Rock Werchter 2020 – Nieuws en Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2020 – Nieuws en Geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,926 tot 1,950 (van in totaal 6,794)
  • Auteur
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.

Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Ook Anderson Paak staat op Mad Cool! Heerlijk heerlijk.

Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.

Troost je Kendrick is niet de eerste hiphop headliner op Werchter.

Oh, absoluut geen probleem met Kendrick hoor. Ben absoluut voor vernieuwing in de bovenste regionen van een festival, maar wanneer je vernieuwende acts zet en deze tegenvallen, ben je als festivalprogrammator misschien in de toekomst minder geneigd om nieuwe headliners te programmeren en blijf je steeds opnieuw terug grijpen naar de gevestigde waarden (PJ, Foos, RHCP,…) zoals nu het geval is bij RW. Vandaar dat ik me afvraag of Kendrick wel de beste keuze is, in verband met zijn tegenvallende headlineshows 2 jaar geleden. Al blijft het natuurlijk wel Kendrick en kan je eigenlijk niet anders dan respect hebben voor wat de man al bereikt heeft op zijn leeftijd.

0
    Heemstock
    Bijdrager

Kendrick schijnt in de Ziggo echt fenomenaal te zijn geweest. Hij kan het dus wel. Op Lowlands was het weer tammetjes. Ik meende dat Lowlands ook één van zijn laatste shows was van de tour. Volledig uitgeblust dus. Daarmee kan je dus niet meteen concluderen dat het voor 2020 kut wordt.

Pinkpop '12 '20 (vrijdag) / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / TW Classic '20 / Down the Rabbit Hole '16 / Dauwpop ‘08 ‘09 ‘10 ‘14 ‘19 '20 / Lowlands '19

0
    Paddy
    Bijdrager

Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.

Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.

Oh, absoluut geen probleem met Kendrick hoor. Ben absoluut voor vernieuwing in de bovenste regionen van een festival, maar wanneer je vernieuwende acts zet en deze tegenvallen, ben je als festivalprogrammator misschien in de toekomst minder geneigd om nieuwe headliners te programmeren en blijf je steeds opnieuw terug grijpen naar de gevestigde waarden (PJ, Foos, RHCP,…) zoals nu het geval is bij RW. Vandaar dat ik me afvraag of Kendrick wel de beste keuze is, in verband met zijn tegenvallende headlineshows 2 jaar geleden. Al blijft het natuurlijk wel Kendrick en kan je eigenlijk niet anders dan respect hebben voor wat de man al bereikt heeft op zijn leeftijd.

Snoop Dogg is al headliner geweest op RW.
    (Black Eyed Peas laat ik maar even buiten beschouwing).

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
    FoR 03, 05 / PP 08, 17, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

3+
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Snoop Dogg is al headliner geweest op RW.
    (Black Eyed Peas laat ik maar even buiten beschouwing).

Klopt ja, in 2005 blijkbaar, was toen zelf 5 jaar, dus had geen idee. Bedankt voor de opheldering.

0
    Paddy
    Bijdrager

Ok, nou voel ik mij opa, die vertelt uit de oude doos.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19

6+
    suomi65
    Bijdrager

Hey Paddy, als jij je opa voelt, dan ben ik overgrootvader 🙂 Ik ken verhalen uit de tijd dat de kippen nog tandjes hadden.

RW: 83-84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    PKP 85-86-87-88-89-91-92-93-95-00-01-02-10-11-12

4+
    jimmywe
    Bijdrager

Was wel grappig. Jarenlang hadden Europese promotors Snoop naar hier proberen krijgen, verder dan Amsterdam raakte hij niet. Uiteindelijk na aantal jaren intensief proberen kwam hij in 2005 Roskilde en RW headlinen. Jaren erna bleef hij komen naar Europa. Hadden die paar shows nu iets los gemaakt.
    Tegelijk was het de legendarische Kraftwerk in de marquee show. Met de beelden van Merckx speciaal erin gestoken. Nog steeds 1 van mijn beste RW shows ooit.
    Soit, hij heeft toen wat crew de weide opgestuurd op zoek naar vrouwen die met hem backstage feestje wilde bouwen. Memorabel momentje.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door jimmywe.
    3+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Tegelijk was het de legendarische Kraftwerk in de marquee show. Met de beelden van Merckx speciaal erin gestoken. Nog steeds 1 van mijn beste RW shows ooit.

‘Eddy! Eddy! Eddy!’

Hou van zulke verhalen. ?

0
    jimmywe
    Bijdrager

Ruisrock, zelfde weekend als RW: Khalid, Zara Larsson, Tove Lo… Al zijn dat eerder Boutique namen, die gaan niet alle 3 op Boutique staan.

0
    Kereltje
    Bijdrager

Was wel grappig. Jarenlang hadden Europese promotors Snoop naar hier proberen krijgen, verder dan Amsterdam raakte hij niet. Uiteindelijk na aantal jaren intensief proberen kwam hij in 2005 Roskilde en RW headlinen. Jaren erna bleef hij komen naar Europa. Hadden die paar shows nu iets los gemaakt.
    Soit, hij heeft toen wat crew de weide opgestuurd op zoek naar vrouwen die met hem backstage feestje wilde bouwen. Memorabel momentje.

Was Snoop zijn set toen ook niet begonnen met een filmpje waarin hij het gezellig maakte met schaarsgeklede vrouwen? Bleken meer mensen onthouden te hebben dan de kwaliteit van zijn set.

0
    Thijs
    Bijdrager

Kendrick Lamar, The Killers, Pet Shop Boys, Four Tet, Caribou, Kelly Lee Owens, slowthai en nog meer naar Bilbao BBK, in het weekend na Werchter

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15 // DTRH 19
    Concert archive

0
    jimmywe
    Bijdrager

Was Snoop zijn set toen ook niet begonnen met een filmpje waarin hij het gezellig maakte met schaarsgeklede vrouwen? Bleken meer mensen onthouden te hebben dan de kwaliteit van zijn set.

Enkel de bootleg gehoord, en die vond ik beter meevallen dan verwacht. Wel andere rampzalige hiphopmomenten op RW meegemaakt. Denk dat The Game hetzelfde jaar het absolute dieptepunt was. Ook Wu Tang Clan in 2004 was hopeloos.

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Kendrick Lamar op BBK Bilbao, 4 dagen na RW!

Ook Pet Shop Boys btw, zou een toffe Barn headliner zijn. Ook Caribou, Supergrass, Four Tet, Whitney, The Rapture en Tinariwen door bitte. Al zullen er sommigen daarvan wel op Dour verschijnen…

0
    jimmywe
    Bijdrager

Ook Pet Shop Boys btw, zou een toffe Barn headliner zijn. Ook Caribou, Supergrass, Four Tet, Whitney, The Rapture en Tinariwen door bitte. Al zullen er sommigen daarvan wel op Dour verschijnen…

Pet Shop Boys, die kunnen ze op elk festival in België kwijt. En dat zal ook wel gebeuren vermoed ik.

0
    sectial
    Bijdrager

Wanneer begint de voorverkoop normaal?

0
    ChiquitaChaser
    Bijdrager

Pet Shop Boys, die kunnen ze op elk festival in België kwijt. En dat zal ook wel gebeuren vermoed ik.

Typische band voor Lokeren.

0
    ChiquitaChaser
    Bijdrager

klopt, Zijn toen in de perstent ook gepasseerd 😀
    Enkel dat, de Foo’s hun lichten in de vorm van FF en met het optreden van hof van commerce zijn mijn herinneringen aan editie 2005… Ni goe dus 🙂

0
    werchter12
    Bijdrager

Aankondiging Roskilde (in hetzelfde weekend als RW) met o.a. Tyler, the Creator, TLC, Cate le Bon, Alex Cameron, Cage The Elephant en AmenRa.

Begin nu toch een klein beetje te hopen op Tyler, the Creator op een mooie Barn-positie! (Misschien wel op een dagje met Kendrick?) Ook Cate le Bon is altijd welkom!

1+
    Paddy
    Bijdrager

RW 2019
    Start kaartverkoop: 26 oktober 2018

RW 2018
    Start kaartverkoop: 25 november 2017

RW 2017
    Start kaartverkoop: 19 november 2016

RW 2016
    Start kaartverkoop: 5 december 2015

RW 2015
    Start kaartverkoop: 29 november 2014

1+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Tyler, The Creator zie ik wel als kanshebber nu, dankzij Roskilde. 2 jaar geleden nog op Dour, dus daar zal hij waarschijnlijk niet staan. Op één na laatste in de Barn?

0
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Aankondiging Roskilde (in hetzelfde weekend als RW) met o.a. Tyler, the Creator, TLC, Cate le Bon, Alex Cameron, Cage The Elephant en AmenRa.

Begin nu toch een klein beetje te hopen op Tyler, the Creator op een mooie Barn-positie! (Misschien wel op een dagje met Kendrick?) Ook Cate le Bon is altijd welkom!

Oh ja, Tyler please!!! Cate Le Bon inderdaad ook welkom (was zeer sterk op Sonic City) en Alex Cameron mag ook doorkomen nu we toch bezig zijn 🙂

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

RW 2019
    Start kaartverkoop: 26 oktober 2018

RW 2018
    Start kaartverkoop: 25 november 2017

RW 2017
    Start kaartverkoop: 19 november 2016

RW 2016
    Start kaartverkoop: 5 december 2015

RW 2015
    Start kaartverkoop: 29 november 2014

zo iets dan?
    al was 5 december in 2015 een zaterdag?

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    sectial
    Bijdrager

Ja is dus inderdaad later dan normaal… Wil kaartjes voor Kerst kopen maar dat moet wel lukken dan 🙂

Thanks voor het even op te zoeken!

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

In 2017 speelde SOAD de wei plat, klopt.
    Maar was puur door de nostalgie en dat het kei lang geleden was.
    Ik twijfel aan een 2de maal hetzelfde (want er is niets nieuw)

Inderdaad. Als die er nog eens staan, spelen die toch letterlijk dezelfde show? Of komen die mannen (eindelijk) met nieuw werk?

0
    jimmywe
    Bijdrager

klopt, Zijn toen in de perstent ook gepasseerd ?
    Enkel dat, de Foo’s hun lichten in de vorm van FF en met het optreden van hof van commerce zijn mijn herinneringen aan editie 2005… Ni goe dus ?

Heb dat jaar wel mijn beste Werchter show ooit gezien. Nine Inch Nails op de main stage voor Rammstein. Dat was KO. Waanzinnig. Openen met The Frail, The Wretched. Uurtje een waanzinnig tempo, Trent in topvorm, weide muisstil bij Hurt.
    Was toen een overlap met een ziek Interpol (bassist ging om de zoveel nummers kotsen naast het podium, geen bissen gespeeld) in de marquee. Nooit spijt gehad van keuze NIN.

1+
25 berichten aan het bekijken - 1,926 tot 1,950 (van in totaal 6,794)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.