt er bijvoorbeeld heel uitgebreid dineren met de beste chefkoks uit Nederland en België.”
Ook keert het podium The Secret weer terug, dat dit jaar wat ‘royaler wordt opgezet’. The Secret is een podium voor al het nieuw talent ‘dat op het punt van doorbreken staat'. Dat dit soms nog wat sneller dan verwacht gaat, was vorig jaar te zien aan de soms bomvolle tent.
Op podium One treden ‘de groten der aarde op’, podium Two is bedoeld voor grote en kleine artiesten, in een sfeervolle overdekte atmosfeer. ,,The Casbah is de spoorzone van Best Kept Secret waar rock, skate en alternatief samenkomt.” Ieder podium heeft een herkenbare, eigen kleur.

Kunst ook een belangrijk element​

Naast de verschillende podia zijn er ook nog de areas, zoals The Floor dat ‘de ultieme rotonde is van het festival, waar alle kleuren samenkomen’. Naast muziek en lekker eten is kunst een belangrijk element van het festival, waarbij de organisatie de samenwerking zoekt met lokale kunstenaars.
Zo zijn er dit jaar opnieuw stukken te zien van museum De Pont. Verder komt de Tilburgse kunstenares Celine Werkhoven met een bijzonder werk dat in het water aan het festivalterrein wordt geplaatst. ,,Daaromheen wordt een dansvoorstelling opgevoerd.”
In de week voorafgaand aan het festival brengt curator Pitto een groep muzikanten bij elkaar, om te musiceren. Tijdens deze sessies zal originele muziek gemaakt worden, die tijdens het festival te horen zal zijn.
Woensdag begint de voorverkoop voor festivalgangers die zich van tevoren hebben geregistreerd. Vrijdag start de verkoop van alle weekendtickets. Dagkaarten zijn op een later moment verkrijgbaar.
Best Kept Secret is op 9, 10 en 11 juni in Hilvarenbeek.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.565
6.243
Vorige week vrijdag viel volgens de festivaldirecteur ‘alles op zijn plek’ toen Aphex Twin groen licht gaf. ,,Samen met The Chemical Brothers en Oscar and the Wolf vormt dit een mooi geheel.”

Poh. Laatste minutenwerk dus.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
794
1.636
Ik heb er nu bijna twee uur over kunnen nadenken en laten bezinken:

De headliners buiten AFX inderdaad matig. Van de overige namen haal ik er 10 uit die ik heel graag wil zien, daarnaast een lijstje van +-20 die ook graag mee pak. Verder nog een bak namen die ik nog niet zo goed ken en dus maar ga beginnen met luisteren.

De middelmatige One-acts zullen zeker te vermijden zijn. Beetje teleurgesteld maar niet ontevreden dus wil er gewoon het hele weekend weer bij zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en El Plopsma

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
805
736
Ik zou blind ruilen voor Arctic Monkeys, Damien Rice en Sigur Ros
En weet je wat de reactie dan zou geweest zijn? Twee saaie bands en een artiest die te veel wijn drinkt/zat overkomt.

Om gewoon maar te zeggen dat er op die combo ook commentaar zou komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
535
483
Many more to come lees ik... Dat zal dan toch wel alleen nog een enkele live act zijn en voor de rest een helebloel dj namen voor die overbodige area's?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken