Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Pearl Jam op Rock Werchter in 2014.
In iets meer dan 2 uur tijd werkt Eddie 2 flessen wijn weg hoor, dus dat hij gisteren dronken was is niet zo gek hoor.
Was dat niet in 2012? Toen was mijn broertje namelijk mee en toen was Eddie echt kachel.
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Na diverse festivals heb ik gisteren dan toch eindelijk een dag Pinkpop bijgewoond. Ondanks de soms iets te hoge temperaturen, toch een zeer positieve ervaring!

Festivalterrein
De grootste verrassing was voor mij het festivalterrein. Voor een festival van dit kaliber, was het terrein behoorlijk klein. Dat had als grootste voordeel dat je gemakkelijk een half uurtje van de ene show kon meemaken, om vervolgens nog een half uurtje van een ander optreden te zien. Iets wat bij Lowlands niet mogelijk is, aangezien het toch al snel 15 minuten lopen is tussen Alpha en Bravo. Ook het aantal en de variatie eettentjes was prima, hoewel de kwaliteit misschien niet kan tippen aan de progressieve festivals zoals BKS.

Organisatie
Na een vervelende parkeerervaring op het Goffertpark vorige week en de negatieve verhalen over de gebrekkige waterpunten op de vrijdag, vreesde ik het ergste. Gelukkig was dat niet nodig. Ik heb geen seconde in de file gestaan, kon direct uitrijden en heb nauwelijks in een rij gestaan. Echt top! Water was ook goed te verkrijgen, mits je dat verstandig plande.

Line-up
Ik kocht eind 2019 mijn kaartje voor deze editie omdat RHCP zouden komen. Uiteindelijk heb ik het ticket gewisseld met de zaterdag. De lineup sprak mij iets meer aan, hoewel er voor mij geen bands tussen zaten die aan de top van mijn wenslijst staan. Stukjes van Royal Blood (laatst nog live gezien), Frank Carter, Ronnie Flex, Selah Sue en Son Mieux gezien. Verder nog de volledige optredens van Chef Special en Maneskin. Laatstgenoemde vond ik het hoogtepunt van de dag, wat een energieke en verfrissende act. Pearl Jam was zeer spectaculair, ook al had ik liever gehad dat ze de covers en monologen van Eddie hadden verwisseld met Just Breathe en Black. Eddie kwam inderdaad wat verward over op het podium, hoewel zijn stem en de performance van de band geweldig waren.

Voor herhaling vatbaar, maar wel voor een dagje. Als weekendfestival vind ik de line-up net wat te weinig variatie bevatten.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
750
1.263
Minpunt van vandaag voor mij te druk in het voorvak bij De Staat waardoor voor mij Witch Doctor echt aanvoelde als te gevaarlijk en ik ook echt geen kant meer op kon. Uitgebreid verslag van dit weekend volgt morgen!
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
291
248
Nee, 2012 ben ik niet geweest. Eddie is dus altijd kachel.
In 2018 wilde hij ook iets voorlezen, geen idee waar het over ging.
Ik heb Pearl Jam in 2014 in Sydney gezien op Australia Day, hun Koningsdag zeg maar, en daar had Eddie ‘m ook goed hangen nadat hij een fles rode wijn achterover had geslagen. Ik dacht toen dat het eenmalig was vanwege die feestdag, uit de commentaren hier maak ik op dat het dus wel vaker het geval is op festivals. Was nog steeds goed, maar bij lange na niet zo fantastisch als andere keren dat ik ze zag.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Zal veel droevige emoji's krijgen. Maar wat is Dermot Kennedy, ofwel Kermit Dennody ongelofelijk goed!
Ieder zijn ding joh. Vind hem wel een prettige stem hebben en een liedje of 2/3 wel prima, maar toen geloofde ik het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
En de vraag is?
Als het gaat hoe oud je moet zijn om op het terrein te mogen, dan moet je even op hun site kijken.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Inderdaad, zie weleens kinderen onder de 6 jaar.
Ze hebben dan wel gehoorbescherming, maar ik kan me iets leukers voor hen voorstellen dan een festival.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik ben niet een echte fan van Volbeat, maar ze klonken nu een stukje beter dan wat ik zag op de livestream van Graspop.
Het publiek leek ook iets enthousiaster.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en rhcp

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Zie je op de Livestream ook dat het veld absurd leeg is? Zo leeg heb ik het bij een headliner nog nooit gezien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken