Best Kept Secret 2017

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2017

Dit onderwerp bevat 1175 reacties, heeft 120 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dirk 1 jaar, 10 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 1175)
  • Auteur

neracroft

Ik begin me een beetje zorgen te maken over dat het allemaal zo lang duurt: Als het nog langer duurt heb ik geen tijd meer om alle muziek te ontdekken die ik nog niet ken. Heeft iiemand in dit forum mss een idee waar BKS op wacht ?

Best Kept Secret is altijd laat, totaal geen zorgen over maken, hier wat data van afgelopen jaren:

Vorig jaar:
    16/12: eerste lading
    26/01: tweede lading

2 jaar terug:
    04/02: eerste lading namen!!

3 jaar terug:
    02/12: eerste lading
    29/01: tweede lading

Wat kunnen we concluderen?
    De tweede lading namen mogen we de komende 2 weken waarschijnlijk wel verwachten. Maar er is totaal geen druk vanuit BKS want de verkoop kan niet beter gegaan zijn!

neracroft

+ wat ik me ook herinner is dat BKS het vaak niet op voorhand aankondigt.

Vele festivals zeggen “new names next thursday at 18h” bijvoorbeeld.
    Bij Best Kept heb ik al veel voor gehad dat ik ’s morgens niets vermoedend opstaat, facebook open en daar en nieuwe lading namen zie staan!

Dirk

Ik vind Kasabian live nog veel oninspirerender dan Bloc Party op een ongemotiveerde dag.
    Ik denk dat alleen hoofdacts bij BKS staan die echt iets toe te voegen hebben.
    Doe in plaats daarvan dan maar iets geks (The Libertines in 2015) of nieuws (jamie XX die headlinet op zondag 2016).

Maar zijn er niet stiekem BKS-organisatie-marketing-mensen hier in deze thread aan het meekijken ? Zodat er ns wat tipjes van de “secret sluier” worden opgelicht…..ik wil nu wel onderhand jullie lineup gaan luisteren…..

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Dirk

+ wat ik me ook herinner is dat BKS het vaak niet op voorhand aankondigt.
    Vele festivals zeggen “new names next thursday at 18h” bijvoorbeeld.
    Bij Best Kept heb ik al veel voor gehad dat ik ’s morgens niets vermoedend opstaat, facebook open en daar en nieuwe lading namen zie staan!

Hoe Air vorig jaar in de lineup werd gezet boijvoorbeeld….
    Handige replies, bedankt.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

visdave34
    Moderator

Vorig jaar waren ze ook wel af en toe aan het teasen toch? Met foto’s op social media waarop de lineup net niet te zien was (kan me er nog één op kantoor herinneren met wat hints), lineup-posters op stations waarop een aantal plekken blanco was gelaten etc.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Dirk

O. Ja, van dat filmpje had ik in ieder geval Japanese House wel goed en Dinosaur jr. 🙂
    Die Radio 104.5 lineup gaat wat namen leveren aan BKS…..
    – Empire of the Sun
    – Foster the People
    – The 1975
    a/o

Ah en The Killers dus OOK niet naar Pinkpop…..dan blijft er niet veel over.
    O en ik zie opeens dat the Killers in het fkpscorpio artiestenpakket zit…..dus een educated guess dat ze dan dus de vrijdag gaan headlinen…..

The Killers Tour (Confirmed):
    June 11, 2017: Radio 104.5 10th Birthday Celebration- Camden, NJ

June 16, 2017 …..Best Kept Secret ….. ? – FKPScorpio ….

June 22, 2017: Tinderbox Music Festival- Denmark – FKPScorpio
    June 29, 2017: Provinssi Music Festival- Finland – FKPScorpio
    July 1, 2017: Bravalla Music Festival- Sweden – FKPScorpio

daarna neemt de organisazie van The Last Tour International het over (Bilbao BBK a/o)

Kom op BKS organisazie…..

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  Dirk.

Grizzly Bear

<Die Radio 104.5 lineup gaat wat namen leveren aan BKS…..
    – Empire of the Sun
    – Foster the People
    – The 1975>

Dat hoop ik niet: vind dit wat gemakkelijke namen. Ik hoop dat ze dat soort bandjes niet neerzetten, zeker nu ze al praktisch uitverkocht zijn.

En wat betreft het teasen: nu ze toch uitverkocht zijn hoeven ze dat misschien niet te doen. En hoeven ze geen geld te besteden aan bushokjes? Hopelijk besteden ze de energie en het geld aan een goede line-up :). Ik denk trouwens dat ze nu zoveel mogelijk in 1 keer willen presenteren, zeker voor de vrijdag, zodat die ook zsm uitverkocht is.

Dirk

<Die Radio 104.5 lineup gaat wat namen leveren aan BKS…..
    – Empire of the Sun
    – Foster the People
    – The 1975>
    Dat hoop ik niet: vind dit wat gemakkelijke namen. Ik hoop dat ze dat soort bandjes niet neerzetten, zeker nu ze al praktisch uitverkocht zijn.

Tsja, je moet je persoonlijke smaak even overboord zetten en objectief kijken naar wat er allemaal al geboekt is, dan kom je een heel eind richting de juiste lineup. BKS doet het met zon 90 namen elk jaar. dus keus genoeg voor ieders smaak, maar dus ook plek voor “dit soort namen”. Grizzly Bear staat OOK in mijn lijstje trouwens…..mocht je daarop hinten.

neracroft

Weekje voor BKS in Italië

Preoccupations, King Khan, Thee Oh Sees, King Gizzard, Shellac en Weyes Blood mogen doorkomen!

Dirk

Preoccupations, King Khan, Thee Oh Sees, King Gizzard, Shellac en Weyes Blood mogen doorkomen!

Preoccupations waren er vorig jaar al, op vrijdag van 00:00 to 01:00 op de almachtige FIVE !

neracroft

Preoccupations waren er vorig jaar al, op vrijdag van 00:00 to 01:00 op de almachtige FIVE !

Heb vorig jaar jammer genoeg Best Kept Secret een jaartje moeten overslaan, vandaar dat ik niet van buiten weet wie er vorig jaar allemaal exact stond.

Dirk

Heb vorig jaar jammer genoeg Best Kept Secret een jaartje moeten overslaan, vandaar dat ik niet van buiten weet wie er vorig jaar allemaal exact stond.
    [/quote]

Ik heb de boekjes nog liggen, anders zou ik het ook niet weten…. 😉 Het wordt wel tijd dat er wat komt. Straks heb ik tijd tekort om alles goed in te luisteren…..

Grizzly Bear

Jun 14 Le Café de la Danse Paris, France
    Jun 15 Orangerie Brussels, Belgium
    Jun 18 Lido Berlin, Germany

De tour van Real Estate heeft een gat op 16/17 juni, en ze hebben nog niets in NL gepland staan…

Grizzly Bear staat OOK in mijn lijstje trouwens

Daar durf ik niet eens op te hopen…

coenvanewijk

Misschien als we met z’n allen hard genoeg hopen? 😛 Ik acht de kans in ieder geval nog steeds aanwezig 🙂

Martijn

A Tribe Called Quest en Frank Ocean op het weekend voor Best Kept Secret op Parklife in Manchester, zou een bijzonder fraaie combinatie zijn om de vrijdag te headlinen.

rob

“BNQT hope to play select tour dates later this year”

Benjamin

A Tribe Called Quest en Frank Ocean op het weekend voor Best Kept Secret op Parklife in Manchester, zou een bijzonder fraaie combinatie zijn om de vrijdag te headlinen.

Dan ga ik rete snel een kaartje regelen haha

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

mattman
    Moderator

Vrijdag zijn we 3 februari. Hoog tijd om die eerste lading namen te droppen ME DUNKT.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Jelle

Ik kan me niet voorstellen dat A Tribe Called Quest en Frank Ocean samen op de vrijdag zouden staan. Het zou wel echt een ongelofelijke boeking zijn, maar ik zou alleen Frank al best een grote naam vinden. Ik denk dat iedereen iets te groot denkt doordat tot nu toe Arcade Fire en Radiohead op het programma staan, maar vorig jaar was het Editors, Beck en Jamie XX. Frank Ocean lijkt me groter dan alle drie van deze namen. Misschien is dat wel mogelijk als de duurdere ticketprijzen niet op zijn gegaan aan Radiohead en Arcade Fire, maar ik wil eigenlijk niet te groots gaan denken.

Martijn

Frank Ocean is veel kleiner dan een Editors in Nederland, denk dat hij maximaal de HMH zou kunnen uitverkopen waar een Editors toch wel de Ziggodome kan vullen. Geloof ook niet dat hij in Europa voor een festival als BKS te duur zal zijn.

Jasper

Ik denk wel dat er een naam die minstens zo groot is als Frank Ocean bijkomt. De dertig euro verhoging zou in principe genoeg moeten zijn voor dergelijke namen, er was namelijk altijd al een headlinerbudget (hoewel die 30 euro vast niet alleen naar headliners gaat) en ik kan me niet voorstellen dat echt al dat geld op is aan Arcade Fire (die ze al eerder wilden boeken, zonder prijsverhogingen) en Radiohead.

Bovendien zal BKS zichzelf nu zeker willen bewijzen, het is uitverkocht en veel mensen zullen voor het eerst gaan. Als ze dit jaar goed presteren zullen ze hier de komende jaren nog profijt van hebben.

Maar ja, het is BKS. Je weet het niet, ik had Jamie XX ook nooit als headliner verwacht.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  Jasper.

Inclusief "muziekpuriteins pielemuisje".
    PP: 2015, 2018. BKS: 2015, 2016, 2017, 2018, 2019. LL: 2018, 2019. DTRH: 2018. Sziget: 2017. RW: 2017. ZC: 2015. DMF: 2017. ESNS: 2019. Loose Ends: 2019.

Burt

King Gizzard & the Lizard Wizard komen in juni naar De Kreun

King Gizzard naar de Kreun op 21 juni.

BKS kan nu bijna niet anders… tenzij DTRH ermee gaat lopen

neracroft

Gokje/ wensje voor BKS plaatsen.

Deze of volgende week een pakketje dat er zo uitziet:

The Killers – Arcade Fire – Radiohead
    A Tribe Called Quest – Kurt Vile & The Violaters – Flume
    King Gizzrad & The Lizzard Wizzard – Real Estate – Metronomy – Grandaddy – Flying Lotus – Bonobo
    Kate Tempest – Whitney – Foster The People – Agnes Obel – Against Me! – Teenage Fanclub – Weyes Blood
    Car Seat Headrest – Jon Hopkins – Thee Oh Sees
    Brutus – Wand – Heim – Mozes & The Firstborn

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  neracroft.

Jelle

WOO HAH! Komt ook net met een paar nieuwe namen die dus heel waarschijnlijk niet op BKS zullen staan:

Bryson Tiller, Gucci Mane, Mac Miller, Post Malone Rae Sremmurd, Flatbush Zombies, Lil Uzi Vert, en nog een paar andere. Valt me op dat dan Danny Brown of Run The Jewels er niet bij staan, die zullen dan denk ik wel op Best Kept Secret of Lowlands (Pinkpop?) staan.

TheNational

Aangezien Lowlands volgende week ook weer met namen komt, verwacht ik ook deze vrijdag namen.

Pinkpop '12 // Rock Werchter '13 '14 '15 // Best Kept Secret '13 '14 '15 '16 '17 '18 '19 // Melt! Festival '15 '17 // Pukkelpop '14 '15 '16 '17 '18 // Le Guess Who? '18 // Down The Rabbit Hole '19 // Sziget '19

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 1175)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.