Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
Offspring was best wel een feest ja.
Nu Fu Manchu tot wanneer Dog eat dog begint.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Sepultura verziekt door heel slecht geluid. Kwam er totaal niet in, terwijl ik er juist ontzettend naar uit keek. Jammer hoor. Maar goed, zo met Amorphis en Dimmu Borgir nog twee toffe bands!

The Offspring klinkt inderdaad ook van een afstand erg goed. Valt me zeer mee.

Was nog vergeten te zeggen dat Alestorm verantwoordelijk was voor het meest massale feestje van het weekend. Ik vind ze echt steengoed in wat ze doen!
Ja het geluid zoog met name in het begin maar Sepultura heeft net een wat kwakkelende middag totaal open geknald. Voorin zin was meemaken. Dat was een heerlijk bruut feestje. Mijn laatste moshpit van Graspop hiermee feestelijk gedaan!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Gisteren dus hoogtepunten Majestica en Korn maar Korn had wel wat meer oud werk mogen spelen.

Vandaag genoten van The Offspring en Butcher vooral. Evil Invaders had ik vorige week gezien op Into The Grave en toen waren ze minder strak dan ik gewend ben. Nu wel strak maar ze wisten mij raar genoeg na 14 keer waarvan een mindere keer raar genoeg niet meer te boeien. Destruction heerlijk als van ouds. Bury Tomorrow helaas gemist door honger. Amorphis was meesterlijk. Nu wachten op Dimmu en subiet nog Sabaton.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.253
Het lijkt beangstigend rustig bij deftones vooraan. De bassen zijn hier ook geluidsverpestend. Dat belooft voor de marquee zo dadelijk. Was hier naartoe gekomen omdat de rijen aan't toiletblok bij de marquee hopeloos waren. Aan de main vooraan geen sprake van een rij. Dat verdelen ze hopelijk volgend jaar toch beter.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Amorphis maakte de mindere Sepultura ervaring meer dan goed! Heerlijke show zeg, met echt perfect geluid.

Zo dadelijk nog Dimmu Borgir en dan zit het wat betreft bands voor mij erop.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Ik vond Dimmu eerlijk gezegd tegenvallen en ben reeds aan het wachten op Sabaton
 

Hedgehog

Playlistbediener
9 mei 2022
16
8
Was niet bij Dimmu Borgir, maar aangezien klagen onze volkssport is; geluid in te tenten was vaak ruk aan de zijkant of achterin, in tegenstelling tot eerder. Dus gewoon naar voren ? Verder weinig te klagen over het geluid dit jaar. Was over het algemeen dik in orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.253
Er zijn hier 2 mannen die hun papa's vandaag gelukkig konden maken.
Jamel gaat niet onterfd worden omdat hij Alice Cooper niet alleen ging zien maar ook nog eens headlinerwaardig vindt en die van Jos zit op dit moment op het skydeck te genieten, kan ik me zo voorstellen. Mooi hoor !

Mijn graspop zit er op. Wij zijn naar huis aan het rijden. Voelt altijd een beetje surreëel wanneer zo'n weekend weer achter de rug is.

Weinig echte hoogtepunten vandaag, ondanks al mijn clashes. Amorphis stak er boven uit. Goed geluid, geweldige stem en fijne sfeer.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, Joslittel en Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.253
Geluid bij dimmu vond ik inderdaad ook nogal tegenvallen, maar vermoedde dat onze plaats (midden van marquee) daar wel wat mee te maken had. Ik stond meestal veel verder vooraan in de marquee en daar vond ik het geluid meestal super.
Dimmu miste voor mij die volheid van geluid, dat overdonderende is voor hun symfonische klank toch typerend (dat bijvoorbeeld Devin wel extreem had).
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Er zijn hier 2 mannen die hun papa's vandaag gelukkig konden maken.
Jamel gaat niet onterfd worden omdat hij Alice Cooper niet alleen ging zien maar ook nog eens headlinerwaardig vindt en die van Jos zit op dit moment op het skydeck te genieten, kan ik me zo voorstellen. Mooi hoor !

Mijn graspop zit er op. Wij zijn naar huis aan het rijden. Voelt altijd een beetje surreëel wanneer zo'n weekend weer achter de rug is.

Weinig echte hoogtepunten vandaag, ondanks al mijn clashes. Amorphis stak er boven uit. Goed geluid, geweldige stem en fijne sfeer.
Haha! Ik heb zelfs een filmpje voor mijn vader opgenomen van Alice Cooper met daarna een vaderdag boodschap. Je moet wat, hè. :)

Goeie reis, Nikita! Ik vond het erg leuk om je te ontmoeten, gister.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: duck en nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.253
Kameraad vertelt hier net in de auto dat Paradise Lost in het najaar naar Sint-Niklaas komt, dus jiiihaa herkansing! En ik zag ook al een show van Devin Townsend verschijnen op de schermen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ook hier weer in bed na een fantastisch festival. Zoals jullie al zeggen is het een erg raar gevoel dat het opeens weer over is. Playlist waar je al 2,5 jaar naar luistert en ju heb je het allemaal live ervaren.

Na Sepultura erg genoten van Amorphis. Was een super meezingfeestje met de hele groep waarna een aantal het voor gezien hielden. Dimmu vond ik echt super!! Stond lekker vooraan met veel fans, helemaal van kunnen genieten. Daarna zingend afsluiten met Sabaton was top!

Mijn pa heeft heerlijk genoten op de skydeck. De filmpjes en foto's zijn heel tof, wat een mensenmassa.

Het was geslaagd.

Tot volgend jaar Dessel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Vandaag is de dag, dat de datum wordt aangekondigd voor volgend jaar.
Het is 16-18 juni. Tot nu toe gewoon 3 dagen dus. Maar geloof dat er in 2019 ook nog gewoon 3 dagen op het scherm stonden en nog geen 4?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Niemand die deze show van Sabaton heeft gezien kan nog zeggen dat dit geen headliner is.

Dat het je muziek niet is kan uiteraard, ben ook niet zo fan van hun muziek zou het niet zo snel opzetten.

Maar man wat een show was dat!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Vandaag is de dag, dat de datum wordt aangekondigd voor volgend jaar.
Het is 16-18 juni. Tot nu toe gewoon 3 dagen dus. Maar geloof dat er in 2019 ook nog gewoon 3 dagen op het scherm stonden en nog geen 4?
Graspop duurt eigenlijk altijd drie dagen ja. Volgens mij alleen in 2018 (toen GNR beschikbaar was voor de donderdag) een halve dag en in 2020/2021/2022 ivm het 25-jarige jubileum opnieuw een XL-editie.

De leegte op het terrein vanaf Deep Purple zal de organisatie ook wel doen beseffen dat 4 dagen te veel is voor de gemiddelde bezoeker. De gemiddelde leeftijd hier is toch al gauw 30+, terwijl dit bij Rock Werchter zo rond de 20 zal liggen. Een groot verschil in fitheid + ervaring/alles al tig keer gezien hebben.

Hierbij komt ook nog eens dat er sowieso nog veel te weinig metalacts zijn om te kunnen boeken. De echte geschikte (RATM, Tool, Metallica etc.) zullen naar Werchter trekken. Dus moeten wij het in Dessel weer doen met de Iron Maidens, Twister Sisters, Kisses en Ozzy Osbournes die 30 jaar geleden op hun hoogtepunt waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Myrkr en PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken