Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

phil

Nieuw lid
29 jul 2019
2
0
Verlanglijstje:
dond:RATM, volbeat, slipknot,
vrijdThe national, arcide fire,
zat het is aan de jeugd
zon Interpol, graag 2u Kiwanuka afsluit barn ,Lenny kravitz
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Vroeg gokje Werchter headliners:

Do: Rage Against The Machine - Greta Van Fleet - Run The Jewels
Vr: Arcade Fire - QOTSA - Yeah Yeah Yeahs
Za: Arctic Monkeys - Bastille - Machine Gun Kelly
Zo: SOAD - Volbeat - dEUS

Verwacht dat ze de lijn van dit jaar gaan doortrekken met headliners voornamelijk gericht op het oudere publiek / rockliefhebber. Op zaterdag dan weer een dagje gericht op het jongere publiek met als headliner AM en MGK volgens mij een zekerheid op een veel te hoge positie.

Bovenstaande voorstellen lijken me veel te optimistisch wat betreft 'vernieuwende' headliners.
Akkoord maar kunnen we Bastille collectief in de vergeetput duwen. Graag zo een positie voor Dua Lipa.
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Vroeg gokje Werchter headliners:

Do: Rage Against The Machine - Greta Van Fleet - Run The Jewels
Vr: Arcade Fire - QOTSA - Yeah Yeah Yeahs
Za: Arctic Monkeys - Bastille - Machine Gun Kelly
Zo: SOAD - Volbeat - dEUS

Verwacht dat ze de lijn van dit jaar gaan doortrekken met headliners voornamelijk gericht op het oudere publiek / rockliefhebber. Op zaterdag dan weer een dagje gericht op het jongere publiek met als headliner AM en MGK volgens mij een zekerheid op een veel te hoge positie.

Bovenstaande voorstellen lijken me veel te optimistisch wat betreft 'vernieuwende' headliners.

Vervang 1 van de headliners dan wel door iets als een Taylor Swift of Dua Lipa. AM tot de jonge generatie rekenen is ook wel grappig. En Greta Van Fleet zie ik niet repeteren en naar Europa reizen voor 1 show.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Akkoord maar kunnen we Bastille collectief in de vergeetput duwen. Graag zo een positie voor Dua Lipa.
Dua Lipa gaat toch enkel voor de hoogste positie komen? Ik vermoed ook wel dat als we een popheadliner mogen verwachten, zij de meeste kans maakt. Kendrick gaan ze niet meer proberen, Taylor Swift heeft bewezen dat ze ondanks een ontiegelijk zwakke daginvulling best wat kaarten kan verpatsen op Boutique, Billie/Harry hebben dit jaar al een uitgebreide tour gedaan, dus even afwachten of die wel touren ...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Wishlistje voor volgend jaar dan maar (niet per sé in alle gevallen de 2 acts die met de hoogste spots op die podia gaan lopen).

MAIN: Arctic Monkeys + Arcade Fire
BARN: The Mars Volta + Caroline Polachek

MAIN: Blur + Lorde
BARN: Wilco + Vulfpeck

MAIN: Kendrick Lamar + Incubus
BARN: Aphex Twin + King Gizzard & The Lizard Wizard

MAIN: Rage Against The Machine + My Chemical Romance
BARN: Big Red Machine + Squid
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Dua Lipa gaat toch enkel voor de hoogste positie komen? Ik vermoed ook wel dat als we een popheadliner mogen verwachten, zij de meeste kans maakt. Kendrick gaan ze niet meer proberen, Taylor Swift heeft bewezen dat ze ondanks een ontiegelijk zwakke daginvulling best wat kaarten kan verpatsen op Boutique, Billie/Harry hebben dit jaar al een uitgebreide tour gedaan, dus even afwachten of die wel touren ...
Ik gok dat Dua Lipa nog steeds wel akkoord zou gaan met de spots die de laatste edities werden bekleed door Qotsa, Cave, Soad, Arcade Fire, Killers, London Grammar om maar enkele te noemen.
Allemaal headliners in mijn ogen, maar in de juiste combo werkt het gewoon wel. En meestal zijn die ook gewoon beter dan die dat er na komen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik gok dat Dua Lipa nog steeds wel akkoord zou gaan met de spots die de laatste edities werden bekleed door Qotsa, Cave, Soad, Arcade Fire, Killers, London Grammar om maar enkele te noemen.
Allemaal headliners in mijn ogen, maar in de juiste combo werkt het gewoon wel. En meestal zijn die ook gewoon beter dan die dat er na komen.
Op Cave na misschien verkopen die allemaal in de verste verte niet de 2 sportpaleizen die Dua Lipa wel kan verkopen. Om die reden kan ik het me moeilijk voorstellen dat zij vrede neemt met een show in het licht voor een andere headliner. Ze zal dat ook op geen enkel Europees festival nog hoeven te doen, gok ik.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Niet echt geruchten maar een fantasietje:

Do: Dua Lipa - Yungblud - Nothing But Thieves - Alan Walker - Sean Paul - Rise Against
Vr: Rammstein - The Script - Oscar and the Wolf - Sum41 - Skillet - Bring me the horizon
Za: Billy Eilish - RATM - White Lies - Kodaline - Liam Gallagher - James Arthur - Years and Years
Zo: The Cure - Bastille - Editors - Major Lazer - Ghost - John Newman - Selah Sue
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: napril69 en slyke

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Niet echt geruchten maar een fantasietje:

Do: Dua Lipa - Yungblud - Nothing But Thieves - Alan Walker - Sean Paul - Rise Against
Vr: Rammstein - The Script - Oscar and the Wolf - Sum41 - Skillet - Bring me the horizon
Za: Billy Eilish - RATM - White Lies - Kodaline - Liam Gallagher - James Arthur - Years and Years
Zo: The Cure - Bastille - Editors - Major Lazer - Ghost - John Newman - Selah Sue
Met dit lijstje ga je heel veel mensen blij maken en tegelijkertijd gaan hun haren rechtovereind staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Za: Billy Eilish - RATM

Die zaterdag wordt een akelig gevecht tussen mensen die tickets willen voor Billie en ver weg willen blijven van RATM en mensen die tickets willen voor RATM maar zich graag in een andere wereld wensen als Billie speelt :ROFLMAO: en misschien een héél klein groepje gekkerds die dat een mooie combinatie vinden. In deze volgorde worden de 16-jarige meisjes alleszins afgevoerd voor ze hun idool kunnen aanschouwen.
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Die zaterdag wordt een akelig gevecht tussen mensen die tickets willen voor Billie en ver weg willen blijven van RATM en mensen die tickets willen voor RATM maar zich graag in een andere wereld wensen als Billie speelt :ROFLMAO: en misschien een héél klein groepje gekkerds die dat een mooie combinatie vinden. In deze volgorde worden de 16-jarige meisjes alleszins afgevoerd voor ze hun idool kunnen aanschouwen.
Ik hoor bij een van die gekkies maar kan nu al genieten van het beeld van de pits inclusief Billie fans
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle en mattman

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Stond naast Tamino bij Charlotte adigerie en hij zei dat I er volgend jaar zal staan! Waarschijnlijk eerder in de zin van ‘ik wil’ dan ik ben geboekt maar is wel een logische boeking
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Stond naast Tamino bij Charlotte adigerie en hij zei dat I er volgend jaar zal staan! Waarschijnlijk eerder in de zin van ‘ik wil’ dan ik ben geboekt maar is wel een logische boeking

Ik denk dat Tamino al lang geboekt is. Terecht ook. Zijn nieuwe werk doet niet onder voor zijn debuut en hij verkoopt een paar keer het Koninklijk circus uit, die gaat een mooie plek in de Barn krijgen.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Die zaterdag wordt een akelig gevecht tussen mensen die tickets willen voor Billie en ver weg willen blijven van RATM en mensen die tickets willen voor RATM maar zich graag in een andere wereld wensen als Billie speelt :ROFLMAO: en misschien een héél klein groepje gekkerds die dat een mooie combinatie vinden. In deze volgorde worden de 16-jarige meisjes alleszins afgevoerd voor ze hun idool kunnen aanschouwen.
Laat dat nu eens de opzet zijn ?
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Met dit lijstje ga je heel veel mensen blij maken en tegelijkertijd gaan hun haren rechtovereind staan.

Ik had het ook al eens in het 2022 topic geschreven, maar ik vrees dat er een heel groot probleem is met Billie Eilish op Rock Werchter.
Als ik die kamperende pubergirls voor het Sportpaleis zag aanschuiven, dan krijgen we op Werchter dus een 10K (minimum) fanbase die al van de eerste act de volledige pit (en misschien zelfs meer) gaat inpalmen en voor niks nog zal wijken.

Probeer dan overdag maar eens een andere act van dichtbij mee te pikken en je bent er aan voor de moeite…

Goed voor de verkoop van dagtickets misschien, maar voor de reguliere Werchter-festivalganger waarschijnlijk een ramp…
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Verlanglijstje:
dond:RATM, volbeat, slipknot,

Van waar komt eigenlijk die hype van Volbeat opeens?
De GelreDome zowaar… ooit gezien (op Werchter, geloof ik) en ik werd er noch warm, noch koud van.
Oké voor van op een afstandje mee te volgen, maar zou deze nooit op mijn verlanglijstje plaatsen…
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Van waar komt eigenlijk die hype van Volbeat opeens?
De GelreDome zowaar… ooit gezien (op Werchter, geloof ik) en ik werd er noch warm, noch koud van.
Oké voor van op een afstandje mee te volgen, maar zou deze nooit op mijn verlanglijstje plaatsen…
Omdat het jouw muzieksmaak niet is, maar van anderen wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Omdat het jouw muzieksmaak niet is, maar van anderen wel?
Ja, maar waarom Volbeat? Hebben ze opeens een fantastisch album uit of is hun livereputatie zo sterk verbeterd?
Vroeg het mij gewoon af…
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ja, maar waarom Volbeat? Hebben ze opeens een fantastisch album uit of is hun livereputatie zo sterk verbeterd?
Vroeg het mij gewoon af…
Laatste 2 albums waren zeker goed. Ik vind hun liveshows eigenlijk altijd goed en reizen nu rond met een headliner waardige productie met show. Op Sweden Rock een show van 2 uur die niet inkakte of verveelde. Op de rockfestivals stikt het van de Volbeat shows, die mannen hebben een grote fanschare. Voor mij en vele de ideale combinatie tussen metal, rock and roll en melodie. Beetje knallen, beetje meezingen. Ik hoop dat ze je volgend jaar mogen gaan verrassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Matjes

Campingartiest
20 okt 2015
72
65
Niet echt geruchten maar een fantasietje:

Do: Dua Lipa - Yungblud - Nothing But Thieves - Alan Walker - Sean Paul - Rise Against
Vr: Rammstein - The Script - Oscar and the Wolf - Sum41 - Skillet - Bring me the horizon
Za: Billy Eilish - RATM - White Lies - Kodaline - Liam Gallagher - James Arthur - Years and Years
Zo: The Cure - Bastille - Editors - Major Lazer - Ghost - John Newman - Selah Sue
Toffe afwisselingen. Denk wel dat yungblud en NBT niet komen. Zou voor beiden 3e editie op rij zij
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken