Voor eerst naar Werchter, wat moet je weten?

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
<div class="d4p-bbt-quote-title">Lianne Vreezen wrote:</div>
Ooo oke! Ja, ik heb zo’n kleine bolderkar, omdat het op Pinkpop ook altijd gedoe was/is (eerste keer al m’n tassen kapot omdat het dragen op m’n rug me teveel werd hahaha). Is er trouwens nog wat te doen in de avond/nacht op de camping?

ja

en nee.
er is alleen een feesttent voor de bezoekers die op The hive zitten. Dus niet voor campinggasten van A1, die mensen konden er vorig jaar nog wel bij. Maar dit is het eerste jaar dat ze dat zo organiseren, dus even afwachten hoe het precies gaat werken. Verder is er altijd wel wat te doen op festival-campings ;)

Zie ook net dat de indeling van The Hive ietsje anders is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Op camping A1 heb je the doghouse (het is van een hondenvereniging). 'S ochtends kun je daar ontbijten, 's nachts is er een DJ. Overdag draaien ze vaak rock/Metal, 's nachts meer house/disco. Verschilt iedere nacht wat voor soort feestje er gebouwd wordt. Soms niks, soms een heerlijke chaos. Het is ook een beetje een typisch kotje. Niet zo gelikt als the Hive.
 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
Wat Amoors zegt, is kom precies de reden dat wij altijd op A6 staan. Iets verder lopen misschien, maar wel schonere toiletten, douches, prima ontbijtje te halen en je kan normaal slapen
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Ik denk eerlijk gezegd dat als je op the Hive achter op de camping staat het even ver lopen is als naar A6.
 

gino gelati

Campingartiest
5 feb 2014
78
0
wij willen eigenlijk pas om 9 uur aanrijden vanaf eindhoven,
is dit te laat denken jullie?
ik hoef niet zo zeer bij de eerste act te zijn, maar wil graag op camping B0 of B1 staan
is het aan die kant ook zo erg met files of geld dat vooral voor de A campings?
en is het gezellig op een camping als B0/1 ? of helemaal niks te doen?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
wij willen eigenlijk pas om 9 uur aanrijden vanaf eindhoven,
is dit te laat denken jullie?
ik hoef niet zo zeer bij de eerste act te zijn, maar wil graag op camping B0 of B1 staan
is het aan die kant ook zo erg met files of geld dat vooral voor de A campings?
en is het gezellig op een camping als B0/1 ? of helemaal niks te doen?

Ik sta al een aantal jaar op B1, met 9 uur vertrekken heb je nog wel plek. Geloof dat B0 zelfs nog langer open is. B1 is relaxed, je komt er aan je nachtrust maar er zijn ook altijd gezellige feestjes op de camping. Een feestje onder een partytent met een gitaar en lauwe blikken bier heb je er iedere avond. Ik vind dat de leukere feestjes, en sta daardoor gewoon weer op B1 in plaats van The Hive ;)
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Woensdag ochtend rond 10/11 uur vanuit Almelo richting Werchter! Heb in ieder geval, ondanks het afzeggen van de foo's, ontzettend veel zin in mijn eerste Werchter :)
 

Markzer

Playlistbediener
29 mei 2015
16
0
Nou mensen mijn eerste plan om met de auto gebracht te worden gaat helaas niet door. enige voordeel is misschien dat ik me nu niet druk meer hoef te maken om mogelijke files die mijn planning in de war schoppen. Brengt alleen wel nieuwe vragen naar boven:
-Als ik met de trein ga en ik mik om rond 11.31 aan te komen in leuven (vind het zelf wat laat maar mn reisgenoten willen niet om 06.00 al een trein pakken) hoe groot is de kans dan dat die treinen propvol zitten en ik er misschien eentje moet wachten?
-Zijn er veel pendelbussen of heb je kans dat je echt een uur staat te wachten op Leuven tot er plek is?
-Is het mogelijk om in 2.5 uur vanaf leuven naar de camping te gaan, tent op te zetten en vervolgens het festivalterrein binnen te komen want ik zou het jammer vinden het begin te missen.
-is er nog een speciale opening ofzo of begint gewoon de eerste act met een korte aankondiging en dat is het?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Nou mensen mijn eerste plan om met de auto gebracht te worden gaat helaas niet door. enige voordeel is misschien dat ik me nu niet druk meer hoef te maken om mogelijke files die mijn planning in de war schoppen. Brengt alleen wel nieuwe vragen naar boven:
-Als ik met de trein ga en ik mik om rond 11.31 aan te komen in leuven (vind het zelf wat laat maar mn reisgenoten willen niet om 06.00 al een trein pakken) hoe groot is de kans dan dat die treinen propvol zitten en ik er misschien eentje moet wachten?
-Zijn er veel pendelbussen of heb je kans dat je echt een uur staat te wachten op Leuven tot er plek is?
-Is het mogelijk om in 2.5 uur vanaf leuven naar de camping te gaan, tent op te zetten en vervolgens het festivalterrein binnen te komen want ik zou het jammer vinden het begin te missen.

ik kom om zelf om 12.18 aan in Leuven. Net als vorig jaar. Ik heb toen geen last gehad van propvolle treinen. De pendelbussen stonden al klaar en duurde hooguit 10 minuten voordat ze vertrokken. Er gingen volgens mij direct bussen naar de camping, maar dat weet ik niet zeker.
Je hebt toch al wel je gratis treinticket voor België uitgeprint?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Die pendelbussen zijn best wel goed geregeld, komen af en aan. Misschien max ooit half uurtje hebben moeten wachten. De bussen stoppen tegenwoordig ook pal voor de The Hive. Dus zou geen probleem moeten zijn. Maargoed het is wel druk en wij namen wel altijd de eerste trein.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Een speciale opening is er niet echt. Binnenkomen op het festivalterrein op dit tijdstip kan wel de nodige tijd kosten.
 

Markzer

Playlistbediener
29 mei 2015
16
0
Bert heb jij toen je dat deed de eerste act wel gewoon kunnen zien dus? Want ik vind de marmozets wel echt tof.

Treinkaartje heb ik. Alleen wel kwam ik erachter dat ik Essen als eerste belgische station had ingevoerd maar nu zag ik dat de trein die t miss toch gaat worden nu me via Visé leid. Hopelijk doen treinconducteuren daar niet lastig over? Want kan volgens mij t kaartje nu niet meer veranderen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
ik ben een "luxe" festival ganger en had een hotel in Leuven. Dat was niet in de buurt van het station en inchecken aldaar kostte me erg veel tijd door een fout bij de boeking, dat heeft me ruim anderhalf uur gekost. Mede daardoor heb ik veel moeten missen. Ik weet niet niet of het rond 12 al erg druk is bij de entree
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Zijn trouwens kleine 1 pit campingaz brandertjes toe gestaan op the hive? om wat water op te koken.
 

OMG

Campingartiest
22 apr 2015
50
0
Op de hive mag dat niet..

Gasbranders en -installaties. Op last van de brandweer zijn deze om veiligheidsredenen verboden. Eenvoudige campinggasvuurtjes met kleine cartridge zijn wel toegelaten, behalve op The Hive.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
"Gasvuurtjes en barbecue-stelletjes zijn niet toegelaten op The Hive. Wie toch graag zijn eigen potje kookt op de camping, kan terecht in de comfortzones waar o.a. waterkokers en kookplaten voorzien zijn."
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Okay jammer, enig idee of het altijd stervens druk is bij die comfortzones of kan je daar goed wat water koken of een pannenkoekje bakken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken