Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
10 jaar later en nog altijd FOMO...
Heb er nog es even de affiche bij genomen en wat een topeditie was dit ook ! A Day To Remember, Airbourne, Alt-J, Balthazar, Band Of Horses, Bastille, Biffy Clyro, BRMC, Block Party, Blur, Depeche Mode, Disclosure, Editors, Frank Ocean, Goose, Green Day, Jamie Lidell, John Legend, Kendrick Lamar, KOL, Netsky, Nick Cave, Phoenix, Rammstein, Sigur Ros, Stereophonics, Tampe Impala, The Gaslight Anthem, The Hives, The Lumineers, The National, 30 Seconds To Mars, Vampire Weekend, Volbeat en nog veel meer. Wow !
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Chiefs

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
Heb er nog es even de affiche bij genomen en wat een topeditie was dit ook ! A Day To Remember, Airbourne, Alt-J, Balthazar, Band Of Horses, Bastille, Biffy Clyro, BRMC, Block Party, Blur, Depeche Mode, Disclosure, Editors, Frank Ocean, Goose, Green Day, Jamie Lidell, John Legend, Kendrick Lamar, KOL, Netsky, Nick Cave, Phoenix, Rammstein, Sigur Ros, Stereophonics, Tampe Impala, The Gaslight Anthem, The Hives, The Lumineers, The National, 30 Seconds To Mars, Vampire Weekend, Volbeat en nog veel meer. Wow !
Het is toch vrij bizar dat deze namen het vrijwel allemaal nog goed zouden doen, mochten ze opnieuw aangekondigd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cisseman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Heb er nog es even de affiche bij genomen en wat een topeditie was dit ook ! A Day To Remember, Airbourne, Alt-J, Balthazar, Band Of Horses, Bastille, Biffy Clyro, BRMC, Block Party, Blur, Depeche Mode, Disclosure, Editors, Frank Ocean, Goose, Green Day, Jamie Lidell, John Legend, Kendrick Lamar, KOL, Netsky, Nick Cave, Phoenix, Rammstein, Sigur Ros, Stereophonics, Tampe Impala, The Gaslight Anthem, The Hives, The Lumineers, The National, 30 Seconds To Mars, Vampire Weekend, Volbeat en nog veel meer. Wow !
Gestoord goede editie op papier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cisseman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
De geruchten over de comeback van Blur beginnen in de Engelse media steeds concreter te worden, met een show in Wembley. Zou een fraaie naam zijn voor Werchter in combinatie met een jongere co-headliner.
Blur gaat gewoon hetzelfde geven als The Strokes qua verkoop, wie van de jeugd kent er überhaupt nog iets van Blur behalve Song 2? (Same thing met The Strokes' Last Night) en Song 2 is gewoon één riff lol.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ik zie Stromae, als orgelpunt van z'n tournee wel KBS doen, alleen... stopt die tournee nog niet volgende zomer. RW lijkt me wel vrij reëel en ik zie ook niet meteen in waarom dat dat 'te laat' zou zijn. De show zal dan ongetwijfeld wél in het donker staan en nog meer geroutineerd zijn dan op Boutique. Ik vond die show goed toen, maar de songs van de nieuwe plaat waren gewoonweg niét gekend en dus kakte het wat in. Kan tegen dan veranderd zijn, of hij steekt er meer ouder werk in. Kan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Blur gaat gewoon hetzelfde geven als The Strokes qua verkoop, wie van de jeugd kent er überhaupt nog iets van Blur behalve Song 2? (Same thing met The Strokes' Last Night) en Song 2 is gewoon één riff lol.
"De jeugd" is ook niet alles hé, voor RW zeker niet.

Met zo'n statement moet je Tool (die band met hun moeilijke nummers) of The Cure (jaaaa, friday I'm In love, dat zijn die toch hé) of System Of A Down (wake up shemshljcdieciecefzkjncezurc make up) ook niet booken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
"De jeugd" is ook niet alles hé, voor RW zeker niet.

Met zo'n statement moet je Tool (die band met hun moeilijke nummers) of The Cure (jaaaa, friday I'm In love, dat zijn die toch hé) of System Of A Down (wake up shemshljcdieciecefzkjncezurc make up) ook niet booken.
Tool en SOAD) staat al jaren hoog in de Zwaarste lijst en The Cure heeft wel echt z'n geschiedenis en discografie mee als band.

edit: ik denk dat er meer hype zou zijn voor een Oasis-reünie enkel en alleen omdat die songs niet in de vergetelheid zijn geraakt omdat Noel en Liam ze nog telkens spelen. Albarn doet dat gewoon niet, heeft dat project een generatie lang op de plank laten liggen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
De zwaarste lijst lijkt me nu niet meteen de meest Rock Werchter-relevante lijst maar bon. Dat Blur als standalone headliner niet uitverkoopt volg ik. Maar denk dat je het wel ietwat onderschat. Country House, Girls + Boys, Parklife,... zijn best nog gekend lijkt mij.

Also Song 2 riff is meer dan je denkt, voor de gitaristen onder ons: bekijk dit filmpje maar eens van de legendary Paul Davids:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Blur blijft de droom natuurlijk. Weinig headliners die ik zo graag zie komen als zij.

Ik wil daarom vriendelijk verzoeken om niet meer te delen hoe geweldig die show toen was.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Heb er nog es even de affiche bij genomen en wat een topeditie was dit ook ! A Day To Remember, Airbourne, Alt-J, Balthazar, Band Of Horses, Bastille, Biffy Clyro, BRMC, Block Party, Blur, Depeche Mode, Disclosure, Editors, Frank Ocean, Goose, Green Day, Jamie Lidell, John Legend, Kendrick Lamar, KOL, Netsky, Nick Cave, Phoenix, Rammstein, Sigur Ros, Stereophonics, Tampe Impala, The Gaslight Anthem, The Hives, The Lumineers, The National, 30 Seconds To Mars, Vampire Weekend, Volbeat en nog veel meer. Wow !
Was inderdaad een mooie editie. Ik had trouwens altijd gedacht dat Vampire Weekend meer ging 'doorgroeien', maar ze zijn na 'Modern Vampires of the City' (2013) toch wat blijven hangen heb ik de indruk. Ze brengen ook wel weinig uit en touren niet zo veel.

PS: die show van Blur, die was absoluut geweldig!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
De zwaarste lijst lijkt me nu niet meteen de meest Rock Werchter-relevante lijst maar bon.
Het vormt wél een belangrijk (onder)deel van Stubru en is/blijft dus wel een graatmeter voor wat leeft in België wat betreft metal/harde rock, en dus bij uitbreiding voor een deel interessant voor Werchter. Volbeat kwam ook niet zomaar uit de lucht gevallen, imo.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Hoe geweldig Blur in 2013 ook wel was, die weide stond zeker niet vol, en je gaat daar een sterke afsluiter moeten bijzetten omdat te kunnen doen. Dan zal het werken. Maar ze teveel draagkracht geven is gevaarlijk en gaan ze ook niet doen.

Eens met Yannick over Stromae, kan perfect imo.

Muse kan ook perfect btw. Zal wel werken als je er bvb een grote act nog voorzet ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Als Blur tourt is de kans op Werchter wel groot natuurlijk.

Werchter houdt dan Damon. TGTBATQ kreeg eigenlijk een te hoog slot aangeboden en Gorillaz mocht zelfs alfsluiten na Stromae met z'n comeback. Hoop trouwens na die laatste dat Damon nog altijd van RW houdt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Bij Blur vroegen wij ons vooral af hoeveel de zanger had gesnoven. Nou zijn wij ook niet echt fan van Britpop, dus dat zal ook niet geholpen hebben.
Pulp of suede zou ik (in de barn) veel liever zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken