Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Stopte Pearl Jam nou 20 minuten te vroeg? Iedereen om ons heen verwachtte nog een encore, toen Eric Corton opkwam… en ze begonnen ook te laat.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Stopte Pearl Jam nou 20 minuten te vroeg? Iedereen om ons heen verwachtte nog een encore, toen Eric Corton opkwam… en ze begonnen ook te laat.
Dit was in 2018 ook zo. Voor mij dus geen verrassing. Wel een toffe strakke show met verrassende covers!

Ben blij dat het morgen iets rustiger is vond het zowel vandaag als gisteren veel en veel te druk. En heb al veel Pinkpop edities mogen meemaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Ik vond Pearl Jam erg lame vandaag. Veel gepraat, niet echt de energie die je hoopt. Hoogtepunten? Voor mij Frank Carter en toch ook Maneskin! Maneskin is dan muzikaal gezien natuurlijk helemaal geen hogere wiskunde, het is wel 'ns wat anders dan de brave sets van de anderen vandaag op Mainstage.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ik moet ook even reageren op Pearl Jam.

Vedder zat wel heel erg op de praatstoel maar band speelde redelijk strak. Mooie opening met Even Flow maar het kakte in.

Na anderhalf uur van podium af en wachten op de toegiften.

Volledig uit mijn dak met Comfurtable Numb. Waanzinnig!!

Daarna Street Figthing Men van de Rolling Stones als steunbetuiging van uitgesteld concert in Amsterdam. Helemaal uit mijn dak!!

Daarna Alive. Uitstekend.

Podium af dus nog met 20 minuten zit je dan te wachten op Black, Baba zo’ Reilly en Yellow Blackletter. Mooier kan de avond niet eindigen.

Komt ineens Corton podium op. Wat een afknapper en volgens mij was Vedder lam met zijn fles wijn.

Jammer jammer jammer
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp, PJ en Joslittel

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Eddie was gewoon straalbezopen. Kwam tijdens zijn verhaaltjes niet uit zijn woorden. Was teleurgesteld dat ik Royal Blood heb overgeslagen om bij Pearl Jam in het voorvak te staan. Viel me stiekem toch gewoon tegen.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
2e dag was voor mij erop of eronder, qua hitte. Of ik trek het, of ik wordt een zak beschimmelde komkommers... Het tweede was het geval. Ondanks natte doeken, heeeeel veel water om af te koelen, trok ik het na een half uur op het veld te zijn al niet meer. Schaduw zoeken en daar tot een uur of 18 gebleven. Jammer, maar beter dan omkiepen..
Heb vanuit de schaduwplek Frank Carter meegekregen. Dat was een aardig feestje in de tent.
KennyHoopla op stage 4 gezien, was mwa, mwa..

Na KennyHoopla was ik weer 100% aanwezig en dus op naar Deftones. Hebben heerlijk gespeeld, werd nergens echt spannend, maar prima.
Maneskin gezien, tja... Op zich kunnen ze goed spelen, maar heb er verder niks mee. Lekker puberaal in zijn wit onderbroekje met wat vrouwelijke fans het laatste nummer doen..

Daarna Royal Blood, dat was een heerlijke set.
De finale natuurlijk Pearl Jam. Het begon geweldig met even flow. De set kabbelde prima door, maar door het vele vertellen van Vedder voelde het wat traag aan allemaal. Zijn verhalen werden steeds minder goed verstaanbaar, mede dankzij de fles rode wijn denk ik.
En opeens was het afgelopen.... Vedder wilde nog wat vertellen, maar na "blabla" was het thank u, goodbye.. en bleef het stil... Erg jammer.

Nu weer klaarmaken voor de laatste dag alweer....
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Dag 1 was aan het begin niet geweldig qua muziek maar dat wisten we gwn rustig nieuwe terein ontdekt en alles bekeken met een biertje daarna naar idles wat was dat vet gewoon een uur lang knallen daarna nigthwish was zeker goed maar door het geweld van idles was het niet geweldig maar floor had duidelijk schik en de band speelde goed daarna eten met greta van Fleet op de achtergrond wat wel oke was. Dan de afgang van de avond 21p wat was dat slecht het eerste half uur daarna ging het wel wat beter na het kampvuur gelukkig was metallica wel goed dag 1 was dus goed voor mij heb zelf geen water gehad dus daar geen last van voor de rest was het prima op naar dag 2 wat begon met Frank carter wat een heerlijk begin was van een top dag daarna rust gepakt in de tent en nog best genoten van courtney barnett die was best goed daarna naar kenny hoopla wat leuk was maar niet geweldig door naar deftones die lekker duister waren en gwn strak was een uur genieten dus wat de rest ookal allemaal was maneskin toekomstige headliner . Royal blood was een uur lang hits die echt geweldig gespeeld werden en eddie ja was veel aan het praten maar dat doet die vaak en het was wel strak en goed niet het beste wat ik gezien heb van ze maar wel gewoon goed nu rustig ontbijt en doorgaan naar dag 3 ons toetje
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
2e dag was voor mij erop of eronder, qua hitte. Of ik trek het, of ik wordt een zak beschimmelde komkommers... Het tweede was het geval. Ondanks natte doeken, heeeeel veel water om af te koelen, trok ik het na een half uur op het veld te zijn al niet meer. Schaduw zoeken en daar tot een uur of 18 gebleven. Jammer, maar beter dan omkiepen..
Heb vanuit de schaduwplek Frank Carter meegekregen. Dat was een aardig feestje in de tent.
KennyHoopla op stage 4 gezien, was mwa, mwa..

Na KennyHoopla was ik weer 100% aanwezig en dus op naar Deftones. Hebben heerlijk gespeeld, werd nergens echt spannend, maar prima.
Maneskin gezien, tja... Op zich kunnen ze goed spelen, maar heb er verder niks mee. Lekker puberaal in zijn wit onderbroekje met wat vrouwelijke fans het laatste nummer doen..

Daarna Royal Blood, dat was een heerlijke set.
De finale natuurlijk Pearl Jam. Het begon geweldig met even flow. De set kabbelde prima door, maar door het vele vertellen van Vedder voelde het wat traag aan allemaal. Zijn verhalen werden steeds minder goed verstaanbaar, mede dankzij de fles rode wijn denk ik.
En opeens was het afgelopen.... Vedder wilde nog wat vertellen, maar na "blabla" was het thank u, goodbye.. en bleef het stil... Erg jammer.

Nu weer klaarmaken voor de laatste dag alweer....
Ik snap ook wel waarom PJ de set niet live liet uitzenden. De andere bandleden wisten al wel dat Eddie een zuip veel rode wijn dag had. Die gaat dom lullen......laten we dat maar niet uitzenden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Minie

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Dag 2…..

Vanwege de warmte wilden we pas rond drie op het terrein zijn om enigszins de hitte uren te beperken. Om kwart over drie genoten van Crowded House. Heerlijke meezingers…en Wow wat zingen die nog goed live! Gewoon top!

Daarna naar Courtney Barnett in de tent. De tent was maar half vol….Maar Wow wat een gitarist! Ook Oor en 3voor12 zijn lovend over haar. Als je haar niet live hebt gezien heb je iets gemist. Ze miste wel wat interactie met het publiek maar haar muziek was daarom perfect live.

Daarna weer naar water gezocht en op een heuveltje even in de schaduw gelegen met Kaleo op de achtergrond. Gelukkig op de achtergrond want het klonk erg statisch.

Toen naar Deftones! YEAHH….
Heerlijk! Lekker ruig….lekker hard ….! Top!

Toen voor eten gekeken en wat gedronken en op de chill plek gezeten bij de tent met Maneskin op het scherm. Blij dat we deze op het scherm op de achtergrond hebben gezien. Ik noem dit cliché rock…en als je veel covers hebt en weinig eigen nummers en dan sub headliner bent vind ik dat gewoon matig!

Toen Lost Frequencies in de tent. De enige dance act van het weekend. De tent stond prop en propvol ! Tjee…ondanks dat dit op een later moment van de avond was….kapot gaan van het zweten.

Naja het was “live” dus er waren instrumenten en een live zanger. De live zanger was dan ook het hoogtepunt want de rest van de show werd van een bandje gespeeld. Niet a la Martin Garrix (goed) .
Veel vuur, confetti, etc maar voelde beetje gemaakt allemaal.

Toen Pearl Jam! Yes! Vond ze leuker dan Metallica ! Waarom? Veel meer interactie, veel persoonlijker, af en toe een geweldige cover….gewoon een show gemaakt voor Pinkpop dat zag je! Metallica was goed maar voelde als een robot die de reguliere show ging starten van twee weken geleden. Pearl Jam maakte een show op maat gemaakt van Pinkpop. Oké dat Vedder aangeschoten was was wel jammer maar misschien zorgde dat juist voor de echte festival sfeer want hij zong gewoon prima.

Dan over het stoppen… dit was in 2018 ook het geval. En naar mijn mening kunnen we Pearl Jam niet de schuld geven. Naar mijn idee heeft Pinkpop ze weer te lang geprogrammeerd. Toen het tijdschema kwam begreep ik meteen niet waarom 2.5 uur.

Spoiler: Imagine Dragons zelfde probleem. Die spelen vaak ook maar 1.5 uur en staat nu ook 2 uur. Dus ben benieuwd. Bespaart Pinkpop toch wel weer wat geld dat halfuurtje…

Dan over de organisatie. Er waren meer waterplekken en dit was goed opgelost. Maar nogmaals ik ben niet blij met de nieuwe indeling. Op het veld is het constant propvol en naar mijn gevoel voelt het echt veel en veel drukker dan andere jaren. Hierdoor vergaat me soms echt de sfeer. In 2019 een dag naar Pukkelpop geweest was ook volledig uitverkocht. Je hebt daar toch veel meer bewegings ruimte en minder lange wachtrijen. Vind dat dit jaar echt een aandachtspunt voor Pinkpop.

Veel must sees voor dag 3!! Het weer is wat koeler…er zijn wat minder mensen! Dus ik heb er veel zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
51
24
Wat mij opvalt is dat de schermen altijd achterna komen. Er wordt iets gezongen en met een halve seconde ofzo vertraging zie je dat dan pas. Is het technisch niet mogelijk om dat beter af te stellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
51
24
Dag 2…..

Vanwege de warmte wilden we pas rond drie op het terrein zijn om enigszins de hitte uren te beperken. Om kwart over drie genoten van Crowded House. Heerlijke meezingers…en Wow wat zingen die nog goed live! Gewoon top!

Daarna naar Courtney Barnett in de tent. De tent was maar half vol….Maar Wow wat een gitarist! Ook Oor en 3voor12 zijn lovend over haar. Als je haar niet live hebt gezien heb je iets gemist. Ze miste wel wat interactie met het publiek maar haar muziek was daarom perfect live.

Daarna weer naar water gezocht en op een heuveltje even in de schaduw gelegen met Kaleo op de achtergrond. Gelukkig op de achtergrond want het klonk erg statisch.

Toen naar Deftones! YEAHH….
Heerlijk! Lekker ruig….lekker hard ….! Top!

Toen voor eten gekeken en wat gedronken en op de chill plek gezeten bij de tent met Maneskin op het scherm. Blij dat we deze op het scherm op de achtergrond hebben gezien. Ik noem dit cliché rock…en als je veel covers hebt en weinig eigen nummers en dan sub headliner bent vind ik dat gewoon matig!

Toen Lost Frequencies in de tent. De enige dance act van het weekend. De tent stond prop en propvol ! Tjee…ondanks dat dit op een later moment van de avond was….kapot gaan van het zweten.

Naja het was “live” dus er waren instrumenten en een live zanger. De live zanger was dan ook het hoogtepunt want de rest van de show werd van een bandje gespeeld. Niet a la Martin Garrix (goed) .
Veel vuur, confetti, etc maar voelde beetje gemaakt allemaal.

Toen Pearl Jam! Yes! Vond ze leuker dan Metallica ! Waarom? Veel meer interactie, veel persoonlijker, af en toe een geweldige cover….gewoon een show gemaakt voor Pinkpop dat zag je! Metallica was goed maar voelde als een robot die de reguliere show ging starten van twee weken geleden. Pearl Jam maakte een show op maat gemaakt van Pinkpop. Oké dat Vedder aangeschoten was was wel jammer maar misschien zorgde dat juist voor de echte festival sfeer want hij zong gewoon prima.

Dan over het stoppen… dit was in 2018 ook het geval. En naar mijn mening kunnen we Pearl Jam niet de schuld geven. Naar mijn idee heeft Pinkpop ze weer te lang geprogrammeerd. Toen het tijdschema kwam begreep ik meteen niet waarom 2.5 uur.

Spoiler: Imagine Dragons zelfde probleem. Die spelen vaak ook maar 1.5 uur en staat nu ook 2 uur. Dus ben benieuwd. Bespaart Pinkpop toch wel weer wat geld dat halfuurtje…

Dan over de organisatie. Er waren meer waterplekken en dit was goed opgelost. Maar nogmaals ik ben niet blij met de nieuwe indeling. Op het veld is het constant propvol en naar mijn gevoel voelt het echt veel en veel drukker dan andere jaren. Hierdoor vergaat me soms echt de sfeer. In 2019 een dag naar Pukkelpop geweest was ook volledig uitverkocht. Je hebt daar toch veel meer bewegings ruimte en minder lange wachtrijen. Vind dat dit jaar echt een aandachtspunt voor Pinkpop.

Veel must sees voor dag 3!! Het weer is wat koeler…er zijn wat minder mensen! Dus ik heb er veel zin in!
Vind het ook eerder de fout van Pinkpop om ze 2,5 uur tebprogrammere ipv 2 uur. Laat ze dan iets later beginnen om tegen 12u af te sluiten. Ik ging om 11u30 nog een drankje halen om zo het laatste half uur in te gaan. Om dan terug te komen als ze de laatste nummer aan het spelen zijn. Zonde. Maar was wel een leuk optreden vond ik alleen de afsluiter was in mineur.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Pearl jam vond ik net heel sterk en strak. Vedder was helemaal niet dronken, het is niet omdat hij zoals altijd van z'n fles nipt dat hij dronken is en contact met t publiek zoeken doet hij altijd. Wat een heerlijke pink Floyd cover. Topafsluiter.
Dat half uur meer is volgens mij fout van pinkpop zelf, andere shows staan ze ook 2u geprogrammeerd. Ik ga er op werchter zeker weer van genieten.

Selah Sue vond k ook heel sterk en perfect bij de brandende zon.

Royal blood fantastisch.

De schermen idd ongelofelijk dat op zo n festival schermen een paar seconden achterlopen. Ga je op werchter nooit meemaken zoiets.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Vind het ook eerder de fout van Pinkpop om ze 2,5 uur tebprogrammere ipv 2 uur. Laat ze dan iets later beginnen om tegen 12u af te sluiten. Ik ging om 11u30 nog een drankje halen om zo het laatste half uur in te gaan. Om dan terug te komen als ze de laatste nummer aan het spelen zijn. Zonde. Maar was wel een leuk optreden vond ik alleen de afsluiter was in mineur.
Precies….En ik klink als een zeurpiet maar als je ondertussen wat andere festivals gewend bent dan ja….

Rock Werchter…je betaalt iets meer en krijgt vier dagen. En… tegelijk met headliner iets anders geprogrammeerd EN snachts door. Ik bedoel maar.

Als je dik meer dan 220 euro betaalt voor drie dagen verwacht ik ook tot 00:00 muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Pearl Jam op Rock Werchter in 2014.
In iets meer dan 2 uur tijd werkt Eddie 2 flessen wijn weg hoor, dus dat hij gisteren dronken was is niet zo gek hoor.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Gisteren ook een dagje Landgraaf gedaan. Na voorbereid te zijn door alle berichten over te weinig waterpunten en een organisatie die aanvankelijk onnodig moeilijk doet over het meenemen van eigen water naar het terrein vond ik het nog te doen. De organisatie had duidelijk nog wat meer maatregelen genomen. Tijdens optredens werden er bekertjes water uitgedeeld door de security of natte sponzen het publiek ingegooid. Niettemin kan ik me niet herinneren eerder op een festival zo lang op het toilet in een rij te hebben gestaan, enkel om een flesje water te vullen. Een briesje af en toe hielp ook nog wel; al met al was de warmte doenlijk.

Ik vraag me af of ik die twee grote stages tegenover elkaar perse een goed idee vind. Ik vind het eigenlijk wel fijn, zoals ook op een BKS of Lowands het geval is, dat ieder podium ook echt een eigen plek heeft, en dat je na afloop van een optreden even de ruimte hebt om de overgang naar het volgende optreden te maken. Alles loopt nu wel erg kort in elkaar over en iedere uitloop (bij Selah Sue dan ook nog...) gooit de rest van de dag het programma in de war, en haalt weer wat van de spontaniteit uit de optredens (voor zover die niet al wordt ingeperkt door videobeelden en omdat een deel van de muziek op band staat). Het tussenveld is nu aan het begin en eind van ieder optreden inderdaad een behoorlijk mierennest.

De muziek dan. Crowded House blijft een fijne live-band. Mooi moment was Message tot my Girl dat Neil Finn grotendeels solo bracht, omdat Nick Seymour een wafel aan het eten was... De energie van Kennyhoopla was leuk, Deftones waren sterk als altijd, en de paar nummers van Kaleo die ik hoorde klonken niet veel beter dan het optreden van een paar jaar geleden op BKS. Begrijp echt niet wat die op een groot festival op het hoofdpodium te zoeken hebben. En nadat alle rockclichés weer langskwamen bij Royal Blood (een half uur best leuk, maar het wordt wel veel hetzelfde) en Maneskin tijd voor Pearl Jam.

Pearl Jam blijft een sterke band, en de stem van Eddie Vedder is niet kapot te krijgen, en het begin met Even Flow was sterk. Eddie leek echter vooral naar Nederland gekomen te zijn om wat oude herinneringen op te halen. Hij had wat vrienden backstage gesproken, bedankte de locale hulp uit Limburg, maakte een rondje langs de verschillende badstranden, en nam de tijd om met wat oude foto's herinneringen op te halen. Weer dat verhaal over de sprong (nu mocht de cameraman zelfs nog even het podium op komen). Het was allemaal heel oprecht, maar de praatjes haalden de vaart uit het optreden. Waar we vorige week nog klaagden over het gezwets van Julian Cassablancas die bij the Strokes deed Vedder deed dit gisteren nog eens dik over. Gaan de set werden de nummers steeds langer uitgerekt. En dan nog die lange Comfortably Numb-cover in de toegift (waar Rockin in the Free World eigenlijk een PJ-anthem geworden is klinkt dit vooral als PJ die Pink Floyd speelt). Had liever meer eigen werk gehoord. Alive is natuurlijk een prima afsluiter, maar hoorde best wat gemopper dat ze er na 2 uur (i.p.v. de geprogrammeerde 2,5 uur) mee op hielen. Goed optreden, zeker niet het beste dat ik van ze gezien heb.

En verder:
- Het Jan Smeets-momentje vond ik eigenlijk vooral ongemakkelijk.
- Het eten op Pinkpop is nog net zo als 20 jaar geleden. Vegetarische keuze is echt onder de maat.
- Pinkpop zal niet snel 'mijn' festival worden, maar het was leuk om er weer een keer te zijn.

Iedereen die er vandaag bij is veel plezier. Geniet van Interpol!!
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Toch jammer dat bij Pinkpop echt weer (bijna) al het commentaar over randzaken gaat. De nieuwe indeling, water, drukte, tijdschema's. Maar over de muziek hoor je te weinig, maar dat is dan ook nog altijd het probleem van dit festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Mijn uitgebreide verslag komt nog, maar wil toch één ding kwijt: wat was Saint Phnx slecht!! Jeetje, wat een armoe. We stonden toevallig bij stage 4 onder het doek om te schuilen tegen de zon. Alle clichés kwamen voorbij, ik kon zo de bingokaart trekken: sitdown, ieder nummer handjes klappen, links rechts zwaaien, etc. Ze hadden een enorme kijk-mij-stoer-zijn-attitude met zonnebrillen, leren jasjes en stoere blik. Alsof ze de headliner waren. Terwijl ze voor een paar honderd man stonden. Zo, dat is eruit…
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Wat mij opvalt is dat de schermen altijd achterna komen. Er wordt iets gezongen en met een halve seconde ofzo vertraging zie je dat dan pas. Is het technisch niet mogelijk om dat beter af te stellen?
Is dat niet omdat de schermen vooral bedoeld zijn voor de mensen die helemaal achteraan staan, waar het geluid net wat later aankomt?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Toch jammer dat bij Pinkpop echt weer (bijna) al het commentaar over randzaken gaat. De nieuwe indeling, water, drukte, tijdschema's. Maar over de muziek hoor je te weinig, maar dat is dan ook nog altijd het probleem van dit festival.
Maar een hoop muziek wat ik op de livestream zie en hoor is vlees noch vis. Dus daar is niet zoveel over te zeggen.
Navarone, Danny Vera, Floor Jansen solo, Son Mieux. Allemaal niet slecht, maar ook niet spannend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken