Hallo allemaal. Morgen is het eindelijk zo ver. Aangezien ik dit jaar met twee onervaren festivalgangers naar Pukkelpop ga (de een heeft nog nooit gecampeerd en de ander is nog nooit naar een festival gegaan) wilde ik graag wat advies inwinnen om hun festival- en campingervaring zo fijn mogelijk te maken (en daarmee mijn eigen festivalervaring te redden
). Ik heb zoveel mogelijk info geprobeerd te halen uit dit forum en de PKP website, maar de belangrijkste info krijg je toch altijd van de festival-veteranen.
Allereerst wat vragen over de camping:
1) Momenteel hebben we Camping Relax tickets. Het idee hierachter is dat we geen geluidsoverlast hebben als we willen slapen (aangezien de Boiler Room tot in de late uurtjes door blijft gaan). Nadeel is wel dat het een flinke afstand lopen is (30-40 min las ik). Comfort-wise, welke camping heeft jullie voorkeur? Camping Comfy is wegens budget helaas geen optie.
2) Wat is jullie tactiek om de optimale camping-spot te bemachtigen? Ik las dat je liever niet direct bij de ingang/gangpad/toiletten wil zitten i.v.m. fanatieke feest- en toiletgangers, maar heeft iemand nog verdere aanbevelingen? Haalt het iets uit om al om 12u voor de ingang klaar te staan?
3) Mijn gezelschap lijdt aan een fenomeen genaamd 'hangry' zodra ze niet voldoende eten. Aangezien er geen kookmogelijkheden zijn op het campingterrein vroeg ik me af waar ik een goed ontbijtje kan scoren zonder dat ik me scheel betaal.
4) Is er nabij de camping een supermarkt te vinden om last-minute snacks in te slaan?
5) Heeft iemand daarnaast nog goede tips voor camping-approved voedsel? Uiteraard was ik al van plan om enkele blikken knakworst in te slaan, maar een beetje afwisseling in die 4 dagen is ook niet verkeerd
6) Tenslotte, is er nog iets dat op jullie paklijst staat dat traditioneel niet vermeld staat op de 'essential festival paklijsten' die ik online kan vinden?
Betreffende het festival zelf:
7) Afgelopen keer heb ik de fout gemaakt om op het festival zelf te eten. Laatste dag kwam ik erachter dat er buiten het terrein veel goedkoper te eten valt! Weet iemand of er voldoende vegetarische opties aan straat zijn?
8) Aangezien we gehydrateerd willen blijven zijn we van plan zelf draaidoppen mee te nemen voor op flesjes. Weet iemand of deze normaliter worden afgepakt bij security?
Excuus voor deze hele waslijst. Voel je vooral niet verplicht om alles te beantwoorden. Alle tips zijn welkom
Hope to see you at PKP!