Ik begin altijd net de fanatiek op donderdag-vrijdag en mijn fout is dan meestal toch even die rabo app te openen, en dan is het schrikken dat het toch wel heeeeeel hard gaat. Maar de dagen erna vallen dan toch weer mee (wellicht in je achterhoofd toch rekening houden met...) Ben zo blij dat ik niet in deze tijden studeer (Hoe de *** wil je dit allemaal betalen? De Machine heeft hier wel een leuk item over gemaakt een paar weken geleden.) Zeker voor de continuïteit van een festival (Ja, nieuwe aanwas is belangrijk en nee, Lowlands is niet altijd uitverkocht geweest)...Ik geef zo 75 tot 100 euro per dag uit.
Wij kopen met zijn 6en voor een zelfde bedrag muntjes. En als we allemaal op zijn dan kopen we weer voor een zelfde bedrag. Zo hebben we allemaal hetzelfde uitgegeven. En niemand kijkt naar wat wie gebruikt heeft. Ik hou er van gewoon niet te moeilijk doen
Ik neem sowieso wel sterke drank mee in pet literflessen naar de camping, die dan weer in een petflesje van 0,5 liter meegaat naar het terrein. Zolang dat spul op water lijkt (vodka, rum) is er geen security die er naar omkijkt / aan ruikt bij toegang van het festivalterrein. Vooral niet nu het die soepelere tasjes controle is bij ingang van het terrein (dus niet camping). Dopje in je achterzak (die heb je bij van de literflessen op de camping) en je hebt een lekker mixje voor de prijs van een biertje (uhh Silvertje moet ik zeggen) Zeker als je in de nacht even geen zin hebt meer in bier. (skeer, maar comooon die prijzen . 4,50 voor een flesje water is geen uitzondering laat staan voor (post) mix drankjes). En moet jij eens kijken hoe je vrienden reageren als je ze een lekker mixje aanbied midden in de nacht in de Bravo zonder dat het je 50 euro kost
Ga je toch aan de mix drankjes op het terrein? Kijk dan even goed waar ze wel- en geen post mix schenken. Hacienda schenkt sterk (sponsered by de grote rum distiller himself) en de bar rechts van de Bravo de laatste jaren. Kosten zijn hetzelfde als die postmix drankjes.
Maak me wel een beetje zorgen over aankomende jaren als de munten worden afgeschaft. Ergens een eerlijke prijs omdat je niet meer aan heel/halve munten vast zit, maar ergens ben je ook snel je besef van je uitgaven totaal kwijt. Hopelijk komen ze gewoon met een steengoed systeem (zie partypay, dat testen ze hier bij veel events), daar kun je bijvoorbeeld de bestelling van je vrienden opnemen (jij hoeft niets te onthouden) en worden coins direct van de wallet van diegene afgeschreven. Nadeel is wel dat je steeds weer op dat verdomde scherm kijkt, waar je dat weekend juist even zo min mogelijk mee te maken wil hebben. En nee, het maakt me echt niet uit of het allemaal perfect gematcht gaat met de munten met vrienden, maar toevallig bij deze app is dat een bijkomend voordeel want er zijn ook vrienden die drinken echt alleen maar bier, en als je geen muntjessysteem hebt kan die verhouding snel heeeeeel scheef lopen. En dat doen we elkaar niet graag aan.
Ach van alles is wel wat te zeggen, dat eerder (ook door mij) vervloekte harde beker systeem werkt ook best goed dus ze komen vast met iets dat snel went