Graspop Metal Meeting 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Maar wat had je dan precies verwacht, vraag ik me af... Met de Illegals deed Phil een tribute aan het album A Vulgar Display. Nu doen ze een tribute aan de legacy van Dime en Vince. Maar ik vind beide shows amper vergelijkbaar, omdat ze nu een hele productie mee hebben genomen. Vette lichtshow, veel pyro en dat grote Pantera logo. Beelden van Dime en Vince worden tijdens de show op het scherm geprojecteerd. Charlie z'n drums staan vergelijkbaar afgesteld zoals die van Vince vroeger. Zakk Wylde doet een mix van Dime zijn riffs en zijn eigen take op de solo's. Phil heeft voor deze shows aan zijn conditie gewerkt en klinkt beter dan hij in jaren heeft gedaan. De setlist bestaat uit vrijwel alle bekende nummers, in plaats van één album. Ik vind het echt een geslaagde reünie/tribute.
Ik heb en had er geen verwachtingen bij, maar vind zo'n tribute eigenlijk onnodig. Of wellicht beter op zijn plek in de zalen i.p.v. een hoge spot op een festival. Mooi voor iedereen die nooit Pantera in het verleden live heeft gezien, maar het blijft toch een veredelde coverband imo. Vandaar de vergelijking met de show van Phil op DMF in 2019.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ook een weekendje offline gebleven hier.
Beetje bijgelezen.

Prodigy:Ik zou het ook wel leuk vinden maar dan had ik het toch ook liever gehad met Flint.
Wel niet voor mainstage headline spot geschikt imo.

Kiss:niet ontevreden dat ze in paleis 12 staan.


Ten slotte nog iets over algemene percepties:

Ozzy sucks,GNR sucks,Nickelback sucks,5FDP sucks,evanescence sucks,die en die sucken,....
Ullrich is ene slechte drummer en zo zijn er nog tal van voorbeelden.
Het is precies omdat iemand dat vind dat opeens iedereen van dezelfde mening moet zijn.
Het tegenovergestelde gebeurt dan weer bij hypes,die band/artiest is goed dus je moet die band/artiest zelf ook goed vinden.

Daarmee dat ik zelden reacties lees bij optredens en album reviews etc....
Ik zal me zelf wel een mening vormen.

BTW:
Ben fan van 5FDP maar vond hun optreden zeer tegenvallend,zeker het begin naar het einde toe werd het wel iets beter.
Ozzy is ook over zijn hoogtepunt heen,dat is al jaren duidelijk maar om hem zo aan de grond te nagelen?
Nickelback heeft wel degelijk paar goede songs imo (The Betrayal Act III bvb),op het nieuwe album staan er ook een paar goede.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
BTW:
Ben fan van 5FDP maar vond hun optreden zeer tegenvallend,zeker het begin naar het einde toe werd het wel iets beter.
Ozzy is ook over zijn hoogtepunt heen,dat is al jaren duidelijk maar om hem zo aan de grond te nagelen?
Nickelback heeft wel degelijk paar goede songs imo (The Betrayal Act III bvb),op het nieuwe album staan er ook een paar goede.
Ik ben ook gewoon uitgesproken fan van Nickelback hoor. Maar begrijp wel waarom die in het algemeen wordt gehaat door de modale metal-fan.
Ben ook gewoon fan van 5FDP. En ook daar kan ik ergens wel begrijpen waarom die nu meer en meer in hetzelfde straatje als Nickelback worden geplaatst. Haters gonna hate. en smaken verschillen. 🤷‍♂️
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
guns n roses + the prodigy als laatste headliners.

stop the count
The Prodigy na de headliner. Ik zou dit graag willen zien! En dan vooral na de headliner als een "late night special", omdat het toch geen typische GMM naam is. Maar het zou wel een hele mooie zet zijn en toch wel echt een publiekstrekker!

Maar ik ga voor de veilige BMTH. Die geven tevens ook goede shows de laatste jaren!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Waar! Ik zou Nickelback verwelkomen op Graspop, heb de haat tegen die band nooit echt gesnapt. Met name eerste album rockt stevig.
Was het niet zo dat Nickelback zichzelf iets te hard wouden profileren als rasechte metalband, maar dat de metalscene hen meer als rockband omschreef, of zo?
Voor mij maakt het in ieder geval niet uit welk label een band krijgt.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik zal nu eens Nickelback als voorbeeld gebruiken:

Niet populair bij de modale metalhead,ze produceren dan ook niet echt doorsnee metal muziek.
Hebben degene die Nickelback zo haten al naar meer materiaal geluisterd dan hun wereldhit How You Remind Me?
Kennen ze uberhaupt wel iets (meer dan 5 liedjes) van hun repertoire?
Ah neen dat is niet nodig want ik krijg al braakneigingen van die hit.
Hoe kan je dan een mening hebben,omdat het algemeen populair is om Nickelback te haten,omwille van de ruzie tussen Chad en Corey?

Trouwens de heer Taylor heeft al vaak pop muziek met de grond gelijk gemaakt,maar zijn solo album vond ik toch ook maar eenvoudige pop rock.
Daar wordt dan niks negatief over gezegd.

Voor alle duidelijkheid Slipknot staat kwalitatief idd wel vele malen hoger dan Nickelback hoor.
Maar daarom moet je toch niet uitsluitend negatief zijn over Nickelback ?
Ik wil Nickelback ook wel niet ophemelen,maar alle negativiteit errond vind ik overdreven.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Jammer van KISS. Grote kans dat ik ze dan voor het laatst al heb gezien. Verwacht niet dat de tickets goedkoop gaan zijn, en de vorige show zal niet makkelijk overtroffen worden.

De teller blijft steken op 5x, tenzij er nog goedkope last minute ticketswaps worden aangeboden.
 

kaviak

Playlistbediener
4 dec 2022
48
50
Zou niet verbaast zijn moest guns naar oostende komen die wouden ook jaarlijks iets doen en om rammstein te overtreffen zal t toch ook klepper moeten zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Was het niet zo dat Nickelback zichzelf iets te hard wouden profileren als rasechte metalband, maar dat de metalscene hen meer als rockband omschreef, of zo?
Voor mij maakt het in ieder geval niet uit welk label een band krijgt.
Ze kregen eerder dat label ipv zelf te profileren. Werden ook ooit geboekt op een Portugees metalfestival en daar van het podium gestapt wegen vliegende voorwerpen... Dat deed hen geen goed hier in Europa. Het verschil met FFDP is dat Nickelback wel degelijk een steengoeie live-band is. Een set met het hardere werk zou werken maar zie ik nooit gebeuren, vnl door keuze van de band zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Jammer van KISS. Grote kans dat ik ze dan voor het laatst al heb gezien. Verwacht niet dat de tickets goedkoop gaan zijn, en de vorige show zal niet makkelijk overtroffen worden.

De teller blijft steken op 5x, tenzij er nog goedkope last minute ticketswaps worden aangeboden.
Ticketprijs in de Ziggo geeft €95 voor een staanplekkie...
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Is de backlash tegen FFDP niet vooral tegen de zanger? Niet meteen de sympathiekste figuur en tevens auteur van de meest banale teksten uit de metalgeschiedenis.

Haat tegenover Nickelback lijkt me meer een gevolg van een ongelukkige timing, ze kwamen met een bepaald geluid op een moment dat men daar geen boodschap aan had.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Is de backlash tegen FFDP niet vooral tegen de zanger? Niet meteen de sympathiekste figuur en tevens auteur van de meest banale teksten uit de metalgeschiedenis.

Haat tegenover Nickelback lijkt me meer een gevolg van een ongelukkige timing, ze kwam met een bepaald geluid op een moment dat men daar geen boodschap aan had.
ik denk vooral omdat ze er vorige editie al stonden, ze spelen nu ook wel niet de meest moeilijke muziek met een vrij stereotiep doelpubliek
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Goed nieuws van Kiss!

Maakt de komst van GNR nog waarschijnlijker. Ik hoop nog steeds op BMTH/a7x/evanescence als laatste headliner. ik zie ook eigenlijk helemaal geen andere opties meer moet ik eerlijk zeggen. wat kan hier nog bij komen?
we weten nu wel dat de laatste 2 headliners vast liggen maar ze gewoon nog niet mogen aankondigen, anders had Kiss toch gewoon gewacht met aankondigen van een belgische datum. Maakt de vrijdagheadliner des te vreemder. prodigy heeft al aankondigingen, evanescence, within tempatation, BMTH ook.
moet dan toch iets zijn die nog nergens aangekondigd is?
BMTH heeft nog vrijwel niets aangekondigd (alleen download) RaR heeft ze ook van hun aankondiging moeten afhalen. hebben ook nog een show staan in Lotto. Verder kan die band juist beter als laatste aangekondigd worden na GNR om backlash te voorkomen gok ik.
ik begrijp niet waarom je die bands zou headliner maken als je al ghost en parkway drive op sub posities hebt
BMTH verkoopt toch meer dan die bands lijkt me of heb ik het mis? in NL wel in ieder geval, in België misschien even veel. verder moet de vrijdag headliner natuurlijk helemaal niet groter zijn dan de northstage headliners van de andere dagen. met een goede undercard verkoopt dat wel. de vrijdag van dit jaar had geen sterkere bovenkant. (zeker als alter bridge er nog bij zou komen)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken