The Rolling Stones

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
In tegenstelling tot de meesten op dit forum vind ik de prijzen nog meevallen in vergelijking met de VS. Daar scoor je echt niet de voorste pit een kaartje voor nog geen €350,00.

Vergeet niet dat het publiek 60+ is en over algemeen het meeste geld hebben om te besteden. De jongeren die er ook zijn worden meestal “gesponsord “ onder het mom dat je de Stones minimaal één keer in je leven gezien moet hebben.

Mijn verwachting is dat het vol raakt maar niet binnen een uur uitverkocht.

Ze bestaan dan wel 60 maar er zijn maar nog twee van over die spelen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
In tegenstelling tot de meesten op dit forum vind ik de prijzen nog meevallen in vergelijking met de VS. Daar scoor je echt niet de voorste pit een kaartje voor nog geen €350,00.

Vergeet niet dat het publiek 60+ is en over algemeen het meeste geld hebben om te besteden. De jongeren die er ook zijn worden meestal “gesponsord “ onder het mom dat je de Stones minimaal één keer in je leven gezien moet hebben.

Mijn verwachting is dat het vol raakt maar niet binnen een uur uitverkocht.

Ze bestaan dan wel 60 maar er zijn maar nog twee van over die spelen.

Weet ik zo net nog niet. Natuurlijk wordt er al 20 jaar gezegd dat dit wel eens de laatste kant kan zijn, maar met de dood van Watts zal het gevoel van urgentie bij heel veel fans toch nog wat groter zijn.

Blijf het wel echt bizar vinden hoe lang ze al optreden, en dat ze uit zo'n enorm andere tijd komen.
Ik heb oude boeken geleden van Stephen King uit de jaren 80 waarin Rolling Stones nummers genoemd worden die toen al klasiekers waren.
Mijn vader, die vroeger de Stones luisterde, was 60 jaar geleden 4 jaar oud. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
In tegenstelling tot de meesten op dit forum vind ik de prijzen nog meevallen in vergelijking met de VS. Daar scoor je echt niet de voorste pit een kaartje voor nog geen €350,00.

Vergeet niet dat het publiek 60+ is en over algemeen het meeste geld hebben om te besteden. De jongeren die er ook zijn worden meestal “gesponsord “ onder het mom dat je de Stones minimaal één keer in je leven gezien moet hebben.

Mijn verwachting is dat het vol raakt maar niet binnen een uur uitverkocht.

Ze bestaan dan wel 60 maar er zijn maar nog twee van over die spelen.
VS is echter wel een slechte vergelijking omdat alles daar gewoon anders lijkt te zijn op het gebied van concerten. Flexibele prijzen bijvoorbeeld om maar iets te noemen.
Heb zelf precies die tweede gedachte dat ik ze ooit gezien wil hebben, maar de prijs is toch wel een obstakel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
VS is echter wel een slechte vergelijking omdat alles daar gewoon anders lijkt te zijn op het gebied van concerten. Flexibele prijzen bijvoorbeeld om maar iets te noemen.
Heb zelf precies die tweede gedachte dat ik ze ooit gezien wil hebben, maar de prijs is toch wel een obstakel.
Ik heb ze al 2 keer gezien. De laatste keer toch al dik 20 jaar geleden ook in de Arena en een aantal jaar daarvoor op het Malieveld. Ik twijfel of ik het nu moet doen ook omdat ik verwacht dat Paul McCartney nog met data komt voor Europa dit jaar. En die zal ook niet goedkoop zijn….
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Ik heb ze al 2 keer gezien. De laatste keer toch al dik 20 jaar geleden ook in de Arena en een aantal jaar daarvoor op het Malieveld. Ik twijfel of ik het nu moet doen ook omdat ik verwacht dat Paul McCartney nog met data komt voor Europa dit jaar. En die zal ook niet goedkoop zijn….
Ik doe een gokje dat er sowieso nog wel wat grote concerten voor de zomer en het najaar komen. Staat iets teveel gaten open in Ticketmaster, waarvan ik vermoed dat het concerten met VIP-pakketten, etc. zijn.
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Ik doe een gokje dat er sowieso nog wel wat grote concerten voor de zomer en het najaar komen. Staat iets teveel gaten open in Ticketmaster, waarvan ik vermoed dat het concerten met VIP-pakketten, etc. zijn.
Kun je dat eens toelichten, iets te veel gaten open bij Ticketmaster. Te veel ruimte over in de concertagenda?
Wat zou je dan nog verwachten?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Ik heb ze al 2 keer gezien. De laatste keer toch al dik 20 jaar geleden ook in de Arena en een aantal jaar daarvoor op het Malieveld. Ik twijfel of ik het nu moet doen ook omdat ik verwacht dat Paul McCartney nog met data komt voor Europa dit jaar. En die zal ook niet goedkoop zijn….
Ik verwacht en hoop het ook…
Stones 2x gezien en dat is ok voor mij…
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Net op de belgische radio een kort item over het concert van de Stones in Brussel en dat er heel veel geklaagd is over de absurd hoge prijzen. Hierop schijnt de promotor te hebben laten weten dat het dit was of anders geen concert in Belgie………..
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Net op de belgische radio een kort item over het concert van de Stones in Brussel en dat er heel veel geklaagd is over de absurd hoge prijzen. Hierop schijnt de promotor te hebben laten weten dat het dit was of anders geen concert in Belgie………..
Klopt, en Live Nation heeft het bij ons laten passeren. Die acts vragen als gage 90 a 95% per verkocht ticket. Met een gegarandeerd minimum. Zeer scherpe eisen waar enkel zulke Bands zich aan wagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.582
Klopt, en Live Nation heeft het bij ons laten passeren. Die acts vragen als gage 90 a 95% per verkocht ticket. Met een gegarandeerd minimum. Zeer scherpe eisen waar enkel zulke Bands zich aan wagen.

Erg triest dit. En ik vrees dat dit alleen zal gestopt worden wanneer het publiek dit niet meer pikt...

Geld moet rolling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
De afscheidstour van Tina Turner was 105 euro, 10 jaar gelede, en ik dacht dat het toen niet meer zotter ging worden.
Paar jaar nadien 150 betaald voor de Stones op Classi.

Deze 2 zijn tot nu mijn duurste eendagsconcerten/festivals…
150 vind ik nog altijd een morele limiet en eigenlijk te veel…
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Kun je dat eens toelichten, iets te veel gaten open bij Ticketmaster. Te veel ruimte over in de concertagenda?
Wat zou je dan nog verwachten?
Qua namen weet ik het niet natuurlijk. Gaten als in gaten in de TM-linkjes. Ieder evenement heeft een nummer en dat volgt elkaar vaak op, maar rond bepaalde cijfers worden er opeens iets te veel overgeslagen voordat er weer een ander evenement geladen wordt, dus vandaar. En als je het nog niet snapt, stuur je maar een PM :)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.161
1.602
Organisator wist ook te vertellen dat die golden circle en diamond pitt prijzen eigenlijk niet bedoeld zijn voor de "gewone" fans, maar voor bedrijven die de tickets opkopen als relatiegeschenken en als onderdeel van een vip arrangement.

Dat gaat daar sfeervol worden in die front jongens! Wanneer spelen ze All you need is love?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
De afscheidstour van Tina Turner was 105 euro, 10 jaar gelede, en ik dacht dat het toen niet meer zotter ging worden.
Paar jaar nadien 150 betaald voor de Stones op Classi.

Deze 2 zijn tot nu mijn duurste eendagsconcerten/festivals…
150 vind ik nog altijd een morele limiet en eigenlijk te veel…
Die 150 euro was voor de Golden Circle toen op TW Classic. Gewoon ticket was 89 euro.

Maar die huidige prijzen... tja.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/14/stones-duur-ticket/ Er is dus voor Brussel nog een categorie van 99 euro bijgekomen blijkbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Raoul