Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
The Weeknd zou op zich wel kunnen, toch? Die tourt wel dacht ik.

Denk eerlijk gezegd niet dat Stone Roses of The Verve, hoe tof ook, headliner zouden zijn. Van Pulp betwijfel ik dat ook.

Die hiphopnamen zou ik stuk voor stuk enorm toejuichen, maar ik verwacht ze inderdaad niet. Outkast was een paar jaar geleden nog op tournee en stonden toen op Pukkelpop. Toen zei EvE daarover: een leuke hitjesmachine, maar veel te duur. Dus die lijken me ook niet logisch.

Arctic Monkeys - Stromae - The Weeknd (liever dan Chemical Brothers) zou ik top line up aan de bovenkant vinden.

Maar uiteindelijk is het programma daaronder wat Lowlands voor mij maakt.
Ik verwacht dat The Weeknd echt te duur gaat zijn voor Lowlands. Maar zeg nooit nooit, zou een hele mooie (nieuwe) headliner zijn
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
The Weeknd zou op zich wel kunnen, toch? Die tourt wel dacht ik.

Denk eerlijk gezegd niet dat Stone Roses of The Verve, hoe tof ook, headliner zouden zijn. Van Pulp betwijfel ik dat ook.

Die hiphopnamen zou ik stuk voor stuk enorm toejuichen, maar ik verwacht ze inderdaad niet. Outkast was een paar jaar geleden nog op tournee en stonden toen op Pukkelpop. Toen zei EvE daarover: een leuke hitjesmachine, maar veel te duur. Dus die lijken me ook niet logisch.

Arctic Monkeys - Stromae - The Weeknd (liever dan Chemical Brothers) zou ik top line up aan de bovenkant vinden.

Maar uiteindelijk is het programma daaronder wat Lowlands voor mij maakt.
Daarom zeg ik.. het is puur een persoonlijke lijst. Ik zie ook wel dat de opties voor Lowlands vrij schaars zijn voor iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Maar goed misschien kan er altijd iets onverwachts komen zoals bijvoorbeeld N.E.R.D. een paar jaar terug (dat viel overigens best tegen, maar hey toch leuk om een keer meegepakt te hebben).

Maar ik zou bijvoorbeeld ook graag eens zien hoe een Slipknot het doet op Lowlands. Niks nieuws voor mij, maar zou het in de diversiteit gewoon is een keer tof vinden dat er een ouderwetse metal headliner staan bijvoorbeeld. En dan mag er een dag later van mij een mierzoete pop act staan hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Daarom zeg ik.. het is puur een persoonlijke lijst. Ik zie ook wel dat de opties voor Lowlands vrij schaars zijn voor iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Maar goed misschien kan er altijd iets onverwachts komen zoals bijvoorbeeld N.E.R.D. een paar jaar terug (dat viel overigens best tegen, maar hey toch leuk om een keer meegepakt te hebben).

Maar ik zou bijvoorbeeld ook graag eens zien hoe een Slipknot het doet op Lowlands. Niks nieuws voor mij, maar zou het in de diversiteit gewoon is een keer tof vinden dat er een ouderwetse metal headliner staan bijvoorbeeld. En dan mag er een dag later van mij een mierzoete pop act staan hoor.
Slipknot in het voorprogramma van Dua Lipa. ?
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Daarom zeg ik.. het is puur een persoonlijke lijst. Ik zie ook wel dat de opties voor Lowlands vrij schaars zijn voor iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Maar goed misschien kan er altijd iets onverwachts komen zoals bijvoorbeeld N.E.R.D. een paar jaar terug (dat viel overigens best tegen, maar hey toch leuk om een keer meegepakt te hebben).

Maar ik zou bijvoorbeeld ook graag eens zien hoe een Slipknot het doet op Lowlands. Niks nieuws voor mij, maar zou het in de diversiteit gewoon is een keer tof vinden dat er een ouderwetse metal headliner staan bijvoorbeeld. En dan mag er een dag later van mij een mierzoete pop act staan hoor.
Persoonlijke lijsten zijn altijd de beste lijsten ;-)

Zo hoop ik nog steeds op een keer Frank Ocean of Sufjan Stevens. Kans is verrekte klein, maar blijf er toch op hopen.

Zouden overigens ook niet meteen de gewenste massale publiekstrekkers zijn, zoals Dua Lipa, The Weeknd en Stromae dat wel zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Persoonlijke lijsten zijn altijd de beste lijsten ;-)

Zo hoop ik nog steeds op een keer Frank Ocean of Sufjan Stevens. Kans is verrekte klein, maar blijf er toch op hopen.

Zouden overigens ook niet meteen de gewenste massale publiekstrekkers zijn, zoals Dua Lipa, The Weeknd en Stromae dat wel zijn.
Oja zo'n Frank Ocean is ook zo'n naam waar ik wel benieuwd naar ben en dus vergat in mijn lijstje. Nu ben ik niet eens groot fan van zijn albums, maar zou het gewoon eens willen zien hoe dit live uitpakt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Een paar jaar geleden was Bon Iver aan het touren, (ook) in augustus, zo stonden ze op verschillende Scandinavische festivals (Oya, Way Out West, Flow), maar niet op Lowlands en Pukkelpop. Was ook eens een leuke, mooie headliner geweest.

Maar als we met wishlists bezig zijn, doe mij dan maar Childish Gambino, Tom Waits en Blur als headliners.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Tom Waits ?. Dat is mijn meest prominente naam die ik nog wil zien. Helaas nooit eerder van gekomen.

Maar daar hebben we al zo lang niets meer van gehoord, betwijfel of dat nog gaat gebeuren.

En dan zie ik hem nog eerder in Carre dan op een festival verschijnen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Niks mis met The XX. Moby zou ook tof zijn inderdaad, maar waarschijnlijk ook te "oud" voor Lowlands.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik ben straks wel mega teleurgesteld als we Liam Gallagher, Stormzy en the chemical Brothers als headliner trio krijgen….
Komt wel goed, niet? Stormzy lijkt zijn tour te hebben verschoven naar juni/juli (staat ook op oa NOS Alive en Mad Cool). Die andere twee lijken me in tijden waarin we een groot aanbod hebben, niet meer de eerste keuze.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Komt wel goed, niet? Stormzy lijkt zijn tour te hebben verschoven naar juni/juli (staat ook op oa NOS Alive en Mad Cool). Die andere twee lijken me in tijden waarin we een groot aanbod hebben, niet meer de eerste keuze.
Stormzy staat gewoon achter Chemical Brothers op dat gebied. Ik denk nog steeds niet dat er in NL animo is voor Stormzy als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Stormzy staat gewoon achter Chemical Brothers op dat gebied. Ik denk nog steeds niet dat er in NL animo is voor Stormzy als headliner.
Geen idee, ik denk wel dat het voor Lowlands, dat toch zeker uitverkoopt, wel een goede zet is om eens zo'n headliner neer te zetten. Met zijn huidige show kan hij veel zieltjes winnen (die misschien niet helemaal voor hem kwamen maar nieuwsgierig zijn). Zou ik heel graag eens willen zien, veel liever dan alweer zo'n ongeïnspireerde Chemical Brothers die al touren met dezelfde show sinds ik naar festivals ga...

Maar goed, mijn punt was eigenlijk dat hij niet meer rond Lowlands lijkt te touren, aangezien hij zijn Reading en Leeds shows vorig jaar heeft gehad.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik zou Stormzy als headliner zeker kunnen pruimen. Juist op LL wel. En ook liever dan Chemical Brothers hoor. Er is toch genoeg anders te kiezen tijdens het headlineroptreden. Maar dan denk ik wel dat er voor de kaartverkoop twee behoorlijke namen naast moeten.

Op Pinkpop of zelfs DTRH zou ik Stormzy als headliner een onverstandige keuze vinden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
The Weeknd op Lowlands? Hij had drie keer de Ziggo Dome uitverkocht voor 2021 maar Corona zorgde voor problemen. Nu heeft hij zijn hele tour geannuleerd en komt hij met een grote stadion tour. Hij gaf zelf aan “venues te willen upgraden”. Nou als drie keer de Ziggo Dome te klein voor je is dan wordt het een arena of een Malieveld lijkt me? Het zou een mega gave boeking zijn voor Lowlands maar ik denk dat ze het echt niet kunnen betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
The Weeknd op Lowlands? Hij had drie keer de Ziggo Dome uitverkocht voor 2021 maar Corona zorgde voor problemen. Nu heeft hij zijn hele tour geannuleerd en komt hij met een grote stadion tour. Hij gaf zelf aan “venues te willen upgraden”. Nou als drie keer de Ziggo Dome te klein voor je is dan wordt het een arena of een Malieveld lijkt me? Het zou een mega gave boeking zijn voor Lowlands maar ik denk dat ze het echt niet kunnen betalen.
Ik neig ernaar dat The Weekend in het Gelredome staat als de act die daar nog aangekondigd voor moest worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Gebruikers die dit onderwerp bekijken