Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Erg mooi en opnieuw erg sfeervol nummer. Daar waar ik eerst dacht dat The Car meer disco invloeden zou hebben, blijft deze heel dicht bij TBHC.

Ik hoop alleen dat ze nog een echte radiosingle hebben. TBHC had tenminste nog Four Out Of Five, wat een catchy meezinger was op maat van festivals. Want ook dit Body Paint zou ik achterwege laten op een RW als ik hen was…
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.958
3.625
Erg mooi en opnieuw erg sfeervol nummer. Daar waar ik eerst dacht dat The Car meer disco invloeden zou hebben, blijft deze heel dicht bij TBHC.

Ik hoop alleen dat ze nog een echte radiosingle hebben. TBHC had tenminste nog Four Out Of Five, wat een catchy meezinger was op maat van festivals. Want ook dit Body Paint zou ik achterwege laten op een RW als ik hen was…
Dit is toch echt wel een andere vibe, zeker qua instrumentatie. Ik zie dit nummer wel werken, net als Star Treatment en 4/5 dat ook gewoon doen. Er gaat geen radiohit zijn, schijnt. Ik vind het ook gedurfd en het werkt niet voor velden als Pinkpop en Werchter (schijnbaar) maar hoe tof zou het zijn als ze dit concept nu eens fatsoenlijk uitwerken itt TBHC en gewoon een totale tour doen met strijkers en dito visuals.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Dit is toch echt wel een andere vibe, zeker qua instrumentatie. Ik zie dit nummer wel werken, net als Star Treatment en 4/5 dat ook gewoon doen. Er gaat geen radiohit zijn, schijnt. Ik vind het ook gedurfd en het werkt niet voor velden als Pinkpop en Werchter (schijnbaar) maar hoe tof zou het zijn als ze dit concept nu eens fatsoenlijk uitwerken itt TBHC en gewoon een totale tour doen met strijkers en dito visuals.
Lijkt me zeker tof, en dan in een zaal als Bozart. Dan ben ik erbij hoor. Een beetje wat Father John Misty gedaan heeft met een gelijkaardige plaat qua sfeer. Ook dat is prachtige zondag-om-11-uur muziek.

En andere vibe? Zet deze op TBHC en je gelooft het. Maar inderdaad moedig om te beginnen met 2 ingetogen singles die meer inspelen op sfeer dan catchyness in aanloop van de plaat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Met de veel te usual suspects als AM en Muse is het toch wel jammer dat een Depeche Mode er dan weer niet staat.

Nuja, tenzij ze geen festivals doen natuurlijk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Hoe komen we erbij dat DM er niet zou staan? Die info heb ik even gemist en heb eigenlijk geen zin om alles terug te lezen 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Studio Brussel heeft morgen om 7u "nieuws". Is vaak festival nieuws als ze zoiets aankondigen. En dat vroege uur doet me denken aan een band van het kaliber Rage Against The Machine, Metallica, Muse,... die hun tour aankondigen.

Er waren denk ik nog festivals die morgen met nieuws kwamen
Of meer nieuws rond de warmste week misschien.
Werchter veranderd toch altijd de huisstijl op voorhand?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Gut feeling. Hebben alledrie hun festivaldag (Hear Hear, Encore en godbetert de Lokerse Feesten) niet bepaald helpen vollopen.
Ik ga het niet blijven zeggen, maar het feit dat Encore niet zo goed verkocht ga je écht niet énkel toeschrijven aan Florence. Je kondigt geen festival aan dat koste wat het kost moet plaatsen vinden, aangekondigd enkele maanden waarop het moet plaatsvinden en waarbij de tweede grootste naam al op RW stond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken