Werchter Boutique 2022 met Gorillaz & Stromae

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Mss doordat het een uitverkocht dagevent is

Houd steek, maar voelde rond 18u langer dan ooit eerder op dag events. Ik wijt het aan Years and Years.

Wat kost een dranknon?

3,50. Ik ben niet graag "that guy", maar de prijzen voor drank en food komen in de buurt van afpersing. Werchter was altijd al duur, maar de inflatie zit hier al vijf jaar verder :D

8,75 voor een simpele bicky burger of 7 Euro voor een wafel met slagroom iemand?

Ook weer het typische gedoe dat ze het voorvak sluiten een kwartier voor de headliner terwijl het nauwelijks drie kwart vol staat...om dan na drie nummers de hekjes even te openen zodat heel de massa gaat drukken en duwen om er nog in te kunnen. Dat kon een stuk veiliger aangepakt worden.


En toch...wat was Stromae weer weergaloos goed. De lichtshow met de bewegende panelen kwam beter over dan gevreesd en de Maestro zelf ging voluit in zijn performance. Prachtige wisselwerking van zang, choreografie en effecten van een groot artiest en zijn bandleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joe

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ook weer het typische gedoe dat ze het voorvak sluiten een kwartier voor de headliner terwijl het nauwelijks drie kwart vol staat...om dan na drie nummers de hekjes even te openen zodat heel de massa gaat drukken en duwen om er nog in te kunnen. Dat kon een stuk veiliger aangepakt worden.
Schandalige regeling van het voorvak ja, die was al tijdens Y&Y toegegaan en pas weer open toen Stromae al begon. Morgen uitgebreider verslagje.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Stromae, wow gewoon. Bizarre show.

(En idd: eten en drinken, wow gewoon. Bizarre prijzen.)
Ik denk dat ik maar een festival/optreden ergens moet gaan zoeken van de maestro deze zomer. Zit misschien aan Cabaret Vert te denken. Iemand daar eens geweest?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Mijn dochter lacht bij goeie optredens, bij magistrale huilt ze. (Iets met de schoonheid die haar effe vast grijpt.), bij Stromae was de eerste keer sinds Nick Cave in 2018 dat ik terug die tranen zag opwellen. Dat zegt voor mij persoonlijk alles, en maakt de dure prijzen en het gedoe waard.

En nou staan we voorvak te wachten op Gorillaz, die andere groep waar ze zo zwaar van onder de indruk was vorige keer.

Bij On Melancholy Hill denk ik dat we weer traantjes kunnen krijgen. De onuitwisbare kracht van muziek op tedere artistieke zieltjes.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
8,75 voor een simpele bicky burger of 7 Euro voor een wafel met slagroom iemand?

Dat is gewoon dubbel gestegen dan… niet alleen de prijs van de bonnetjes, maar ook het aantal bonnetjes! ?

In 2019 op Rock Werchter redelijk vaak aan de Bicky Burgers gepasseerd (ja, we vonden die daar echt lekker en volgens de regels van de kunst gemaakt ?) en ben er vrij van overtuigd dat het toen 2 bonnen waren. Kan mij niet herinneren dat we toen hebben moeten zitten klooien met halve bonnen…

Dat is pittig…
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Stromae, zoals verwacht gewoon prachtig.

Over de prijzen wil ik het gewoon nog niet hebben want is schandalig.
Dat je ineens vanaf dit jaar ook niet meer af het terrein mag (en terug er op) maakt het alleen nog erger
(schrik dat bezoekers goedkoper gaan drinken op het straat, schande)
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: zero, rhcp en mattman

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Nog heel snel effe mijn twee nachtelijke centjes terwijl we op de nachttrein wachten.

Blackwave was al bezig, dus daar kan ik weinig over zeggen. Klonk leuk zoals gewoonlijk..maar we stonden te ver om het mee te krijgen.

Arsenal: Voorvak. Die band heeft de reputatie van één van de beste Belgische livebands, en maakte dat ook nu terug waar. John Roan heeft duidelijk indruk gemaakt want in de trein zitten er wat jongedames hem te vergelijken met Johny Depp. "Ja, hij is al wat ouder, maar hij heeft nog iets...ik zou hem doen."

Khruangbin had een lastige spot. Zet dit in de Barn op de main en het werkt perfect, op de main voor een publiek dat vooral voor Stromae kwam...stukken minder. Erg strak gespeeld, maar zowel band als publiek waren afstandelijk.

Years and Years: Goh...Olly Alexander is dus echt een parodie van zichzelf geworden. Het is niet omdat de toon "gay" is dat het publiek niet inziet dat hij exact het soort seksueel getinte podiumkunsten uithaalt die Madonna al ruim voor hij geboren was beter deed.

Stromae: Voeg zelf uw superlatieven toe.

Gorillaz: Blijkbaar gemor dat Stromae niet afsloot en al behoorlijk wat volk die weg was. In het voorvak niks van te merken. De sfeer zat goed, de muziek was vet en Albarn kwam erg dicht om een handje te geven wat bij de dochter het soort kreetje veroorzaakte dat ik nog nooit gehoord had. Alsof God zelf van zijn muzikale wolk afdaalt om je te begroeten. Er werd nog net geen kruisteken geslagen.

Geen traantjes, maar bij het één - tweetje van Melancholy Hill en El Manana kwamen we close.

Naar mijn gevoel was het net iets minder memorabel dan in 2018, een stukje rommeliger ook. Maar rommelige Gorillaz blijft gewoon een wereldband.

Ik ga nou effe kijken om een hypotecaire lening af te sluiten voor de vier dagen main Werchter.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Damon had er zin in en was inderdaad een beetje warrig. Het ging vooraan alleszins echt goed los, de headliners waren op de afspraak!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ik denk dat ik maar een festival/optreden ergens moet gaan zoeken van de maestro deze zomer. Zit misschien aan Cabaret Vert te denken. Iemand daar eens geweest?
Vriendin van me is er al eens geweest. Schijnt wel gezellig te zijn, Stromae zal ook wel goed werken daar op iets kleinere schaal en Franstalig publiek.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Damon had er zin in en was inderdaad een beetje warrig. Het ging vooraan alleszins echt goed los, de headliners waren op de afspraak!
Damon had er totaal geen zin in. Mans deed z'n uiterste best om de halve weide die nog was blijven plakken op te zwepen. Klap op de vuurpijl: De La Soul die Werchter verwelkomde met 'sleepy people', zegt genoeg. Dat ze een halfuur vroeger stopten, was ook geen verrassing. Komt allemaal omdat iedereen voor Stromae kwam. Doodjammer.

En die drankprijzen en hun vip's mogen ze ook ergens steken. Walgelijk beeld: honderden mensen een halfuur aan de hekken van het voorvak laten wachten zodat éérst de vip's binnen mogen en nadien, toen Stromae al begonnen was het plebs. Dat er dan mensen bijna werden geplet, schrokken ze wat van. Laat mensen dan wat vroeger binnen? Gevaarlijk en ongehoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Damon had er totaal geen zin in. Mans deed z'n uiterste best om de halve weide die nog was blijven plakken op te zwepen. Klap op de vuurpijl: De La Soul die Werchter verwelkomde met 'sleepy people', zegt genoeg. Dat ze een halfuur vroeger stopten, was ook geen verrassing. Komt allemaal omdat iedereen voor Stromae kwam. Doodjammer.

En die drankprijzen en hun vip's mogen ze ook ergens steken. Walgelijk beeld: honderden mensen een halfuur aan de hekken van het voorvak laten wachten zodat éérst de vip's binnen mogen en nadien, toen Stromae al begonnen was het plebs. Dat er dan mensen bijna werden geplet, schrokken ze wat van. Laat mensen dan wat vroeger binnen? Gevaarlijk en ongehoord.
Volgens mij weten alle festivals niet meer hoe ze een goed festival organiseren. Ik heb nog geen enkel festival gehoord dat het goed heeft aangepakt.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Damon had er totaal geen zin in. Mans deed z'n uiterste best om de halve weide die nog was blijven plakken op te zwepen. Klap op de vuurpijl: De La Soul die Werchter verwelkomde met 'sleepy people', zegt genoeg. Dat ze een halfuur vroeger stopten, was ook geen verrassing. Komt allemaal omdat iedereen voor Stromae kwam. Doodjammer.

En die drankprijzen en hun vip's mogen ze ook ergens steken. Walgelijk beeld: honderden mensen een halfuur aan de hekken van het voorvak laten wachten zodat éérst de vip's binnen mogen en nadien, toen Stromae al begonnen was het plebs. Dat er dan mensen bijna werden geplet, schrokken ze wat van. Laat mensen dan wat vroeger binnen? Gevaarlijk en ongehoord.

Yup, dat vak stond dus nauwelijks drie kwart gevuld met die vips van onder andere KBC die hun personeelsfeestje hadden, en dan wachten ze tot nummer drie om plots die hekken te openen? Onverantwoorde malloten waren het daar aan dat rechter voorvak. En maar lachen en een hamburger staan vreten met je hesje aan terwijl oudere vrouwen letterlijk tegen de dranghekken gedrukt worden. Dat was echt het dieptepunt van de dag en zette toch een klein dompertje op het begin van Stromae zijn performance.

En Albarn...tja. Die show zat zoals vanouds goed in elkaar, bij ons in het voorvak was de sfeer dus opperbest...in het overgrote deel van de wei was dat dus niet het geval.

Dan kun je er als een Albarn aan trekken en sleuren, een concert blijft altijd een wisselwerking. Als een groot deel van het publiek apatisch blijft, dan verhindert dat een goede show om meer te worden. Bij Kelvin van De La had ik nog effe een "huh, sleepy"? Wij staan hier wel lekker wakker te wezen man.

Het meest duidelijke was Albarn's lichaamstaal bij Clint Eastwood. Een gelaten "laat me hier nog maar even door gaan en het is done." I, aint happy. Ja, dat was duidelijk te zien maat.

Een spijtig einde want Gorillaz stond er dus echt wel met een sterke show, het publiek echter niet. Dan vraag je jezelf toch af of dit niet stukken beter had uitgepakt op een zaterdag op de gewone Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en yannickd

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
En die drankprijzen
Dat vooral. Er is echt over een bepaalde grens van 'dat is nog te verantwoorden' gegaan. 3,5 voor zo'n bekertje, koekoek. Een euro per slokje flets bier. Van het padje af en bizar dat ze hiermee wegkomen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Dat vooral. Er is echt over een bepaalde grens van 'dat is nog te verantwoorden' gegaan. 3,5 voor zo'n bekertje, koekoek. Een euro per slokje flets bier. Van het padje af en bizar dat ze hiermee wegkomen.
Wat was de prijs op Pinkpop en Graspop ?
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
0,25L bekertjes? Absurde prijzen inderdaad. Maar helaas geen uitzondering volgens mij?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Dat vooral. Er is echt over een bepaalde grens van 'dat is nog te verantwoorden' gegaan. 3,5 voor zo'n bekertje, koekoek. Een euro per slokje flets bier. Van het padje af en bizar dat ze hiermee wegkomen.
Logisch toch? Vrijwel niemand gaat zeggen: dan drink ik wel niks. Misschien wel iets minder, maar dan loopt de organisatie alsnog binnen. Vind de prijs van RW zelf al veel te hoog, maar die €3,50 absoluut.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Wat was de prijs op Pinkpop en Graspop ?
Geen idee eigenlijk. Ook veel te duur, gok ik. Sowieso weer een lekker argument. "Ja maar daar en daar is het ook duur dus wij worden ook maar even duur". De NMBS logica achterna.

Je kan die prijzen eigenlijk echt niet goedpraten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken