Meer festivals op de homepage

Festileaks Festival Forum Forums Festileaks Meer festivals op de homepage

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dr. Hannibal 2 maanden, 3 weken geleden.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur

Dr. Hannibal

Hey team Festileaks, vraagje: is het mogelijk meer festivals een eigen kopje op de homepagina van het forum te geven? Dus zoals nu Pinkpop en Rock Werchter een eigen topic hebben? Er zijn namelijk zowel in de Festivals in België als in de Festivals in Nederland groepen meerdere redelijk populaire festivals. Ik zou het overzichtelijker vinden als deze op de homepage komen te staan, zodat je direct naar de laatste update voor dat festival kunt gaan. Nu ben ik vaak nodeloos heen en weer aan het klikken om op de forum pagina te komen waar ik wil zijn, of om te checken of er updates zijn.

Ik weet het, een paar extra clicks is geen grote moeite, en het is ook geen groot probleem. Maar ik zie hier niet echt nadelen aan en het zou denk ik makkelijk te regelen zijn?

Wat mij betreft zouden pagina’s met meer dan 1000 reacties in aanmerking moeten komen om op de homepage te staan. Dus dat zijn nu BKS, Lowlands en Graspop.

Doe ermee wat jullie willen, het zou cool zijn jullie gedachten hierover te lezen 🙂

1+

Dr. Hannibal

En ik ben ook benieuwd wat andere forum members hierover denken. Is er support voor dit idee of vinden de meesten de huidige indeling juist fijn?

0

DennisvdBr
    Moderator

tja, kan eens over nagedacht worden.

Het aantal Hoofd-Topics op frontpage zijn eigenlijk al ruim.
    Bewust is gekozen (oa door jaarlijkse input/posts) om de majors Pinkpop en Rock Werchter apart uit te lichten. Anders waren ze waarschijnlijk ook in de Nederland/België topic’s gekomen.
    Zou er een Hoofd-Topic voor een ander festival bij komen, zal daarin ook verdeeld worden in sub topic’s op jaartal bijvoorbeeld. Maar zal ten koste gaan van overzichtelijkheid frontpage, denk ik.
    Daarbij, verschillen de input/posts van andere festival topic’s per jaar, maar ik geef toe dat BKS behoorlijk naar een frontpage topic neigt met de aandacht van afgelopen jaren…
    Zal het binnenkort eens evalueren.

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de mening van andere forumleden

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

1+

Dr. Hannibal

Thanks voor je antwoord!

Ik denk niet dat de homepage snel onoverzichtelijk wordt met iets meer topics, aangezien ze gewoon netjes onder elkaar gesorteerd staat. Ik denk juist dat het overzichtelijker wordt door een preciezere onderverdeling op de homepage te maken, in plaats van onder aparte topics. Maar dat is misschien een persoonlijke kwestie.

En uiteraard wordt elk fesitval topic weer onderverdeeld in topics per jaar, maar dat werkt wel prima aangezien er meestal (dit jaar Pinkpop uitgezonderd) slechts één jaar-topic tegelijk actief is. Het gaat mij er in feite om dat je door op de meest recente reactie op de homepage te klikken direct bij het festival terecht komt waar je in geïnteresseerd bent. Ik ben nogal eens op de Pukkelpop pagina belandt terwijl ik naar de Graspop pagina wilde, omdat ik op de meeste recente reactie in het België topic klikte. Geen ramp natuurlijk, maar gewoon een mogelijk klein verbeterpuntje.

0

Dr. Hannibal

Even een poll gemaakt:

http://www.easypolls.net/poll.html?p=5ae0e20de4b0f7307b1787a7

Zal m even verspreiden onder andere topics.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Dr. Hannibal.
    0

Black Lies

Ik mis de optie om gewoon alle festivals onder festivals in NL/BE te zetten, ook PP en RW. Dat zou mijn mening zijn, maar in principe maakt het mij niet zo veel uit.

0

visdave34
    Moderator

Ik mis de optie om gewoon alle festivals onder festivals in NL/BE te zetten, ook PP en RW. Dat zou mijn mening zijn, maar in principe maakt het mij niet zo veel uit.

Ik zou dit ook logischer vinden, denk ik

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

0

Indiaantje89

Gewoon een klein blokje maken. Met daarin de TT’s van 5 meest recente topics waar men een reactie heeft geplaatst Inclusief hotlinks natuurlijk.

0

Dr. Hannibal

Ah dat was een optie waar ik nog niet aan gedacht had. Maar het gaat mij erom het aantal clicks naar het topic wat je wilt lezen te minimaliseren. Jullie voorstel voegt juist nog meer clicks toe. Dus het pad naar het topic wat je wilt lezen wordt dan juist langer.

0

Dr. Hannibal

Maar goed, de huidige tussenstand zegt dat ongeveer driekwart van de gebruikers voor meer topics op de homepage is. Doe ermee wat je wilt, Dennis!

0

Indiaantje89

Ah dat was een optie waar ik nog niet aan gedacht had. Maar het gaat mij erom het aantal clicks naar het topic wat je wilt lezen te minimaliseren. Jullie voorstel voegt juist nog meer clicks toe. Dus het pad naar het topic wat je wilt lezen wordt dan juist langer.

Ik sla de frontpage gelijk over door naar forum.festileaks.com te surfen. Maar wie ben ik :).

0

Dr. Hannibal

Ja en daar kom je op de forum homepage terecht. Daar heb ik het over he, voor de duidelijkheid. De pagina met de URL forum.festileaks.com. Waar je op de meeste recente reactie kan klikken.

0

Dr. Hannibal

Sorry als dat onduidelijk was. Frontpage/homepage is de overzichtspagina van het forum, niet de algemene festileaks site!

0

Dr. Hannibal

Nou het resultaat lijkt mij duidelijk. 75% van de leden is voor meer topics op de homepage, waaronder 51% kiest voor alle 1.000+ topics. Ben je van plan iets met deze uitkomst te gaan doen, @dennisvdbr?

0

DennisvdBr
    Moderator

Nou het resultaat lijkt mij duidelijk. 75% van de leden is voor meer topics op de homepage, waaronder 51% kiest voor alle 1.000+ topics. Ben je van plan iets met deze uitkomst te gaan doen, @dennisvdbr?

We hebben het binnen het team besproken.
    De conclusie is dat we het laten zoals het is.
    Enkel Pinkpop en Rock Werchter blijven apart staan, met daarnaast de topics voor NL-, BE- en Overige festivals.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

1+

Timmetje

Jammer!

1+

Indiaantje89

PINKPOP FUCK YEAH!

0

Dr. Hannibal

Enkel Pinkpop en Rock Werchter blijven apart staan, met daarnaast de topics voor NL-, BE- en Overige festivals.

Erg jammer inderdaad. Maar bedankt dat jullie het in overweging hebben genomen. Kun je toelichten wat de gedachtegang achter jullie conclusie is?

0

bcmrmaybe

PINKPOP FUCK YEAH!

OTHER FESTIVALS SUCK DUDE!

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

0

visdave34
    Moderator

Erg jammer inderdaad. Maar bedankt dat jullie het in overweging hebben genomen. Kun je toelichten wat de gedachtegang achter jullie conclusie is?

Ik merk dat hier nog geen antwoord op gekomen is. @dennisvdbr vindt het vast niet erg dat ik die honneurs even waarneem (en wil onderstaande misschien wel even bevestigen).

Belangrijke gedachte achter de huidige indeling van de ‘voorpagina’ in de forumsectie en ook de reden om die intact te houden, is dat het een initiële indeling is voor de subtopics eronder en hier geen directe links naar topics voorkomen. Pinkpop en Rock Werchter zijn traditioneel de grootste en populairste festivals en hebben (daardoor) beide meerdere subtopics. Vooralsnog vindt FL dat de overige Belgische en Nederlandse festivals voldoende hebben aan één topic (per jaar weliswaar, maar de oude verdwijnen op een natuurlijke wijze naar de achtergrond). Qua clicks zal het dus ook niet schelen, aangezien bv. een ‘Best Kept Secret’ link op de voorpagina een extra click naar subtopics zou betekenen, zoals ook nu het geval is (via Festivals in Nederland).

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

3+

Dr. Hannibal

Bedankt voor de toelichting. Ik snap de redenering, maar volgens mij zien jullie over het hoofd wat in eerste instantie mijn reden was deze vraag te stellen. Ik gebruik zelf namelijk altijd de link aan de rechter kant, naar de meest recente reactie, vanaf de voorpagina. Dat werkt prima bij de Werchter en Pinkpop topics, omdat je daar altijd bij die specifieke festivals terecht komt. Maar niet bij de verzameltopics, omdat je dan bij alle verschillende festivals in die verzameltopics terecht kan komen.

Nou ja, het zijn allemaal details en een beetje in het rond klikken voordat je bent waar je zoekt is ook geen ramp. Jullie hebben ook gelijk dat de twee grote festivals zelf ook weer subtopics hebben, de rest niet. Die verdeling is ook helemaal prima. Ik denk nog steeds dat meer topics op de homepage een beter idee is, en veel mensen lijken dat idee te delen. Maar als jullie daar niks mee willen houdt het op. Bedankt voor de discussie in ieder geval!

1+
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.