Best Kept Secret 2023

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
516
466
Ik denk niet dat je perse meer van het programma hoeft te verwachten als de prijzen omhoog gaan. Dat staat los van elkaar.
Nee maar een radicale koerswijziging met (veel) kleinere headliners is dan toch ook niet te verwachten, iets waar we hier wel over hebben gespeculeerd.

En dus… Wie dan, in vredesnaam???
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Ik denk niet dat je perse meer van het programma hoeft te verwachten als de prijzen omhoog gaan. Dat staat los van elkaar.
Nouja, niet geheel los toch. De organisatie heeft meer kosten, ze zouden de ticket prijs nagenoeg hetzelfde kunnen houden en kunnen bezuinigen op de boekingen. Maar dat lijkt niet het geval, ze lijken de kosten door te berekenen aan de bezoekers om in ieder geval wel een zelfde niveau aan boekingen te kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Los van elkaar is inderdaad wat ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoel meer te zeggen dat een prijsverhoging niet per definitie betekent je grote of dure acts moet verwachten. Kan ook in de undercard of randzaken gaan zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Als je verwacht iets minder tickets te kunnen verkopen ivm ontbreken grote headliners kan je natuurlijk ook de prijs iets omhoog gooien. Zo dek je die kosten ook iets beter...
Of je zorgt ervoor dat nog minder mensen tickets kopen… zo blijf je aan de gang natuurlijk. Geen grote headliners maar wel 25 euro erbij gaat na afgelopen jaar toch heel slecht vallen bij de bezoekers lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Precies er moet minimaal 1 Ziggo Dome headliner staan. Dat is de laatste jaren ook vaak zo geweest.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Precies er moet minimaal 1 Ziggo Dome headliner staan. Dat is de laatste jaren ook vaak zo geweest.
Dit bedoelde ik eigenlijk met mijn eerste comment. Ik wilde de verwachtingen wat temperen. Een prijsverhoging betekent niet perse dat je een Ziggo act kunt verwachten. Het kan ook in andere zaken gaan zitten. Of wat JKOH zegt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Eens met noid. De prijs voor 2022 was natuurlijk ook al vastgesteld voor de oorlog in Oekraïne en voor de personeelsproblemen. Daar is nu ook de inflatie nog bijgekomen. Het is niet anders, maar het maakt het voor BKS wel lastiger om een jonger publiek aan te trekken.

Deze bedragen laten tegelijk ook zien dat ze nog steeds zullen inzetten op een stevig programmabudget.
Ik kan zeker in komen dat omwille van de oorlog, bijkomende inflatie en logistieke problemen in de sector je moét je prijzen verhogen. Dat zie je evenwel bij concertshows als bij de aankoop van vinyl's in de platenzaak. Maar waar ik een probleem mee heb is dat het een constante is. Ieder jaar worden de prijzen duurder bij BKS terwijl dat niet altijd recht evenredig lijkt te lopen met wat met ervoor terug geeft - wat @jimmywe dus beschrijft. Pre-corona kon je voor dit geld vier dagen naar Werchter. Afin. We'll see.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Nee maar een radicale koerswijziging met (veel) kleinere headliners is dan toch ook niet te verwachten, iets waar we hier wel over hebben gespeculeerd.

En dus… Wie dan, in vredesnaam???
Dit dus. Ik verwacht eigenlijk ook niet meteen twee grote headliners volgende week. Als er al eentje tussen zit dan zal het al mooi zijn, denk ik. Stel ik me dus de vraag vanwaar die prijsstijging komt (puur logistiek dan? Ik denk dat de kost van gages toch hoger ligt dan die van productie, niet?).
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Hoezo eigen zo lang tussen eerste namen en vvk? Dat gebeurt toch ook niet vaak?
 

Synt

Playlistbediener
1 feb 2023
35
39
Oke als LL zo snel is uitverkocht en als BKS dinsdag (toch nog) met goede namen komt zal dat toch ten goede komen voor de kaartverkoop toch? Grote kans dat onze groep groter wordt omdat niemand kaarten heeft weten strikken voor LL en nu geld in de zak houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
298
300
Soms denk ik dat het BKS publiek een apart volkje is. Van de NL festivals wil ik alleen naar BKS. Gaat om de sfeer, kleinschaligheid en altijd fijne line-up, ook als de headliners tegenvallen. Zou het alleen inwisselen voor een ander festival in het buitenland.
bij mijn vrienden en kennissen idem dito. Sommigen vinden dtrh ook wel leuk maar niet meer te vergelijken Met BKS.
om me heen kijkend afgelopen edities zie ik vooral mensen die voor de muziek komen. Geen maffe dingen, geen zatte groepen, gewoon relaxt publiek. De line-up tot nu toe van LL en dtrh vind ik niet direct concurrerend met wat ik verwacht van BKS.

maar gvd ik wil nu weleens de namen horen en mijn playlist gaan maken voor de komende editie.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Nou ik hoop dat ik wel gewoon een ticket voor BKS kan krijgen. Heb me gelukkig ingeschreven voor de pre-sale...
Haha, ja, ik ben (ook) nogal sceptisch over die pre sale, maar het zou wel lekker zijn als die er idd is en al je zo als 'Best Kept Friend' eenvoudig een ticket kunt kopen.

(Maar ws moet ticket kopen voor BKS sowieso wel lukken.)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Iedereen die misschien naar BKS wil zal inmiddels wel in de pre sale registratie zitten toch? Mocht die vraag opeens net zo groot zijn als bij Lowlands dan zit je straks in de pre sale net zo te stressen haha, verkoopt het uit voordat de regulier verkoop überhaupt begint...
 

Synt

Playlistbediener
1 feb 2023
35
39
Iedereen die misschien naar BKS wil zal inmiddels wel in de pre sale registratie zitten toch? Mocht die vraag opeens net zo groot zijn als bij Lowlands dan zit je straks in de pre sale net zo te stressen haha, verkoopt het uit voordat de regulier verkoop überhaupt begint...
De registratie voor pre-sale is nog steeds open toch? Dat zou betekenen dat de LL afdruipers ook nog kunnen registreren dus dan zal de pre-sale niet echt meer een pre-sale zal zijn
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
De registratie voor pre-sale is nog steeds open toch? Dat zou betekenen dat de LL afdruipers ook nog kunnen registreren dus dan zal de pre-sale niet echt meer een pre-sale zal zijn
Precies. Benieuwd hoe het zal lopen. Verwacht niet zo'n enorme gekte hoor, BKS verkoopt nooit zo goed als Lowlands voor zover ik weet. Maar zeker met een paar goede namen kan het toch ook druk worden lijkt me. En volgens mij is het niet eens bevestigd dat je door je te registreren daadwerkelijk toegang krijgt tot een pre sale? Ik zou niet weten waar het anders goed voor zou zijn, maar goed, nergens op rekenen bij deze organisatie...
 
  • Leuk
Waarderingen: Synt

Gebruikers die dit onderwerp bekijken