Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

AudioWout

Playlistbediener
11 aug 2022
22
34
Top 5 (in order of appearance): The Murder Capital - Bring Me The Horizon - Pendulum - Palaye Royale - Rufus du Sol
Onverwachte pareltjes: The Lathums, Oscar and the Wolf en Kills Birds
Viel wat tegen: Cleopatrick, Geese en Glass Animals
Helaas (deels) gemist: Goldband
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Dit is al jaren zo... Iedereen wil tegelijk weg, dat kunnen de wegen niet aan.

Wij zorgden op maandag altijd dat we voor 8.00 van de parkeerplaats af waren, dus rond 6:30 een wekker. Dan was er niets aan de hand. De laatste edities moesten wij (helaas) op zondag al vertrekken.

Gisteren na Stromae gelijk naar de auto gelopen (via de camping voor de spullen), om 0:00 reden we weg, zonder problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Voor het eerst sinds 2013 weer met de auto. Ik weet direct weer waarom ik alle jaren erna met de bus ging, wat een drama
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Hier alweer thuis, top weekend gehad.

Muzikaal was het wel 1 van de mindere edities, al maakte het slot veel goed met: Mdou Moctar, Shame, Rufus du Sol en Stromae (en een niet volle Bravo in de nacht).

Sfeer was fijn, eten geweldig en wat een terrein, zelfs na die stortbuien was het een dag later weer ok.

Minpuntje: rock/metal is stervende op LL, half lege tenten en alleen de ‘oudere’ garde.

En qua verkeerschaos: wekkertje zetten en je bent zo weg. Het is gewoonweg onmogelijk om met 60.000 mensen te gelijk te vertekken
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Wat een weekend weer. Zoals eerder genoemd: overal echt moeilijk druk, rijen voor de wc's en barren waren achterlijk. Maar toch weer goed genoten zoals altijd.

Vrijdag begonnen met Wet Leg. Ik had het vooral heel erg warm, waardoor ik niet helemaal ervan kon genieten. Maar al met al een prima opener van de dag. Vervolgens door naar KAMAL. Ik ben echt enorm fan van deze jongen (ja jongen, wat een broekie is het nog) zijn muziek. Hele fijne show met hele mooie liedjes. Dit kan nog een hele grote artiest worden. Daarna langsgelopen bij FKJ. Was niet voor mij op dat moment. Maar even gaan chillen op de camping, want Hope Tala had helaas afgezegd. Vervolgens op tijd richting de bravo voor  PinkPantheress. Ik had namelijk een flinke drukte verwacht door de hype van haar liedjes, maar het was echt mega leeg.

Wat mij sowieso opviel dit jaar was hoe druk het bij sommige acts was (zoals een Fred again), en weer compleet leeg bij anderen. Nou lijkt mij planning van een festival erg lastig als het twee jaar heeft stil gelegen, maar dat was ook zeker te merken.

PinkPantheress werd ook de grootste teleurstelling van heel het weekend. Vrijwel alleen playback en de DJ en MC leken er totaal geen zin in te hebben. Was gewoon een beetje ongemakkelijk zelfs. Vervolgens rondom de bravo gehangen en klaargemaakt voor  Jungle. Mijn nummer 1 act van de vrijdag. Onwijs strakke band en echt een heerlijk feest in een zeer goed gevulde bravo. Had denk ik zelfs op de Alpha kunnen staan. Vervolgens een stukje Sam Fender en Eefje de Visser gekeken. Allebei erg sterk, maar eigenlijk van beiden net te weinig gezien om goed te kunnen oordelen. Wat ik zag was wel top. De dag afgesloten met Hang Youth. Vooral heel erg om moeten lachen haha. Wat een gasten.

Zaterdag de dag begonnen met Remi Wolf. In een zeer lege heineken tent, vond ik persoonlijk dat ze een goede show neerzette. Ik gok dat veel mensen weg zijn gegaan door haar manier van zingen, het is vrij intens. Maar ze heeft echt een onwijze controle over haar stem en ik kan het juist wel heel erg waarderen. Lekker begin van de dag. Met covers van Crazy en Electric Feel ook leuke momentjes. Na Remi door naar  Cavetown. Zittende op een afstandje, in een vrij lege india, heerlijk genoten van de rustige muziek van Cavetown. Met als hoogtepunt het nummer "Home". Vervolgens richting de bravo voor The Kooks. Begonnen hun set met zo'n 5 of 6 nummers van het eerste album. Deze sloegen super goed aan. Het contrast met de nieuwe nummers was dan ook wel heel erg groot. Op een gegeven moment had ik het wel gezien en ben ik weggelopen. Daarna wat gegeten en op tijd naar Fred Again... Wat een drukte al 30 min van tevoren. De Heineken bleek veel te klein te zijn voor hem. In een overvolle en hete heineken wel zeer genoten van zijn show. Het gehalte glitters, waaiers en posten op instagram dat je erbij bent mensen was wel heel groot bij deze show, waardoor de echte complete extase wel uitbleef. Maar kwalitatief echt een zeer sterke show van Fred en hij leek zelf ook erg te genieten. Na een zeer nodige douche, klaargemaakt voor Arctic Monkeys. Altijd al mijn favoriete band geweest. Van deze setlist kon ik dan ook letterlijk elk woord meezingen. Een strakke show, maar het "gevoel" was er niet. Dat is ook wel door de vrij afstandelijke houding die de band aanneemt tegenwoordig tijdens de shows. Ik heb genoten, maar het miste echt wel magie. Dat was ook te zien aan de leegloop van het veld. Midden in de show heb ik van achter met gemak nog tot midden in de tent kunnen lopen. Prima show, niet bijzonder.

Zondag vroeg op om te beginnen met Froukje. Merkte dat mijn energie level op dat moment erg ver te zoeken was en dat de vrij drukke bravo mij niet veel goeds deed. Zo kon ik ook niet helemaal in de show komen. Wel vet dat S10 nog op het podium kwam voor "Zonder gezicht" en het nieuwe nummer wat ze samen speelden klonk ook prima. Daarna gewacht rondom de bravo voor  Koffee. Wat een verschrikkelijk goede band heeft zij mee zeg, niet normaal. Net buiten de tent goed genoten en lekker gedanst op de vrolijke muziek. Vervolgens even naar de camping geweest om de spullen in de tent op te ruimen, omdat we in de avond nog naar huis zouden rijden. Ook even een welverdiende break genomen (de vierde dag viel me heel erg zwaar), om vervolgens mid set aan te sluiten bij James Blake. Ook hier was het vrij rustig toen ik aankwam en kon ik met het grootste gemak de bravo inlopen. Man wat was dit goed. Achteraf spijt dat ik niet alles heb gezien. Het geluid was zo intens goed ingesteld, wat overigens bij bijna alle shows dit weekend het geval was; complimenten aan de organisatie. Met enorme kippenvel nog kunnen genieten van nummers als Mile High en Godspeed. Ook kwam Slowthaï nog het podium op om een nummertje te doen. Heel vet. Speaking of  Slowthaï; hij heeft voor mij de show van het weekend neergezet. Ruwe, ruige hiphop / punk, energie levels op 110% en gaan. Mijn 4 dagen festival benen kregen opeens een nieuw leven. Een pit van het podium tot aan de geluidstafel. Alles wat ik van de show had verwacht en meer. Ook James Blake die nog even bij Slowthaï op het podium kwam voor een nummer, om af te sluiten met een pit op Barbie World haha. Mijn laatste act en tevens het hoogtepunt van mijn Lowlands 2022.

Top 5:
1. Slowthaï
2. Jungle
3. Fred again..
4. James Blake
5. Kamal.

Met shoutouts naar Koffee, Sam Fender, Eefje de Visser en Remi Wolf.

Grootste teleurstelling: PinkPantheress.
 

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Wat een fantastisch weekend met fantastisch lieve mensen, heb echt genoten.

Fred again was echt het hoogtepunt. Voor de rest genoten van slowthai, kapot gegaan bij Fever 333 en Nova Twins, een half nummer met de zanger van Murder Capital geknuffeld. Verder in mijn top 10, Joe and the Shitboys, Tash Sultana, Gotu jim, Froukje, KI/KI en stromae.
De afters bij de Armadillow waren perfect om de zonsopgang mee te maken. Bedankt allemaal voor de gezelligheid.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Weer thuis na een geweldig Lowlands weekend. Dit blijft toch het mooiste en beste festival van Nederland (vind ik). De sfeer, de variatie in het programma, de aankleding, het eten(!), het gevoel echt even 4 dagen op een andere wereld te zitten, heerlijk.

Ja natuurlijk zijn er wat minpunten zoals de algemene drukte en de afzegging van NNO, maar man wat heb ik weer genoten van het festival en alle leuke en vooral fijne mensen die er rondlopen.

Mijn hoogtepunten van het weekend:

1. Voorvak bij Goldband. Wat een heerlijk feestje.
2. Eindelijk Sam Fender. Gewoon een ijzersterk optreden.
3. Rufus Du Sol. Heerlijk feestje met een schitterende lichtshow.
4. Oscar & the wolf. Fijne sfeer in het voorvak en lekker gedanst.
5. Nieuwe mensen ontmoeten bij de cola bar op het water.
6. Studio 666. Voor het eerst een film gekeken op Lowlands. De film zelf was natuurlijk niet top, maar wel gelachen en het was een leuke ervaring. Wel toch elke keer met gemengde gevoelens gekeken naar de scènes waar Taylor in zat..

Ook nog even een shoutout naar Wet Leg, de Kink meeting en het piratenfeest in de Lima!

Bij ons ging het wegrijden prima en erg vlot, we reden rond 10 uur het terrein af.
 

AudioWout

Playlistbediener
11 aug 2022
22
34
Wat een fantastisch weekend met fantastisch lieve mensen, heb echt genoten.

Fred again was echt het hoogtepunt. Voor de rest genoten van slowthai, kapot gegaan bij Fever 333 en Nova Twins, een half nummer met de zanger van Murder Capital geknuffeld. Verder in mijn top 10, Joe and the Shitboys, Tash Sultana, Gotu jim, Froukje, KI/KI en stromae.
De afters bij de Armadillow waren perfect om de zonsopgang mee te maken. Bedankt allemaal voor de gezelligheid.
Ah was jij dat bij de Murder Capital, tof man, geweldig moment!
Sowieso een bijzonder optreden, vond het einde waar de zanger crowdsurfend "La La La" door de mic schreeuwde het moment van het weekend :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob

AudioWout

Playlistbediener
11 aug 2022
22
34
Heeft iemand Pendulum gezien? De show die ik op VPRO zie, ziet er wel weer lekker classic uit.
Pendulum was inderdaad heel tof, stukje memory lane, met oa hun mix van Voodoo People, maar zelfs achter de FOH was de sfeer geweldig met alleen maar losgaande mensen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Ah was jij dat bij de Murder Capital, tof man, geweldig moment!
Sowieso een bijzonder optreden, vond het einde waar de zanger crowdsurfend "La La La" door de mic schreeuwde het moment van het weekend :)
Ja, we hebben voor het optreden nog even met hem een praatje gemaakt, echt een toffe gozer. Tijdens slowdance kregen we een knipoog en toen wist ik genoeg. Nog even een peukje met hem gedeeld. Ik rook niet maar maakte even een uitzondering.

Ja inderdaad, dat einde was geweldig! "As the feeling fades away, the tearing streets create a wave"
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Ik zie jullie reacties, maar ik heb weinig last gehad van de drukte eigenlijk. Maar ik had ook geen overvol programma wat ik wilde zien. WC bezoeken waren goed te doen (eigenlijk nooit lang hoeven wachten, maar dan is de kunst ook om te gaan naar een gebied waar het (nog) niet druk is. Ik kan me voorstellen dat dat voor vrouwen later op de dag echt lastiger word. Maar ook bij de barren: Ik heb nooit langer dan 5 minuten op drank hoeven wachten. (Okay, op de camping koffie na dan).

Top acts:
Fred Again (Wat een feest was dat!)
Stromae (Ge-Wel-Dig, die techniek!!)
Eefje de Visser
Oscar & The Wolf
Froukje

Tegenvallers:
Sevdaliza (Een paar jaar terug op Lowlands een geweldige show, nu ineens na een paar nummers een DJ set met oa Faithless, Prodigy etc??)
Wet Leg (vond ik echt saai)
Aurora (Had ik veel magischer verwacht)
Arctic Monkeys (Eerste paar nummers was het geluid achterin ook echt slecht)

Verder goede shows gezien van James Blake, Balthazar, Weval.

En: Zaterdag een awesome nacht gehad, nadat ik vrijdag al om 0:00 in de tent lag.(De donderdag was iets te heftig geweest ;-)). Zaterdag Eerst in de Current, daarna door naar voor-midden X-Ray bij ANZ, vanuit daar door naar midden-voor in een Loeidrukke Bravo voor Ki/Ki.
 
Laatst bewerkt:

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Ben te brak en verrot om de diepte in te gaan maar hoor meerdere mensen over de techno gister. Niemand Noisia gegaan? Want holy shit hey.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken