Voor eerst naar Werchter, wat moet je weten?

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik ben ook een keer naar België op vakantie gegaan en toen gingen we met de trein ergens heen en bleven we te lang zitten(we dachten dat er nog een station zou komen). Netjes naar een conducteur gegaan en er werd toen ook al niet moeilijk gedaan. Hij wilde zelfs de trein terug voor ons(naar waar we eigenlijk moesten zijn) betalen. Heb het idee dat het er wat vriendelijker en gemoedelijker aan toe gaat dan in Nederland soms.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
ik ben tot nu toe 1 keer gecontroleerd in Belgie in de trein en nog nooit in de bus. Ook ik ga uit van de coulance van de condecteur
 

FR2Werchter

Nieuw lid
22 jun 2017
1
0
Wij gaan dit jaar met z'n vieren voor het eerst naar Werchter en staan op The Hive. Onwijs veel zin in uiteraard, maar we hebben nog wel een aantal vragen die andere forumleden hopelijk kunnen beantwoorden. Aangezien wij redelijke drinkers zijn, in de positieve zin van het woord, willen we genoeg biertjes meenemen voor op de camping. Nu dachten wij er aan om vanuit NL bierblikken mee te nemen en deze te koelen in een koelbox door middel van ijs. Nu lees ik overal dat de maximale hoeveelheid bier ongeveer 12 blikken pp is. Ons idee was om een deel van het bier dan in de auto te laten staan in een koelbox en als onze voorraad op is dan deze op te halen.

1) Hoe ver is het lopen vanaf The Hive naar je auto op de parkeerplaats toe?
2) Is er ergens ijs te verkrijgen in een supermarkt in de buurt?
3) Is dit een redelijk idee of kan je op de camping ook gekoelde bierblikjes kopen?

Alvast bedankt.
 

Werchterman

Playlistbediener
3 okt 2016
7
0
Hi @FR2Werchter. Leuk dat je erbij bent. Mooiste festival van de Benelux!! Ik zal proberen je vragen te beantwoorden:

1) Dit hangt ervan af waar je je auto kunt parkeren. Hoe eerder je arriveert hoe dichter bij de camping. Dit geldt ook voor aankomst op de camping. De eerste die komen staan het dichts bij de entree. Wij komen meestal donderdag rond een uur of negen aan. Midden parking en midden op camping. Reken dan met een kwartiertje lopen. Dus half uur heen en weer.
2) In Haacht is een supermarkt. Dat is wel even lopen, uurtje retour.
3) Geen blikjes bier op de camping alleen pintjes in plastic. Zelfde als op het festival. 1 bonnetje, (wel goed koud;-)

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en heel veel plezier volgende week!!!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Ze controleren niet of je al een keer naar binnen geweest met 12 blikken. Dus ff nog een 2e keer lopen gaat prima. Op de camping kan je ook nog een keer je koelbox vullen met koud water, helpt ook als je ijs gesmolten is.

Ik zou btw je bier niet te lang in de auto laten liggen. Als het zonnetje schijnt, warmt de binnenruimte snel op.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik heb mensen met hele steekwagens vol bier de camping op zien gaan. Volgens mij doen ze daar niet zo heel moeilijk over. Als je met een paar maten loopt en doet alsof je met een grote groep bent komt het volgens mij wel goed. In het ergste geval loop je ff terug naar de auto en loop je er een keer vaker over.

Zou sowieso niet aanraden om te veel op eigen bier op de camping te rekenen. Na een dag is dat ijs wel gesmolten en op zaterdag en zondag zit je gewoon bier van een graad of 10-15 te drinken, niet echt lekker. En dan ga ik er vanuit dat het een graad of 20 wordt, paar jaar geleden toen het op donderdag 30 graden was hebben we misschien een half treetje bier opgedronken en de rest weggegooid omdat het niet meer te drinken was.
 

Thom1617899559

Nieuw lid
20 okt 2016
2
0
Weet iemand misschien hoe je op de parking van the hive komt met de auto? Ik kom uit de richting van Genk/hasselt? Ik heb vernomen dat er verschillende zones zijn tijdens het festival. Ik moet in zone A zijn.
 

bury

Nieuw lid
26 jun 2017
1
0
Seems like the shuttle from Dijlekant is not offered anymore. I have to go to Leuven every night and the stop at Wijgmaalsesteenweg is quite far. Is it also possible to start from the bus stop at Nieuwebaan every night to Werchter or is there no shuttle to Leuven from there in the night?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Vorig jaar ben ik onmiddellijk na Skunk Anansie weggegaan. De headliner van de Main Stage, Florence and the Machine, was toen nog bezig, maar volgens mij waren die inmiddels afgerond toen we goed en wel bij de auto waren. De vertraging was hooguit 5 minuten omdat je met je auto wat lomp bent en moet rijden in gebieden waar dronken mensen blind voor je auto springen. Ik verwacht dat het veel drukker is op de maandag.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Waarschijnlijk vol op keus dus, want je bent de eerste in de rij. ? Wel wat lang wachten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Seems like the shuttle from Dijlekant is not offered anymore. I have to go to Leuven every night and the stop at Wijgmaalsesteenweg is quite far. Is it also possible to start from the bus stop at Nieuwebaan every night to Werchter or is there no shuttle to Leuven from there in the night?

http://www.rockwerchter.be/en/practical-info/how-to-get-there

By festival bus

The De Lijn bus company runs a shuttle service between the Leuven and Aarschot railway stations and the festival site. The stop for the bus coming from Leuven is located in zone A (festival site, The Hive, campsite A1). The bus from Aarschot halts in zone C (campsites C3 and C7). A single ride takes about 15 minutes.

Line 1 (Leuven - stop Wijgmaalsesteenweg - Leuven): use this line if you're camping at The Hive, The Hive Resort, The Hive Mobilhomes, The Hive ADL or campsite A1. The Hive is located right next to this bus stop. For whoever not camping in Werchter, this stop is the closest one to the festival site.
Line 2 (Aarschot - Werchter - Leuven): use this line if you're camping in zone C. Only those in possession of a valid e-train ticket or people living in Aarschot can take the bus in Aarschot!
The shuttle service is active between these hours:

Wednesday 28 June: 1pm - 10pm (on Wednesday, only Line 1 will be active)
Thursday 29 June: 7am - 4am
Friday 30 June, Saturday 1 July and Sunday 2 July: 8am - 4am
Monday 3 July: 6am - 2pm
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken