Down The Rabbit Hole 2023

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Ik ga al tien jaar naar Lowlands, dit jaar BKS uitgeprobeerd en volgend jaar zeer waarschijnlijk DTRH (daarnaast gewoon nog steeds LL). Ben erg benieuwd hoe DTRH verschilt van Lowlands! Qua line up is het toch elk jaar een beetje stuivertje wisselen tussen BKS, LL en DTRH wie de beste heeft :)
Ik vind dtrh op vrijwel alle vlakken een leuker festival dan Lowlands. Ik vind op Lowlands de afstanden (te) groot, de doorstroming van mensen veel te stroperig en op dtrh de sfeer en aankleding/vibe leuker. Maargoed, vermaak me altijd prima op Lowlands, maar dtrh wint het voor mij absoluut. Alleen wat nachtprogramma betreft ben je bij Lowlands wat beter af denk ik, maar dat boeit mij dan weer niet zo, ik vermaak me altijd prima op dtrh tot de late uurtjes met de wat simpelere DJs en feestjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus en daily

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Toch en beetje verrast met de reacties hier. Sure, ik heb persoonlijk ook niets met Fred Again.. en Stromae al 2 keer gezien tegen dan. Maar toch, ik vind dit eerste groepje namen niet per se veel zwakker dan vorig jaar, zou het meeste van de undercard met plezier gaan bekijken. Bovenaan moet er wel echt nog iets bij inderdaad, zeker voor die prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Lowlandicus

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ik vind de tendens op dit forum ook heel negatief inderdaad. Dat de prijzen gestegen zijn lijkt me geen verassing, dat is overal zo en de organisatie zal ook met forse prijsstijgingen te maken hebben. Qua line up zijn we misschien ontzettend verwend in Nederland maar voor een drop van 20 namen is dit toch echt een heel fijn lijstje waarvan de artiesten die al vaker in nl zijn wel steeds strak uitverkopen (idles, Joey badass, Stromae, Fred again, agar agar, etc). Plus er is nog genoeg ruimte nog grote namen en verrassingen, zoals Erykah Badu vorig jaar bij de laatste drop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Toch en beetje verrast met de reacties hier. Sure, ik heb persoonlijk ook niets met Fred Again.. en Stromae al 2 keer gezien tegen dan. Maar toch, ik vind dit eerste groepje namen niet per se veel zwakker dan vorig jaar, zou het meeste van de undercard met plezier gaan bekijken. Bovenaan moet er wel echt nog iets bij inderdaad, zeker voor die prijs.
Ik mis zelf een beetje die een of twee namen die mij echt doen rechtveren. Er staat werkelijk niets tussen waarvan ik echt zou balen als ik het zou missen. Misschien wordt de laatste headliner wel een naam van dat kaliber.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Ik vind de tendens op dit forum ook heel negatief inderdaad. Dat de prijzen gestegen zijn lijkt me geen verassing, dat is overal zo en de organisatie zal ook met forse prijsstijgingen te maken hebben. Qua line up zijn we misschien ontzettend verwend in Nederland maar voor een drop van 20 namen is dit toch echt een heel fijn lijstje waarvan de artiesten die al vaker in nl zijn wel steeds strak uitverkopen (idles, Joey badass, Stromae, Fred again, agar agar, etc). Plus er is nog genoeg ruimte nog grote namen en verrassingen, zoals Erykah Badu vorig jaar bij de laatste drop.
Over smaak valt niet te twisten, hè.

De keuze voor Fred en Stromae is totaal niet origineel, maar wel heel logisch want dit zorgt gewoon voor een uitverkochte editie dus commercieel succes. Mja, er mag wel wat spannends bij aan de bovenkant ja.
 

Geert

Playlistbediener
9 apr 2014
39
28
Ik heb m'n kaartje binnen!

Ben heel blij met deze eerste drop. Ook al is het wat herhaling, het zijn alsnog heel wat artiesten die tot m'n favoriete artiesten van de afgelopen jaren behoren, dus zie ik ze graag nog een keer (zoals een fred again, paolo nutini, slowthai, phoenix).

Normaal was het elk jaar Lowlands, maar na vorig jaar gerealiseerd dat ik DTRH echt een veel fijner festival vind. Iets minder massaal, meer ruimte (ook al is dat misschien meer voor het gevoel) en toch wat fijner publiek. En dan was het met deze namen voor mij toch een no-brainer om gelijk kaarten te kopen :')
Hier hetzelfde. Behalve dan dat ik vanaf het eerste jaar naar DTRH ga. Soms nog gecombineerd met LL, maar daar ben ik maar mee gestopt de laatste paar jaar.

Zou nog wel blij worden van een Indie/Rock headliner erbij, maar met deze rij namen is er al een mooie basis wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Als alles bekend en verspreid is dan zou ik wel eens willen weten wat de opties naast al je geld richting Stromae gooien er nog wat voor dit. Misschien komen ze met een volgende drop met een aantal exclusieve dingen en/of mochten ze nog niet owv embargo's, maar dan nog. Stromae, terwijl die vorig jaar al op LL stond en een handvol Ziggo's heeft uitverkocht, ik begrijp 't niet. Ma bon.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Over smaak valt niet te twisten, hè.

De keuze voor Fred en Stromae is totaal niet origineel, maar wel heel logisch want dit zorgt gewoon voor een uitverkochte editie dus commercieel succes. Mja, er mag wel wat spannends bij aan de bovenkant ja.

Stromae is zeker geen originele headliner inderdaad, maar Fred again.. als 'nieuwe, jonge' headliner boeken is toch gewoon een mooie afsluiter voor een festival als DTRH?
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en gguuss

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik mis zelf een beetje die een of twee namen die mij echt doen rechtveren. Er staat werkelijk niets tussen waarvan ik echt zou balen als ik het zou missen. Misschien wordt de laatste headliner wel een naam van dat kaliber.
Heb hetzelfde bij deze line up. Afgelopen jaren waren er altijd een aantal namen waar ik wel een beetje van baalde dat die op DTRH stonden (en niet op BKS). Zoals dit jaar met Wilco en the Smile. Zulke namen mis ik dit jaar.

Maar uitverkopen zal het zeker wel.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Heb hetzelfde bij deze line up. Afgelopen jaren waren er altijd een aantal namen waar ik wel een beetje van baalde dat die op DTRH stonden (en niet op BKS). Zoals dit jaar met Wilco en the Smile. Zulke namen mis ik dit jaar.

Maar uitverkopen zal het zeker wel.
Ja precies wat Processierups en Mattman zeggen: geen namen die je hart sneller doen slaan. "Hoe vet dat juist DTRH deze heeft". Little Simz, The Smile.

Verder vind ik de headliners wel gepast hoor, zeker als er (hopelijk) nog een derde bijkomt. Daar kun je weinig van zeggen.

En de namen die er nu staan zijn inderdaad echt wel prima. Joey Bada$$ prima. Slowthai ook. Maar voor mijn gevoel staat die op ieder festival waar ik heen ga. Zeker als je ook jaarlijks LL bezoekt, dan word je met deze line-up niet verrast.

Working Men's Club vind ik overigens de enige echt lekkere loot.

Mijn conclusie: best prima namen allemaal, keurig binnen de lijntjes, weinig waar ik bij weg zou lopen, maar geen wauw-factor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Na mijn 1e enthousiasme zie ik wel veel overlap met LL22. Dat maakt dat ik in ieder geval wat makkelijker kan kiezen voor de undercard mochten daar
Stromae is zeker geen originele headliner inderdaad, maar Fred again.. als 'nieuwe, jonge' headliner boeken is toch gewoon een mooie afsluiter voor een festival als DTRH?
Ik verwacht hem op de vrijdagavond ...Disclosure spot
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Als ik dit zo lees allemaal is Whitest Boy Alive wel echt een parel voor de zwijnen. Echt een topboeking. Een exclusieve act, ze spelen nauwelijks in Europa, garantie voor een topoptreden. Jammer dat hier (bijna) niemand enthousiast over is.

En dat Stromae vorig jaar headliner Lowlands was en nu 5 ziggo stijf uitverkoopt zijn toch juist argumenten dat hij wel een goede headliner is? Een act die ontzettend populair is en eigenlijk ook gewoon een groter podium aankan. Best bijzonder dat hij nog naar DTRH komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Even iets anders...hoe lang van te voren worden headliners geboekt? Ik meen me een podcast van de Machine te herinneren waarin ze aangeven meer dan een jaar. En EvE heeft ooit ook iets dergelijks geroepen. Een jaar geleden wist niemand dat Fred Again... headliner op DTRH kon worden.
Wie hebben ze dan voor hem laten schieten?

En ik denk ook dat ze nu een jonger publiek (20-30) willen aanspreken met deze headliners eerst te droppen (en ook Froukje). Ze moeten ook aan hun toekomst denken ;-) En dat de 3e headliner iets minder hip en trending is en de 40-50 aanspreekt (lees Blur oid)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
En dat Stromae vorig jaar headliner Lowlands was en nu 5 ziggo stijf uitverkoopt zijn toch juist argumenten dat hij wel een goede headliner is? Een act die ontzettend populair is en eigenlijk ook gewoon een groter podium aankan.
Absoluut en er is volgens mij ook vrijwel niemand hier die het daar niet mee eens is. Maar na dit jaar Lowlands en straks iets van 5x Ziggo Dome is het, met vermoedelijk exact dezelfde show, wel een tikkie overkill. Dan heeft hij straks de Multitude show in het tijdsbestek van iets meer dan een jaar 8x in Nederland gespeeld.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
Ik overweeg te gaan enkel en alleen om The Whitest Boy Alive eens te kunnen zien, die hebben aangegeven nog slechts 3 shows per jaar te spelen en de afgelopen jaren was dat dan meestal in Zuid-Amerika ofzo.

Phoenix is ook een goeie boeking, ik zag ze vorige week in Brussel en hoewel ik niet echt een fan ben waren ze echt heel heel goed. Muzikaal heel strak en opzwepend, geweldige lichtshow, leuke interactie... ik zie ze zo een festivalwei platspelen.

Ik ga bijna elk jaar naar BKS en ben nog nooit op DTRH geweest. Kan je op DTRH ook gewoon rustig een band zien spelen zonder dat iedereen er doorheen lult? Ik heb de indruk dat mensen daar meer naartoe gaan voor de sfeer dan voor de muziek?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Als ik dit zo lees allemaal is Whitest Boy Alive wel echt een parel voor de zwijnen. Echt een topboeking. Een exclusieve act, ze spelen nauwelijks in Europa, garantie voor een topoptreden. Jammer dat hier (bijna) niemand enthousiast over is.

En dat Stromae vorig jaar headliner Lowlands was en nu 5 ziggo stijf uitverkoopt zijn toch juist argumenten dat hij wel een goede headliner is? Een act die ontzettend populair is en eigenlijk ook gewoon een groter podium aankan. Best bijzonder dat hij nog naar DTRH komt.
Correct, dat is echt een hele mooie boeking. Mijn teleurstelling van de bovenkant is ook wat gaan liggen en er staan toch wel wat mooie naampjes tussen. Zelf heel blij met de hiphop die er staat, beide namen die ik graag wil zien. Er mist alleen 1 of 2 namen die écht de line up smoel geven. Maar die komen ongetwijfeld nog.

Ik ben blij.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Absoluut en er is volgens mij ook vrijwel niemand hier die het daar niet mee eens is. Maar na dit jaar Lowlands en straks iets van 5x Ziggo Dome is het, met vermoedelijk exact dezelfde show, wel een tikkie overkill. Dan heeft hij straks de Multitude show in het tijdsbestek van iets meer dan een jaar 8x in Nederland gespeeld.
Eens. Het gaat gewoon om de verzadiging. Niet al-weer Stromae, je wordt er letterlijk mee doodgegooid. Maargoed, je kan ook Oscar and the Wolf als afsluiter krijgen dus kan nog erger.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Eens. Het gaat gewoon om de verzadiging. Niet al-weer Stromae, je wordt er letterlijk mee doodgegooid. Maargoed, je kan ook Oscar and the Wolf als afsluiter krijgen dus kan nog erger.
Wat niet is kan nog komen hé. :p
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Als ik naar de Primavera line-up kijk, hoop ik nog op namen uit onderstaande rij:

Rosalia
FKA Twigs
Pusha T
Hudson Mohawke
Sudan Archives
Channel Tres
John Talabot
Julia Holter
Nation Of Language
Jpegmaffia
Overmono

Verder hoop ik op (op basis van wat ik dit jaar heb geluisterd en sentiment oa)
Denzel Curry
Burna Boy
Blur
Fever Ray
Prins S en de Geit
Rival Consoles
Shygirl
TSHA
Yeah Yeah Yeahs
Sampa The Great
Sonnyjim
Danger Mouse & Black Thought
Warpaint
Bloc Party (beetje afgeschreven al door mij, maar laatste album was tof)
Father John Misty
Kae Tempest
Brainwaltzera
Placebo
Midlake
Widowspeak
Afterpartees (zwaar zwak voor)
King Hanna
Nilufer Yanya
Dominik Eulberg
Gidge
eels
Alt J
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Wel raar: geen Lowlands, geen Pinkpop en tot dusver geen DTRH voor Oscar and the Wolf. En matcht niet met BKS.

Misschien eentje voor in de tweede batch? Al wordt het wel een beetje Belgenfest bovenaan dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken