Voor eerst naar Werchter, wat moet je weten?

Ankie

Nieuw lid
21 jun 2015
1
0
Ik heb vorig jaar op de Hive gekampeerd. Het was hier allemaal erg goed geregeld. Volop schone douches, toiletten, verkoop van drinken/eten, enz. Vorig jaar waren er nog barbecues. Dit was waardeloos. Te veel mensen voor twee barbecues per comfortzone, waardoor je te lang moest wachten. Dit is denk ik ook de reden dat ze dit jaar overgaan op waterkokers en kookplaten.
Een gasbrander meenemen heeft geen zin. Ze kijken alle tassen/kratten na op spullen die je niet mee mag nemen. Ondanks mijn goed verstopte wegwerp barbecue is deze er toch uitgepikt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Is nog niet beschikbaar, maar zal in grote lijnen hetzelfde zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Iemand enig idee vanaf hoe laat je een festivalbandje kan krijgen?
 

Robin1617899556

Playlistbediener
11 mei 2016
12
0
Als je een campingticket voor de Hive hebt al vanaf woensdag, twee jaar terug was dat ideaal en hadden we binnen een paar minuten onze bandjes geregeld. Zal dit jaar niet anders zijn verwacht ik. De poorten van het festivalterrein gaan elke dag om 12 uur open, dus op donderdag verwacht ik dan weer een massale file daar.
 

Bo

Playlistbediener
16 mrt 2016
7
0
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Rock Werchter en vroeg me af wat jullie hier ongeveer uitgeven? Zelf ga ik al een aantal jaar naar Lowlands, waardoor je steeds beter leert van alles goedkoop te doen. Hoe zit dit op RW? Zijn de prijzen van drankjes en etenswaar een beetje redelijk?
 

Werchterman

Playlistbediener
3 okt 2016
7
0
Ik reken op 100 euro per dag......

Als je je bonnen in de voorverkoop aanschaft betaal je 2,50 per stuk. Daarvoor heb je 1 pintje. Eten kun je zo gek maken als je wilt. 1,5 bon voor frites tot 6 bonnen voor exotisch food
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Rock Werchter en vroeg me af wat jullie hier ongeveer uitgeven? Zelf ga ik al een aantal jaar naar Lowlands, waardoor je steeds beter leert van alles goedkoop te doen. Hoe zit dit op RW? Zijn de prijzen van drankjes en etenswaar een beetje redelijk?

Nog een keer de prijs van je festivalkaartje ben je minstens wel kwijt. Maar het ligt er zeker aan wat voor voedsel en drinken je meeneemt naar de festivalcamping. En daarnaast kan je je het zo gek maken als je wilt natuurlijk. Ik zou er van uitgaan van nog een keer 250 euro. Sommige zullen hier dus van denken wat weinig en anderen schrikken hier misschien een beetje van (geen idee eerlijk gezegd).
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Zie je, je hebt al gelijk twee verschillende antwoorden ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Weekendkaartje kost 240 volgens mij?

Kaartje 240
Boodschappen vooraf 15
Bonnetjes 140

Zoiets was ik de vorige keer kwijt. Meteen ook een van de redenen dat ik nog maar 1 festival per zomer doe tegenwoordig :p
 

Bo

Playlistbediener
16 mrt 2016
7
0
Thanks voor de snelle reacties! Inderdaad wel handig om dan nu al die bonnen aan te schaffen.
Ben zelf altijd al gelukkig met een koud biertje en een patatje of een hamburger, dus dat is gelukkig wel voordelig.
Kan in ieder geval zeggen dat ik er al erg veel zin in heb! :)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik merk dat het heel erg afhankelijk is van hoe het weer is en wat je drinkt. Vorig jaar was het niet zo warm en kon ik wat eten en drinken meenemen waar ik het hele festival lang op de camping van gegeten en gedronken heb. Heb ook wel eens een jaar gehad dat alles na een halve dag al vies warm was. En als je geen bier drinkt maar liever voornamelijk water scheelt dat tientallen bonnetjes (water kun je gratis uit de kraan halen).

Wil je geld besparen? Drink dan alleen water op het festivalterrein, neem voldoende eten mee en zorgt dat je elke dag met een volle maag vanaf de tent vertrekt. Je kunt ook gedurende dag even langs je tent gaan om nog een hapje te eten. En een keer wat bekertjes verzamelen voor een gratis bonnetje helpt ook.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Wat Shaverion zegt. Koop geen water, maar maak gebruik van de gratis watervoorziening.

Als je niet uitkomt met bonnetjes: buiten het terrein kun je eten cash afrekenen. Prijzen zijn vergelijkbaar met Lowlands denk ik.

Wij lappen vooraf 200 euro p.p en komen daar altijd mee uit. Wel halen we apart bier voor op de camping (meer dan de 12 blikjes die je formeel mee mag nemen), dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Wij eten ook veel op de camping (eigen boodschappen). Op het festivalterrein eigenlijk alleen bier en om te snacken (loempiaatjes, friet ed). Buiten het terrein belegde stokbroodjes zijn erg lekker.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
En wij hebben een koelkastje op gas mee, dus op de camping staat ons bier koud.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ikzelf kom er met 100 euro wel vanaf om 4 dagen te eten en te drinken. Enkele redbulls drinken en dan de rest van de dag met water vullen. Ik drink zelden bier op een festival, want dan moet ik na een paar pintjes voortdurend naar het toilet :p Als je qua eten genoegen neemt met frieten en een frikandel, valt dat al bij al wel mee.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Bottom line: je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt (met een bepaalde minimum natuurlijk)

Ik reken ook altijd op 100 euro per dag, maar ik heb ook de luxe (althans, die gun ik mezelf) om niet op een euro meer of minder te kijken. Zoveel festivals doe ik tegenwoordig niet meer, dus alles draait om gemak. Dat betekent voor mij: zo weinig mogelijk meenemen op de camping (beetje ontbijt en wat bier voor de campinguurtjes) en de rest gewoon op het festivalterrein, om zoveel mogelijk van de optredens te kunnen zien. Overigens maak ik die 100 per dag ook lang niet altijd op.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik ga ook uit van 100 euro per dag :) Dan kan het alleen maar meevallen :p
Mijn partner red het makkelijk met de helft :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bottom line: je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt (met een bepaalde minimum natuurlijk)

Ik reken ook altijd op 100 euro per dag, maar ik heb ook de luxe (althans, die gun ik mezelf) om niet op een euro meer of minder te kijken. Zoveel festivals doe ik tegenwoordig niet meer, dus alles draait om gemak. Dat betekent voor mij: zo weinig mogelijk meenemen op de camping (beetje ontbijt en wat bier voor de campinguurtjes) en de rest gewoon op het festivalterrein, om zoveel mogelijk van de optredens te kunnen zien. Overigens maak ik die 100 per dag ook lang niet altijd op.

Dit!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken