Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Ze gaan de richting van Down the Rabbit Hole op. Minder, maar grotere ( en dus meer mainstream) acts en meer randprogrammering. Ze zijn daarmee minder onderscheidend wat voor mij persoonlijk niet goed uitpakt. Die nieuwe festivaldirecteur zal er zeker ook voor iets tussen zitten. Hij riep al eerder dat hij een voorstander zou zijn van minder acts. Of daar een financieel of inhoudelijk argument aan ten grondslag ligt is de vraag die wel niet beantwoord zal worden.
Financieel
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Maar daar mogen ze gewoon want meer transparantie in tonen. Het zal denk ik ook wat meer sympathie opleveren lijkt me.
Vind ik ook. Maar dat zal niet het hele verhaal zijn gezien de grote namen die er nu staan. Het budget is nog steeds flink dus er was geld genoeg. Men heeft zich meer gericht op wat goed verkoopt i.p.v. wat spannend is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.822
Vind ik ook. Maar dat zal niet het hele verhaal zijn gezien de grote namen die er nu staan. Het budget is nog steeds flink dus er was geld genoeg. Men heeft zich meer gericht op wat goed verkoopt i.p.v. wat spannend is.
Vast, en wat verkoopt er nu goed op dit moment? Het verbaast me enigszins dat Pinkpop zo makkelijk verkoopt. Maar doen andere venues dat ook? Ik heb zelf ook zo nu en dan mijn twijfels gehad om ergens een kaart voor te kopen (wat ik uiteindelijk toch wel doe).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Op de instagram posts staat onderin "More to come"
Dat is het punt van een aantal hier. Bij de vorige edities werd vooraf gecommuniceerd dat er ongeveer 100 acts zouden komen, en dan wist je als je je kaartje bij de eerste 50 (of voor 2017 bij de eerste 2...) namen hoeveel er nog bij zou komen.

Dit keer gaat het van "het totale programma is bekend" naar "more to come" en giswerk over wat de verschillende podia zouden kunnen zijn. Natuurlijk leuk om af en toe wat verrassingen te hebben, maar kaartkopers (zeker voor zo'n vrijdag) moeten wel weten waar ze aan toe zijn.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Ik overweeg ook wel een kaartje voor zaterdag maar wacht toch nog even af voor extra toevoegingen. Uiteindelijk kom ik niet op meer dan 3 acts waarvoor ik aparte concerttickets zou kopen (The Strokes, Beach House, Big Thief) + leuke aanvulling.
De vrijdag vind ik nog verrassend sterk in tegenstelling tot de meesten hier. Bovenaan is het wat mager maar Jamie XX, Jessie Ware, Genesis Owusu en Faye Webster missen zou toch pijn doen.
De zondag vind ik dan weer helemaal niets. Nick Cave heb ik nog steeds niet 100% mee geklikt maar wil ik graag nog eens zien, en de rest van het programma is gewoon nogal... weinig spannend en veilig geboekt naar mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
VRIJDAG:
Alt-J, Sigrid, Diiv
IceAge, Faye Webster

ZATERDAG:
The Strokes, Beach House, Fontaines DC, Big Thief, dEUS, Porridge Radio
Boy Pablo, Metronomy, Beach Bunny, Gustaf

ZONDAG:
King Gizzard
Nick Cave, Soulwax, Wolf Alice, Black Midi, Automatic


Ik zeg het nog maar eens: Together Pangea, Yard Act, Geese, Caroline Polachek, Iguana Death Cult en dirk er nog bij aub! Liefst verspreid op vrijdag en zondag. Als dit soort namen op het podium The Secret zouden staan zou dat mooi zijn, maar dan wil ik dit wel op voorhand weten!

*** Altin Gun, Genesis Owusu, Spelling, Kikagaku Moyo en Yin Yin gaan er denk ik nog wel bij komen. Die klik begint stilaan te komen ***
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Op een kritisch reactie op Twitter over het kleine aantal muzieknamen en het relatief grote aanbod aan randprogramma heeft BKS gisteren dit op Twitter geantwoord:

"Er komt nog meer (muziek)programma bij Marco! Later meer nieuws daarover."

Ze maken het zichzelf onnodig moeilijk door onduidelijk te blijven over de omvang van het muziekprogramma. Maar goed, dit is weer iets...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Op een kritisch reactie op Twitter over het kleine aantal muzieknamen en het relatief grote aanbod aan randprogramma heeft BKS gisteren dit op Twitter geantwoord:

"Er komt nog meer (muziek)programma bij Marco! Later meer nieuws daarover."

Ze maken het zichzelf onnodig moeilijk door onduidelijk te blijven over de omvang van het muziekprogramma. Maar goed, dit is weer iets...

Ja dat schiet lekker op.
Nouja in ieder geval 1 februari een zaterdagticket proberen binnen te hengelen en dan hopen dat er nog een hoop bij komt
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Wat doet Sef eigenlijk op het affiche
Op een kritisch reactie op Twitter over het kleine aantal muzieknamen en het relatief grote aanbod aan randprogramma heeft BKS gisteren dit op Twitter geantwoord:

"Er komt nog meer (muziek)programma bij Marco! Later meer nieuws daarover."

Ze maken het zichzelf onnodig moeilijk door onduidelijk te blijven over de omvang van het muziekprogramma. Maar goed, dit is weer iets...
Prima als je zaken anders aanpakt maar communicatie is dan zeer belangrijk. Daar laten ze wel steken vallen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Jullie laten zich ook graag verrassen jongens.

"Ja ik hou van verrast worden maar laat exact weten hoeveel en welke verrassingen jullie gaan delen!!!!"
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nou ja.... meerdere malen laten weten dat je je volledige programma dropt en dan niet je volledige programma droppen is ook niet heel handig natuurlijk. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Nou ja.... meerdere malen laten weten dat je je volledige programma dropt en dan niet je volledige programma droppen is ook niet heel handig natuurlijk. :p
Ja maar een verrassing houdt toch ook in dat je hem niet aankondigt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Helemaal eens, maar zoals het nu staat lijkt het imo alsof ze naast de verrassingen nog ''gewoon'' namen gaan droppen voor het programma.
Was dan misschien handiger geweest om bij de eerste drop te laten weten dat dit alle namen zijn die ze bekend maken, en dat er tijdens het festival zelf nog verrassingen zullen spelen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Helemaal eens, maar zoals het nu staat lijkt het imo alsof ze naast de verrassingen nog ''gewoon'' namen gaan droppen voor het programma.
Was dan misschien handiger geweest om bij de eerste drop te laten weten dat dit alle namen zijn die ze bekend maken, en dat er tijdens het festival zelf nog verrassingen zullen spelen.
Rock Werchter doet een aardige poging om de ongelukkige communicatie te overtreffen.
"Kleine dienstmededeling"... een van de hoofdacts komt niet.

En ik ben benieuwd of er in het RW-forum nu ook zo'n mooie discussie gaat komen tussen voor- en tegenstanders van Carly Rae!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken