Pinkpop 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het tweede album is nog wel vrij nieuw, wel goed ontvangen en met About damn time gewoon al een grote hit.

Maar goed, we gaan zien hoe de kaartverkoop gaat.

Een dag met Lizzo sub en Beyoncé headliner zou ik wel enorm gaaf vinden :)
Een gigahit is dat hier toch ook niet geweest? Ik bedoel het is niet dat de gemiddelde Pinkpopganger het repertoire van haar A tot Z mee kan zingen. Maar goed wel beter voor Pinkpop dan voor een DTRH of BKS.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
x factor dancing GIF by X Factor Global
Gaap…maar zal wel inderdaad
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Een dag met Lizzo rond 5 uur in de tent en Beyoncé als headliner zou ik nog gaver vinden. Want dan staat er namelijk ook nog eens iets groters dan Lizzo op de sub- en noordafsluiter spot 😜
Misschien Dave Grohl nog vroeg in de middag erbij ;)?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Een gigahit is dat hier toch ook niet geweest? Ik bedoel het is niet dat de gemiddelde Pinkpopganger het repertoire van haar A tot Z mee kan zingen. Maar goed wel beter voor Pinkpop dan voor een DTRH of BKS.
Misschien had ik sub niet tussen haakjes gezet, maar bij een Volbeat werd ook de term second headliner gehanteerd hier.

Ik denk dat velen, zeker jonger publiek, meer van Lizzo, dan van Volbeat kunnen meezingen. Wat heet, na Lola Montez en Sad mans tongue zou mijn kennis van Volbeat ophouden. Mensen die laatste jaren radio 2, 3 of commerciële zenders hebben gevolgd hebben waarschijnlijk meer verschillende Lizzo nummers dan Volbeat nummers gehoord. Verder heeft ook een Jamiroquai, Bastille of Oscar and the Wolf de op 1 na hoogste posities gepakt.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een actuele artieste die de Ziggo Dome aandoet lager staat of hoort te staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Misschien had ik sub niet tussen haakjes gezet, maar bij een Volbeat werd ook de term second headliner gehanteerd hier.

Ik denk dat velen, zeker jonger publiek, meer van Lizzo, dan van Volbeat kunnen meezingen. Wat heet, na Lola Montez en Sad mans tongue zou mijn kennis van Volbeat ophouden. Mensen die laatste jaren radio 2, 3 of commerciële zenders hebben gevolgd hebben waarschijnlijk meer verschillende Lizzo nummers dan Volbeat nummers gehoord. Verder heeft ook een Jamiroquai, Bastille of Oscar and the Wolf de op 1 na hoogste posities gepakt.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een actuele artieste die de Ziggo Dome aandoet lager staat of hoort te staan.
Ja maar iedereen en zijn moeder staan tegenwoordig in de ZiggoDome. Zegt weinig. Fucking Dropkick Murphys en Danny Vera staan er zelfs.

Het is een pop act die veel andere pop acts in NL voor zich moet laten lijkt me. Ik denk dat Bastille - Pompei een grotere mainstream bereik heeft gehad dan welke single dan ook van Lizzo om eerlijk te zijn. En dat staat los van mijn eigen smaak. Met Dua Lipa heb ik ook helemaal niets, maar die poept wel hit na hit uit. Dat idee heb ik bij Lizzo niet echt. En dat Pinkpop soms andere misperen heeft gemaakt zal ik zeker niet ontkennen ;).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Misschien had ik sub niet tussen haakjes gezet, maar bij een Volbeat werd ook de term second headliner gehanteerd hier.

Ik denk dat velen, zeker jonger publiek, meer van Lizzo, dan van Volbeat kunnen meezingen. Wat heet, na Lola Montez en Sad mans tongue zou mijn kennis van Volbeat ophouden. Mensen die laatste jaren radio 2, 3 of commerciële zenders hebben gevolgd hebben waarschijnlijk meer verschillende Lizzo nummers dan Volbeat nummers gehoord. Verder heeft ook een Jamiroquai, Bastille of Oscar and the Wolf de op 1 na hoogste posities gepakt.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een actuele artieste die de Ziggo Dome aandoet lager staat of hoort te staan.
Ik denk dat er heel, maar dan ook echt heel erg weinig mensen zijn die meer van Lizzo kennen dan van Volbeat. Ik zou die bekendheids-vergelijking nog wel snappen met andere recente 'noordafsluiters' zoals Die Antwoord, Oscar & the Wolf, Noel Gallagher, Five Finger Death Punch en Puscifer. Maar er zijn in die jaren even zoveel noordafsluitende acts, denk aan Skunk Anansie, System of a Down, The Offspring, Elbow en met name Volbeat, die volgens mij echt een behoorlijk stuk boven Lizzo uitstijgen qua bekendheid. En geen idee hoe vol Lizzo die Ziggo Dome doet vullen, maar bij Volbeat betreft diezelfde vraag het Gelredome. Desondanks vind ik Lizzo een uitstekende artiest die ik graag in Landgraaf zou willen bewonderen. Maar ik zou verbaasd zijn als ze sub of noordafsluiter is. Ik vermoed dat Pinkpop op die spots echt grotere namen neerzet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik vind die nieuwe Editors plaat trouwens (ja echt) best prima. Noord Afsluiter?
Ik zeg vast iets raars. Maar vanwege de experimentele kant die ze opgegaan zijn zie ik die best als een van de BKS headliners als optie. Tof album inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik zeg vast iets raars. Maar vanwege de experimentele kant die ze opgegaan zijn zie ik die best als een van de BKS headliners als optie. Tof album inderdaad.
Niet heel raar want ze hebben BKS al eens geheadlinet. Maar denk niet dat Editors daar een A-plan wordt.

Geen slecht album inderdaad.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Niet heel raar want ze hebben BKS al eens geheadlinet. Maar denk niet dat Editors daar een A-plan wordt.

Geen slecht album inderdaad.
Misschien offtopic en hoort het in het BKS topic. Maar ik zie het wel gebeuren als tegenpool van een minder commerciële act. Hebben in NL al een poosje geen festivalshow gedaan denk ik? En lijkt me betaalbaar en verkopen ook wel wat kaarten. En het is prima te verkopen naar de BKS achterban. Is zeker geen ultimate dream hoor, maar in best veel opzichten zie ik er wel een optie in.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
Misschien offtopic en hoort het in het BKS topic. Maar ik zie het wel gebeuren als tegenpool van een minder commerciële act. Hebben in NL al een poosje geen festivalshow gedaan denk ik? En lijkt me betaalbaar en verkopen ook wel wat kaarten. En het is prima te verkopen naar de BKS achterban. Is zeker geen ultimate dream hoor, maar in best veel opzichten zie ik er wel een optie in.
Dauwpop en Vestrock dit jaar meen ik.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ja maar iedereen en zijn moeder staan tegenwoordig in de ZiggoDome. Zegt weinig. Fucking Dropkick Murphys en Danny Vera staan er zelfs.

Het is een pop act die veel andere pop acts in NL voor zich moet laten lijkt me. Ik denk dat Bastille - Pompei een grotere mainstream bereik heeft gehad dan welke single dan ook van Lizzo om eerlijk te zijn. En dat staat los van mijn eigen smaak. Met Dua Lipa heb ik ook helemaal niets, maar die poept we hit na hit uit. Dat idee heb ik bij Lizzo niet echt. En dat Pinkpop soms andere misperen heeft gemaakt zal ik zeker niet ontkennen ;).

Dropkick Murphy's ja? Pinkpop kennende zal dat nog wel eerder een sub zijn ;).
Ik denk dat er heel, maar dan ook echt heel erg weinig mensen zijn die meer van Lizzo kennen dan van Volbeat. Ik zou die bekendheids-vergelijking nog wel snappen met andere recente 'noordafsluiters' zoals Die Antwoord, Oscar & the Wolf, Noel Gallagher, Five Finger Death Punch en Puscifer. Maar er zijn in die jaren even zoveel noordafsluitende acts, denk aan Skunk Anansie, System of a Down, The Offspring, Elbow en met name Volbeat, die volgens mij echt een behoorlijk stuk boven Lizzo uitstijgen qua bekendheid. En geen idee hoe vol Lizzo die Ziggo Dome doet vullen, maar bij Volbeat betreft diezelfde vraag het Gelredome. Desondanks vind ik Lizzo een uitstekende artiest die ik graag in Landgraaf zou willen bewonderen. Maar ik zou verbaasd zijn als ze sub of noordafsluiter is. Ik vermoed dat Pinkpop op die spots echt grotere namen neerzet...

Van Volbeat weten we in ieder geval zeker dat ze de Ziggo, noch het Gelredome uitverkopen. Verder noem je zelf een aantal namen die sowieso minder kaarten doen schuiven. Waarom zou Lizzo een lagere spot gaan innemen dan FFDP of Puscifer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Misschien offtopic en hoort het in het BKS topic. Maar ik zie het wel gebeuren als tegenpool van een minder commerciële act. Hebben in NL al een poosje geen festivalshow gedaan denk ik? En lijkt me betaalbaar en verkopen ook wel wat kaarten. En het is prima te verkopen naar de BKS achterban. Is zeker geen ultimate dream hoor, maar in best veel opzichten zie ik er wel een optie in.
Sorry Indiaantje, maar ik vind dit een geen goed plan...
Ik zie Editors nog wel als sub op Pinkpop staan. Net als the 1975 trouwens.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
En waar gaat Marcus Mumford staan dit jaar?
Zal hij een grote solo tour gaan doen? Hebben ze inmiddels als een vervanger gevonden om de band weer compleet te maken. Zij zullen toch ook wel weer gaan touren. Volgens mij gaf marcus aan dat zijn solo plaat niet het einde betekende van mumford and sons.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Misschien schemert Kendrick iets door dit weekend over eventuele festivalplannen en is dat onze eerste Pinkpop headliner.... kleine kans maar dromen mag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken