US Coachella 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Dat is het nog steeds.
Er staan zeker leuke namen, en de headliners zijn voor Amerikaanse normen terecht. Maar er was een tijd dat elk lijntje mij omver blies, en dat is al een tijdje niet meer het geval.
Dit soort namen overigens, gaat het smartphone film publiek ook en masse op de been brengen volgend jaar.

Maar goed, mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Er staan zeker leuke namen, en de headliners zijn voor Amerikaanse normen terecht. Maar er was een tijd dat elk lijntje mij omver blies, en dat is al een tijdje niet meer het geval.
Dit soort namen overigens, gaat het smartphone film publiek ook en masse op de been brengen volgend jaar.

Maar goed, mijn mening.
Welk jaar mag dat geweest zijn? 2018? 2015? 2012? Hoe ver moeten we terug gaan? Dit festival catert naar de Amerikaanse, breed genomen, jeugd. Dat dat nogal als een cultuurshock aanvoelt als je ieder jaar gewend bent Rock Werchter, Rock Am Ring, Pinkpop etc. te zien en om de zoveel jaar een mix van Pearl Jam, Muse en andere meuk die te zien headlinen dan ja, snap ik dat.

Dat zullen we moeten zien. Werd dat ook niet gevreesd voor bij Beyoncé dat haar fans het weekend zouden verpesten? Harry Styles en Billie Eilish headlineden dit jaar nog maar, kwam toen ook het 'smartphone film publiek' en masse naar daar? Beetje gemakkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
321
331
Als Frank Ocean net als 2017 weer Europa zal touren deze zomer en een Nederlands festival als Lowlands hem niet te pakken krijgt en andere landen wel zou ik t erg teleurstellend vinden. Zo’n naam krijg je zelden de kans voor
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.818
Maar dat idee heb ik ook bij een Werchter of Lowlands. Ergens is “onze tijd” voor de majors ook wel voorbij. Ik bedoel hier blijf je tobben met RHCP, Rammstein, Pearl Jam, Foo Fighters en Metallica op de majors. Het is ook gewoon tof dat een Koreaanse band nu kan headlinen toch. Dat het iets meer naar mijn straatje zou mogen kan ik ook niet ontkennen. Maar zo is de huidige muziek en festivalmarkt niet.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Welk jaar mag dat geweest zijn? 2018? 2015? 2012? Hoe ver moeten we terug gaan? Dit festival catert naar de Amerikaanse, breed genomen, jeugd. Dat dat nogal als een cultuurshock aanvoelt als je ieder jaar gewend bent Rock Werchter, Rock Am Ring, Pinkpop etc. te zien dan ja, snap ik dat.

Dat zullen we moeten zien. Werd dat ook niet gevreesd voor bij Beyoncé dat haar fans het weekend zouden verpesten? Harry Styles en Billie Eilish headlineden dit jaar nog maar, kwam toen ook het 'smartphone film publiek' en masse naar daar? Beetje gemakkelijk.
Je bent iets te fel Yannick. Alsof de Europese dingen de maat zijn voor mij.
Ik kom veel in de States. Weet heel goed wat er leeft. Dit is een line up perfect in het verlengde van wat er leeft. De andere line ups die vandaag in de USA werden gelost zijn duidelijk conservatiever geboekt, wat ook wel past overigens als je de locaties ziet. Een TikTok line up las ik hier ergens, ik vind dat een mooie omschrijving. Vanaf vandaag buiten komen op Times Square, en Coachella wordt er op alle mogelijke manieren gehyped. Dat trekt ook een bepaald publiek.
Er was in elk geval een tijd, ik denk tem 2018. Dat dit erg hoog op mijn bucketlist stond, zit nu even in de koelkast. Meer niet. Net zoals Bonnaroo op mij ook meer indruk maakte, maar dat is al langer geleden.

Nogmaals een persoonlijke mening. Mijn mening is niet de maat der dingen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Als Frank Ocean net als 2017 weer Europa zal touren deze zomer en een Nederlands festival als Lowlands hem niet te pakken krijgt en andere landen wel zou ik t erg teleurstellend vinden. Zo’n naam krijg je zelden de kans voor
Heb hem gezien op Lovebox in Londen dat jaar. Heel speciale show wel. Enorm eigenzinnig. Zelfs met een publiek speciaal voor hem daar, kwam het niet altijd goed binnen. Spijtig. Die RW in 2013 was wel een zegetocht. Jammer dat het voor een lege tent was.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Wil ook graag aanvullen dat ik overigens al verschillende shows in de States heb meegemaakt, en dat kwa smartphone gebruik echt wel next level is. Net zoals gebabbel. Echt zot. Chet Faker een show weten stilleggen ook.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Je bent iets te fel Yannick. Alsof de Europese dingen de maat zijn voor mij.
Ik kom veel in de States. Weet heel goed wat er leeft. Dit is een line up perfect in het verlengde van wat er leeft. De andere line ups die vandaag in de USA werden gelost zijn duidelijk conservatiever geboekt, wat ook wel past overigens als je de locaties ziet. Een TikTok line up las ik hier ergens, ik vind dat een mooie omschrijving. Vanaf vandaag buiten komen op Times Square, en Coachella wordt er op alle mogelijke manieren gehyped. Dat trekt ook een bepaald publiek.
Er was in elk geval een tijd, ik denk tem 2018. Dat dit erg hoog op mijn bucketlist stond, zit nu even in de koelkast. Meer niet. Net zoals Bonnaroo op mij ook meer indruk maakte, maar dat is al langer geleden.

Nogmaals een persoonlijke mening. Mijn mening is niet de maat der dingen.
Misschien. De eerste reacties hier waren/zijn dan ook quasi copy-paste's van de reacties op Facebook van mensen 'die de headliners niet kennen' en dat 'Coachella toch ook niet meer was wat het ooit is geweest'. Vermoeiend als 'dat' al de algemene sfeer hier al is en het verder komt dat je er niets van kent of blijkbaar wilt kennen.

De line-up is een perfect verlengde van wat leeft bij de Amerikaanse jeugd, ik zie niet in waarom daar op gebasht moet worden als je 's werelds grootste popster binnen haalt, een naar aller waarschijnlijkheid unieke show van een k-pop act die in de VS potten aan het breken is en dan heb je nog Frank Ocean. En dan heb je daar onder nog een heel stel namen.. afin.

Amerikaanse festivals zijn toch altijd meer richting jeugd geboekt dan hier, niet? Geen idee wat je bedoelt met conservatief, want Bonnaroo was ook gewoon een prima mix - beter doenend dan in 2022, vind ik.

Wil ook graag aanvullen dat ik overigens al verschillende shows in de States heb meegemaakt, en dat kwa smartphone gebruik echt wel next level is. Net zoals gebabbel. Echt zot. Chet Faker een show weten stilleggen ook.
Zou wel goed kunnen. Andere cultuur geworden? Kan ook van show tot show variëren. In Nederland wordt er naar 't schijnt ook wat af gelult, in de UK ook blijkbaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Ik heb ook nergens kritiek gegeven op de headliners dacht ik. Ik vind die voor daar erg relevant. Maar de undercard doet het hem net niet bij mij. Maar ik kan goed volgen dat jij je perfect in deze line up kan vinden.
Ja zoveel Amerikaanse line ups zien passeren. Coachella is toch ruimschoots het modernste.

Beste sfeer die ik al heb meegemaakt is in de UK overigens. Bij Amerikanen is het precies meer het gegeven dat ze erbij zijn. In Nederland valt me vaak op dat het luid staat, kunnen ze er niet meer doorheen babbelen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Yannick

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
In Nederland valt me vaak op dat het luid staat, kunnen ze er niet meer doorheen babbelen denk ik.

Heeft er ook mee te maken dat onze “veilige” geluidsnorm op 103dB vastgesteld is, dus dat iedere geluidsman daar op mikt (wel, de meesten in ieder geval). Terwijl dat alleen veilig is met goede gehoorbescherming in, maar dat veronderstelt die norm dan ook. Rare redenering imo maar het is wat het is. In België ligt die norm net iets lager geloof ik waardoor de meeste shows daar net wat fijner in het gehoor liggen in mijn ervaring, vaak ook zonder gehoorbescherming in.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Heeft er ook mee te maken dat onze “veilige” geluidsnorm op 103dB vastgesteld is, dus dat iedere geluidsman daar op mikt (wel, de meesten in ieder geval). Terwijl dat alleen veilig is met goede gehoorbescherming in, maar dat veronderstelt die norm dan ook. Rare redenering imo maar het is wat het is. In België ligt die norm net iets lager geloof ik waardoor de meeste shows daar net wat fijner in het gehoor liggen in mijn ervaring, vaak ook zonder gehoorbescherming in.
Was het niet met Placebo onlangs dat het ongehoord hard stond?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik heb ook nergens kritiek gegeven op de headliners dacht ik.
"Dit soort namen overigens, gaat het smartphone film publiek ook en masse op de been brengen volgend jaar." was een beetje de druppel. Verschil headliner/undercard was niet duidelijk in je originele post.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Was het niet met Placebo onlangs dat het ongehoord hard stond?
Geen idee, was er niet bij. Mijn laatste bezoek aan de Ziggo Dome was Porcupine Tree en dat geluid was perfect, heb bij het eerste nummer mijn earplugs uit gedaan en na 3 uur muziek nergens last van. Terwijl daar ook weer verhalen van op reddit stonden dat het geluid bij eerdere Europese shows ongezond hard stond. Geen pijl op te trekken soms ook.

Edit: sorry dat ik zwaar off topic ga lol
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Je gaat niet naar Coachella voor de muziek, maar voor de plaatjes en het exclusief feestje… (beetje zoals Tomorrowland).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
"Dit soort namen overigens, gaat het smartphone film publiek ook en masse op de been brengen volgend jaar." was een beetje de druppel. Verschil headliner/undercard was niet duidelijk in je originele post.
Was dan ook vooral geen kritiek op de artiesten zelf natuurlijk.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
mijn mening.
alle 3 de headliners volkomen bagger, ( maar das gewoon mijn muzieksmaak. ik ben dan ook een ouwe witte heteroman)
wat zijn die meiden van blackpink MAGER!!!!!:oops:
bad bunny heb ik echt moeten opzoeken, ik heb helemaal niets met die muziek, vind t kwalitatief ook niets voorstellen
en frank ocean ken ik eigenlijk alleen van naam, aardig , niet meer dan dat.

voor mijn gevoel was t trio : Gorillaz, Rosalia, Bjork een sterker headline trio geweest.
knap dat ze die dan een regel lager hebben kunnen boeken.

ik zou 100 x liever het kwartet headliners van sonic temple: Tool, QOTSA, Kiss, Foo fighters
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
....
Werd dat ook niet gevreesd voor bij Beyoncé dat haar fans het weekend zouden verpesten? Harry Styles en Billie Eilish headlineden dit jaar nog maar, kwam toen ook het 'smartphone film publiek' en masse naar daar? Beetje gemakkelijk.
Daar staat Coachella toch al jarenlang om bekend? Dat het gaat om gezien te worden, wat je aan hebt, erbij te zijn en niet zo zeer om de muziek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken