Lowlands 2023

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Iedereen tussen de 16 en 25 die ik spreek zijn zeer positief over NBT 😇😅
Merk ik toch weer dat ik oud wordt met mn 26 jaar😜

NBT is prima, maar niet heel spannende boeking en duidelijk de kleinste van de grote namen.

Ook een beetje verzadigd, was echt overal en nergens te zien de laatste jaren.
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Denk echt dat die te klein gaat zijn hoor. Verkochten in korte tijd de Gashouder en 013 uit, dat is gewoon 6.000 kaarten. Namen die op hun gemak AFAS kunnen uitverkopen staan toch niet meer in de Bravo? Edit: zeker met hun algemene naamsbekendheid gok ik dat er ook nog eens heel veel mensen zijn die er geen ticket voor kopen, maar ze wel zouden willen checken op Lowlands. Denk dat zelfs die Alpha best druk gaat worden.
Bravo is toch een man of 7500 volgens mij hoor.. Alpha incl (zicht)gebied er omheen is wel 20000. Dat is wel een verschil met de 6000 kaarten die specifiek voor DIE band komen.

Niet dat het iets zegt: Maar ik kende geen enkel nummer van ze EN nu ik luister heb ik ook nog niet echt de behoefte om er heen te gaan.

[edit: Volgens deze informatie is de totale capaciteit in en rondom de Alpha zelfs 30.000: https://architectenweb.nl/nieuws/ar... Alpha-tent kan,ook de akoestiek verbeterd is. ]
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Bravo is toch een man of 7500 volgens mij hoor.. Alpha incl (zicht)gebied er omheen is wel 20000. Dat is wel een verschil met de 6000 kaarten die specifiek voor DIE band komen.

Niet dat het iets zegt: Maar ik kende geen enkel nummer van ze EN nu ik luister heb ik ook nog niet echt de behoefte om er heen te gaan.

[edit: Volgens deze informatie is de totale capaciteit in en rondom de Alpha zelfs 30.000: https://architectenweb.nl/nieuws/artikel.aspx?ID=41168#:~:text=De nieuwe Alpha-tent kan,ook de akoestiek verbeterd is. ]
Een band trekt op een festival gemiddeld veel meer publiek dan op een los concert, gewoon puur omdat er toch tienduizenden mensen rondlopen die makkelijk even kunnen gaan kijken bij een act waar ze nooit een los ticket voor zouden kopen. Zat acts die een volle Alpha trekken terwijl ze nooit een Ziggo Dome (met “slechts” 17.000 capaciteit) zouden uitverkopen, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: redle
12 nov 2016
650
389

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Dat nieuw kaart systeem is wel vervelend trouwens. Ik ben de gene die bij ons de kaarten koopt, voor 6 personen. Dat wil dus ook zeggen dat in de befaamde Lowlands rij we die 6 man bij elkaar moeten houden omdat ik 6 kaarten moet scannen? Normaal gesproken word in de rij de groep wel een beetje opgesplits ivm de verschillende stromen in de wachtrijen. Gaat dat niet gewoon tot meer wachttijden zorgen?

En ik ben helemaal voorstander van het nieuwe beker systeem, maar ik vrees ook wel dat dit langere wachttijden gaat opleveren.
Ik heb dat nieuwe bekersysteem vorig jaar ervaren op Rock am Ring, Novarock en Mad Cool en dat was echt prima. Die mensen zijn retesnel met het terugboeken van statiegeld en tellen van bekers.
Je bent alleen duur uit als je elke keer je beker meeneemt in de moshpit hahaha
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en eva84

stijnos7

Campingartiest
9 jul 2022
63
104
Zou er trouwens nog een reden zijn dat er gisteren 'maar' 39 namen zijn aangekondigd? Ik heb het even opgezocht en de vorige eerste drop had 68 namen. Voor mijn gevoel zit de eerste drop altijd zo wel rond de 60.
 

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
58
126
Zou er trouwens nog een reden zijn dat er gisteren 'maar' 39 namen zijn aangekondigd? Ik heb het even opgezocht en de vorige eerste drop had 68 namen. Voor mijn gevoel zit de eerste drop altijd zo wel rond de 60.
Wellicht om hype wat te voorkomen? Zodat de vaste bezoekers meer kans hebben.
En om makkelijker op andere momenten nog meer momentum te kunnen pakken wanneer bijvoorbeeld Pukkelpop of andere festivals rond Lowlands zijn namen droppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
583
Wellicht om hype wat te voorkomen? Zodat de vaste bezoekers meer kans hebben.
En om makkelijker op andere momenten nog meer momentum te kunnen pakken wanneer bijvoorbeeld Pukkelpop of andere festivals rond Lowlands zijn namen droppen.
Kan mij niet voorstellen dat een bedrijf een hype zou willen voorkomen in deze financieel pittige tijden. Uitverkocht is uitverkocht. Als ze de vaste mensen hadden willen matsen hadden ze wel een pre-sale gedaan.
 

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
58
126
Moet je wanneer je een Gllamcampaccomodatie neemt ook door de polsbandjestent of ga je via een andere ingang naar binnen?
Dat kon ik niet vinden in alle informatie.
En hopelijk heeft iemand hier wat informatie over de voordelen, buiten minder rommel meezeulen naar Lowlands.
 

westlander

Campingartiest
5 feb 2018
64
22
Moet je wanneer je een Gllamcampaccomodatie neemt ook door de polsbandjestent of ga je via een andere ingang naar binnen?
Dat kon ik niet vinden in alle informatie.
En hopelijk heeft iemand hier wat informatie over de voordelen, buiten minder rommel meezeulen naar Lowlands.
Eigen parkeer terrein aan de achterkant van lowlands en een eigen polsband locatie. Ideaal dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Billie Eilish

Nothing But Thieves

Florence + The Machine

Underworld

BICEP

girl in red

Heilung

Turnstile

Amyl and The Sniffers

Beartooth

M83

Tamino

Ik snap de headline discussie over NBT, maar wat ben ik blij dat ze er staan. Gave band, fantastische zanger en live erg sterk 🔥
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Billie Eilish

Nothing But Thieves

Florence + The Machine

Underworld

BICEP

girl in red

Heilung

Turnstile

Amyl and The Sniffers

Beartooth

M83

Tamino

Ik snap de headline discussie over NBT, maar wat ben ik blij dat ze er staan. Gave band, fantastische zanger en live erg sterk 🔥
Welke band?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Na het beluisteren van de Llowcast denk ik echt dat er nog wel een andere vrijdagheadliner gaat komen.

Zoals gezegd wordt er duidelijk verteld dat Underworld en Charlotte twee opeenvolgende dagen afsluiten (vrijdag en zaterdag dus). Ze zeggen vrij expliciet dat het gaat om een techno-afsluiter in de nacht en dus geen headliner. Sterker nog, Erik zegt letterlijk dat wat hem betreft een headliner ook om 2 uur 's middags kan spelen en dat ze af willen van het idee dat die altijd de dag afsluit.

Daarnaast komt NBT helemaal niet eens voorbij. Er wordt letterlijk geen woord over gesproken, terwijl toch vrijwel alle andere grotere namen aan bod komen. Als die echt headlinen zou dat toch genoemd worden? Dat het een band is die in 2015 in de Charlie stond, daarna Alpha opener en nu headliner. Maar geen woord dus.

Dat NBT bij de bovenste rij namen op de website staat lijkt me eerder een teken dat zij subben voor Billie Eilish. Dan staan gewoon de grootste 2 namen van elke dag bovenaan de website. En heb je van de 6 grootste namen de kleinste en de grootste op dezelfde dag, voor de balans. Bovendien past NBT best wel bij het Eilish publiek.

Vr: ? - Underworld
Za: FatM - CdW
Zo: NBT - Billie
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken