Top 2000

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
PJ wrote:
Mark Knopfler Local Hero stond er nog nooit in.
Nu wel, zou het te maken kunnen hebben met het feit dat dit nummer van hem al in beeld kwam toen je zijn naam intikte wat voorheen nooit gebeurde.
De lijst wordt verder niet gestuurd hoor ?

Titels die in beeld komen staan in de stemlijst, geloof ik.

Klopt. Kendrick Lamar kwam ook in beeld te staan. Maar hebben beide nog nooit in de lijst gestaan. Ooit een uitleg van geweest dat een nummer in de keuzelijst staat als deze ooit in de lijst heeft gestaan of als er in de voorgaande jaren veel op is gestemd en ze het niet hebben gehaald. Blijkbaar was dat met Going Home en KL het geval. Of het is idd heel erg doorgestoken kaart.

Hopen dat The National het dus net niet heeft gehaald en ze daarom volgend jaar in de keuzelijst staan,,
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.554
Hoe knap is het eigenlijk dat Hall & Oates er niet in staan? Een nummer als Rich Girl is dus niet te vinden in de Top 2000. Onbegrijpelijk. Een nummer als Circles van Post Malone wel.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Hoe knap is het eigenlijk dat Hall & Oates er niet in staan? Een nummer als Rich Girl is dus niet te vinden in de Top 2000. Onbegrijpelijk. Een nummer als Circles van Post Malone wel.

Maneater en I Can't Go For That staan er wel in.

Met vijf uitzondering die er eigenlijk in horen die misschien een kansje maken (Maggot Brain, Pictures of You, Everyday People, Fools Gold, Mercy Mercy Me).

Deze vijf hebben de lijst helaas niet gehaald.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.554
wenteldave wrote:
Hoe knap is het eigenlijk dat Hall & Oates er niet in staan? Een nummer als Rich Girl is dus niet te vinden in de Top 2000. Onbegrijpelijk. Een nummer als Circles van Post Malone wel.

Maneater en I Can’t Go For That staan er wel in.


gesp wrote:
Met vijf uitzondering die er eigenlijk in horen die misschien een kansje maken (Maggot Brain, Pictures of You, Everyday People, Fools Gold, Mercy Mercy Me).

Deze vijf hebben de lijst helaas niet gehaald.
Dan heb ik zeker weten niks gezegd, maar alsnog een schande dat Rich Girl er niet in staat ;) Wel blij dat die andere twee erin staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
gesp wrote:

wenteldave wrote:
Hoe knap is het eigenlijk dat Hall & Oates er niet in staan? Een nummer als Rich Girl is dus niet te vinden in de Top 2000. Onbegrijpelijk. Een nummer als Circles van Post Malone wel.


Maneater en I Can’t Go For That staan er wel in.


gesp wrote:
Met vijf uitzondering die er eigenlijk in horen die misschien een kansje maken (Maggot Brain, Pictures of You, Everyday People, Fools Gold, Mercy Mercy Me).


Deze vijf hebben de lijst helaas niet gehaald.

Dan heb ik zeker weten niks gezegd, maar alsnog een schande dat Rich Girl er niet in staat
1f609.svg
Wel blij dat die andere twee erin staan.

Door de jaren heen heb ik me verbaasd dat bepaalde nummers uit de jaren 60/70/80/90 gewoon uit de lijst zijn verdwenen. Stonden ze het ene jaar nog op bv nummer 1200 waren ze het jaar erop uit de lijst.
Heeft volgens heel veel te maken met die keuzelijst zoals ze die samenstellen alsmede ook dat er steeds meer jongeren/tieners stemmen waardoor de lijst gewoon veranderd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
De complete lijst is vanmiddag bekend geworden.
https://www.nporadio2.nl/top2000
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.392
Toch fijn dat de oud en vertrouwde waan van de dag terug is…

Ja dat blijft voor mij sinds de allereerste editie al een probleem. Ik vind dat liedjes minimaal twee jaar oud moeten zijn, en dan leg ik de lat nog laag. Het gebeurt elk jaar dat van die hype liedjes hoog binnenkomen en vervolgens ver weg zakken. Verdien eerst maar eens wat eeuwigheidswaarde voordat erop gestemd mag worden. Miss Montreal binnen op 28 en Hey Jude verdwijnt bijna de top 100 uit, bleh.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
wenteldave wrote:
Toch fijn dat de oud en vertrouwde waan van de dag terug is…

Ja dat blijft voor mij sinds de allereerste editie al een probleem. Ik vind dat liedjes minimaal twee jaar oud moeten zijn, en dan leg ik de lat nog laag. Het gebeurt elk jaar dat van die hype liedjes hoog binnenkomen en vervolgens ver weg zakken. Verdien eerst maar eens wat eeuwigheidswaarde voordat erop gestemd mag worden. Miss Montreal binnen op 28 en Hey Jude verdwijnt bijna de top 100 uit, bleh.

Ondanks dat ik er altijd met veel genoegen naar luister ben ik het helemaal met je eens. Platen moeten naar mijn mening minimaal 1 jaar oud zijn en weg met die stemlijst zoals ze die nu hanteren. Gewoon zelf je stemlijst invullen en max 20 nummers. Eens kijken hoe de top 2000 er dan uit ziet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.275
Voor de top2000 luisteraars: iets voor 20 uur gaat het eindelijk gebeuren. Slayer wordt op een fatsoenlijk tijdstip uitgezonden!
Staat er al een tijdje in, maar de uitzending was steeds ergens in de nacht (het leek bijna wel opzet).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.545
7.180
Voor de top2000 luisteraars: iets voor 20 uur gaat het eindelijk gebeuren. Slayer wordt op een fatsoenlijk tijdstip uitgezonden!
Staat er al een tijdje in, maar de uitzending was steeds ergens in de nacht (het leek bijna wel opzet).

Ik dacht wel eens wat te hebben gelezen dat ze zelf zeiden dat er bij de eerste jaargangen dit werd gedaan. Dat de minder toegankelijke nummers allemaal zo in de lijst werden gezet, dat het 's nachts werd afgespeeld. Lijkt nu niet echt meer te gebeuren volgens mij.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Blijft toch genieten Slayer op radio 2. Mooi tijdstip inderdaad ??
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.554
En dan ook nog eens 23 en een halve minuut aan Echoes. Mijn dag kon niet meer stuk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Vanaf zaterdag kan er weer gestemd worden op de top 2000. Het is inderdaad weer lijstjes tijd met de Festileaks top 100 allertijden, de top 2000 en de snob 2000. Voor die laatste kun je nog stemmen tot 1 december (zie mijn lijstje hieronder). En dan te bedenken dat het topic voor het album van het jaar nog open moet gaan ;)

Welk nummer gaan we als forum er trouwens in proberen te stemmen dit jaar? Ik ben voor The National - Fake Empire.

 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Vanaf zaterdag kan er weer gestemd worden op de top 2000. Het is inderdaad weer lijstjes tijd met de Festileaks top 100 allertijden, de top 2000 en de snob 2000. Voor die laatste kun je nog stemmen tot 1 december (zie mijn lijstje hieronder). En dan te bedenken dat het topic voor het album van het jaar nog open moet gaan ;)

Welk nummer gaan we als forum er trouwens in proberen te stemmen dit jaar? Ik ben voor The National - Fake Empire.


Ik probeer al jaren Porcupine Tree met Arriving Somewhere But Not Here erin te krijgen. Maar goed, één stem maakt niet het verschil :)
Ik zag dat jij daar ook op gestemd hebt bij de snob2000. Die gaat daar niet meer inkomen, heeft paar jaar geleden gewonnen. Het nummer valt dus lekker in limbo.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Vanaf zaterdag kan er weer gestemd worden op de top 2000. Het is inderdaad weer lijstjes tijd met de Festileaks top 100 allertijden, de top 2000 en de snob 2000. Voor die laatste kun je nog stemmen tot 1 december (zie mijn lijstje hieronder). En dan te bedenken dat het topic voor het album van het jaar nog open moet gaan ;)

Welk nummer gaan we als forum er trouwens in proberen te stemmen dit jaar? Ik ben voor The National - Fake Empire.

De top2000. Ik ben vanaf 24 december t/m 9 januari vrij. Heerlijk de hele dag muziek. Met BoRhap op 1. Plus geen vuurwerk. Das ook lekker voor de beesies.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Ik probeer al jaren Porcupine Tree met Arriving Somewhere But Not Here erin te krijgen. Maar goed, één stem maakt niet het verschil :)
Ik zag dat jij daar ook op gestemd hebt bij de snob2000. Die gaat daar niet meer inkomen, heeft paar jaar geleden gewonnen. Het nummer valt dus lekker in limbo.
Ach verrek, ik was inderdaad die regel vergeten. Ik vond het al zo raar dat die niet in de keuzelijst stond.

Arriving Somewhere But Not Here gaat ook zeker in mijn top2000 lijstje
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken