Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.929
1.705
Om nog maar eens een naam op te gooien voor een headline positie:

mumford and sons?
Zij zillen toch ook wel weer gaan touren als ze in nieuwe formatie zijn.
Alsjeblieft nooit meer. Als headliner tenminste. Gun iedereen zijn artiest hoor…
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
het enige dat je over een optreden van een band kan zeggen, is of ze de juiste noten speelden en niet vals zongen.
het aangehaalde voorbeeld Years & Years, dat was gewoon echt heel slecht. maar zelfs dan kunnen mensen zich nog geweldig amuseren bij zo een optreden.

Pinkpop 2022

Eindelijk mogen we weer .
allereerst het programma:
Ik ben een ouwe man, dus ik weet waar ik wel moet gaan staan
Pit bij idles, pit bij Deftones,
vooraan bij metalica, pearl jam, nile rogers
ramkot , courtney barnett.
allemaal dikke prima

maneskin was verrassend goed, kaleo viel tegen.


dan de veranderingen: 2 podia tegen over elkaar, prima.
tent naar achter, prima, waar vroeger iedereen de tent inliep omdat je daar nou eenmaal staat, moet je nu moeite doen om daar te komen.

vipdeck, prima, geen last van en die mensen betalen een deel van onze kaartjes

het enige is de doorstroom. en ik denk dat een trap ( zoals @Brian al vermelde) de oplossing is.
bij lowlands hebben ze nog een trap over ;)
maar idd een trap zoals op paaspop zou ideaal zijn

verder is pinkpop pinkpop.
een groot veld met plek voor 60.000 man.
daar kun je weinig schaduw of gezelligheid creeren, deal with it

1 puntje nog
het lijkt me wel een goed idee als pinkpop in het vervolg gewoon op de laatste dag ook echt een grote klapper neerzet
dus in het geval van dit jaar,
vr metallica
za imagine dragons
zo pearl jam
dan eindig je het festival toch heel anders
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Had je nog shots gehad? Ik wel en moet zeggen dat bij mij corona heel mild was. Mijn vrouw was heel lang erg moe
Was gevaccineerd maar toch heb ik het flink te pakken! Hoge koorts en weinig eetlust. Even goed uitzieken en hopelijk voor volgende week weer de oude!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Dat geldt voor iedereen, Rikkie. Mijn eerste bekertje kon ik nog in een container gooien, evenals het bordje dat ik heb kunnen gebruiken na het nuttigen van mijn avondmaaltijd en de route die ik nam om naar de volgende act te gaan, maar daar hield het ook op. Het grote probleem is eigenlijk dat met 70.000 mensen op het veld en ook aan de zijkanten samen een opruimteam niet zo gemakkelijk alles kan opruimen lijkt me. Er blijven altijd wel menigte ergens staan of zitten. Sowieso, opruimen midden op de dag wanneer mensen hun troep blijven neerkwakken is hetzelfde als dweilen met de kraan open.
Mwoah, op Graspop was er een schoonmaakteam voortdurend bezig om de boel schoon te houden. Op de headliners na lukte dit ook nog heel erg behoorlijk! Het kan dus wel.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Over de rotzooi.. ik ben bang dat je op het grote veld geen emmers kunt neer gaan zetten. Mensen gaan ertegenaan lopen, op staan, dat soort dingen. Rondom zouden maar mijn idee weer meer emmers gezet kunnen worden. Als ik een emmer in de buurt had, sjokte ik ernaartoe en probeerde een 3 punter te scoren. Lukte dat, luid gejuich, lukt het niet, een ooeee of een aaaa en toch even ernaartoe lopen, oprapen en een dunkje maken.
Een hard plastic beker (halve munt borg) zou een en ander al kunnen oplossen qua rotzooi op het veld, maar dan zit je weer met schoonmaak etc. van die bekers (veel water gebruik, extra personeel.. gedoe als je 4 bekers inlevert en 5 nieuwe moet hebben, dat soort dingen helpt de snelheid aan de bar niet).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
op graspop was er dit jaar een team dat na elk optreden in de tenten met borstels en afvalzakken rondliep en ze waren opvallend proper.

En vergeet het publiek zelf niet dat bekers verzamelt om in te leveren. Kans op fastlane voor signeersessies, skydeck, het reuzenrad. En nieuw dit jaar; je kon gratis drankjes verdienen.

Werkt enorm goed. Heb tientallen bekers geraapt en heb tientallen mensen hetzelfde zien doen
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
En vergeet het publiek zelf niet dat bekers verzamelt om in te leveren. Kans op fastlane voor signeersessies, skydeck, het reuzenrad. En nieuw dit jaar; je kon gratis drankjes verdienen.

Werkt enorm goed. Heb tientallen bekers geraapt en heb tientallen mensen hetzelfde zien doen
Dit inderdaad, werkte heel goed. Je zag nooit een beker op de grond liggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
tja, het 50 bekertjes inleveren voor 1 munt is ook wel een bizar aantal hoor bij Pinkpop. Die moet je echt gaan verzamelen wil je aan 50 stuks komen.
en 25 trays bij elkaar rapen voor 1 munt is ook te bizar.

maar goed, vraag me sowieso af hoe lang Pinkpop nog dit bekertjes systeem aan zal houden...

edit: ik kan overigens op de Pinkpop-site niets meer vinden of de bekertjes PLA waren dit jaar, daar leek het namelijk niet op? Ik heb er ook niet zo op gelet eigenlijk?
 

Aardappelhoofd

Playlistbediener
6 jan 2014
29
4
Sounds like mijn dochter die voor het eerst een heel weekend mee was... ? ;). Waar stond je?
We stonden aan het einde van de catwalk aan de linkerkant van het podium. ik denk niet dat het je dochter was hoor. Dit was toch wel een vrouw van middelbare leeftijd met een rare crush op de zanger :p
 

Aardappelhoofd

Playlistbediener
6 jan 2014
29
4
tja, het 50 bekertjes inleveren voor 1 munt is ook wel een bizar aantal hoor bij Pinkpop. Die moet je echt gaan verzamelen wil je aan 50 stuks komen.
en 25 trays bij elkaar rapen voor 1 munt is ook te bizar.

maar goed, vraag me sowieso af hoe lang Pinkpop nog dit bekertjes systeem aan zal houden...

edit: ik kan overigens op de Pinkpop-site niets meer vinden of de bekertjes PLA waren dit jaar, daar leek het namelijk niet op? Ik heb er ook niet zo op gelet eigenlijk?
Al die bekertjes zijn inderdaad van PLA. Mojo gebruikt geen andere materialen meer volgens mij
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
tja, het 50 bekertjes inleveren voor 1 munt is ook wel een bizar aantal hoor bij Pinkpop. Die moet je echt gaan verzamelen wil je aan 50 stuks komen.
en 25 trays bij elkaar rapen voor 1 munt is ook te bizar.

maar goed, vraag me sowieso af hoe lang Pinkpop nog dit bekertjes systeem aan zal houden...

edit: ik kan overigens op de Pinkpop-site niets meer vinden of de bekertjes PLA waren dit jaar, daar leek het namelijk niet op? Ik heb er ook niet zo op gelet eigenlijk?
50!? In Dessel 15....
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Oasiss

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
tja, het 50 bekertjes inleveren voor 1 munt is ook wel een bizar aantal hoor bij Pinkpop. Die moet je echt gaan verzamelen wil je aan 50 stuks komen.
en 25 trays bij elkaar rapen voor 1 munt is ook te bizar.

maar goed, vraag me sowieso af hoe lang Pinkpop nog dit bekertjes systeem aan zal houden...

edit: ik kan overigens op de Pinkpop-site niets meer vinden of de bekertjes PLA waren dit jaar, daar leek het namelijk niet op? Ik heb er ook niet zo op gelet eigenlijk?

Wegwerp (PLA) bekers mogen volgend jaar ( juli 2023) niet meer op festivals, tenzij je aan kunt tonen dat je 75% ( later 90% ) hoogwaardig laat recyclen.
De vierdaagse feesten gaan 50 cent bijdrage vragen per beker. Lever je een oude in aan de bar krijg je een nieuwe. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Harde bekers hebben ook een massa nadelen. Ze versplinteren en zijn niet met een bladblazer op te ruimen, de hele logistiek, hoe ga je statiegeld terug geven, hoe hygiënisch zijn spoelbakken in coronatijd, hoeveel verzwikte en misschien gebroken enkels van mensen die op de bekers gaan staan is acceptabel. Juist als er paniek uitbreekt, er geduwd en getrokken wordt, komen de bekers op de grond te liggen. ( de reden de doppen van flesjes worden afgehaald )

Voor veel (festival)organisaties is er komend najaar nog wat denkwerk te verrichten.
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
We stonden aan het einde van de catwalk aan de linkerkant van het podium. ik denk niet dat het je dochter was hoor. Dit was toch wel een vrouw van middelbare leeftijd met een rare crush op de zanger :p
Dan was het een andere sirene. ? Mijn dochter stond wat verder naar voren en is gelukkig nog niet van middelbare leeftijd.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Op Best Kept Secret hadden diezelfde plastic PLA bekers een waarde van 1 euro. Op die manier blijft het terrein schoon en kun je bij de bar hoogwaardig inzamelen. Werkte erg goed.

Bij binnenkomst kreeg iedereen 1 gratis token die je bij de bar in kon leveren voor een plastic beker (of andersom). Terrein was zeker tot na zonsondergang heel schoon.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
nou is het schoon houden van het terrein van Best Kept Secret ook wel een andere verhaal dan het Pinkpop festivalterrein.

Langs het Victoriameer en de dagstranden van Beekse Bergen, of Megaland dat redelijk makkelijk met de veegwagens leeg te maken is.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
nou is het schoon houden van het terrein van Best Kept Secret ook wel een andere verhaal dan het Pinkpop festivalterrein.

Langs het Victoriameer en de dagstranden van Beekse Bergen, of Megaland dat redelijk makkelijk met de veegwagens leeg te maken is.
Wat maakt dat nou uit? Gaat om het principe; beker die je hebt weer inleveren en niet op de grond flikkeren anders moet je steeds weer een euro betalen. Op 15 bier in 3 dagen is dat dan toch zonde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
Lijkt me het beste, gewoon elke beker 1 euro extra betalen als je er geen oude voor inlevert
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
het maakt uit op het schoon achterlaten. Bij een locatie als BKS, zal men niet de bekers in het meer willen vinden, of met een veegwagen over het strand rijden of tussend de bossen door.
Op Megaland rijden ze gewoon achteraf met een veegwagen over het veld en klaar.
( vanuit organisatie gezien bedoel ik bovenstaand)

Dat zal wellicht ook meespelen in het schoon houden van het terrein door de bezoekers. (gerelateerd aan de keuzemogelijkheden die geboden worden aan de bezoekers door de organisatie. inlevermogelijkheden / prullenbakken)

Maar zoals gezegd, Pinkpop (lees MOJO) zal toch beter de opties moeten bekijken hoe om te gaan met de bekers. Aangezien het plastic verhaal hier op ten duur een rol gaat spelen.

( vond overigens beduidend minder prullenbakken op Megaland dit jaar tijdens Pinkpop. Weerhield mij er ook niet van om mijn beker 'gewoon' op de grond te slingeren )
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Wat maakt dat nou uit? Gaat om het principe; beker die je hebt weer inleveren en niet op de grond flikkeren anders moet je steeds weer een euro betalen. Op 15 bier in 3 dagen is dat dan toch zonde.
Hoe wil je dat realiseren? Duizenden mensen gooien bekertjes op de grond, hoe ga je dan realiseren dat een persoon extra moet gaan betalen als meerdere dat doen en die dat niet hoeven? Sowieso, als je eenmaal vooraan bij de mainstage staat voor de headliner en daar niet meer weg wil omdat je anders je plek voorgoed kwijt bent, ga je echt niet even naar een prullenbak lopen of je bekertje netjes inleveren. Of zelfs maar in je handen houden de gehele tijd, omdat je dan veel moeilijker mee kan doen met de menigte en de band
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken