Stond bij mij bij de bestelling toen ik de tickets kocht. Staat niet in kaartIk heb net nog even gekeken, maar ik zie alleen maar staan:
Regulier
VRIJE PLAATSKEUZE
Geen stoelnummer
Stond bij mij bij de bestelling toen ik de tickets kocht. Staat niet in kaartIk heb net nog even gekeken, maar ik zie alleen maar staan:
Regulier
VRIJE PLAATSKEUZE
Geen stoelnummer
60.000 is het normaal en dan inderdaad al druk genoegMeer dan 70k kaarten verkocht. Zoveel waren het er vorig jaar nog niet toch? Toen was het op veel plekken al vaak te druk.
Kan met DJ’s makkelijker dan met artiesten lijkt mij….Het zou me oprecht niks verbazen als er binnen enkele jaren twee Lowlands weekenden komen met nagenoeg dezelfde line up, een beetje zoals Tomorrowland is gegroeid afgelopen jaren
Misschien met glamping parkeerkaart etc erbij geteldGekke nummers!
Er zijn toch geen 70000+ kaarten?
Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg snapt ook dat veel festivalgangers verontwaardigd zijn over de hoge servicekosten die Ticketmaster rekent op tweedehandstickets. Daar heeft hij zelf geen invloed op. ,,Maar van alle opties die er zijn is dit systeem écht het minst slechtst”, zegt hij. Met Ticketmaster heb je volgens Van Eerdenburg garantie op ‘een vlekkeloze service’ en op een ticket dat ‘100 procent veilig is’.
,,Bij andere doorverkoop-platformen zoals Ticketswap heb je dat niet. Alle problemen die we jaarlijks aan de deur krijgen, zijn het gevolg van tickets die op dat soort platformen zijn gekocht.” Van Eerdenburg heeft weinig op met de doorverkoophandel. ,,Ticketswap heeft misschien wel een goede reputatie, maar het is en blijft een platform op de zwarte markt.”
Woorden om te onthouden op het moment dat de ticketprijs bekend wordt gemaakt volgend jaar.Voor het eerst kunnen de kaarten van Lowlands alleen te koop worden aangeboden op het eigen platform van Ticketmaster. Daar is Van Eerdenburg blij mee. ,,Er is nu eindelijk een gesloten circuit. Het geld blijft min of meer in het eigen systeem en dat is uiteindelijk ook goed nieuws voor Lowlands. Daarmee kan ik de ticketprijs voor de editie van 2024 drukken. Het is ook gewoon prettig dat er één duidelijk platform is. Het publiek snapt er anders helemaal niets meer van.”
Alleen voor bepaalde evenementen voor zover ik weet...EvE kwam altijd al een beetje als een lul over en dit bevestigt t, ticketswap staat gewoon secureswap toe
Het hangt ervan af of de organisatie dit toestaat en livenation / ticketmaster / mojo werkt hier met eigen evenementen niet aan mee.Alleen voor bepaalde evenementen voor zover ik weet...
Nee bedoel ik niet. Maar ook al vinden mensen sommige headliners te weinig en de prijsstijging teveel, veel maakt het niet uit.Is het je ooit tegengevallen dan?
Al is het dus niet mogelijk de tickets op swap te zetten dit jaar. Maar wellicht zien we eenzelfde effect bij die ticketmaster handel.Nog een tipje voor iedereen…
Vorig jaar werden er op swap geloof ik 10000 kaarten gezocht. Maar de laatste week voor LL waren er tickets in overvloed. Dus houd je agenda vrij en koop in de week voor LL waarschijnlijk zelfs een goedkoper ticket!
Vorig jaar met een paar mensen een basic small campingplek gekocht omdat we de stress niet wilde van een plekje zoeken. De groepscamping is op camping 0 en is in principe gewoon een grasveld met genummerde afgezette vakken. Als je aankomt check je in bij de groepscamping info balie met je ticket en dan loopt er iemand met je mee die een vak aanwijst die dan van jou is.Heb op advies een groepscamping basic small gekocht, iemand ervaring hiermee? Moet je je hier los voor aanmelden op het terrein (inchecken ofzo?). En hoe weet je dan welke plek je hebt en deze niet al geclaimd is? Hoe ziet dat terrein eruit? Ben benieuwd of mensen er (logistiek wise) ervaring mee hebben!![]()
![]()
Lowlands na woede over hoge servicekosten doorverkooptickets: 'Dit is de minst slechte optie’
Festivalgangers die geen tickets voor Lowlands wisten te bemachtigen zijn woedend, want kaarten worden nú al voor flinke prijzen doorverkocht en Ticketmaster rekent daar bovenop zo’n veertig euro aan servicekosten. Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg spreekt van ‘het minst slechte’ systeem.www.ad.nl
Woorden om te onthouden op het moment dat de ticketprijs bekend wordt gemaakt volgend jaar.
In principe is daar niets anders aan. Toch?!Al is het dus niet mogelijk de tickets op swap te zetten dit jaar. Maar wellicht zien we eenzelfde effect bij die ticketmaster handel.