Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Als er geen groen licht is voor een Europese tour, dan hebben ze hen ook niet als headliner toch, want dan is er nog geen tour en kan je ze niet boeken als headliner.
Headliners liggen normaal gesproken al voor zeker een jaar vast. Alleen je hebt altijd te maken met een afstemming tussen band en festival wanneer zoiets publiekelijk bekend mag worden. Kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat A7X eerst hun nieuwe album aan wil kondigen, een single wil droppen en vervolgens hun Europese tour aankondigen, om zodoende de meeste hype te creëren. Ook zijn er zat voorbeelden van bands die pas na hun zaaltour in het najaar voor de zomerfestivals in het jaar erna aangekondigd willen worden. Heeft niet zoveel met de grootte van de band te maken, maar met de contractuele afspraken.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Is Avenged echt groot genoeg om zo'n eis te stellen?
Zelfs een Slipknot laat toch gewoon aankondigen wanneer een festival daarvoor kiest. Zonder daar zelf een touraankondiging voor te willen samenzetten. Ik heb altijd het gevoel dat enkel heel grote pop en rockbands zoiets als veto houden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Is Avenged echt groot genoeg om zo'n eis te stellen?
Zelfs een Slipknot laat toch gewoon aankondigen wanneer een festival daarvoor kiest. Zonder daar zelf een touraankondiging voor te willen samenzetten. Ik heb altijd het gevoel dat enkel heel grote pop en rockbands zoiets als veto houden.

Dit bedoel ik inderdaad, alleen de aankondiging van Motley Crue en Def Leppard is nog als aparte aankondiging geweest toch?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Is er eigenlijk een reden voor dat een band als Kamelot zelden Europese festivals doet? Doen wel om de 2/3 jaar een tour door Europa, maar altijd voorjaar/najaar, nooit tijdens de festivalzomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Is Avenged echt groot genoeg om zo'n eis te stellen?
Zelfs een Slipknot laat toch gewoon aankondigen wanneer een festival daarvoor kiest. Zonder daar zelf een touraankondiging voor te willen samenzetten. Ik heb altijd het gevoel dat enkel heel grote pop en rockbands zoiets als veto houden.
Om te eisen misschien niet, maar festival en band kunnen natuurlijk wel zoiets overeenkomen.
Voor Graspop kan het ook wenselijk zijn om nog namen achter de hand te hebben om in februari de verkoop weer op gang te helpen. Als een band dan komt met de vraag, “dan komt onze single uit en willen we onze tour aankondigen, is dat ok?” Dan kan Graspop zo’n band ook tegemoet komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Is er eigenlijk een reden voor dat een band als Kamelot zelden Europese festivals doet? Doen wel om de 2/3 jaar een tour door Europa, maar altijd voorjaar/najaar, nooit tijdens de festivalzomer.
Ja doodzonde. Zou ze erg graag in de Marque zien. Maar heb ook geen idee waarom dat niet gebeurt
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Ik blijf hier om de oren gesmeten worden met a7x. Toch wijst niets op hun komst. Hellfest hun affiche uitstellen voor hen? Geen denken aan! Vorige keer speelden ze op graspop voor de headliners (sabaton en kiss).
Ik zou a7x afschrijven, komt er niet meer van.
Kan wel SOAD zijn...ofwel grote problemen bij het vinden van de laatste headliner.
Hellfest hoeft ook geen reclame meer te maken, is toch al uitverkocht. Die kunnen wachten tot een week voor het festival desnoods, zal hen niks uitmaken.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ik blijf hier om de oren gesmeten worden met a7x. Toch wijst niets op hun komst. Hellfest hun affiche uitstellen voor hen? Geen denken aan! Vorige keer speelden ze op graspop voor de headliners (sabaton en kiss).
Ik zou a7x afschrijven, komt er niet meer van.
Kan wel SOAD zijn...ofwel grote problemen bij het vinden van de laatste headliner.
Hellfest hoeft ook geen reclame meer te maken, is toch al uitverkocht. Die kunnen wachten tot een week voor het festival desnoods, zal hen niks uitmaken.
Ik deel je mening betreffende A7x. Er is nu nog te weinig buzz rond die band dat die op 6 maanden een nieuw album droppen en een hele tour gaan doen langs Europese festivals. Ik blijf verkondigen dat het een najaarstour wordt door de zalen en misschien '24 terug op de affiche.
Wat betreft Hellfest is er wel nog iets anders: ze hebben zelf aangekondigd om "VERY soon" met de line up te komen, dus nu verwacht de achterban dat ook. Nu niets droppen en gewoon nog x-aantal weken wachten lijkt me dus ook niet wenselijk voor de reputatie van 't festival.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Ik deel je mening betreffende A7x. Er is nu nog te weinig buzz rond die band dat die op 6 maanden een nieuw album droppen en een hele tour gaan doen langs Europese festivals. Ik blijf verkondigen dat het een najaarstour wordt door de zalen en misschien '24 terug op de affiche.
Wat betreft Hellfest is er wel nog iets anders: ze hebben zelf aangekondigd om "VERY soon" met de line up te komen, dus nu verwacht de achterban dat ook. Nu niets droppen en gewoon nog x-aantal weken wachten lijkt me dus ook niet wenselijk voor de reputatie van 't festival.
Hi, there even more with HF, yesterday they posted about soon lineup of Temple stage only... that very strange and very soon, changed just to soon
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hi, there even more with HF, yesterday they posted about soon lineup of Temple stage only... that very strange and very soon, changed just to soon
it's indeed very strange... The comments on those posts aren't very positive.
the "very soon" post is now exactly 2 weeks ago..
About the temple stage; maybe they are just announcing stage by stage / day by day just to create some hype and supsense. Idk..
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
seems will promote 6 stages and then announce the date of lineup
 

Bijlagen

  • hF_.png
    hF_.png
    920,6 KB · Weergaven: 44

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik weet niet of het hier al gepasseerd is, maar kan Ayreon geen headlinerspot vullen? Vorige keer stonden ze eerst 5x in 013 is toch zo'n 15.000 tickets. Daarna stonden ze op GMM als Marq afsluiter.
Grote exclusieve naam, met veel diversiteit aan zangers.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik weet niet of het hier al gepasseerd is, maar kan Ayreon geen headlinerspot vullen? Vorige keer stonden ze eerst 5x in 013 is toch zo'n 15.000 tickets. Daarna stonden ze op GMM als Marq afsluiter.
Grote exclusieve naam, met veel diversiteit aan zangers.
Tja, maar iedereen die hen graag wil zien zal al wel tickets hebben voor de shows die ze komend jaar in 013 gaan doen toch? Vind het een prima gedachte maar denk niet dat het wat wordt eerlijk gezegd…
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Tja, maar iedereen die hen graag wil zien zal al wel tickets hebben voor de shows die ze komend jaar in 013 gaan doen toch? Vind het een prima gedachte maar denk niet dat het wat wordt eerlijk gezegd…
You never know. Dit kan een reden zijn waarom het zo lang duurt. Of een goede vervanger voor een mogelijke afzegger?
Ik zie hier ook bands passeren als mogelijke headliner die nog geen Europese tour hebben aangekondigd. Een Europese headliner lijkt mij dan meer voor de hand liggend.
Nu is Ayreon niet de meest toegankelijke band, maar de marq was wel echt te klein.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Is er eigenlijk een reden voor dat een band als Kamelot zelden Europese festivals doet? Doen wel om de 2/3 jaar een tour door Europa, maar altijd voorjaar/najaar, nooit tijdens de festivalzomer.
Deze ochtend zag ik op Facebook een event. 29 maart als ik me goed herinner. in Brussel. Misschien hebben ze deze ochtend een tour aangekondigd? Heb nog niet te goed kunnen kijken maar als ze idd een Europese tour doen bestaat de kans wel dat ik naar Brussel of een andere stad eens afreis om ze te zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken