Concert Aankondigingen

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dat denk ik wel, aangezien het een zitconcert is. Dus ongeveer 7000 tickets in totaal in de verkoop.
Lijkt nog niet echt storm te lopen. Met name de maandag niet.

In Vorst zijn ook nog plekken.

Denk dat veel mensen het te duur vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
De Staat aangekondigd als support bij Biffy Clyro in de AFAS.
Polyphonic naast 013 ook op 31 maart naar de Melkweg. Verkoop 15 juli 10.00.
Eek-A Mouse naast de Oosterpoort ook op 28 september naar de Melkweg. Tickets zijn al in de verkoop.
In Flames en At the Gates op 6 december naar 013 (Main). Verkoop 5 augustus 11.00, VVK 1 augustus 11.00.
Grace Cummings op 17 augustus naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joszwa

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Lijkt nog niet echt storm te lopen. Met name de maandag niet.

In Vorst zijn ook nog plekken.

Denk dat veel mensen het te duur vinden.
Ik heb het gelaten voor wat het is. Tickets waren uiteindelijk 150 euro. Voor 110 euro stond ik helemaal vooraan bij Rammstein en die hebben een productie waar je u tegen zegt.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Dylan 2x live gezien in "84 samen met Santana in Keulen en in "95 in Kerkrade / Rodahal. Toen was zijn stem nog verdomd goed. Maar ja dat is ook weer een eeuwigheid geleden en een vergelijking met Rammstein / spektakel dat zijn wel 2 uitersten.Maar de prijs is echt wel behoorlijk aan de hoge kant, misschien ook een van de laatste kansen om hem Live te zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
De Staat aangekondigd als support bij Biffy Clyro in de AFAS.
Polyphonic naast 013 ook op 31 maart naar de Melkweg. Verkoop 15 juli 10.00.
Eek-A Mouse naast de Oosterpoort ook op 28 september naar de Melkweg. Tickets zijn al in de verkoop.
In Flames en At the Gates op 6 december naar 013 (Main). Verkoop 5 augustus 11.00, VVK 1 augustus 11.00.
Grace Cummings op 17 augustus naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
In Flames in de 013, zeer nice!!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Blijkbaar zou Paul McCartney tijdens Glastonbury hebben aangegeven dat dit het laatste concert was van zijn Get Back tour. Geen data dus voor Europa. Mogelijk duikt hij de studio in en komt hij volgend jaar met een nieuwe tour?
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
479
1.500
Zelf heb ik Dylan in 2017 of 2018 nog gezien. De beste man is 81 jaar inmiddels, dus al die opmerkingen dat hij "niet meer is zoals hij ooit geweest is" zijn redundant, wie is dat wel? Bob Dylan is zeker de moeite waard als je een fan bent van zijn muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Zelf heb ik Dylan in 2017 of 2018 nog gezien. De beste man is 81 jaar inmiddels, dus al die opmerkingen dat hij "niet meer is zoals hij ooit geweest is" zijn redundant, wie is dat wel? Bob Dylan is zeker de moeite waard als je een fan bent van zijn muziek.
Ik heb m denk ik ergens rond 2014 gezien en toch best genoten van zijn show. Je moet vooral niet verwachten exacte kopieën van zijn oude werk te horen. Maar wat hij brengt heeft nog steeds wel echt kwaliteit. Nu vind ik zijn nieuwe werk ook best goed. Bijvoorbeeld een song als Workingmans Blues #2 zet ik nog geregeld op. Dus met dat verwachtingspatroon gaan en je zal een prima show zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Daar schijnt dus ook een Nederlands woord voor te zijn.

Niemand zegt trouwens dat het niet zo is zoals ie ooit geweest is, alleen dat het live redelijk matig is. Dan kan je wel fan zijn van z'n werk, maar dan kan het toch alsnog tegenvallen?
Ja dat kan zeker. Maar ik geef wat inkleuring aan hoe zijn shows nu zijn. De meeste verwachten toch een weergave van zijn hits en dan gaat het sowieso ontzettend tegenvallen
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
479
1.500
Daar schijnt dus ook een Nederlands woord voor te zijn.

Niemand zegt trouwens dat het niet zo is zoals ie ooit geweest is, alleen dat het live redelijk matig is. Dan kan je wel fan zijn van z'n werk, maar dan kan het toch alsnog tegenvallen?

Redundant is ook een 'Nederlands' woord (technisch gezien een Engels leenwoord met een Nederlandse uitspraak).

Van wat ik lees: normaliter slecht bij stem, maar hij heeft ook wel eens grandioze dagen dat dat totaal geen probleem is.

Op bijvoorbeeld deze reactie sloeg mijn opmerking. Meningen zullen verschillen over termen als slecht en goed bij stem, maar dat hij niet meer zingt zoals op de platen uit jaren '60 is een gegeven bij elke artiest op leeftijd. Dus ik vind zulke opmerkingen een dooddoener.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Ik was er even tussenuit maar hier nog wat shows die binnenkort aangekondigd worden in België:

Isaiah Rashad op 27 september 2022 naar La Madeleine (verkoop volgende vrijdag)
Ali Gatie op 19 oktober 2022 naar La Madeleine (verkoop volgende vrijdag)
Festival des Libertés (met o.a. Marcus Miller en Feu! Chatterton) voegt nog concerten toe van Youssou N'dour, Fishbach en Odezenne (verkoop vanaf maandag)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Polyphonic ook naar Tivoli op 16 februari. Verkoop 15 juli 10.00.
Phine en Bastian Steven op 2 oktober naar Patronaat. Tickets zijn al in de verkoop.
Sticked To Your Guns en Knocked Loose op 15 november naar 013 (Next). Verkoop 21 juli 11.00.
Pablo Brooks op 21 januari naar de Melkweg. Verkoop 22 juli 10.00.
The Spyrals op 25 september ook naar Metropool Hengelo. Verkoop 18 juli 12.00.
Southern Avenue op 16 december naar Metropool Hengelo. Verkoop 18 juli 14.00. Staan ook 15 december in P60 waar de verkoop al is begonnen.
Prins S. en De Geit op 20 oktober naar Metropool Enschede. Verkoop 21 juli 12.00.
Geen optreden, maar een film, alleen moet ik dit als fan van The Band alsnog kwijt. The Last Waltz is op 3 september te zien in OLT Caprera. Verkoop 21 juli 12.00, VVK 19 juli 12.00 (waar wij normaliter niet bij kunnen tenzij iemand achter de vrijwilligerscode van Caprera komt). En verder nog wat activiteiten (films, koken, etc.) in Bloemendaal (zelfde verkoopdata en -tijden).
Edip Akbayram op 9 december naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
The Cavemen. op 4 september naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Party Dozen op 12 september naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Adi Oasis op 31 oktober naar Bitterzoet. Tickets zijn al in de verkoop.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Was natuurlijk al lang aangekondigd, maar zag nu dat volgens mij de prijs een stuk lager is:

Visions of Atlantis + Xandria (en nog support) in de 013 voor 17€ op 1 oktober
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Gang of Youths naast Groningen ook naar Doornroosje op 30 oktober. Verkoop 22 juli 9.00.
Ethel Cain op 3 december naar Paradiso. Verkoop 22 juli 10.00.
Gladde Paling op 26 augustus naar 013 (Next). Verkoop 22 juli 14.00.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
We krijgen weer de country van Brad Paisley in Tilburg (013) op 19 juli. Verkoop start 19 november 10.00.
En ook artiesten die jullie misschien iets zegt komen naar Nederland: Lido Pimienta, Blu DeTiger...

Ik zag dat toevallig pas eind vorige week, maar het was (gelukkig voor mij) nog steeds niet uitverkocht. Eigenlijk toch bijzonder hoe een artiest die zo groot is in de USA hier niet eens de 013 uitverkocht krijgt. Alleszins heel veel zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Op bijvoorbeeld deze reactie sloeg mijn opmerking. Meningen zullen verschillen over termen als slecht en goed bij stem, maar dat hij niet meer zingt zoals op de platen uit jaren '60 is een gegeven bij elke artiest op leeftijd. Dus ik vind zulke opmerkingen een dooddoener.

Niet helemaal akkoord. Ik heb Bob Dylan in 2009 in Vorst gezien (toen was hij 'nog maar' 68) en toen vond ik het qua stem eigenlijk al wel echt slecht. Er zijn toen nummers gepasseerd die ik pas halverwege herkende. Vaak zingt hij ook maar flarden van de tekst omdat hij veel toonhoogtes niet meer haalt.

Wat mij betreft zijn er voldoende artiesten die op latere leeftijd nog een stuk beter bij stem zijn dan Bob Dylan. Neil Young klonk de keren dat ik hem live zag wel nog quasi hetzelfde als vele jaren geleden. Nick Cave is intussen ook al 64. Paul McCartney bereikt zeker niet meer alle hoge noten, maar klonk in het Sportpaleis (2012) en Werchter (2016) zeker nog goed genoeg. Enkele weken geleden zag ik Elvis Costello (ook 67 intussen) en ook zijn stem klinkt nog gelijkaardig als ruim 40 jaar geleden.

Ik ben dan ook van mening dat het gezegd mag worden dat Bob Dylan qua zang live niet (meer) goed is. Op die manier creëer je ook de juiste verwachtingen. Als je naar een optreden van Bob Dylan gaat kijken, verwacht dan een oude man met een doorleefde stem die een andere interpretatie geeft aan zijn oude nummers.

Daarmee zeg ik niet dat mensen niet moeten gaan. Als je grote fan bent en je hebt hem nog nooit aan het werk gezien, ga dan zeker kijken als je hem een keer live wil zien. Veel kansen komen er misschien niet meer. Maar ik vind wel dat dit perspectief de juiste verwachtingen schept.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken