Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.004
3.689
Even iets heel anders: ik heb 2 zondagtickets maar we kunnen (helaas) niet gaan. Enkel de zaterdag zou nog kunnen voor ons...

Dus: kan/wil iemand 2 zaterdagtickets ruilen voor 2 zondagtickets? Hit me up (;
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.148
1.589
Nieuw plan op de website..

Bekijk bijlage 1483

Weet er iemand of we met de wagen vanuit Herent relatief vlot naar de ADL-parking kunnen rijden? Zoals ik het nu zie via het nieuwe plan zouden we langs de nieuwe Busstop moeten rijden en dan verder via dat kleine wegje langs de achterkant van de Hive en A1 tot aan de parking voor de Hive adl. Of zie ik het net iets te simpel in nu?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Weet er iemand of we met de wagen vanuit Herent relatief vlot naar de ADL-parking kunnen rijden? Zoals ik het nu zie via het nieuwe plan zouden we langs de nieuwe Busstop moeten rijden en dan verder via dat kleine wegje langs de achterkant van de Hive en A1 tot aan de parking voor de Hive adl. Of zie ik het net iets te simpel in nu?
Je kan nog steeds op de Haachtsesteenweg de splitsing links nemen, en zo achterdoor langs A8 en dergelijke naar ADL raken… ze hebben dat stukje er niet opgezet om mensen niet het idee te geven langs daar te rijden.. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: parelconfituur

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Logistieke kosten zijn de laatste maanden wel absurd gestegen. Misschien dat die losse show daardoor toch niet goed uitkwam?
Klopt, meeste bands huren in Europa materiaal voor hun shows, en dat is waanzinnig duur geworden.
Er zijn al aantal artiesten geweest die dat extra bovenop hun fee hebben gevraagd om kosten beter te kunnen dekken. Daar is ook op ingegaan, wegens te groot risico op annulatie.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Net terugkomend van Mitski. Hoe ze niet op Rock Werchter is geraakt, wat een gemiste kans. Begrijp compleet waarom Pitchfork haar deze zomer tot headliner promoveerde. Bij zonsondergang in de Barn had ik haar wel gegund. Wat een performance. Maar vooral het bijzonder jonge publiek, dat de show in minuten uitverkocht en nadien een upgrade kreeg, dat ieder nummer woord voor woord meebrulde.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.287
6.478
Net terugkomend van Mitski. Hoe ze niet op Rock Werchter is geraakt, wat een gemiste kans. Begrijp compleet waarom Pitchfork haar deze zomer tot headliner promoveerde. Bij zonsondergang in de Barn had ik haar wel gegund. Wat een performance. Maar vooral het bijzonder jonge publiek, dat de show in minuten uitverkocht en nadien een upgrade kreeg, dat ieder nummer woord voor woord meebrulde.
Echt zonde ja. Was een fijne act geweest voor een goed uur in The Barn, maar helaas. 'Gelukkig' staat op encore weg gestopt
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Net terugkomend van Mitski. Hoe ze niet op Rock Werchter is geraakt, wat een gemiste kans. Begrijp compleet waarom Pitchfork haar deze zomer tot headliner promoveerde. Bij zonsondergang in de Barn had ik haar wel gegund. Wat een performance. Maar vooral het bijzonder jonge publiek, dat de show in minuten uitverkocht en nadien een upgrade kreeg, dat ieder nummer woord voor woord meebrulde.
Kan gezien haar tourschema er niet staan.
30 ste Berlijn, 1ste Roskilde, 2de Stockholm. 4 dagen na elkaar optreden gebeurd ook praktisch nooit. Dus al zeker geen bewuste misser lijkt me.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Kan gezien haar tourschema er niet staan.
30 ste Berlijn, 1ste Roskilde, 2de Stockholm. 4 dagen na elkaar optreden gebeurd ook praktisch nooit. Dus al zeker geen bewuste misser lijkt me.
Indien je hard genoeg door duwt, dan kan Werchter van alles krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Kan gezien haar tourschema er niet staan.
30 ste Berlijn, 1ste Roskilde, 2de Stockholm. 4 dagen na elkaar optreden gebeurd ook praktisch nooit. Dus al zeker geen bewuste misser lijkt me.
Je moet denken: waarom staat ze wel op die festivals en niet op RW? Want als Roskilde ze kan boeken, kan RW dat ook. Dat er achteraf (wanneer alles volgeboekt is) er geen gat meer is, dat lijkt me logisch.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Je moet denken: waarom staat ze wel op die festivals en niet op RW? Want als Roskilde ze kan boeken, kan RW dat ook. Dat er achteraf (wanneer alles volgeboekt is) er geen gat meer is, dat lijkt me logisch.
Ik ben haar agent niet, dus kan daar geen antwoord op geven. Ik denk vooral dat er te gemakkelijk van uit gegaan wordt dat Werchter zo een driving force is. In mijn ogen is dat enkel nog Glastonbury.
Een tour wordt toch grotendeels in 1 keer uitgetekend? Tis geen windowshoppen 'ah daar is nog een dag en een festival laat ons dat er dan nog even bij nemen'.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Je moet denken: waarom staat ze wel op die festivals en niet op RW? Want als Roskilde ze kan boeken, kan RW dat ook. Dat er achteraf (wanneer alles volgeboekt is) er geen gat meer is, dat lijkt me logisch.
Voor de mensen achter RW is dat niet echt een issue. Ze zaten heel lang met dat vrouwen plan in hun hoofd, dus die stond al lang vast voor de Encore.
Ze staat op 1 van hun events, en dat is tenslotte het belangrijkste. Hoe hard er ook gebaald wordt omwille van The Smile bij ons bvb.
Dan is voor hen iets als Wet Leg of Little Simz een pak zuurder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Voor de mensen achter RW is dat niet echt een issue. Ze zaten heel lang met dat vrouwen plan in hun hoofd, dus die stond al lang vast voor de Encore.
Ze staat op 1 van hun events, en dat is tenslotte het belangrijkste. Hoe hard er ook gebaald wordt omwille van The Smile bij ons bvb.
Dan is voor hen iets als Wet Leg of Little Simz een pak zuurder.
Ja maar daar heb je als bezoeker niks aan toch? Als je een ticket hebt voor RW dan hoop je dat ze daar staan. Of ze nu op Encore of Pukkelpop of Lollapalooza Singapore staan, dat maakt niet zoveel uit want je hebt daar geen ticket voor. Boeit de bezoeker het dat ze toevallig op een ander (!) festivals spelen op de zelfde locatie.

Hoop trouwens op een behoorlijke datum in België voor The Smile, waar ze tot hun recht komen. NL heeft zowel Paradiso als DTRH, waar ze allebei beter tot hun recht komen. En na dit jaar zal het wel over en uit zijn met je kans om deze band ooit nog te zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Ja maar daar heb je als bezoeker niks aan toch? Als je een ticket hebt voor RW dan hoop je dat ze daar staan. Of ze nu op Encore of Pukkelpop of Lollapalooza Singapore staan, dat maakt niet zoveel uit want je hebt daar geen ticket voor. Boeit de bezoeker het dat ze toevallig op een ander (!) festivals spelen op de zelfde locatie.

Hoop trouwens op een behoorlijke datum in België voor The Smile, waar ze tot hun recht komen. NL heeft zowel Paradiso als DTRH, waar ze allebei beter tot hun recht komen. En na dit jaar zal het wel over en uit zijn met je kans om deze band ooit nog te zien...
Daarom dat ik ook zeg, uit oogpunt organisatie...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Heel korte setlist wel. 16 nummertjes lijkt me geen volledige headlineset? Mooi dat dat vervelende Dani California gesneuveld is. Nu nog die nummers van dat nieuwe album (These Are The Ways op kop, wat een draak is dat zeg).

By The Way lijkt me wel een gave set closer.
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.460
2.943
Heel korte setlist wel. 16 nummertjes lijkt me geen volledige headlineset? Mooi dat dat vervelende Dani Californication gesneuveld is. Nu nog die nummers van dat nieuwe album (These Are The Ways op kop, wat een draak is dat zeg).

By The Way lijkt me wel een gave set closer.
Dani California of Californication?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken