Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Hallo allemaal. Morgen is het eindelijk zo ver. Aangezien ik dit jaar met twee onervaren festivalgangers naar Pukkelpop ga (de een heeft nog nooit gecampeerd en de ander is nog nooit naar een festival gegaan) wilde ik graag wat advies inwinnen om hun festival- en campingervaring zo fijn mogelijk te maken (en daarmee mijn eigen festivalervaring te redden ;)). Ik heb zoveel mogelijk info geprobeerd te halen uit dit forum en de PKP website, maar de belangrijkste info krijg je toch altijd van de festival-veteranen.

Allereerst wat vragen over de camping:

1) Momenteel hebben we Camping Relax tickets. Het idee hierachter is dat we geen geluidsoverlast hebben als we willen slapen (aangezien de Boiler Room tot in de late uurtjes door blijft gaan). Nadeel is wel dat het een flinke afstand lopen is (30-40 min las ik). Comfort-wise, welke camping heeft jullie voorkeur? Camping Comfy is wegens budget helaas geen optie.

2) Wat is jullie tactiek om de optimale camping-spot te bemachtigen? Ik las dat je liever niet direct bij de ingang/gangpad/toiletten wil zitten i.v.m. fanatieke feest- en toiletgangers, maar heeft iemand nog verdere aanbevelingen? Haalt het iets uit om al om 12u voor de ingang klaar te staan?

3) Mijn gezelschap lijdt aan een fenomeen genaamd 'hangry' zodra ze niet voldoende eten. Aangezien er geen kookmogelijkheden zijn op het campingterrein vroeg ik me af waar ik een goed ontbijtje kan scoren zonder dat ik me scheel betaal.

4) Is er nabij de camping een supermarkt te vinden om last-minute snacks in te slaan?

5) Heeft iemand daarnaast nog goede tips voor camping-approved voedsel? Uiteraard was ik al van plan om enkele blikken knakworst in te slaan, maar een beetje afwisseling in die 4 dagen is ook niet verkeerd 😁

6) Tenslotte, is er nog iets dat op jullie paklijst staat dat traditioneel niet vermeld staat op de 'essential festival paklijsten' die ik online kan vinden?

Betreffende het festival zelf:

7) Afgelopen keer heb ik de fout gemaakt om op het festival zelf te eten. Laatste dag kwam ik erachter dat er buiten het terrein veel goedkoper te eten valt! Weet iemand of er voldoende vegetarische opties aan straat zijn?

8) Aangezien we gehydrateerd willen blijven zijn we van plan zelf draaidoppen mee te nemen voor op flesjes. Weet iemand of deze normaliter worden afgepakt bij security?


Excuus voor deze hele waslijst. Voel je vooral niet verplicht om alles te beantwoorden. Alle tips zijn welkom :) Hope to see you at PKP!
1) er is ook een shuttlebus, dus komt wel in orde

2) op RW was ik pas vrij laat naar de camping en had een mooie plaats, dus is niet persee nodig om te kamperen op voorhand

3 + 5) zelf eten meenemen: sandwiches met omelet fzo voor de eerste ochtend, aiki noodles, van die sandwiches met chocolade in blijven ook lang genoeg lekker en zeer makkelijk

4) geen idee

6) kampeerstoeltje vind ik handig + iets van vochtige doekjes om jezelf te wassen zonder te moeten douchen

8) gwn een beetje verstoppen
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
vrijdag mijn eerste pukkelpop-dag.
wij komen met de auto, hiervoor zijn enkel parking P2 en P3 voorbehouden , vermoed ik?
alvast mijn excuses als deze vraag al meerdere malen is gesteld.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
vrijdag mijn eerste pukkelpop-dag.
wij komen met de auto, hiervoor zijn enkel parking P2 en P3 voorbehouden , vermoed ik?
alvast mijn excuses als deze vraag al meerdere malen is gesteld.
Als je maar voor 1 dag komt, ga dan aan de Corda campus staan. Vlotte verbinding, en geen rampzalige voettocht naar de weide. Dat is idd parking 2 en 3.
 
  • Winning
Waarderingen: 1880

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
147
60
Weersverwachting Pukkelpop voor de donderdag:
- vorige week 6,2mm regen
- weekend 5,9mm regen
- gisteren 2mm regen
- vanochtend 1,2mm regen
- nu 0mm regen

Voortaan maar niet meer zover van tevoren kijken.
Er is deze voormiddag 5mm gevallen. En daar zal het niet bij blijven. Pak uw regenjasje maar mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Als je maar voor 1 dag komt, ga dan aan de Corda campus staan. Vlotte verbinding, en geen rampzalige voettocht naar de weide. Dat is idd parking 2 en 3.
bedankt voor uw reactie.
zullen dan best maar zo vroeg mogelijk komen, want de capaciteit lijkt mij op google maps niet zo groot.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
bedankt voor uw reactie.
zullen dan best maar zo vroeg mogelijk komen, want de capaciteit lijkt mij op google maps niet zo groot.

Nog nooit meegemaakt dat daar geen plaats meer was, wel steeds rond de middag daar. Dagjesmensen die de dag ervoren vertrokken zijn, laten weer plaats over.
 
  • Leuk
Waarderingen: 1880

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Hallo allemaal. Morgen is het eindelijk zo ver. Aangezien ik dit jaar met twee onervaren festivalgangers naar Pukkelpop ga (de een heeft nog nooit gecampeerd en de ander is nog nooit naar een festival gegaan) wilde ik graag wat advies inwinnen om hun festival- en campingervaring zo fijn mogelijk te maken (en daarmee mijn eigen festivalervaring te redden ;)). Ik heb zoveel mogelijk info geprobeerd te halen uit dit forum en de PKP website, maar de belangrijkste info krijg je toch altijd van de festival-veteranen.

Allereerst wat vragen over de camping:

1) Momenteel hebben we Camping Relax tickets. Het idee hierachter is dat we geen geluidsoverlast hebben als we willen slapen (aangezien de Boiler Room tot in de late uurtjes door blijft gaan). Nadeel is wel dat het een flinke afstand lopen is (30-40 min las ik). Comfort-wise, welke camping heeft jullie voorkeur? Camping Comfy is wegens budget helaas geen optie.

2) Wat is jullie tactiek om de optimale camping-spot te bemachtigen? Ik las dat je liever niet direct bij de ingang/gangpad/toiletten wil zitten i.v.m. fanatieke feest- en toiletgangers, maar heeft iemand nog verdere aanbevelingen? Haalt het iets uit om al om 12u voor de ingang klaar te staan?

3) Mijn gezelschap lijdt aan een fenomeen genaamd 'hangry' zodra ze niet voldoende eten. Aangezien er geen kookmogelijkheden zijn op het campingterrein vroeg ik me af waar ik een goed ontbijtje kan scoren zonder dat ik me scheel betaal.

4) Is er nabij de camping een supermarkt te vinden om last-minute snacks in te slaan?

5) Heeft iemand daarnaast nog goede tips voor camping-approved voedsel? Uiteraard was ik al van plan om enkele blikken knakworst in te slaan, maar een beetje afwisseling in die 4 dagen is ook niet verkeerd 😁

6) Tenslotte, is er nog iets dat op jullie paklijst staat dat traditioneel niet vermeld staat op de 'essential festival paklijsten' die ik online kan vinden?

Betreffende het festival zelf:

7) Afgelopen keer heb ik de fout gemaakt om op het festival zelf te eten. Laatste dag kwam ik erachter dat er buiten het terrein veel goedkoper te eten valt! Weet iemand of er voldoende vegetarische opties aan straat zijn?

8) Aangezien we gehydrateerd willen blijven zijn we van plan zelf draaidoppen mee te nemen voor op flesjes. Weet iemand of deze normaliter worden afgepakt bij security?


Excuus voor deze hele waslijst. Voel je vooral niet verplicht om alles te beantwoorden. Alle tips zijn welkom :) Hope to see you at PKP!
Ik ga niet je hele enquete beantwoorden maar qua campingvoedsel zweer ik bij Spaghettaria. Makkelijker te maken dan dat is er niet. Wat water bij doen en 9 minuten laten inkoken en je hebt een dikke pan pasta met saus wat oké smaakt en vooral vult als een debiel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hallo allemaal. Morgen is het eindelijk zo ver. Aangezien ik dit jaar met twee onervaren festivalgangers naar Pukkelpop ga (de een heeft nog nooit gecampeerd en de ander is nog nooit naar een festival gegaan) wilde ik graag wat advies inwinnen om hun festival- en campingervaring zo fijn mogelijk te maken (en daarmee mijn eigen festivalervaring te redden ;)). Ik heb zoveel mogelijk info geprobeerd te halen uit dit forum en de PKP website, maar de belangrijkste info krijg je toch altijd van de festival-veteranen.

Allereerst wat vragen over de camping:

1) Momenteel hebben we Camping Relax tickets. Het idee hierachter is dat we geen geluidsoverlast hebben als we willen slapen (aangezien de Boiler Room tot in de late uurtjes door blijft gaan). Nadeel is wel dat het een flinke afstand lopen is (30-40 min las ik). Comfort-wise, welke camping heeft jullie voorkeur? Camping Comfy is wegens budget helaas geen optie.

2) Wat is jullie tactiek om de optimale camping-spot te bemachtigen? Ik las dat je liever niet direct bij de ingang/gangpad/toiletten wil zitten i.v.m. fanatieke feest- en toiletgangers, maar heeft iemand nog verdere aanbevelingen? Haalt het iets uit om al om 12u voor de ingang klaar te staan?

3) Mijn gezelschap lijdt aan een fenomeen genaamd 'hangry' zodra ze niet voldoende eten. Aangezien er geen kookmogelijkheden zijn op het campingterrein vroeg ik me af waar ik een goed ontbijtje kan scoren zonder dat ik me scheel betaal.

4) Is er nabij de camping een supermarkt te vinden om last-minute snacks in te slaan?

5) Heeft iemand daarnaast nog goede tips voor camping-approved voedsel? Uiteraard was ik al van plan om enkele blikken knakworst in te slaan, maar een beetje afwisseling in die 4 dagen is ook niet verkeerd 😁

6) Tenslotte, is er nog iets dat op jullie paklijst staat dat traditioneel niet vermeld staat op de 'essential festival paklijsten' die ik online kan vinden?

Betreffende het festival zelf:

7) Afgelopen keer heb ik de fout gemaakt om op het festival zelf te eten. Laatste dag kwam ik erachter dat er buiten het terrein veel goedkoper te eten valt! Weet iemand of er voldoende vegetarische opties aan straat zijn?

8) Aangezien we gehydrateerd willen blijven zijn we van plan zelf draaidoppen mee te nemen voor op flesjes. Weet iemand of deze normaliter worden afgepakt bij security?


Excuus voor deze hele waslijst. Voel je vooral niet verplicht om alles te beantwoorden. Alle tips zijn welkom :) Hope to see you at PKP!
1. Je hoort de boiler echt niet tot op de camping hoor haha. Denk dat als je wat rustig wilt zitten dan je dan beter bent om wat later en verder te gaan staan.

2. Zie 1.

3. Breng gewoon zelf wat mee. Sandwiches, broodjes, cornflakes, peperkoek. Dat soort stuff.

4. Geen idee, maar blijkbaar wel. Ik doe altijd inkopen op voorhand tbh. Geen last minute gezoek.

5. Zie 3, een stuk fruit (zoals een appel), wat versnapperingen zoals chips doen ook steeds goed.

6. Uh, die begrijp ik niet.

7. Geen flauw idee. Tijdens HH waren er blijkbaar geen kramen, veronderstel dat die er nu wel zullen staan. Of ze daar vegetarisch zullen hebben, no clue.

8. Een lege plastic fles of drinkbus mag gewoon binnen per de FAQ.

edit: veel is ook gewoon trial en error. Je kunt wel tips vragen, maar uiteindelijk moet je zelf een beetje leren hoe je campeert, wat je leuk vind om mee te nemen en wat niet. De ene pakt super licht, de andere kan bij wijze van spreken een heel huis mee sleuren.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Hallo allemaal. Morgen is het eindelijk zo ver. Aangezien ik dit jaar met twee onervaren festivalgangers naar Pukkelpop ga (de een heeft nog nooit gecampeerd en de ander is nog nooit naar een festival gegaan) wilde ik graag wat advies inwinnen om hun festival- en campingervaring zo fijn mogelijk te maken (en daarmee mijn eigen festivalervaring te redden ;)). Ik heb zoveel mogelijk info geprobeerd te halen uit dit forum en de PKP website, maar de belangrijkste info krijg je toch altijd van de festival-veteranen.

Allereerst wat vragen over de camping:

1) Momenteel hebben we Camping Relax tickets. Het idee hierachter is dat we geen geluidsoverlast hebben als we willen slapen (aangezien de Boiler Room tot in de late uurtjes door blijft gaan). Nadeel is wel dat het een flinke afstand lopen is (30-40 min las ik). Comfort-wise, welke camping heeft jullie voorkeur? Camping Comfy is wegens budget helaas geen optie.

2) Wat is jullie tactiek om de optimale camping-spot te bemachtigen? Ik las dat je liever niet direct bij de ingang/gangpad/toiletten wil zitten i.v.m. fanatieke feest- en toiletgangers, maar heeft iemand nog verdere aanbevelingen? Haalt het iets uit om al om 12u voor de ingang klaar te staan?

3) Mijn gezelschap lijdt aan een fenomeen genaamd 'hangry' zodra ze niet voldoende eten. Aangezien er geen kookmogelijkheden zijn op het campingterrein vroeg ik me af waar ik een goed ontbijtje kan scoren zonder dat ik me scheel betaal.

4) Is er nabij de camping een supermarkt te vinden om last-minute snacks in te slaan?

5) Heeft iemand daarnaast nog goede tips voor camping-approved voedsel? Uiteraard was ik al van plan om enkele blikken knakworst in te slaan, maar een beetje afwisseling in die 4 dagen is ook niet verkeerd 😁

6) Tenslotte, is er nog iets dat op jullie paklijst staat dat traditioneel niet vermeld staat op de 'essential festival paklijsten' die ik online kan vinden?

Betreffende het festival zelf:

7) Afgelopen keer heb ik de fout gemaakt om op het festival zelf te eten. Laatste dag kwam ik erachter dat er buiten het terrein veel goedkoper te eten valt! Weet iemand of er voldoende vegetarische opties aan straat zijn?

8) Aangezien we gehydrateerd willen blijven zijn we van plan zelf draaidoppen mee te nemen voor op flesjes. Weet iemand of deze normaliter worden afgepakt bij security?


Excuus voor deze hele waslijst. Voel je vooral niet verplicht om alles te beantwoorden. Alle tips zijn welkom :) Hope to see you at PKP!

1. Mijn voorkeur is Chill. Chill is haalbaar om even de wei te verlaten om even te snacken, je gaat imo niet de wei verlaten om in relax even iets te gaan eten, want dan ben je al rap 2 uur weg. Als je achteraan Chill gaat liggen, dan heb je ook wat rustigere zones, maar dan raad ik aan om op donderdag om 18u pas te arriveren.

2) Hetgene wat jij zegt eigenlijk: niet bij gangpaden of vlak langs het toilet gaan liggen. Ik zou ook niet te ver van het toilet gaan liggen.

3) Als je per se een warm ontbijt wilt: er zijn microgolfovens en kokend water op de campings. Een optie is ook om bij Traiteur Robby te passeren voordat je de wei op gaat, daar kan je betaalbaar spek, eieren en brood krijgen. Als je traiteur robby googled, dan vind je deze wel.

4) Er is in het centrum van Kiewit een winkel te vinden, maar deze slaat zijn prijzen op tijdens PKP. Ben je met de auto? Misschien is de Colruyt van Zonhoven een optie. Deze vind je dichtbij camping Relax.

5) Aangezien je kokend water kan krijgen: Kokend water in een gamel met noedels doen, even koken en dan water weg doen. Dan tonijn uit blik, ananas uit blik en zoetzure saus erbij doen. Dat is nog een redelijk ca va maaltijd die je kan maken, spaghetti/gehaktballen/macaroni uit blik buiten beschouwing gelaten.

6) Kaartspel is essentieel om geavanceerd te zuipen.

7) geen idee

8) normaal zijn deze niet welkom, maar dit gemakkelijk mee te smokkelen.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
147
60
Ik ga niet je hele enquete beantwoorden maar qua campingvoedsel zweer ik bij Spaghettaria. Makkelijker te maken dan dat is er niet. Wat water bij doen en 9 minuten laten inkoken en je hebt een dikke pan pasta met saus wat oké smaakt en vooral vult als een debiel.
GVD eet ge zoiets echt??? 🤢
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
En zoals @VDB al aanhaalt: als je op wei wil eten, ga dan voor een friet stoofvlees met een dikke kwak mayonaise. Je hoeft dan voor 24 uur niets meer te eten.
 

Simon GO

Playlistbediener
1 aug 2022
13
8
Hoe zou het met de ticketverkoop zijn? Verwachten jullie zichtbaar minder volk? Als in minder lange rijen bij drank en meer plaats bij optredens?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En zoals @VDB al aanhaalt: als je op wei wil eten, ga dan voor een friet stoofvlees met een dikke kwak mayonaise. Je hoeft dan voor 24 uur niets meer te eten.
Yep, zoveel mogelijk calorieën inslaan in een maaltijd zodat je lang toekomt. Eigenlijk eet ik nooit veel on site omdat het allemaal zo belachelijk duur is geworden so.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Hoe zou het met de ticketverkoop zijn? Verwachten jullie zichtbaar minder volk? Als in minder lange rijen bij drank en meer plaats bij optredens?
Geen idee, enkel vorige week was er een update. Misschien dat last-minute de combi's en zaterdag alsnog uitverkoopt. Ik denk dat het wel over het algemeen goed verkocht heeft.

Lang wachten bij een drankstand heb ik eigenlijk nooit moeten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Stevendrunen

Nieuw lid
17 aug 2022
1
0
Mocht je nog een ticket zoeken.. Die van mij is voor €120 te koop. Stuur me een berichtje als je interesse hebt :)

Pukkelpop Ticket - Combi Ticket - Camping Relax.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken