Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

maartenvm

Playlistbediener
26 mei 2019
11
22
Ik geef zo 75 tot 100 euro per dag uit.

Wij kopen met zijn 6en voor een zelfde bedrag muntjes. En als we allemaal op zijn dan kopen we weer voor een zelfde bedrag. Zo hebben we allemaal hetzelfde uitgegeven. En niemand kijkt naar wat wie gebruikt heeft. Ik hou er van gewoon niet te moeilijk doen
Ik begin altijd net de fanatiek op donderdag-vrijdag en mijn fout is dan meestal toch even die rabo app te openen, en dan is het schrikken dat het toch wel heeeeeel hard gaat. Maar de dagen erna vallen dan toch weer mee (wellicht in je achterhoofd toch rekening houden met...) Ben zo blij dat ik niet in deze tijden studeer (Hoe de *** wil je dit allemaal betalen? De Machine heeft hier wel een leuk item over gemaakt een paar weken geleden.) Zeker voor de continuïteit van een festival (Ja, nieuwe aanwas is belangrijk en nee, Lowlands is niet altijd uitverkocht geweest)...

Ik neem sowieso wel sterke drank mee in pet literflessen naar de camping, die dan weer in een petflesje van 0,5 liter meegaat naar het terrein. Zolang dat spul op water lijkt (vodka, rum) is er geen security die er naar omkijkt / aan ruikt bij toegang van het festivalterrein. Vooral niet nu het die soepelere tasjes controle is bij ingang van het terrein (dus niet camping). Dopje in je achterzak (die heb je bij van de literflessen op de camping) en je hebt een lekker mixje voor de prijs van een biertje (uhh Silvertje moet ik zeggen) Zeker als je in de nacht even geen zin hebt meer in bier. (skeer, maar comooon die prijzen :cry:. 4,50 voor een flesje water is geen uitzondering laat staan voor (post) mix drankjes). En moet jij eens kijken hoe je vrienden reageren als je ze een lekker mixje aanbied midden in de nacht in de Bravo zonder dat het je 50 euro kost :p

Ga je toch aan de mix drankjes op het terrein? Kijk dan even goed waar ze wel- en geen post mix schenken. Hacienda schenkt sterk (sponsered by de grote rum distiller himself) en de bar rechts van de Bravo de laatste jaren. Kosten zijn hetzelfde als die postmix drankjes.

Maak me wel een beetje zorgen over aankomende jaren als de munten worden afgeschaft. Ergens een eerlijke prijs omdat je niet meer aan heel/halve munten vast zit, maar ergens ben je ook snel je besef van je uitgaven totaal kwijt. Hopelijk komen ze gewoon met een steengoed systeem (zie partypay, dat testen ze hier bij veel events), daar kun je bijvoorbeeld de bestelling van je vrienden opnemen (jij hoeft niets te onthouden) en worden coins direct van de wallet van diegene afgeschreven. Nadeel is wel dat je steeds weer op dat verdomde scherm kijkt, waar je dat weekend juist even zo min mogelijk mee te maken wil hebben. En nee, het maakt me echt niet uit of het allemaal perfect gematcht gaat met de munten met vrienden, maar toevallig bij deze app is dat een bijkomend voordeel want er zijn ook vrienden die drinken echt alleen maar bier, en als je geen muntjessysteem hebt kan die verhouding snel heeeeeel scheef lopen. En dat doen we elkaar niet graag aan.

Ach van alles is wel wat te zeggen, dat eerder (ook door mij) vervloekte harde beker systeem werkt ook best goed dus ze komen vast met iets dat snel went :)
 

maartenvm

Playlistbediener
26 mei 2019
11
22
Wat me trouwens nog wel opviel, weinig hiphop acts uit het buitenland op het eerste gezicht (wellicht al besproken maar pas net in deze discussie.) Wat denken jullie een van de volgende 4 redenen?

- veel grote hip hop namen komen uit Amerika (en teveel risico vanwege stil leggen tourschema door Corona en andere praktische zaken die wereldwijd spelen)
- teveel concurrentie met opkomende Hip Hop festivals (wooh hah), waardoor deze voor LL met een dergelijk divers programma niet meer te betalen zijn
- Lowlands kiest bewust een andere richting, ookal de groter wordende populariteit
- ik heb me te weinig verdiept in het programma en er zijn wel dergelijk genoeg internationale hiphop acts te bekennen (geef me tips aub)

Of gewoon alle 4 de redenen een beetje 🙃
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik begin altijd net de fanatiek op donderdag-vrijdag en mijn fout is dan meestal toch even die rabo app te openen, en dan is het schrikken dat het toch wel heeeeeel hard gaat. Maar de dagen erna vallen dan toch weer mee (wellicht in je achterhoofd toch rekening houden met...) Ben zo blij dat ik niet in deze tijden studeer (Hoe de *** wil je dit allemaal betalen? De Machine heeft hier wel een leuk item over gemaakt een paar weken geleden.) Zeker voor de continuïteit van een festival (Ja, nieuwe aanwas is belangrijk en nee, Lowlands is niet altijd uitverkocht geweest)...

Ik neem sowieso wel sterke drank mee in pet literflessen naar de camping, die dan weer in een petflesje van 0,5 liter meegaat naar het terrein. Zolang dat spul op water lijkt (vodka, rum) is er geen security die er naar omkijkt / aan ruikt bij toegang van het festivalterrein. Vooral niet nu het die soepelere tasjes controle is bij ingang van het terrein (dus niet camping). Dopje in je achterzak (die heb je bij van de literflessen op de camping) en je hebt een lekker mixje voor de prijs van een biertje (uhh Silvertje moet ik zeggen) Zeker als je in de nacht even geen zin hebt meer in bier. (skeer, maar comooon die prijzen :cry:. 4,50 voor een flesje water is geen uitzondering laat staan voor (post) mix drankjes). En moet jij eens kijken hoe je vrienden reageren als je ze een lekker mixje aanbied midden in de nacht in de Bravo zonder dat het je 50 euro kost :p

Ga je toch aan de mix drankjes op het terrein? Kijk dan even goed waar ze wel- en geen post mix schenken. Hacienda schenkt sterk (sponsered by de grote rum distiller himself) en de bar rechts van de Bravo de laatste jaren. Kosten zijn hetzelfde als die postmix drankjes.

Maak me wel een beetje zorgen over aankomende jaren als de munten worden afgeschaft. Ergens een eerlijke prijs omdat je niet meer aan heel/halve munten vast zit, maar ergens ben je ook snel je besef van je uitgaven totaal kwijt. Hopelijk komen ze gewoon met een steengoed systeem (zie partypay, dat testen ze hier bij veel events), daar kun je bijvoorbeeld de bestelling van je vrienden opnemen (jij hoeft niets te onthouden) en worden coins direct van de wallet van diegene afgeschreven. Nadeel is wel dat je steeds weer op dat verdomde scherm kijkt, waar je dat weekend juist even zo min mogelijk mee te maken wil hebben. En nee, het maakt me echt niet uit of het allemaal perfect gematcht gaat met de munten met vrienden, maar toevallig bij deze app is dat een bijkomend voordeel want er zijn ook vrienden die drinken echt alleen maar bier, en als je geen muntjessysteem hebt kan die verhouding snel heeeeeel scheef lopen. En dat doen we elkaar niet graag aan.

Ach van alles is wel wat te zeggen, dat eerder (ook door mij) vervloekte harde beker systeem werkt ook best goed dus ze komen vast met iets dat snel went :)
Ik heb ook altijd een half litertje sterk mee het terrein op 😃 op een gegeven moment zit ik echt vol van bier!

De donderdag gaat volgens mij bij iedereen te hard, maar dat komt ook doordat ik altijd een koeltas met 24 kouden blikken bij me heb. Die gaan bij ons altijd op voor we het terrein op gaan. En die gaan altijd net te snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en eva84

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
321
331
Wat me trouwens nog wel opviel, weinig hiphop acts uit het buitenland op het eerste gezicht (wellicht al besproken maar pas net in deze discussie.) Wat denken jullie een van de volgende 4 redenen?

- veel grote hip hop namen komen uit Amerika (en teveel risico vanwege stil leggen tourschema door Corona en andere praktische zaken die wereldwijd spelen)
- teveel concurrentie met opkomende Hip Hop festivals (wooh hah), waardoor deze voor LL met een dergelijk divers programma niet meer te betalen zijn
- Lowlands kiest bewust een andere richting, ookal de groter wordende populariteit
- ik heb me te weinig verdiept in het programma en er zijn wel dergelijk genoeg internationale hiphop acts te bekennen (geef me tips aub)

Of gewoon alle 4 de redenen een beetje 🙃
Ik weet t ook niet, er zijn rond deze periode genoeg acts op andere festivals. Danny Brown, Freddie Gibbs, Pusha T, Stormzy, Dave, Little Simz, Skepta, Run the Jewels
 

maartenvm

Playlistbediener
26 mei 2019
11
22
Ik heb ook altijd een half litertje sterk mee het terrein op 😃 op een gegeven moment zit ik echt vol van bier!

De donderdag gaat volgens mij bij iedereen te hard, maar dat komt ook doordat ik altijd een koeltas met 24 kouden blikken bij me heb. Die gaan bij ons altijd op voor we het terrein op gaan. En die gaan altijd net te snel.
haha ja dat pilsje in die rij wordt al snel de halve koeltas leeg (vaak ook mede te danken aan het uitdelen van aan mensen die zich echt helemaal niet hebben voorbereid op 4 uur wachten op die donderdag in de rij omdat Lowlands toch pas op vrijdag begint?!? :ROFLMAO:).

Even helemaal kwijt; was de organisatie ook niet bezig met een vergunning voor de donderdag avond voor een aantal area's? Ik kan me echt nog herinneren dat donderdag echt al wel wat volume werd gemaakt, maar dat was de laatste 2 keer echt op praatniveau in de x-ray en Armadillow. Silent disco (en al helemaal met meerdere kanalen) is echt een no go voor mij.

Komt allemaal wel weer erg dichtbij he 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en roluf

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Wat me trouwens nog wel opviel, weinig hiphop acts uit het buitenland op het eerste gezicht (wellicht al besproken maar pas net in deze discussie.) Wat denken jullie een van de volgende 4 redenen?

- veel grote hip hop namen komen uit Amerika (en teveel risico vanwege stil leggen tourschema door Corona en andere praktische zaken die wereldwijd spelen)
- teveel concurrentie met opkomende Hip Hop festivals (wooh hah), waardoor deze voor LL met een dergelijk divers programma niet meer te betalen zijn
- Lowlands kiest bewust een andere richting, ookal de groter wordende populariteit
- ik heb me te weinig verdiept in het programma en er zijn wel dergelijk genoeg internationale hiphop acts te bekennen (geef me tips aub)

Of gewoon alle 4 de redenen een beetje 🙃
Ik denk dat Nederland gewoon teveel festivals heeft en dat al die hiphop artiesten een soort van over die festivals verdeeld worden (waarvan het grootste deel natuurlijk naar Woo Hah gaat). Persoonlijk vond ik qua hiphop DTRH de leukste namen hebben met Little Simz, Loyle Carner, Stikstof, (Gorillaz en easy life).

J. Cole een keer op Lowlands zou ik trouwens ook helemaal niet gek vinden, die zet namelijk elke keer een top show neer in Tilburg.

Edit: Al komt Woo Hah natuurlijk weg met J. Cole als headliner en zal dit bij Lowlands eerder een 2019 ASAP Rocky/Anderson Paak spot moeten zijn en ik weet niet of hij daar genoegen mee zou nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en StevieU2

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
97
201
Wat is jullie verwachtingen van de rij? Een van mijn beste maten zei als we één uur in de rij aansluiten we om drie uur wel voor de tent zouden zitten. Heb gezegd dat dit iets te optimistisch is en mogen hopen dat we zes uur halen 🙃
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Terrein gaat om 9:00 al open, ik mag hopen dat er al een hele grote groep mensen op de camping is om 13:00
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Vorige editie stonden we (als ik het me goed herinner) rond 12.30u in de rij en liepen we rond 16u het terrein op. Het jaar daarvoor was de rij naar mijn idee korter en was het eerder 12u in de rij en 14.30u op het terrein, maar dat kan ik me ook verbeelden.

Edit: in 2018 om 13.30 op de parkeerplaats, 13.50 in de rij en om 14.50 binnen.

In 2019 rond 13u in Dronten, waarschijnlijk iets voor 14u in de rij ook en pas na 16u binnen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en daily

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
58
126
Vorige editie stonden we (als ik het me goed herinner) rond 12.30u in de rij en liepen we rond 16u het terrein op. Het jaar daarvoor was de rij naar mijn idee korter en was het eerder 12u in de rij en 14.30u op het terrein, maar dat kan ik me ook verbeelden.

Edit: in 2018 om 13.30 op de parkeerplaats, 13.50 in de rij en om 14.50 binnen.
Dat heb jij je niet verbeeld. Volgens mij hadden ze in 2019 problemen bij de security.
Want de rij bewoog een uurtje of 2 niet.
Hopelijk dit jaar beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Het zal me niet verbazen dat het hele blokkenschema op de schop gaat met de afzeggingen en vervangers daarvan (omdat ze niet één op één vervangen gaan worden).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Dat denk ik niet. Want dan trekken ze gewoon een Nederlandse troef.
Qua NL/Be acts zie ik deze 3 bandjes nog wel graag komen.
Kids with Buns, Moss, Elephant.
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
97
201
Dat heb jij je niet verbeeld. Volgens mij hadden ze in 2019 problemen bij de security.
Want de rij bewoog een uurtje of 2 niet.
Hopelijk dit jaar beter.

Dit zal de rede zijn dat mijn herinnering vooral is dat het zo lang duurde de laatste keer.

Volgens mij was het jaar daarvoor de ingang verplaatst naar het weggetje wat naar de parking gaat, nog nooit zo snel binnengekomen. Hielp ook dat het rond 12h30 regende en we precies toen we aankwamen stopte met regenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Dat denk ik niet. Want dan trekken ze gewoon een Nederlandse troef.
Qua NL/Be acts zie ik deze 3 bandjes nog wel graag komen.
Kids with Buns, Moss, Elephant.
Ik zou het toejuichen, maar de Nederlandse troef vind ik meer iets voor de allerlaatste afzeggingen. Verwacht meer vervangingen zoals Pukkelpop het doet.
 

Lowlandslover69

Nieuw lid
9 aug 2022
1
3
Goedemorgen allemaal! Nog maar 9 nachtjes slapen... Hier spreekt iemand die voor de eerste keer gaat en er heel veel zin in heeft.

Nu komen we donderdag lekker op tijd aan en hebben heel veel zin in de Silent Disco! Die silent disco blijft voor ons echter één groot enigma... We horen geruchten over moeten rennen voor een koptelefoon vanwege grote tekorten en roddels over 's middags al een koptelefoon op kunnen halen...

Kortom, de grote vraag is: wat zijn de grote silent disco tips? Is het inderdaad lastig om een koptelefoon te bemachtigen, en zo ja: hoe doe je dit het beste? En hoe laat begint dit feestje eigenlijk?

Liefs, Lowlandslover69
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke, @Marc en StevieU2

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Wat me trouwens nog wel opviel, weinig hiphop acts uit het buitenland op het eerste gezicht (wellicht al besproken maar pas net in deze discussie.) Wat denken jullie een van de volgende 4 redenen?

- veel grote hip hop namen komen uit Amerika (en teveel risico vanwege stil leggen tourschema door Corona en andere praktische zaken die wereldwijd spelen)
- teveel concurrentie met opkomende Hip Hop festivals (wooh hah), waardoor deze voor LL met een dergelijk divers programma niet meer te betalen zijn
- Lowlands kiest bewust een andere richting, ookal de groter wordende populariteit
- ik heb me te weinig verdiept in het programma en er zijn wel dergelijk genoeg internationale hiphop acts te bekennen (geef me tips aub)

Of gewoon alle 4 de redenen een beetje 🙃

Dit item van omroep Flevoland is de oorzaak 😁
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Het zal me niet verbazen dat het hele blokkenschema op de schop gaat met de afzeggingen en vervangers daarvan (omdat ze niet één op één vervangen gaan worden).

De namen die nu uitvallen kun je redelijk op de Pukkelpop manier opvangen. Het zijn gelukkig ook geen Alpha of Bravo namen. Ben bang dat in de dagen voorafgaand aan het festival en misschien zelfs tijdens er ook namen wegvallen. Die zullen ze net als DTRH met de Son Mieux's en Personal Trainers van deze wereld op gaan vangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken